NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Οι 50 παγκόσμιοι κολοσσοί της καινοτομίας και οι 5 παράγοντες της επιτυχίας

Οι 50 παγκόσμιοι κολοσσοί της καινοτομίας και οι 5 παράγοντες της επιτυχίας

​Η καινοτομία αποτελεί μια από εκείνες τις έννοιες που μπορεί να σημαίνουν πολλά. Ή και απολύτως τίποτα. Εξαρτάται πάντα από το «case study», τι μετράει, τι θέλει να δείξει, τι θέλει να πει. Οπότε, όταν ο όρος ξεφεύγει από την υποκειμενικότητα και βασίζεται σε μετρήσιμα στοιχεία, βάσει των οποίων καταλήγει σε συμπεράσματα, αποκτά διαφορετικό ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με την ανάλυση της BCG, η κατάταξη -που προκύπτει βάσει έρευνας σε στελέχη, στον αντίκτυπο και στη δημιουργία αξίας- υπογραμμίζει τη δύναμη της δέσμευσης και της ετοιμότητας. Ξεκινώντας με την Pfizer (10η), το «story» καινοτομίας που ξεχώρισε τους τελευταίους μήνες, μαζί με τη Moderna (42η) -στην οποία η Merck (35η) ήταν πρώιμος επενδυτής. Η δέσμευση και η ετοιμότητα βοήθησαν την Pfizer, σε συνεργασία με την BioNTech, όχι μόνο να μειώσει το χρόνο καινοτομίας για την παραγωγή ενός εμβολίου COVID-19, αλλά και να αυξήσει την ικανότητα παραγωγής.

Οι Abbott Labs και Bosch (29η και 30η, αντίστοιχα) ήταν οι πρώτες που κινήθηκαν για την ανάπτυξη τεστ και εξοπλισμού με στόχο την προστασία από τον COVID-19. Η Target (18η) και η Walmart (23η) επωφελήθηκαν από σημαντικές επενδύσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις δυνατότητες omnichannel για την αποτελεσματικότερη διαχείριση, στην αιχμή της ζήτησης. Η Amazon (3η) ήταν στο επίκεντρο της επιθυμίας των καταναλωτών για ασφαλείς διαδικτυακές αγορές και γρήγορη παράδοση στο σπίτι.

Σε άλλους κλάδους, μεγάλες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων όπως η PepsiCo (38η) ακολούθησαν νέες «διαδρομές» στην αγορά, πηγαίνοντας απευθείας στους τελικούς καταναλωτές. Βιομηχανικές εταιρείες όπως η Siemens (11η) και η GE (47η) βρήκαν νέες χρήσεις για δεδομένα και προηγμένες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη. Οι εταιρείες ένδυσης και μόδας, όπως η Adidas (34η), υιοθέτησαν πλήρως ψηφιακές διαδικασίες σχεδιασμού για να συντομεύσουν τον χρόνο διάθεσης και να υποστηρίξουν την αποτελεσματική συνεργασία.

Όπως αναφέρεται στην έρευνα, υπήρξε μικρή αλλαγή στην πρώτη δεκάδα των πιο καινοτόμων εταιρειών, με τις Apple και Google να διατηρούν τις δύο πρώτες, κορυφαίες, θέσεις. Εκτός όμως από τις 33 εταιρείες που διατηρούν τη συμμετοχή τους στη λίστα από πέρυσι (των οποίων η συνεχής παρουσία δείχνει τις διαρκείς ιδιότητες τους στον τομέα της καινοτομίας), ο κατάλογος του 2021 περιλαμβάνει 11 εταιρείες που επέστρεψαν στις 50 πρώτες μετά από απουσία τουλάχιστον ενός έτους, αλλά και 6 νέες στην κατάταξη.

50kainotomes_new.jpg?mtime=20210803194612#asset:287981

Η ανάλυσή δείχνει ότι πέντε παράγοντες είναι ιδιαίτερα σημαντικοί, όσον αφορά στην ετοιμότητα για καινοτομία. Αυτοί είναι τα σημεία εκείνα στα οποία εντοπίζονται τα μεγαλύτερα κενά μεταξύ των ηγετών και εκείνων που μένουν πίσω -υποδεικνύοντας ότι αποτελούν τις ιδιότητες που είναι πιο πιθανό να κάνουν τη διαφορά- αλλά είναι, επίσης, και τομείς όπου οι ηγέτες έχουν ακόμα πολλά περιθώρια βελτίωσης. Οι συγκεκριμένοι παράγοντες είναι οι ακόλουθοι:

Ξεκάθαρη φιλοδοξία

Οι πιο καινοτόμες εταιρείες «κυνηγούν» τους στόχους τους με σαφήνεια και συνέπεια. Θέτουν φιλόδοξους στόχους που ευθυγραμμίζονται με την εταιρική στρατηγική, αποσκοπώντας στη δημιουργία αξίας μέσω του ταλέντου, ώστε να ανακαλύψουν αποδοτικότερους τρόπους εξυπηρέτησης των πελατών και της κοινωνίας. Η ηγεσία της εταιρείας ποσοτικοποιεί κατάλληλους πόρους και οδηγεί την ατζέντα καινοτομίας.

Τομείς καινοτομίας

Το να αποφασίσεις πού θα δραστηριοποιηθείς, όπως αναφέρει η έρευνα, είναι απαραίτητο. Οι πιο καινοτόμοι επιλέγουν σαφείς ευκαιρίες προς όφελος των πελατών τους. Βασίζουν τη στρατηγική τους στη βαθιά γνώση των πελατών και προσαρμόζονται με ευκολία στις μεταβαλλόμενες ευκαιρίες. Επικεντρώνονται σε περιορισμένο αριθμό τομέων καινοτομίας, στους οποίους μπορούν να αξιοποιήσουν ένα μοναδικό στρατηγικά τοποθετημένο περιουσιακό στοιχείο ή ικανότητα.

Διαχείριση της απόδοσης

Η καινοτομία συνεπάγεται τη σύνδεση της φιλοδοξίας με μετρήσιμα KPI που δείχνουν με αξιοπιστία την απόδοση σε πραγματικούς τομείς. Επιπλέον, αυτά τα KPI πρέπει να συνδέονται με κίνητρα. Οι μετρήσεις και τα κίνητρα πρέπει να επιβραβεύουν τόσο την προβλέψιμη, σταδιακή πρόοδο, όσο και την αποτελεσματική καινοτομία. Θα πρέπει να αναδεικνύουν τους ηγέτες που όχι μόνο προωθούν υποσχόμενες νέες ιδέες, αλλά αναγνωρίζουν και αφήνουν πίσω αποτυχίες στην αρχή της διαδικασίας.

Διαχείριση έργου

Η αποτελεσματική καινοτομία απαιτεί ενδυναμωμένες, πολυεπιστημονικές ομάδες που χρησιμοποιούν τις γνώσεις της αγοράς και των πελατών στη διαμόρφωση προτάσεων αξίας. Τέτοιες ομάδες έχουν σαφή εικόνα του στρατηγικού πλεονεκτήματος της εταιρείας και θέτουν αυτό το πλεονέκτημα σε χρήση για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Για να είναι αποτελεσματικές, πρέπει να είναι μικρές, να υιοθετηθούν ποικιλομορφία, να μπορούν να ενεργούν αυτόνομα και να λαμβάνουν αποτελεσματικές αποφάσεις.

Ταλέντο και Πολιτισμός

Οι ηγέτες προωθούν μια οργανωτική κουλτούρα που προσδίδει κύρος σε ρόλους καινοτομίας και εκτιμά την ανοικτότητα και τις προσεκτικές προκλήσεις απέναντι στο «status quo». Την ίδια στιγμή, αναθέτουν στο καλύτερο ταλέντο τους τις πιο φιλόδοξες προκλήσεις καινοτομίας.

Σύμφωνα με το Boston Consulting Group, δύο θέματα είναι κοινά σε αυτούς τους πέντε βασικούς παράγοντες: η άσκηση ηγεσίας και η διαχείριση ομάδων. Μια κουλτούρα καινοτομίας με γνώμονα τη στρατηγική, καθοδηγούμενη από τον CEO, έχει κεντρικό ρόλο. Μια διαλειτουργική, πελατοκεντρική, οργανωτική προσέγγιση δημιουργεί ομάδες καινοτομίας πολλαπλών δυνατοτήτων, με στόχο την ανταλλαγή και ανάπτυξη ιδεών.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr