NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Ο πόλεμος των κλώνων: Όταν η αντιγραφή επιχειρηματικών ιδεών έφερε επιτυχία

Ο πόλεμος των κλώνων: Όταν η αντιγραφή επιχειρηματικών ιδεών έφερε επιτυχία

Λένε πως το να αντιγράφεις είναι κακό. Τι συμβαίνει, όμως, όταν η αντιγραφή συμβαίνει στον επιχειρηματικό κόσμο; Ακολουθούν τρία παραδείγματα εταιρειών που αντέγραψαν τις ιδέες άλλων και οδηγήθηκαν στην επιτυχία - η οποία πολλές φορές, ήταν πολύ μεγαλύτερη από εκείνων που αντέγραψαν.

Όταν το Instagram ζήλεψε το Snapchat

Είναι 2015 και το Facebook χάνει χρήστες προς το Snapchat, λόγω της δημοφιλούς δυνατότητας του τελευταίου που ακούει στο όνομα Stories. Η δημοσίευση φωτογραφιών σε αυτό είναι γρήγορη και εύκολη και επιτρέπει στους χρήστες να καταγράψουν στιγμιότυπα και να τα επεξεργαστούν με την προσθήκη φίλτρων και εφέ. Το καλύτερο από όλα, τα stories εξαφανίζονται μετά από μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Ο Mark Zuckerberg ανησυχεί. Το 2013 είχε κάνει μια προσφορά 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να εξαγοράσει το Snapchat, η οποία όμως απορρίφθηκε. Ίσως αυτή η απόρριψη θα οδηγήσει την ομάδα του να αναπτύξει και να διαθέσει ένα ακριβές των Snapchat Stories. Και όχι μόνο αυτό, αλλά θα χρησιμοποιήσει ακόμη και την ίδια ονομασία: Stories.

Τον Αύγουστο του 2016, θα διατεθούν τα Instagram Stories. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Instagram, Kevin Systrom, αναγνωρίζει αργότερα την «κλοπή», λέγοντας σε σχέση με το Instagram Stories ότι «αυτοί (το Snapchat) αξίζουν όλο το credit».

Σε μόλις οκτώ μήνες, τα Instagram Stories ξεπερνούν τον καθημερινό ενεργό αριθμό χρηστών του Snapchat. Επιπλέον 250 εκατομμύρια χρήστες γίνονται μέλη κατά το πρώτο έτος των Instagram Stories, ενώ η τιμή της μετοχής Snapchat κατρακυλά.

Οι Γερμανοί που αντέγραψαν το eBay

Ένα από τα πιο διαβόητα παραδείγματα «αντιγραφών» στον κόσμο της επιχειρηματικότητας είναι μάλλον τα αδέλφια Samwer, ο Alexander, ο Oliver και ο Marc. Οι Samwers δεν διστάζουν να αντιγράψουν επιτυχημένες επιχειρήσεις και έχουν χαρακτηριστεί ως «οι βασιλιάδες των κλώνων», χτίζοντας την επιτυχία τους αντιγράφοντας υπάρχουσες διαδικτυακές εταιρείες υψηλής ανάπτυξης.

Το 1998, ο Marc Samwer ζούσε στο San Fransisco και είδε πολλούς από τους συναδέλφους και τους φίλους του να χρησιμοποιούν το eBay. Θα δει τότε την ευκαιρία που υπάρχει για την ανάπτυξη μιας τέτοιας εταιρείας στην πατρίδα του, την Γερμανία. Αποφασίζει, εκείνη την εποχή, να στείλει ένα email στην eBay, ρωτώντας αν θα μπορούσαν να συνεργαστούν για ένα άνοιγμα στην ευρωπαϊκή χώρα.

Καθώς ο χρόνος περνούσε χωρίς καμία απάντηση, ο Marc και τα αδέλφια του αποφάσισαν να δημιουργήσουν έναν κλώνο του eBay. Τον Φεβρουάριο του 1999, θα κυκλοφορήσουν την Alando - ουσιαστικά μια έκδοση του eBay στα γερμανικά. Λιγότερο από τρεις μήνες μετά, η eBay εξαγόρασε την Alando για 43 εκατομμύρια δολάρια.

Αυτή αποτέλεσε μια γρήγορη απόδοση της επένδυσης για τους Samwers, δείχνοντας ότι η eBay θα έπρεπε να είχε απαντήσει σε εκείνο το αρχικό email.

Κλωνοποίηση αεροπορικών... στον αέρα

Η Southwest Airlines (SWA) είναι πλέον μία από τις πιο επιτυχημένες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους στον κόσμο. Και είναι σαφές πως μπορεί να αποδώσει μεγάλο μέρος αυτής της πορείας στην ανταγωνίστρια της, την Pacific Southwest Airlines (PSA). Άλλωστε, ακόμη και το όνομα τους είναι σχεδόν πανομοιότυπο.

Η «κλωνοποίησή» τους επεκτάθηκε ακόμη και σε μικρές λεπτομέρειες όπως τα εγχειρίδια πτήσης, τα οποία κυριολεκτικά αντιγράφηκαν λέξη προς λέξη από εκείνα της PSA.

Άλλωστε, ο πρώην Πρόεδρος της SWA, Lamar Muse, δεν κρύφτηκε πίσω από το γεγονός. «Η Southwest Airlines αντέγραψε πλήρως την PSA, τόσο ώστε θα μπορούσατε σχεδόν να την χαρακτηρίσετε φωτοτυπία».

Εκείνη την εποχή, οι περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες περιορίζονταν στη δική τους περιοχή, οπότε η PSA δεν έβλεπε την SWA ως ανταγωνιστή. Μερικές κακές επιχειρηματικές αποφάσεις και ένα αεροπορικό δυστύχημα οδήγησαν στο κλείσιμο την PSA το 1988. Εν τω μεταξύ, το «αντίγραφο» SWA είναι πλέον εξαιρετικά επιτυχημένο στον κλάδο.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr