NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

Μια τυχαία ανακάλυψη-αποκάλυψη, μετρήσιμο δείγμα των διαστρεβλώσεων που χαρακτηρίζουν την Ελληνική επιχειρηματική κουλτούρα

Μια τυχαία ανακάλυψη-αποκάλυψη, μετρήσιμο δείγμα των διαστρεβλώσεων που χαρακτηρίζουν την Ελληνική επιχειρηματική κουλτούρα

H ανακάλυψη έγινε τυχαία, εφαρμόζοντας SEO τεχνικές για να ανεβάσουμε το ranking/κατάταξη του νέου μας site.

Το software που χρησιμοποιούμαι είναι από τα πλέον αναγνωρισμένα στην διεθνή αγορά και δεν χωράει καμία αμφισβήτηση, καθώς συνδέεται αυτόματα με τα δεδομένα της Google και αναπαράγει ουσιαστικά τα αναλυτικά αποτελέσματα της.

Λίγα λόγια για το SEO (Search Engine Optimization)
Ουσιαστικά το SEO είναι μια σειρά πρακτικών που εφαρμόζουν συνήθως οι επαγγελματίες του είδους, προκειμένου να βελτιώσουν την ταξινόμηση ενός site, στις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google (η δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης στο ίντερνετ).

Μια καλή κατάταξη στο ranking των μηχανών αναζήτησης επιτυγχάνεται με διάφορες μεθόδους, που δεν είναι επί του παρόντος να αναλύσουμε. Σε αυτό το άρθρο θα σταθούμε σε μία μόνο από αυτές τις μεθόδους, που προϋποθέτει να «μαντέψεις» τις λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούν οι χρήστες του ίντερνετ, όταν κάνουν αναζήτηση για ένα συγκεκριμένο θέμα (πχ. επιχειρηματικές ευκαιρίες). Βρίσκοντας αυτές τις λέξεις κλειδιά και ενσωματώνοντας τες στις πρακτικές βελτιστοποίησης του site σου, ουσιαστικά μεγιστοποιείς τις πιθανότητες να εμφανίσεις το site σου στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων.

Όπως είναι λογικό, όσο πιο ψηλά είσαι στην κατάταξη μηχανών αναζήτησης όπως η Google, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες (από 33% έως και 70%) να αυξήσεις την επισκεψιμότητα του site σου. Εννοείται πως κανένας σωστός επαγγελματίας δεν βασίζεται σε «μαντεψιές» για να εντοπίσει τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται στις μηχανές αναζήτησης. Για τον λόγο αυτό, πέρα από τα εργαλεία που προσφέρει η ίδια η Google, υπάρχουν εξαιρετικά λογισμικά που κάνουν κάτι αντίστοιχο.

To ζητούμενο
Το site, του οποίου το ranking στοχεύαμε να ανεβάσουμε, απευθυνόταν σε μικρούς και μικρομεσαίους επιχειρηματίες, startups, μέλη ΜΚΟ και συνεταιρισμών, παρέχοντας υπηρεσίες mentoring, business & marketing consulting. Όπως ήταν φυσικό, πριν χρησιμοποιήσουμε το λογισμικό, προσπαθήσαμε να κάνουμε τη δική μου «μαντεψιά», να φανταστούμε δηλαδή τις λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούν οι Έλληνες χρήστες αυτής της επαγγελματικής κατηγορίας, όταν κάνουν αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης. Κριτήριο της επιλογής μας ήταν οι λέξεις κλειδιά με τη μεγαλύτερη δημοφιλία στον επιχειρηματικό κόσμο του εξωτερικού. Λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούνται κατά κόρον στις μηχανές αναζήτησης του εξωτερικού από επιχειρηματίες, γιατί, όσο απλό κι αν σου ακούγεται, πίσω από αυτές τις λέξεις/έννοιες κρύβεται το μεγάλο μυστικό της επιτυχίας όλων των σύγχρονων επιχειρήσεων. Πρόκειται για έννοιες που ακόμη κι ένα 5χρονο από ένστικτο, μπορεί πλέον να σου πει, πως δημιουργούν τις προϋποθέσεις για αύξηση εσόδων στις σύγχρονες επιχειρήσεις. Αναφέρομαι σε λέξεις κλειδιά/έννοιες όπως:

Social media marketing
Online marketing
Email marketing
Digital marketing
Internet marketing
Content marketing
Ecommerce κλπ.

Αλλά και λέξεις όπως:
Συμβουλευτική επιχειρήσεων
Σύμβουλο επιχειρήσεων
Βοήθεια για μικρές επιχειρήσεις
Υποστήριξη μικρών επιχειρήσεων κλπ
Yποστήριξη startup
Επιχειρηματικότητα κλπ.

Η θλιβερή ανακάλυψη
Αφού ολοκληρώσαμε την έρευνα μας στο εξωτερικό, ήμασταν πλέον σίγουροι ότι έχουμε εντοπίσει τις σωστές λέξεις κλειδιά που θα ανεβάσουν το ranking του site. Αυτές που (υπoθέταμε ότι) και οι Έλληνες επιχειρηματίες χρησιμοποιούν στις αναζητήσεις τους στο ίντερνετ, προκειμένου να αντλήσουν γνώση και πληροφόρηση, με κύριο στόχο τον εκσυγχρονισμό τους και την προσαρμογή τους στα νέα δεδομένα της αγοράς. Τον μόνο τρόπο για να επιβιώσουν, σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Πέσαμε όμως τραγικά έξω. Η κορυφαία λέξη κλειδί που μας πρότεινε η Ελληνική Google, μέσω του ειδικού λογισμικού που ανέφερα παραπάνω, (η λέξη που χρησιμοποιούν οι Έλληνες χρήστες ψάχνοντας για θέματα επιχειρηματικότητας), με τεράστια διαφορά από όλες τις άλλες λέξεις-κλειδιά, ήταν η λέξη «εσπα» ή «espa».

Συγκεκριμένα από τις 14.800 αναζητήσεις που έγιναν γύρω από θέματα επιχειρηματικότητας, η λέξη-κλειδί «εσπα» (που παραπέμπει σε χρηματοδοτήσεις από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς) συγκέντρωσε τις 13.320 αναζητήσεις ήτοι ποσοστό 90% των αναζητήσεων γύρω από θέματα επιχειρηματικότητας!!!!

Τι σημαίνει αυτόq Θα προσπαθήσω να στο πω με απλά λόγια. Σημαίνει πως:

  • Oι Έλληνες χρήστες ΔΕΝ κάνουν αναζητήσεις στο ίντερνετ για θέματα επιχειρηματικότητας, την κύρια πηγή πληροφόρησης και εκπαίδευσης των ξένων ανταγωνιστών τους. Αν σκεφτείς πως πχ. μόνο στον Ελληνικό μεταποιητικό τομέα υπάρχουν (ακόμα) 75.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι απογοητευτικό να διαπιστώνεις πως σχεδόν καμία από αυτές τις επιχειρήσεις δεν αναζητά τρόπους να προσαρμοστεί στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς, να εξοικειωθεί με πρακτικές όπως το social media marketing, το email marketing, το ecommerce, να εκπαιδευτεί και να επιμορφωθεί πάνω στα νέα trends (τάσεις) της αγοράς, προκειμένου να καταστεί ανταγωνιστικότερη.
  • Το τραγικότερο όμως όλων, είναι πως οι ελάχιστοι επιχειρηματίες που κάνουν αναζητήσεις στο ίντερνετ για θέματα επιχειρηματικότητας, δεν ψάχνουν τρόπους να εκσυγχρονιστούν ή να αναβαθμίσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους, αλλά να... επιδοτηθούν. Λες και αυτή θα είναι η σωτηρία τους, λες και το ΕΣΠΑ θα τους καταστήσει ανταγωνιστικότερους, λες και οι επιδοτήσεις θα λύσουν μαγικά όλα τους τα προβλήματα, λες και μόνο οι επιχορηγήσεις αρκούν για να επιβιώσει μία επιχείρηση.
  • Περιττό να αναφέρω πως αρκεί να ρωτήσεις έναν έμπειρο επιχειρηματία, για να μάθεις πως καμία σοβαρή επιχείρηση δεν βασίζει τα στρατηγικά της σχέδια, στις επιδοτήσεις ΕΣΠΑ.

Χρήσιμα συμπεράσματα
Καιρός να το παραδεχτούμε φωναχτά. Σε αυτήν την χώρα διαπράχθηκαν τραγικά λάθη που μεταφυτεύτηκαν και ρίζωσαν ως καρκινώματα στην κουλτούρα μας. Ένα από αυτά η πάγια τακτική των Ελλήνων επιχειρηματιών, να αναζητούν ως μόνη λύση στα προβλήματα τους, την κρατική επιχορήγηση, όταν θα έπρεπε να ασχολούνται με την υιοθέτηση νέων επιχειρηματικών πρακτικών, την αναβάθμιση των υπηρεσιών τους ή τη βελτιστοποίηση των προϊόντων τους, προκειμένου να καταστήσουν τις επιχειρήσεις τους ανταγωνιστικότερες. Για αυτήν την κουλτούρα έχω αρθρογραφήσει και στο παρελθόν. Χαρακτηριστικό της, ο φόβος απέναντι σε κάθε αλλαγή.

Ας το ομολογήσουμε επιτέλους. Όχι μόνο δεν διαθέτουμε επιχειρηματική κουλτούρα ως λαός (λογικό, αφού κανείς δεν μας τη δίδαξε στα σχολικά μας χρόνια, σε αντίθεση με άλλες ανεπτυγμένες χώρες) αλλά έχουμε αποκτήσει και μια διαστρεβλωμένη νοοτροπία. Μια νοοτροπία-καρκίνωμα, που αν δεν αλλάξει σύντομα, θα επηρεάσει και τα τελευταία υγιή μέλη της Ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας, οδηγώντας τον επιχειρηματικό κόσμο σε μαρασμό και τη χώρα οριστικά στο περιθώριο των παγκόσμιων εξελίξεων. Οι λίγες φωτεινές εξαιρέσεις δεν αρκούν για να αλλάξουν τον κανόνα.

Η χώρα μας χρειάζεται επειγόντως στρατηγικό σχέδιο. Ανάμεσα στα άλλα, αυτό το σχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνει και τη ριζική αλλαγή της κουλτούρας μας. Αυτή η αλλαγή δεν μπορεί να γίνει μέσα σε λίγους μήνες. Προϋποθέτει μια αργή και επίπονη διαδικασία που θα πάρει χρόνια και κυρίως, απαιτεί την ειλικρινή βούληση της πολιτικής ηγεσίας να δώσει λύσεις στις χρόνιες παθογένειες. Δεν έχουμε άλλες επιλογές. Ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε.

Για το τι πρέπει να γίνει, υπάρχουν ειδικότεροι από μένα σε θέματα κουλτούρας, να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Αυτό που με βεβαιότητα μπορώ να πω με βάση την πολύχρονη εμπειρία μου ως διοικητικό στέλεχος που επένδυσε πολύ στην οργανωσιακή κουλτούρα και βγήκε κερδισμένο, είναι πως η κουλτούρα μαθαίνεται και δεν κληρονομείται. Προέρχεται από τις επιρροές που δέχεται το άτομο από το κοινωνικό του περίγυρο και όχι από τα γονίδια του. Πάνω σε αυτή τη λογική θα πρότεινα επιγραμματικά τουλάχιστον 7 απαραίτητα βήματα για την αλλαγή της κουλτούρας στην πατρίδα μας:

  1. Τη δημιουργία αίσθησης του επείγοντος, ως προς την ανάγκη επαναπροσδιορισμού της συλλογικής μας ταυτότητας και της εθνικής μας κουλτούρας.
  2. Τη δημιουργία ανεξάρτητου επιστημονικού φορέα με ηγετικές μορφές, που θα αναλάβει να προτείνει το όραμα, τους στόχους και τις στρατηγικές που θα πρέπει να ακολουθηθούν για την οριστική αλλαγή κουλτούρας στην χώρα.
  3. Την υιοθέτηση των προτάσεων αυτών από το σύνολο του πολιτικού κόσμου της χώρας.
  4. Την εκπόνηση προγραμμάτων εκπαίδευσης πάνω στη νέα κουλτούρα και την έναρξη εφαρμογής τους σε όλα της στάδια του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος (ξεκινώντας από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τα δημοτικά σχολεία και φτάνοντας μέχρι τα προγράμματα «Δια βίου μάθησης»).
  5. Την αυστηρή επίβλεψη του οράματος και των στόχων από την πολιτική ηγεσία, (δίνοντας πρώτη το καλό παράδειγμα ως προς την τήρηση τους, επειδή η κουλτούρα δεν έχει να κάνει με το τι λες, αλλά με το τι κάνεις)
  6. Τη θέσπιση μηχανισμών τακτικής παρακολούθησης και μέτρησης των αποτελεσμάτων
  7. Την τακτική ανάδειξη φωτεινών παραδειγμάτων και τη θέσπιση ανταμοιβών για όσους προσαρμόζονται στις επιταγές της νέας εθνικής στρατηγικής.

Κλείνοντας, δεν μου μένει παρά να ευχηθώ από καρδιάς, ο θεός (η μοίρα, η τύχη ή όπως αλλιώς θες να το πεις) να βάλει το χέρι του να ξυπνήσουν από τον λήθαργό τους οι φωνές της λογικής αυτής της χώρας, πριν είναι εντελώς αργά.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr