NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, ΣΕΚ: Η εξωστρέφεια αποτελεί μονόδρομο

Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, ΣΕΚ: Η εξωστρέφεια αποτελεί μονόδρομο

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ), Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για τις εξαγωγές και για τη σημασία της εκπαίδευσης επί του θέματος, με αφορμή του συνεργασία του ΣΕΚ με το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Beyond Exports.

Ο ΣΕΚ είναι από τους πλέον δραστήριους συνδέσμους στα πλαίσια της προώθησης των ελληνικών εξαγωγών, προσφέροντας διάφορες δράσεις για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Πρόσφατα, ανακοινώσατε μία νέα συνεργασία με το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Beyond Exports. Που αποσκοπεί η παραπάνω συνεργασία;

Στόχος του ΣΕΚ, με τη συγκεκριμένη συνεργασία με το IST College, είναι η σωστή και ολοκληρωμένη επιμόρφωση των στελεχών των εξαγωγικών επιχειρήσεων, αλλά και όσων επιθυμούν να ασχοληθούν με τις εξαγωγές, μέσα από ένα νέο, καινοτόμο και αξιόπιστο κύκλο σεμιναρίων. Το IST College έχει σημαντική εμπειρία στο κομμάτι της κατάρτισης και τα αποτελέσματα του προγράμματος Beyond Exports, κρίνοντας από τα σχόλια των στελεχών που έχουν επιμορφωθεί, είναι ιδιαίτερα θετικά και μετρήσιμα.

Πόσο σημαντική είναι η σωστή κατάρτιση των ελληνικών επιχειρήσεων και των στελεχών τους για την προώθηση των εξαγωγών;

Η σωστή κατάρτιση και επιμόρφωση των εξαγωγέων θεωρώ ότι είναι από τα σημαντικότερα εφόδια, καθότι το εξαγωγικό περιβάλλον αλλάζει καθημερινά, υπάρχουν νέα εργαλεία, νέοι μέθοδοι, νέα μέσα, διαφορετικές κουλτούρες. Το πρόγραμμα Beyond Exports προσφέρει μια συμπυκνωμένη πληροφόρηση, προερχόμενη από την πολυετή εμπειρία των εισηγητών, και προσφέρει έτσι ένα σημαντικό επιπρόσθετο εφόδιο στους συμμετέχοντες, παλιά και έμπειρα στελέχη, αλλά και σε νέους που μπαίνουν στον εξαγωγικό βίο τώρα, για την εξαγωγική τους δραστηριότητα.

Η εμπειρία μας δείχνει ότι ένας βασικός λόγος που οι ελληνικές εξαγωγές δεν έχουν ακόμα τα επιθυμητά αποτελέσματα είναι η έλλειψη «εξαγωγικής κουλτούρας/παιδείας». Συμφωνείτε; Πώς αυτή η έλλειψη μπορεί να αντιμετωπιστεί;

Τα τελευταία χρόνια η εξαγωγική κουλτούρα έχει αλλάξει σημαντικά, με τις νέες επιχειρήσεις που έχουν εισέλθει στον κλάδο των εξαγωγών, με φρέσκιες και σύγχρονες ιδέες, αλλά υπάρχουν ακόμα πολλά περιθώρια βελτίωσης. Θεωρώ ότι τα νέα στελέχη των εξαγωγικών επιχειρήσεων μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην αλλαγή της εξαγωγικής κουλτούρας, καθότι η εξοικείωσή τους με όλα τα μέσα της σύγχρονης επικοινωνίας, είναι άμεση, διαδραστική και συνεχώς εξελισσόμενη. Παράλληλα, η παγκοσμιοποίηση έχει φέρει την επικοινωνία με τις αγορές του κόσμου πολύ πιο κοντά, η ενημέρωση γίνεται άμεσα και με χαμηλό κόστος και αν κάποιος αξιοποιήσει αυτά τα σύγχρονα εργαλεία θεωρώ ότι η μετάβαση στη νέα εποχή θα είναι πιο βατή και πιο χρήσιμη για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις.

Πόσο σημαντικό και χρήσιμο θεωρείτε ότι είναι το εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Beyond Exports;

Θεωρώ ότι το πρόγραμμα ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες των εξαγωγέων και αποτελεί ένα άκρως απαραίτητο εργαλείο. Ο οδηγός σπουδών είναι ολοκληρωμένος, οι επιμέρους ενότητες είναι πολύ κοντά στη σύγχρονη εξαγωγική πραγματικότητα και οι απλές πρακτικές εισηγήσεις από αξιόπιστα στελέχη της αγοράς καθιστούν το πρόγραμμα Beyond Exports ως ένα μοναδικό εργαλείο επιμόρφωσης για τους εξαγωγείς και τα στελέχη των εξαγωγικών επιχειρήσεων.

Ποιοι είναι οι στόχοι για το 2021 για τον ΣΕΚ και τα μέλη του;

Ο σημαντικότερος στόχος μας είναι να κρατήσουμε το 2021 ως μια καλή εξαγωγική χρόνια, σε συνέχεια του 2020 κατά το οποίο παρουσιάστηκε αύξηση στις εξαγωγές της Κρήτης για πρώτη φορά μετά το 2015. Ένας ακόμα σημαντικός μας στόχος είναι να εκπαιδευτούν τα μέλη μας στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα και να ανταποκριθούν στις καινούριες προκλήσεις που μας έχει επιβάλλει η πανδημία.

Ο ΣΕΚ για να κάνει πράξη τα παραπάνω, διοργάνωσε, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών, σειρά ενημερωτικών εκδηλώσεων για αγορές – στόχους (Η.Π.Α, Καναδά, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία και Βέλγιο) και ήδη ετοιμάζει το νέο κύκλο εκδηλώσεων (Κίνα, Αυστρία, Σιγκαπούρη κ.α.). Επίσης, υλοποιούμε δύο ευρωπαϊκά προγράμματα για την προώθηση προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ της Κρήτης στην αγορά των Η.Π.Α. και για την προώθηση των οίνων ΠΟΠ και ΠΓΕ στις αγορές της Γαλλίας, Γερμανίας και Ρουμανίας, ενώ είμαστε στη διαδικασία κατάθεσης νέων προτάσεων συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων.

Παράλληλα, ο ΣΕΚ έχει «σηκώσει» ψηλά το θέμα που έχει προκύψει με τη σήμανση Nutri – Score και τους κινδύνους που εγκυμονεί για μια σειρά διατροφικών προϊόντων της Κρήτης και όχι μόνο. Έχει καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, στους Έλληνες ευρωβουλευτές, αλλά και στη διαβούλευση της Ε.Ε. σχετικά με το θέμα αυτό. Στο πλευρό του Συνδέσμου βρίσκεται η Περιφέρεια Κρήτης, τα Επιμελητήρια του νησιού και ο ΣΥΤΕΚ. Τέλος, βρισκόμαστε καθημερινά στο πλευρό των μελών μας για οτιδήποτε σχετίζεται με την εξαγωγική τους δραστηριότητα.

Θεωρείτε ότι η εξωστρέφεια αποτελεί μονόδρομο στην εποχή της πανδημίας;

Η πανδημία έπληξε όλες τις επιχειρήσεις, άλλες σε μεγαλύτερο, άλλες σε μικρότερο βαθμό. Το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι εξαγωγικές επιχειρήσεις ήταν το κλείσιμο της εστίασης, που σε συνδυασμό όμως με την αύξηση της κατανάλωσης εντός των σπιτιών λόγω lockdown, οδήγησε σε μια αύξηση της ατομικής ζήτησης των προϊόντων του αγροδιατροφικού τομέα. Οι επιχειρήσεις, λοιπόν, που είχαν τοποθετήσει τα προϊόντα τους σε super markets, αύξησαν τις πωλήσεις τους και συνέβαλλαν στην καταγραφή θετικού πρόσημου για τις κρητικές εξαγωγές κατά το 2020. Συμπερασματικά, η εξωστρέφεια αποτελεί μονόδρομο, όχι μόνο λόγω της πρωτόγνωρης κατάστασης που δημιούργησε ο COVID-19, αλλά είναι επιτακτική ανάγκη και για το μέλλον να συνεχιστούν όλες οι προσπάθειες, ιδιαίτερα ενισχυμένες από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, κρατικούς, περιφερειακούς και εξαγωγείς, και μετά την εποχή της πανδημίας.

Τέλος, εκτός από το έργο σας ως Πρόεδρος του ΣΕΚ, είστε Διευθ. Σύμβουλος της Great Exhibitions με κύριο αντικείμενο τις διοργανώσεις εκθέσεων. Πως αντιμετωπίζετε τις συνέπειες της πανδημίας; Οι «κλασσικές» διεθνείς εκθέσεις αντικαθίστανται όλο και περισσότερο από Online B2B Συναντήσεις. Ποια είναι η άποψη σας για αυτό το νέο φαινόμενο;

Οι φυσικές διεθνείς εκθέσεις αναβάλλονται η μία μετά την άλλη τουλάχιστον μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, άρα οι εξαγωγείς, οι οποίοι το τελευταίο 1,5 έτος δεν μπορούν να έχουν φυσική παρουσία σε εκθέσεις, αναπόφευκτα προσπαθούν να βρουν λύσεις δικτύωσης με αγοραστές εξωτερικού μέσα από διαδικτυακά γεγονότα. Η φυσική, βέβαια, παρουσία δεν μπορεί να αντικατασταθεί με μία διαδικτυακή συνάντηση, όμως το εμπόριο και οι εξαγωγές δεν σταματούν και οι νέοι τρόποι επικοινωνίας αποτελούν τη νέα πραγματικότητα.

Οι διαδικτυακές λοιπόν διοργανώσεις, όπως η έκθεση FOOD MARKET SHOW Edition 2 που διοργανώνει η GREAT Exhibitions τον ερχόμενο Μάιο, έρχονται για να καλύψουν το κενό που υπάρχει αυτή τη χρονική περίοδο και δίνουν τη δυνατότητα στους εξαγωγείς να συνεχίζουν τις επαφές τους με τις αγορές του κόσμου. Επιπρόσθετα, η GREAT EXHIBITIONS συνεργάζεται αποκλειστικά με τις δύο μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες διοργάνωσης b2b συναντήσεων, την WABEL και τη STAMEGNA. Αυτή η νέα τάση είναι πια στην καθημερινή πρακτική του εξαγωγέα, θα συνεχίσει να υπάρχει σε συνδυασμό με τη συμμετοχή του στις φυσικές εκθέσεις και την εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο η GREAT EXHIBITIONS.

Η συμμετοχή σε ψηφιακές εκθέσεις, η παρουσία και η αξιοποίηση από τις εξαγωγικές επιχειρήσεις όλων των σύγχρονων κοινωνικών και επαγγελματικών δικτύων, καθώς και η ψηφιοποίηση πολλών από τις μέχρι πρότινος καθημερινές εργασίες, πρέπει να αποτελέσουν εφόδια των επιχειρήσεων για την πλήρη προσαρμογή τους στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr