NEWSFLASH...
Καριέρα & HR
ανάγνωση

Αύξηση μισθού μέσα στην πανδημία; - 3 παράγοντες που κρίνουν την απόφαση

Αύξηση μισθού μέσα στην πανδημία; - 3 παράγοντες που κρίνουν την απόφαση

Μετά από 1,5 χρόνο πανδημίας, lockdown και αλλαγών στις ζωές όλων μας, θα πρέπει κάποιος να ζητήσει, σε αυτό το χρονικό σημείο, μια αύξηση στον μισθό του; Είναι η κατάλληλη στιγμή; Και από ποιους παράγοντες μπορεί να εξαρτηθεί μια τέτοια απόφαση - και, κυριότερα, η έκβαση της;

Επιδόσεις επιχείρησης

Μέσα στην πανδημία, είναι σαφές πως πολλές εταιρείες αντιμετώπισαν πλήγμα, με τον τζίρο τους να μειώνεται, τις εργασίες να περιορίζονται και τη στρατηγική τους να προσαρμόζεται. Έχει σημασία, λοιπόν, τόσο η κατάσταση στην οποία βρίσκεται η επιχείρηση όσο και ολόκληρη η βιομηχανία. Από την άλλη βέβαια, υπήρξαν και κάποιοι κλάδοι που μέσα στην πανδημία είδαν τις εργασίες τους να αυξάνονται και να επεκτείνονται, λόγω της ζήτησης που υπήρξε για προϊόντα ή υπηρεσίες τους.

Είναι σημαντικό, λοιπόν, πριν κάποιος αναζητήσει μια αύξηση, να λάβει υπόψιν την εικόνα που παρουσιάζει η επιχείρηση στην οποία εργάζεται. Κατά συνέπεια, εάν έχει στόχο μια αύξηση, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να δημιουργήσει μια «εικόνα» για αυτό το ζήτημα. Αυξήθηκαν οι πωλήσεις της μέσα στην πανδημία; Έγιναν προσλήψεις ή υπήρξαν απολύσεις; Αυξήθηκαν οι εργασίες που καλείται να πραγματοποιήσει κάθε στέλεχος - και έγινε αυτό λόγω της μείωσης του προσωπικού ή της αύξησης στη ζήτηση;

Εάν η επιχείρηση δεν τα καταφέρνει αυτήν την εποχή και υπάρχουν εσωτερικές συζητήσεις για τη βιωσιμότητα της, ή ακόμη και για το μέλλον της, ίσως δεν είναι η κατάλληλη στιγμή, με το αίτημα του να κινδυνεύει να απορριφθεί. Εάν πάντως μια τέτοια δεν μπορεί να δοθεί, ο εργαζόμενος θα μπορούσε να ζητήσει άλλες παροχές, τουλάχιστον προσωρινά, όπως ένα πιο ευέλικτο ωράριο εργασίας, περισσότερη οικονομική στήριξη για εξοπλισμό σε περίπτωση που εργάζεται από το σπίτι κτλ.

Ρόλος και απόδοση

Φυσικά, κάθε εργοδότης που σέβεται την επιχείρηση του καλείται να έχει εικόνα από την απόδοση του προσωπικού του, αναγνωρίζοντας και επιβραβεύοντας όλα τα επιτεύγματα και τις επιτυχίες. Παράλληλα, όμως, κάθε εργαζόμενος θα πρέπει να έχει εικόνα της αξίας που προσφέρει στην επιχείρηση. Και όταν η συζήτηση φτάσει σε μια αύξηση μισθού, είναι σαφές πως το στέλεχος θα πρέπει να μπορεί να στηρίξει το αίτημα μέσω της απόδοσης του.

Για παράδειγμα, θέματα που θα πρέπει να λάβει υπόψιν του είναι οι επιτυχίες στις οποίες είχε σημαντικό ρόλο τον τελευταίο 1,5 χρόνο, η συμμετοχή του -ακόμη και από ηγετικό ρόλο- στον επιτυχή επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής μέσα στις δυσκολίες της πανδημίας, το θετικό feedback που λαμβάνει από επικεφαλής, συναδέλφους και πελάτες, η ανάληψη περισσότερων καθηκόντων λόγω απολύσεων που υπήρξαν ή αλλαγής λειτουργιών, η υπέρβαση των προσδοκιών μέσα σε συνθήκες πανδημίας ή ακόμη και ο ρόλος του στο να «τρέξει» αποδοτικά η τηλεργασία για όλη την ομάδα.

Όλες αυτές είναι πτυχές που μπορεί να «χρησιμοποιήσει» ώστε να υποστηρίξει το αίτημα του για μια αύξηση, στην εποχή της πανδημίας και των αλλαγών που έφερε αυτή. Και φυσικά, πριν από αυτό, να αποφασίσει εάν τελικά ο ρόλος και η συνεισφορά του στην εταιρεία είναι τέτοια ώστε να ικανοποιούν αυτό που αναζητά και τους στόχους που έχει -ή εάν αυτό θα πρέπει να πραγματοποιηθεί σε κάποιο μεταγενέστερο στάδιο. Δεν αποκλείεται, βάσει και της γενικότερης εικόνας της επιχείρησης, μετά από μια απόρριψη του αιτήματος να έρθει περισσότερο στο «προσκήνιο» η ανάγκη αναζήτησης άλλων ευκαιριών.

Timing και κατάσταση

Το timing ενδέχεται να έχει τη δική του σημασία, στην απόφαση για αποδοχή ή όχι ενός αιτήματος αύξησης μισθού. Πόσο μάλλον μέσα στην πανδημία, η οποία για πολλές επιχειρήσεις επηρέασε την «προγραμματισμένη» διαδικασία προσλήψεων και αυξήσεων σε μισθούς. Ίσως, για παράδειγμα, η εταιρεία στην οποία εργάζεται κάποιος να προσφέρει αυξήσεις σε μια συγκεκριμένη περίοδο του χρόνου ή να έχει «παγώσει», αυτή τη στιγμή, τις όποιες διαδικασίες. Πληροφορίες που ένας εργαζόμενος μπορεί να λάβει από τον επικεφαλής, τον υπεύθυνο HR ή ακόμη και από κάποιον συνάδελφο που εμπιστεύεται.

Το συγκεκριμένο timing μπορεί να σχετίζεται και με το εάν η εταιρεία κάνει απολύσεις, προσλήψεις, εάν έχει προσφέρει άλλες αυξήσεις, εάν μειώνει την παραγωγή ή εάν κάνει άλλου τύπου περικοπές. Μπορεί, όμως, να σχετίζεται και με προσωπικά ζητήματα που προέκυψαν μέσα στην πανδημία, όπως η ανάγκη για περισσότερα έσοδα λόγω της εργασίας από το σπίτι, η κάλυψη άλλων οικογενειακών εξόδων που εμφανίστηκαν μέσα στους τελευταίους μήνες, οι στόχοι που έχει κάποιος από την καριέρα του και το εάν αυτοί έχουν επαναπροσδιοριστεί κτλ.

Το timing στα προσωπικά ζητήματα είναι ένας παράγοντας που θα πρέπει σίγουρα να ληφθεί υπόψιν. Και, ακόμη και αν ο εργαζόμενους δεν επιθυμεί να μοιραστεί με τον εργοδότη τις δυσκολίες που έχουν υπάρξει τους τελευταίους μήνες, δεν αποκλείεται αυτό να του προσφέρει κίνητρο για να καταθέσει το αίτημα του, στην κατάλληλη χρονική στιγμή. Ή να είναι σε θέση να διαπραγματευτεί αποδοτικότερα τις παροχές που ενδέχεται να του προσφερθούν, εάν μια αύξηση μισθού δεν βρίσκεται «στο τραπέζι» αυτή τη στιγμή.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr