NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

Κρίση, Μόδα και Επιχειρηματικότητα

Κρίση, Μόδα και Επιχειρηματικότητα

Τα τελευταία χρόνια το παγκόσμιο κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον αλλάζει συνέχεια. Η τεχνολογική ανάπτυξη είναι ραγδαία δημιουργώντας εξελίξεις και ανατροπές σε όλο το φάσμα της οικονομίας. Οι πολιτικές εξελίξεις ανατρέπουν τις διεθνείς ισορροπίες, προκαλώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις στον οικονομικό και επιχειρηματικό κόσμο. Νέες οικονομίες αναδύονται ενώ άλλες, μέχρι σήμερα ισχυρές, δείχνουν να καταρρέουν.

O χώρος της Μόδας επηρεάζεται με την σειρά του και στρέφει το ενδιαφέρον του σε πιο χαμηλά κόστη παραγωγής, στην ανάπτυξη νέων αγορών σε ασιατικές χώρες και στην παραγωγή διαφορετικών υλικών καθώς μέσα στις επιχειρήσεις το ανθρώπινο εργατικό δυναμικό μειώνεται με ταυτόχρονη μείωση της ζήτηση των προϊόντων στην αγορά.

Στη χώρα μας, η οποία πλήττεται τα τελευταία 5 χρόνια από την μεγαλύτερη οικονομική κρίση των τελευταίων 50 χρόνων, παρατηρούμε ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις Μόδας κλείνουν ή μεταφέρουν το τμήμα της παραγωγής σε άλλα κράτη με πιο ευνοϊκές συνθήκες για την φορολογία τους και με πιο χαμηλά λειτουργικά κόστη.

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις Μόδας, βιοτεχνίες και καταστήματα λιανικής πώλησης, αγωνίζονται να κρατήσουν το δυναμικό της παραγωγής τους, τους υπαλλήλους τους και να ανταποκριθούν στα έξοδα της επιχείρησης.Προσπαθούν να κρατήσουν το πελατολόγιό τους, να αυξήσουν την κερδοφορία τους και να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα.

Όμως, πώς; Με ποιόν τρόπο σε ένα τόσο ασταθές περιβάλλον θα μπορέσει ο νέος ή παλαιός επιχειρηματίας Μόδας να βρει την «Σταθερά» και να διατηρήσει την ομοιόσταση της επιχείρησής του;

Η απάντηση, που έρχεται πάντα μέσα από την παγκόσμια εμπειρία στον χώρο των επιχειρήσεων και που βρίσκει εφαρμογή και στον χώρο της Μόδας, είναι με
«Επιχειρηματικότητα», «Καινοτομία», «Εξωστρέφεια» και «Σύγχρονη Εκπαίδευση».

Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε πολλές ακόμα «λέξεις κλειδιά» για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της κρίσης και την επιτυχία όπως , «Διορατικότητα», «Δημιουργικότητα», «Παρατηρητικότητα», «Φρέσκιες Ιδέες», «Στρατηγική », «Ευελιξία», όμως όλες αυτές οι δεξιότητες απλά συμπληρώνουν τους 4 βασικούς «Πυλώνες» της ανάπτυξης επιχειρηματικής δραστηριότητας ενός μελλοντικού «Fashion Entrepreneur».

Με ένα δυνατό «πακέτο» δεξιοτήτων στο χαρτοφυλάκιό τους, οι νέοι επιχειρηματίες Μόδας είναι βέβαιο ότι έχουν βάλει τα θεμέλια ενός επιτυχημένου εγχειρήματος!

Ο χώρος της Μόδας έκανε πάντα χρήση των παραπάνω εργαλείων. Νέοι άνθρωποι με ταλέντο και όνειρα, προσπαθούν να ανακαλύψουν το μονοπάτι της δικής τους επιτυχίας. Σε αυτή την αναζήτηση, θα πρέπει πάντα να θυμούνται οι νέοι επιχειρηματίες Μόδας ότι η επιτυχία στην σύγχρονη εποχή δεν έρχεται ούτε γρήγορα ούτε τυχαία αλλά απαιτεί μαζί με τον ενθουσιασμό και την προσπάθεια πλέον και δυνατές βάσεις.

Ας αναλύσουμε λοιπόν τους 4 «Πυλώνες» ενός «Fashion Entrepreneur».

Επιχειρηματικότητα: Διδάσκεται ή υπάρχει στο DNA;

Η έννοια της επιχειρηματικότητας και ο όρος του επιχειρηματία είναι πλέον οι πιο «μοδάτες », μια και μιλάμε για Μόδα, λέξεις της σύγχρονης εποχής.

Όλοι νομίζουμε οτι γνωρίζουμε για τί μιλάμε, αρκετοί από εμάς έχουν σχέση με το αντικείμενο, κάποιοι όντως «επιχειρούν», αλλά πολλοί λίγοι μπορούν και γνωρίζουν σε βάθος και ουσιαστικά αλλά και πρακτικά το αντικείμενο του «Επιχειρείν» ή διαφορετικά «Εntrepreneurship» μέσω της λειτουργίας της δικής τους επιχείρησης.

Μέχρι πριν λίγα χρόνια και πριν την έναρξη της κρίσης, οποιοσδήποτε είχε μία ιδέα και ήθελε να πουλήσει ένα προιόν, έκανε ένα γρήγορο υπολογισμό στα έξοδα, στα πιθανά έσοδα και στο τέλος προχωρούσε σε έναρξη επιχείρησης.

Τώρα πλέον, κανένας δεν επιχειρεί κατά αυτόν τον τρόπο, διότι η κρίση δεν αφήνει περιθώρια για λάθη και διορθώσεις στην απειρία του νέου επιχειρηματία χωρίς συνέπειες αντιμετωπίσιμες με εύκολο και γρήγορο μέσο όπως μία τράπεζα παλαιότερα.

Επομένως, τι σημαίνει «Επιχειρηματικότητα», ποιος είναι ο νέος Επιχειρηματίας Μόδας και ποιά στοιχεία τον διακρίνουν;

Σύμφωνα με το Business Harvard School, η επιχειρηματικότητα είναι μία διαδικασία δημιουργίας ή η σύλληψης μίας ιδέας και η εκμετάλλευσή της.Η επιχειρηματικότητα φυσικά περιλαμβάνει και άλλες δραστηριότητες όπως ίδρυση, διαχείρηση και διοίκηση μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού.

Ο P. Drucker από την άλλη δήλωσε ότι η επιχειρηματικότητα είναι απλά η πρακτική, στην οποία η γνώση αποτελεί το μέσον για την επίτευξη του σκοπού της.

Τελικά, ο επιχειρηματίας Μόδας είναι ένας άνθρωπος ο οποίος διαθέτει τεχνικές, δεξιότητες και εξαιρετικές γνώσεις ώστε να δημιουργήσει κάτι από το μηδέν. Παράλληλα έχει και την διορατικότητα να ξεχωρίζει τις ανάγκες της κοινωνίας και να είναι σε θέση να τις εκπληρώσει.

Αυτό σημαίνει πρακτικά πως ένας Επιχειρηματίας Μόδας ξεκινά πάντα με μία ιδέα και δημιουργεί μία οργάνωση-δομή επιχείρησης με προγραμματισμό και υπολογισμό σε όλες τις παραμέτρους που την διέπουν.Στην συνέχεια αναπτύσσει ένα Επιχειρηματικό Πλάνο Δράσης, το λεγόμενο Business Plan και τέλος προχωρά στην υλοποίησή του με συνέπεια και συγκέντρωση.

Ο ρόλος του Επιχειρηματία Μόδας λοιπόν, δεν είναι μονοδιάστατος καθώς πολλές φορές απαιτεί να λαμβάνει ενεργό ρόλο στην οργάνωση της επιχείρησης, στον σχεδιασμό του προιόντος, στην διαδικασία παραγωγής του, στην προώθησή του στην αγορά, στην ανάπτυξη των επόμενων νέων προϊόντων, αγορών, πελατών, επίλυση προβλημάτων, λήψη επιχειρηματικού ρίσκου και αποφάσεων, εύρεση χρηματοδότησης και πολλά άλλα θέματα που θα συναντήσει στην πορεία του και θα πρέπει να διαχειριστεί.

Άξονας λειτουργίας του νέου Επιχειρηματία Μόδας σε όλα τα παραπάνω είναι οι γνώσεις του, η εκπαίδευσή του στο αντικείμενο της εργασίας του και το ένστικτο που τον ωθεί από την αρχή να φέρει εις πέρας την αποστολή του.

Πώς αναπτύσσεται η Καινοτομία σε μία επιχείρηση;

Το έχουμε ακούσει πολλές φορές, «η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες». Είναι αλήθεια αυτό; Κάτω από ποιες συνθήκες;

Η καινοτομία σε μία επιχείρηση Μόδας, ας αναφέρουμε για παράδειγμα έναν μελλοντικό Σχεδιαστή Μόδας, θα μπορούσε να έχει πολλές διαστάσεις, όπως η χρήση έξυπνων υλικών (smart fabrics), η δημιουργία Wearable Τechnology (δηλαδή δημιουργία ενδυμάτων ενσωματώνοντας υλικά υψηλής τεχνολογίας), συνέργειες με επιχειρήσεις αντίστοιχου βεληνεκούς και κουλτούρας και πολλές άλλες ενέργειες οι οποίες έχουν καταχωρηθεί ως δραστηριότητα σε ένα επιχειρηματικό πλάνο 3ετίας.

Παράλληλα, καινοτομία θα ήταν η εισαγωγή μίας νέας υπηρεσίας, μία βελτιωμένη μέθοδος παραγωγής, η δημιουργία μίας νέας αγοράς ή η χρήση μίας βελτιωμένης οργάνωσης της επιχείρησης.

Όλα τα παραπάνω όπως καινοτομία στην χρήση υλικών, δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών και ανάπτυξη συνεργασιών για να επιτευχθούν απαιτείται κατ ΄αρχήν τεχνογνωσία, σύγχρονη εκπαίδευση και οργανωσιακή ετοιμότητα, δηλαδή προαπαιτούμενο την επιχειρηματικότητα ευθύς εξ' αρχής.

Συνήθως οι ελληνικές επιχειρήσεις, μικρομεσαίες και νέες, χρησιμοποιούν αρκετά απλοϊκά επιχειρησιακά μοντέλα και δεν είναι έτοιμες να ανταπεξέλθουν στην ανάπτυξη της καινοτομίας για την διεθνή αγορά.Αυτό βέβαια παρατηρούμε ότι βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου καθώς ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις καταφεύγουν σε Συμβούλους Επιχειρήσεων αναζητώντας την λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όπως ρευστότητα, ανάπτυξη πωλήσεων και κερδοφορίας, βελτίωση του μεριδίου τους στην αγορά, αύξηση του τζίρου τους, καλύτερη τοποθέτηση απέναντι στον ανταγωνισμό, μείωση δαπανών και πολλά άλλα.

Επίσης, στην ανάπτυξη της καινοτομίας και επιχειρηματικότητας έχουν συμβάλλει σε αρκετά μεγάλο βαθμό οι λεγόμενοι «Accelerators» και «Incubators » oι οποίοι ενθαρρύνουν την γέννεση καινοτόμων ιδεών σε Νεοφυείς Επιχειρήσεις, Start-up, που με την σειρά τους οδηγούν στην γενικότερη ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας μας.

Γιατί να αποκτήσω Εξωστρέφεια;

Η Εξωστρέφεια και η Καινοτομία είναι οι νέες σταθερές της επιχειρηματικότητας του μέλλοντος, σε αντιδιαστολή με το παλαιό μοντέλο κατανάλωσης.Η ανάσταση της επιχειρηματικότητας στην χώρα μας απαιτεί νέο Επιχειρηματικό Μοντέλο, σε όλα τα επαγγέλματα και όλα τα επίπεδα.Η παραγωγή εμπορεύσιμων ειδών για τις αγορές του εξωτερικού είναι ο νέος εθνικός μας στόχος.

Αποτελεί λοιπόν στόχο και για τον νέο Επιχειρηματία Μόδας, να κατανοήσει πλήρως την έννοια «Εξωστρέφεια» και να την εφαρμόσει βάση Business Plan από την αρχή στην επιχείρησή του. Η έννοια του καταστήματος λιανικής πώλησης ενδυμάτων με φυσική έδρα είναι η μία διάσταση της επιχείρησης, η άλλη είναι το e-commerce. Όλο και περισσότεροι νέοι ή γνωστοί Σχεδιαστές Μόδας δημιουργούν ιστοδελίδες και πουλούν τα προϊόντα τους μέσω διαδικτύου, ενώ ταυτόχρονα όλο και περισσότεροι καταναλωτές καταφεύγουν στην αγορά μέσω κάποιου ηλεκτρονικού καταστήματος. Η αγορά είναι πολύ μεγάλη και μέσα από την τεχνολογία γίνεται ακόμα μεγαλύτερη.Γιατί να περιοριστείτε μόνο στην γειτονιά σας;

Πως μπορώ να αποκτήσω «Σύγχρονη Εκπαίδευση»;

Η επιλογή των σπουδών που δίνει αξία στις ιδέες και τα όνειρα του κάθε νέου επιχειρηματία είναι υπόθεση καθαρά προσωπική. Η Σύγχρονη Εκπαίδευση όμως πρέπει να έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές ανάλογα με τους στόχους που θέτει ο κάθε ένας, τον τρόπο που επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί, την αμεσότητα της επαγγελματικής αποκατάστασης και την υποστήριξη που παρέχει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός οργανισμός στον νέο επιχειρηματία στα πρώτα του βήματα στην αγορά εργασίας.

Η εκπαίδευση για να είναι αποδοτική για έναν επαγγελματία σε βάθος χρόνου και να είναι «Σύγχρονη», πρέπει να παρέχει στον νέο επιχειρηματία πριν επιχειρήσει στην αγορά με δικό του κατάστημα ρούχων ή αξεσουάρ ή πριν λανσάρει την δική του κολεξιόν ενδυμάτων, την κατάλληλη γνώση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης παγκόσμιας αγοράς.

Μέσω αυτής της εκπαίδευσης, ο Επιχειρηματίας Μόδας πρέπει να διαθέτει τέτοια χαρακτηριστικά που να είναι παντού περιζήτητος και ξεχωριστός είτε ως στέλεχος κάποιας επιχείρησης είτε ως Fashion Entrepreneur, δηλαδή ιδιοκτήτης της δικής του επιχείρησης Μόδας όσο μικρή ή μεγάλη και αν είναι αυτή.

Η Σύγχρονη Εκπαίδευση είναι πάντα συνδεδεμένη με τις ανάγκες της αγοράς και εφαρμόζει καινοτόμα προγράμματα που καλύπτουν τις απαιτήσεις ενός επαγγελματία ακόμα και στο πιο δύσκολο εργασιακό περιβάλλον.Πολύ περισσότερο, η σύγχρονη εκπαίδευση πρέπει να δημιουργεί Career path για την διεθνή αγορά και επαγγελματίες ανταγωνιστικούς σύμφωνα με τα διεθνή standards.

Το τελικό ερώτημα είναι λοιπόν, να τολμήσει κάποιος να δημιουργήσει την δική του επιχείρηση Μόδας στην Ελλάδα και σε εποχή οικονομικής κρίσης;

Η απάντηση είναι ΝΑΙ, αλλά τολμήστε με Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία, Εξωστρέφεια και Σύγχρονη Εκπαίδευση.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr