NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

Lamda Flisvos Marina: Προκρίνει την επιμήκυνση τουριστικής περιόδου, συνεργάζεται με τον ΣΕΤΕ

Lamda Flisvos Marina: Προκρίνει την επιμήκυνση τουριστικής περιόδου, συνεργάζεται με τον ΣΕΤΕ

Πολιτική για την ανάπτυξη των τουριστικών λιμένων - μαρινών καλείται να διαμορφώσει η κυβέρνηση με στόχο την ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα δήλωσε στο epixeiro.gr, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Flisvos Marina AE, Σταύρος Κατσικάδης, πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος.

Μέλος, μεταξύ άλλων του ΣΕΤΕ, η Μαρίνα Φλοίσβου υποστηρίζει τα έργα βελτίωσης υποδομών που προτείνει σε μελέτη του ο INSETE με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας παροχής υπηρεσιών και την ανάπτυξη του κλάδου τουριστικών λιμένων.

Στην προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων

Μάλιστα ο κος Κατσικάδης κατά την τοποθέτηση του εξήρε τα περιθώρια ανάπτυξης που υπάρχουν στον κλάδο τουριστικών Μαρινών, καθώς η χώρα διαθέτει μία τεράστια ακτογραμμή. Αναφερόμενος στην Περιφέρεια, σε συνέχεια, μετά από σχετική ερώτηση, διέκρινε τις επιχειρηματικές ευκαιρίες ανάπτυξης στη Βόρεια Ελλάδα, τονίζοντας το ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ στην προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων, την ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς - Αρετσούς που βρίσκεται στο νότιο μέτωπο της παράκτιας ζώνης του Δήμου Καλαμαριάς στην περιοχή «Μικρό Έμβολο» και σε απόσταση περίπου 7 χλμ. από το κέντρο της Θεσσαλονίκης, τα σχέδια για την Χίο και την Λευκάδα.

Η Ελλάδα με μία ακτογραμμή 13.700 χιλιομέτρων, με ένα μεγάλο αριθμό τουριστικών σκαφών αναψυχής, με τις αποστάσεις μεταξύ των προορισμών να είναι μικρές, με πλούσιο πολιτιστικό και ιστορικό δυναμικό, η Ελλάδα, σύμφωνα με όλους τους τουριστικούς φορείς, διαθέτει ένα μοναδικό μείγμα προϊόντος, το οποίο αν συνδυαστεί κατάλληλα, ο τουρισμός θα αυξήσει την συμμετοχή του στο ΑΕΠ της χώρας, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα την πολυπόθητη επί σειρά ετών επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Η Πολιτεία έχει αναγνωρίζει την σημασία της διαμόρφωσης ενός δικτύου τουριστικών λιμενικών εγκαταστάσεων με επαρκή χωρητικότητα και ποιοτικά χαρακτηριστικά στην προσέλκυση ιδιόκτητων σκαφών αναψυχής, αλλά και ως το απαραίτητο συμπληρωματικό στοιχείο για την ανάπτυξη των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, τα οποία μπορούν να προσφέρουν πρόσθετα οικονομικά οφέλη.

Αναχρονιστική η νομοθεσία

Ο Νόμος 2160/1993 αποτελεί μέχρι σήμερα το πλαίσιο για τη δημιουργία τουριστικών λιμενικών εγκαταστάσεων τριών κατηγοριών -τις μαρίνες, τα καταφύγια και τα αγκυροβόλια. Σήμερα, σχεδόν 30 χρόνια αργότερα, το παρόν νομικό πλαίσιο δεν έχει αποδώσει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

Η Ελλάδα καλείται να διαμορφώσει πλαίσιο ανάπτυξης

Λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις στο ευρύτερο περιβάλλον, ειδικότερα τη δυναμική ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου σκαφών αναψυχής και το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός στην ευρύτερη περιοχή της Ελλάδας βαίνει συνεχώς αυξανόμενος, καθώς γειτονικές χώρες (π.χ. Ιταλία, Κροατία, Κύπρος, Τουρκία) προχωρούν σε επενδύσεις τουριστικών λιμενικών εγκαταστάσεων, η Ελλάδα καλείται να διαμορφώσει τις κατάλληλες δημόσιες πολιτικές για την περαιτέρω ανάπτυξη των τουριστικών λιμένων. Παρά τις ευνοϊκές εξελίξεις στον κλάδο των θαλάσσιων σκαφών αναψυχής -την πενταετία 2014-2018 ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς ναυπήγησης σκαφών αναψυχής (σε όρους αξίας) ανήλθε σε 10,45%- οι τουριστικές λιμενικές εγκαταστάσεις δεν έχουν καταφέρει να προσαρμοστούν αποτελεσματικά, σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη της ΔΙΑΝΕΟΣΙΣ.

Σημειώνεται, η Μαρίνα Φλοίσβου με μερίδιο 22% στην εγχώρια αγορά λειτουργεί δύο δεκαετίες στον τομέα των τουριστικών λιμένων στην Ελλάδα. Διαθέτει 303 θέσεις ελλιμενισμού, 6.200 τ.μ. χερσαίας ανάπτυξης, 25 στρέμματα πρασίνου και 50% θέσεις για θαλαμηγούς.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr