NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Κ. Σαραντίογλου: Μια φωτογράφιση δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι διεκπεραιωτική

Κ. Σαραντίογλου: Μια φωτογράφιση δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι διεκπεραιωτική

Ο Κορνήλιος Σαραντίογλου ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία στη διαφήμιση και τις εκδόσεις σε ηλικία 20 ετών. Στη συνέχεια, άνοιξε το δικό του studio και συνεργάστηκε με μεγάλους εκδοτικούς οίκους και εταιρείες, στην προώθηση προϊόντων και εταιρικών μηνυμάτων μέσω φωτογραφίας και βίντεο. Παράλληλα, πήρε μέρος σε αποστολές ανάβασης στις Άλπεις και τα Ιμαλάια, ενώ έχει οργανώσει και συμμετάσχει σε πολλές αποστολές στα ελληνικά βουνά. Σήμερα, μιλάει στο epixeiro.gr, με αφορμή και τη συμμετοχή του στο Project Denali 2022.

Δώστε μας μια εικόνα για την επαγγελματική και εταιρική φωτογραφία από την πλευρά του φωτογράφου.

Ζούμε σε μια εποχή που κατακλυζόμαστε συνεχώς και από παντού με εικόνες, αμέτρητη πληροφορία και κινητά με πολλά megapixels. Στην εποχή των e-shops και του digital, μία επαγγελματική φωτογράφηση ίσως και να θεωρείται από πολλούς αναγκαία πολυτέλεια. Όχι όμως και για όσους θέλουν να ξεχωρίσουν, να κάνουν τη διαφορά και που έχουν ως προτεραιότητα την βέλτιστη εμπειρία του πελάτη τους. Η επαγγελματική φωτογραφία, απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους επαγγελματίες εκατέρωθεν. Η φωτογραφία, πέρα από το «κλικ» και το πάτημα ενός κουμπιού, κρύβει μέσα της τεράστια τεχνογνωσία, αμέτρητες ώρες εκπαίδευσης και συνεχούς εξέλιξης.

Μην ξεχνάμε άλλωστε, πως η φωτογραφία απαιτεί γνώσεις χημείας, φυσικής και μαθηματικών. Ένας εν δυνάμει πελάτης, δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει της απαιτήσεις και τις δυσκολίες ενός «κλικ». Ένας φωτογράφος όμως, είναι υποχρεωμένος να μοιραστεί τη γνώση του μαζί του, αν θέλετε «να τον εκπαιδεύσει», γιατί πρέπει να γνωρίζει που θα επενδύσει τα χρήματά του και την αξία που κερδίζει. Όπως ένας πελάτης, δεν αγοράζει απλά μια φωτογραφία, αλλά κάνει ουσιαστικά μια επένδυση που θα του επιστρέψει μεγαλύτερα οφέλη, έτσι ακριβώς και ένας φωτογράφος δεν πουλάει απλά μία φωτογραφία, αλλά μία ολοκληρωμένη εμπειρία.

Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες της εταιρικής και προϊοντικής φωτογράφισης;

Μια φωτογράφιση, δεν μπορεί και δεν πρέπει ποτέ να είναι διεκπεραιωτική. Δεν είναι δουλειά γραφείου, ούτε και μια δουλειά ρουτίνας. Για να δημιουργήσεις περιεχόμενο, απαιτείται καθαρό μυαλό, ηρεμία, σκέψη και φυσικά καλή διάθεση (ενίοτε και καλή φυσική κατάσταση). Μία φωτογράφηση είναι σαν ένα παγόβουνο, που φαίνεται μόλις ένα πολύ μικρό μέρος του. Από την επιλογή του κατάλληλου εξοπλισμού ανάλογα με το project και τη σύλληψη του εκάστοτε concept έως την επεξεργασία, το editing και τελικά την παράδοση του υλικού, η δουλειά που πρέπει να γίνει πριν και μετά την φωτογράφηση είναι πολλές φορές πολύ περισσότερη από την ίδια την φωτογράφηση.

Ποια είναι η σημασία του εξοπλισμού και της επένδυσης σε αυτόν;

Ένας σημαντικός και σε κάποιες περιπτώσεις καθοριστικός παράγοντας για να φέρεις εις πέρας ένα project είναι η επιλογή, η στρατηγική ανανέωση και η επένδυση στον εξοπλισμό. Κατά τη γνώμη μου, ο Επαγγελματίας που σέβεται τον πελάτη αλλά και την δουλειά του, είναι «υποχρεωμένος» από τον ίδιο του τον εαυτό να αντιμετωπίζει την επαγγελματική του ζωή ως ένα συνεχή εξοπλιστικό μαραθώνιο. Τα κόστη ανανέωσης και αναβάθμισης αυτού δεν πρέπει να έχουν σημασία, ακριβώς επειδή ένας ευχαριστημένος πελάτης, είναι η καλύτερη διαφήμιση της δουλειάς του φωτογράφου. Έτσι κι αλλιώς, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ένας ευχαριστημένος πελάτης, είναι η καλύτερη διαφήμισή μας και κατ’ επέκταση ανοίγει το δρόμο για νέες συνεργασίες. Στο τέλος της ημέρας, η ποιότητα της δουλειάς ενός φωτογράφου, δεν θα έπρεπε να είναι σε κανένα επίπεδο διαπραγματεύσιμη.

Πώς συνδέονται η φωτογραφία και το βίντεο, ποιες ανάγκες καλύπτουν;

Όσο οι ανάγκες της αγοράς εξελίσσονται, η ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων είναι κάτι που ένας επαγγελματίας πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψιν του. Η φωτογραφία και το βίντεο είναι μεταξύ τους τόσο διαφορετικά όσο και ίδια. Και τα δύο απαιτούν δεξιότητες, αισθητική και τεχνογνωσία. Το κάθε ένα ξεχωριστά μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη και την προώθηση ενός brand. Και τα δύο μαζί, αφηγούνται μία ολοκληρωμένη – συχνά αλληλοσυμπληρούμενη – επικοινωνιακή ιστορία καλύπτοντας το πλήρες φάσμα των αναγκών ενός brand για την επαφή με τους πελάτες του. Έρευνες και μελέτες έχουν δείξει πως μόλις τα 3 πρώτα δευτερόλεπτα στην θέαση μιας φωτογραφίας, είναι καθοριστικά στο εάν θα σε κρατήσουν σε ένα site/e-shop/σελίδα, ενώ το βίντεο, θα έρθει και θα «δέσει» με μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα, που θα εμβαθύνει τόσο, ώστε να δώσει τις επιπλέον απαραίτητες πληροφορίες στον θεατή, που ίσως δεν θα του δώσει μια εικόνα από μόνη της.

Τι ζητάει ένας φωτογράφος από τον πελάτη του, για μια αποτελεσματική συνεργασία;

Όπως ένας πελάτης επιλέγει έναν φωτογράφο, έτσι και ο φωτογράφος επιλέγει τον πελάτη που θα συνεργαστεί. Ένας φωτογράφος, με όσα μέσα και γνώση και εάν διαθέτει, δεν μπορεί να φτάσει την δουλεία του στο 100% εάν δεν γνωρίζει ο πελάτης τί είναι ακριβώς αυτό που θέλει και ζητά. Το αποτέλεσμα της δουλειάς που θα κάνει, έχει να κάνει με το brief που θα του δώσουν, το σκοπό και τα μηνύματα της φωτογράφησης, τι πρέπει να κάνει, το ερέθισμα, σε τι αποσκοπεί, ποιος είναι ο στόχος και όλα αυτά είναι μόνο μερικά από αυτά που θα κάνουν την διαφορά. Ένας φωτογράφος για να πετύχει, πρέπει να είναι μέρος του σκοπού της φωτογράφισης, να υπάρχει εμπιστοσύνη και διάθεση συνεργασίας.

K.Sarantioglou4.jpg?mtime=20210516133331#asset:267863

Ποιος ο ρόλος του επαγγελματία - και του κόστους - στο τελικό αποτέλεσμα;

Ένας επαγγελματίας μπορεί να «θάψει» ή να απογειώσει ένα brand, ένα προϊόν, ακόμα και ένα πορτραίτο. Πόσες φορές μας έχει τύχει να αγοράσουμε κάτι που το μόνο κριτήριό μας ήταν ότι είναι πιο οικονομικό και στο τέλος να είναι τόσο πολύ ελλαττωματικό, που ξανά πληρώσαμε 2 και 3 φορές επάνω την τιμή για να πάρουμε ένα αντίστοιχο όμως επώνυμο και σίγουρα πιο αξιόπιστο προϊόν; Το ίδιο ισχύει και στην φωτογραφία. Η φωτογραφία και η ματιά κάθε φωτογράφου είναι μοναδική και σίγουρα υποκειμενική. Σε κάποιους αρέσει και σε κάποιους άλλους όχι. Ποιος έχει δίκιο; Μα φυσικά όλοι! Όμως, υπάρχουν κάποιες δουλειές, που κατά κοινή ομολογία, είναι εξαιρετικές και άλλες πάλι όχι. Το μόνο που μένει λοιπόν, είναι να επιλέξουμε σε ποια επίπεδα ποιότητας θέλουμε να κινηθούμε και τι ταιριάζει στο προϊόν μας.

Ποιες οι ιδιαιτερότητες του Adventure photography & videography;

Μια πολύ ξεχωριστή και ιδιαίτερη κατηγορία της εικόνας, με πολύ σκληρές απαιτήσεις και τεράστια σωματικά και εξοπλιστικά ρίσκα, είναι η φωτογραφία και η κινηματογράφηση περιπέτειας. Ειδικά στο κομμάτι της κινηματογράφησης, η Ελλάδα της θάλασσας, υστερεί σημαντικά έναντι άλλων ευρωπαϊκών χωρών και ακόμα περισσότερο από τον υπόλοιπο κόσμο στην ανάδειξη της ορεινής της πλευράς.

Μια δημιουργία ιστορίας που εξελίσσεται σε απαιτητικές και πραγματικές συνθήκες, απαιτεί όλα όσα χρειάζονται για ένα συμβατικό project, χωρίς όμως να υπάρχει η πολυτέλεια αυτών, όπως ηρεμία, καθαρή σκέψη, χρόνος, καλή διάθεση κτλ.!

Εδώ, πρέπει να μπορείς να αποδώσεις εξίσου καλά σαν να βρίσκεσαι υπό ιδανικές συνθήκες ενώ έχεις να αντιμετωπίσεις το ψύχος, την κακουχία, τον ασφυχτικά περιορισμένο χρόνο, τους απρόβλεπτους παράγοντες της φύσης, ακόμα και την κακή ψυχολογία που πολύ πιθανόν να δημιουργούν οι συνθήκες. Μόνο εάν περάσεις από όλες αυτές τις δυσκολίες, μπορείς να περιγράψεις μοναδικές ιστορίες ανθρώπων, που μέσα από την προσπάθεια και το φακό, κατάφεραν να δώσουν στο κοινό μοναδικές ιστορίες! Ιστορίες που στην μετά covid εποχή, ο κόσμος έχει ανάγκη να δει, να εμπνευστεί και ακόμα περισσότερο να ταυτιστεί.

K.Sarantioglou3.jpg?mtime=20210516133247#asset:267862

Μιλήστε μας για το Project Denali 2022. Ποιες οι προκλήσεις;

Αναζητώντας συνεχώς νέες φωτογραφικές και κινηματογραφικές προκλήσεις, ο επόμενος στόχος είναι ένα μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα project που σκοπό έχει να εμπνεύσει και να παρακινήσει, μέσα από την προσπάθεια, την διαχείριση ρίσκου, το πάθος και την αγάπη για ζωή. Η ιστορία θα διαδραματίζεται από 2 ορειβάτες και 3 άτομα συνεργείο/υποστήριξη, που θα ξεκινήσουν την προσπάθειά τους από τουλάχιστον 9 βουνά της Ελλάδας – αναδεικνύοντας τις απίθανες κορυφογραμμές μας – θα περάσουν από την πιο απαιτητική διαδρομή της υψηλότερης κορυφής της Ευρώπης το όρος Elbrus, για να καταλήξουν στον τελικό τους προορισμό και να περιηγηθούν για 30 ημέρες στην παγωμένη Αλάσκα και την υψηλότερη κορυφή της Β. Αμερικής το Denali.

Ένα ιδιαίτερα απαιτητικό project, καθώς διαδραματίζεται σε εκτεθειμένα πεδία με ακραίες θερμοκρασίες, χωρίς επιπλέον ανθρώπινη υποστήριξη και παρουσία σε ακτίνα πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων. Με τεράστιες δυσκολίες και εμπόδια στην κινηματογράφηση, όπως το βάρος, η αντοχή και αξιοπιστία του εξοπλισμού, η σωματική καταπόνηση, μέχρι και την πρόκληση της περιορισμένης ηλεκτρικής ενέργειας. Όλα τα παραπάνω είναι μόνο μερικές από τις προκλήσεις που θα πρέπει να ξεπεραστούν όμως όπως και να έχει, θα είναι ένα ιδιαίτερο εγχείρημα, με ιδιαίτερους χειρισμούς και δύσκολες αποφάσεις, που όμως το τελικό αποτέλεσμα θα δικαιώσει και τον πιο απαιτητικό!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr