NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

Στρατηγικές κινήσεις του ΔΕΣΦΑ για την ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας

Στρατηγικές κινήσεις του ΔΕΣΦΑ για την ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας

Το epixeiro.gr εξασφάλισε μια επίσκεψη στα γραφεία ενός από τους καίριους φορείς, που σχετίζονται με την πολυπόθητη ανάπτυξη, αλλά και με την κύρια απαίτηση των πολιτών, να μειωθούν οι τιμές σε βασικά είδη επιβίωσης. Μιλήσαμε σχετικά, με τον κύριο Κωνσταντίνο Δ. Ξιφαρά, Διευθύνων Σύμβουλο, του Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ).

Πείτε μας λίγα λόγια σχετικά με τον ΔΕΣΦΑ και με το ιστορικό λειτουργίας του.

O ΔΕΣΦΑ είναι ο Διαχειριστής του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ). Είναι δηλαδή ο φορέας ο οποίος φέρει την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία, συντήρηση, διαχείριση και ανάπτυξη του συστήματος και των υποδομών που είναι αναγκαίες σε όλη την επικράτεια για την ομαλή ροή του φυσικού αερίου.

Η ίδρυση της εταιρείας έγινε την 30η Μαρτίου 2007 βάσει του νόμου για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου. Ωστόσο η κατασκευή του ΕΣΦΑ ξεκίνησε το 1992 και έκτοτε ο ΔΕΣΦΑ με μια διαρκώς αναπτυξιακή κι επενδυτική λογική υλοποιεί εθνικής σημασίας έργα και υποδομές, ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της εθνικής οικονομίας, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, εξασφαλίζει την αειφορία του περιβάλλοντος και υλοποιεί ένα πολύπλευρο πρόγραμμα Εταιρικής Υπευθυνότητας.

Επί των ημερών σας ως διευθύνων σύμβουλος εργάζεστε με στόχο την ολοκλήρωση των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης της εταιρείας και την είσοδο της SOCAR ως στρατηγικό επενδυτή σε αυτή. Τι σημαίνει στρατηγικά αυτή η συμφωνία;

Όπως γνωρίζετε η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης ανέδειξε ως στρατηγικό επενδυτή την SOCAR. Έπειτα από την πιστοποίηση του ΔΕΣΦΑ από τη ΡΑΕ ως Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, η σχετική απόφαση κοινοποιήθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη γνωμοδότησή της. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως γνωστόν έχει κοινοποιήσει στη ΡΑΕ τις επισημάνσεις της σχετικά με τους όρους της πιστοποίησης του ΔΕΣΦΑ και της συμμόρφωσής του με το τρίτο ενεργειακό πακέτο. Η όλη διαδικασία βαίνει προς ολοκλήρωση και η τελική έγκριση αναμένεται από τη ΡΑΕ έως τα τέλη Σεπτεμβρίου οπότε και θα δρομολογηθεί η μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου στη SOCAR.

Η νέα λοιπόν προοπτική που διανοίγεται για τον ΔΕΣΦΑ θα του επιτρέψει να επιταχύνει την υλοποίηση του επενδυτικού του προγράμματος μέσω της ανάπτυξης των διασυνδέσεων και της επέκτασης του δικτύου σε νέες περιοχές. Παράλληλα η τοποθέτηση εντός ενός πλήρως ανταγωνιστικού σχήματος θα φέρει καινούργιες ευκαιρίες γεωστρατηγικής αλλά και οικονομικοκοινωνικής φύσεως για τη χώρα και την ίδια την εταιρεία.

Ποια είναι η Στρατηγική του ΔΕΣΦΑ για το 2014;

Η επίτευξη των επιχειρηματικών μας στόχων παράλληλα με την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας συνθέτουν ένα αυστηρό πλαίσιο εντός του οποίου οφείλουμε να χαράξουμε μία νέα στρατηγική.

Κύριοι άξονες της στρατηγικής μας η οποία θα αναδείξει τον ΔΕΣΦΑ σε σημείο αναφοράς των εξελίξεων στον τομέα της ενέργειας είναι η βέλτιστη διαχείριση στοιχείων ενεργητικού και παθητικού, η μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας της εταιρείας, η μείωση των λειτουργικών δαπανών, η βελτίωση των οικονομικών δεικτών, η επιτάχυνση των επενδύσεων, και πάνω από όλα η παροχή βέλτιστων υπηρεσιών στην κοινωνία παράλληλα με την ασφάλεια των εργαζόμενων μας, η οποία είναι αδιαπραγμάτευτη.

Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίσατε με την ανάληψη των καθηκόντων σας, εξαιτίας και της οικονομικής κρίσης;

Ξεκάθαρα ο ΔΕΣΦΑ δε βρίσκεται εκτός της υπόλοιπης κοινωνίας. Η αντιμετώπιση των προκλήσεων του υφιστάμενου οικονομικού και επιχειρηματικού περιβάλλοντος επέβαλλε την ανάγκη άμεσης προσαρμογής του ΔΕΣΦΑ στα δεδομένα της νέας «εποχής». Προς αυτή την κατεύθυνση εξορθολογίστηκαν τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας εξοικονομώντας χρηματικούς πόρους άνω των 3.000.000€. Ταυτόχρονα πραγματοποιείται μία συνεχής προσπάθεια επαναδιαπραγμάτευσης των υφιστάμενων συμβάσεων με ευνοϊκότερους όρους προς όφελος της εταιρείας, έχοντας ήδη πετύχει κατά τη διάρκεια του πρώτου οκταμήνου σημαντική εξοικονόμηση.

Και όλα αυτά παράλληλα με την επιτάχυνση του επενδυτικού μας πλάνου, όπου σε λιγότερο από 6 μήνες καταφέραμε να επιτύχουμε τη σημαντική πρόοδο κρίσιμων έργων για την ασφάλεια τροφοδοσίας και την αύξηση του εγχώριου ανταγωνισμού.

Τι προσπάθειες μείωσης της τελικής τιμής φυσικού αερίου έχουν γίνει, και πως ωφελούν την ενίσχυση της ανάπτυξης και την οικονομική τόνωση του ιδιώτη καταναλωτή;

Πέρα από την ομολογουμένως επιτυχημένη διαπραγμάτευση του Υφυπουργού ΥΠΕΚΑ κ. Ασημάκη Παπαγεωργίου και της ΔΕΠΑ με την Gazprom για την μείωση της τιμής προμήθειας ρώσικου φυσικού αερίου, ο ΔΕΣΦΑ συνεισέφερε επίσης σημαντικά στην εθνική προσπάθεια μείωσης της τελικής τιμής του φυσικού αερίου και του ενεργειακού κόστους γενικότερα.

Από τον Φεβρουάριο του 2013 οπότε και εφαρμόστηκε ο νέος κανονισμός τιμολόγησης του ΕΣΦΑ επετεύχθη μείωση κατά περίπου 20% στο μέσο κόστος πρόσβασης των χρηστών στο ΕΣΦΑ. Δίχως αμφιβολία η μείωση των τιμολογίων αποτελεί τονωτική ένεση για την ελληνική Βιομηχανία και συνδράμει στη βελτίωση των δεικτών της ελληνικής οικονομίας. Πέραν όμως των Βιομηχανικών και Εμπορικών καταναλωτών οι μειώσεις που εφαρμόζουμε στα τιμολόγια μας στοχεύουν επίσης στην ανακούφιση και των οικιακών καταναλωτών. Σε αυτό το πλαίσιο εργαζόμαστε στενά με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προς όφελος όλων.

Ποια έργα υποδομής υλοποιούνται σήμερα, πόσο το κόστος και ποια τα άμεσα οφέλη από των επενδύσεων;

Οι επενδύσεις που υλοποιεί ο ΔΕΣΦΑ σήμερα υπερβαίνουν τα 270 εκ. ευρώ, συνεισφέροντας σημαντικά στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας και στην ανταγωνιστικότητα της εγχώριας βιομηχανίας.

Πιο συγκεκριμένα σήμερα υλοποιείται το έργο της 2ης αναβάθμισης του Τερματικού Σταθμού ΥΦΑ της Ρεβυθούσας, προϋπολογισμού 159 εκ. ευρώ, έργο το οποίο συνεισφέρει στην αύξηση ανταγωνισμού και της ασφάλειας εφοδιασμού της χώρας με φυσικό αέριο, η ολοκλήρωση του οποίου αναμένεται εντός του 2016. Προς αυτή την κατεύθυνση συντάσσεται και η 2η αναβάθμιση του συνοριακού σταθμού Σιδηροκάστρου, έργο 3,3 εκατ. ευρώ, όπου πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εγκατάστασης της δυνατότητας αμφίδρομης ροή φυσικού αερίου.

Το έργο της επέκτασης στη Πελοπόννησο έως τη Μεγαλόπολη, προϋπολογισμού 109,7 εκατομμυρίων ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή αγωγού υψηλής πίεσης μήκους 167 χιλιομέτρων με αρχικό στόχο την τροφοδοσία της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ και μετέπειτα την τροφοδότηση εμπορικών και οικιακών καταναλωτών της Πελοποννήσου.
Θα ήθελα επίσης να αναφερθώ στις πολύ σημαντικές υπογραφές συμφωνιών σύνδεσης με τις εγκαταστάσεις των ΕΛ.ΠΕ Ελευσίνας και Ασπροπύργου τον Μάρτιο και τον Μάιο αντιστοίχως, ύψους 5,7 εκατ. ευρώ.

Τελευταία γίνονται αναζητήσεις σχετικά με το κατά πόσο η χώρα μας θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σταυροδρόμι, για την μεταφορά φυσικού αερίου άλλων χωρών. Ποια η γνώμη σας σχετικά;

Η υλοποίηση του Νότιου Διαδρόμου αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα. Αυτή η στρατηγική επιλογή επισφραγίστηκε με την επιλογή του αγωγού TAP, εξασφαλίζοντας για την Ευρώπη μία νέα πηγή τροφοδοσίας με μηδενικό διαμετακομιστικό ρίσκο. Πλέον η Ελλάδα καθίσταται διαμετακομιστική χώρα φυσικού αερίου και πρωταγωνίστρια στην υλοποίηση του Νότιου Διαδρόμου αφού είναι η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα κατά την όδευσή του.

Επίσης, ο διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) προσδίδει νέες προοπτικές αναβάθμισης του περιφερειακού μας ρόλου, ενώ μία πιθανή επέκταση ή διασύνδεση του IGB με τα δίκτυα των άλλων χωρών των Ανατολικών Βαλκανίων θα διεύρυνε τη γεωπολιτική σημασία της χώρας μας. Οι νέες προοπτικές που διανοίγονται για την πατρίδα μας την καθιστούν λιγότερο ευάλωτη στις ενεργειακές κρίσεις και συνάμα περισσότερο ανταγωνιστική στις διεθνείς αγορές.

Ευχή όλων μας αποτελεί η επιτυχής έκβαση του σχεδιασμού σας στρατηγικά αλλά και με εμφανές αποτέλεσμα την οικονομική ελάφρυνση των πολιτών. Ελπίζουμε σε μία εξισορρόπηση της κατάστασης που επικρατεί μεταξύ Ρωσίας και Ευρώπης και είμαστε στην διάθεσή σας, να αξιολογήσουμε μελλοντικά και τις επιπτώσεις αυτής και στην ενεργειακή πολιτική της χώρας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr