NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Πόσους πελάτες χάνουμε αν δεν είμαστε στα social media;

Πόσους πελάτες χάνουμε αν δεν είμαστε στα social media;

​Η ιστοσελίδα της επιχείρησης μας δεν είναι πλέον η μοναδική πηγή όπου οι χρήστες στο διαδίκτυο αναζητούν πληροφορίες για εμάς, τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα μας.

Οι περισσότεροι θα στραφούν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και στα Google Reviews, με σκοπό να συνομιλήσουν και να αλληλοεπιδράσουν μαζί μας.

Όπως λέω λοιπόν πάντα, δεν έχει σημασία να αναρωτιόμαστε μόνο πόσους πελάτες μας φέρνουν τα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και πόσους πελάτες πιθανόν χάνουμε όταν δεν είμαστε εκεί!

Είναι πλέον ζωτικής σημασίας να δώσουμε προσοχή στην αυξανόμενη χρήση των κοινωνικών μέσων. Ακόμα και αν δεν μπορούμε ακόμα να το αντιληφθούμε, μέσω του διαδικτύου έχουμε παρουσία και δύναμη, περισσότερο από ποτέ.

Και για να το διαπιστώσουμε αυτό μπορούμε να κάνουμε το εξής πείραμα:

Βήμα 1

Πηγαίνουμε στην αρχική σελίδα μιας μηχανής αναζήτησης και πληκτρολογούμε το όνομα της επιχείρησής μας.

Θα δούμε πως το πρώτο αποτέλεσμα που εμφανίζεται είναι η ιστοσελίδα μας, έτσι όπως και θα έπρεπε να συμβαίνει.

Βήμα 2

Ψάχνουμε τα επόμενα αποτελέσματα! Όοοοολα σχεδόν τα επόμενα αποτελέσματα είναι αναφορές του ονόματος της εταιρείας μας στα social media, κάτι που αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα της χρήσης τους και την ουσιαστική βοήθειά τους.

Με λίγα λόγια, πρέπει να είμαστε ψηφιακά παρόντες εκεί όπου υπάρχει δυνατότητα αλληλεπίδρασης με τους χρήστες και όπου μπορούμε να ξεκινήσουμε συζητήσεις μαζί τους.

Ας προσπαθήσουμε να μπούμε στην θέση τους και να σκεφτούμε πώς αγοράζουμε εμείς τα προϊόντα που χρειαζόμαστε. Θα προτιμούσαμε να παραγγείλουμε κάτι από μία ιστοσελίδα, στην οποία δεν υπάρχουν σχόλια από άλλους χρήστες και δεν υπάρχει δυνατότητα να κάνουμε κάποια ερώτηση που να απαντηθεί άμεσα για το προϊόν ή την υπηρεσία που θέλουμε να αγοράσουμε; Ή μήπως η ιδέα ότι μπορούμε να διαβάζουμε κριτικές, εντυπώσεις και likes για το προϊόν που μας αρέσει, κάνει την αγορά του πιο εύκολη;

Και ο ανταγωνισμός; Tι είναι αυτό που εκτοξεύει τις πωλήσεις των ανταγωνιστών μας; Τι είναι αυτό που προσελκύει τους καταναλωτές στον άλλον και όχι εμάς; Αφού έχουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα, γιατί δεν ανεβαίνουν οι πωλήσεις μας;

Οι πωλήσεις είναι συνάρτηση πολλών διαφορετικών πραγμάτων. Και τα Social Media, όχι μόνο είναι ένα από αυτά, αλλά αντικειμενικά είναι και κάτι το οποίο μπορούμε να τεστάρουμε εύκολα και να το εξελίξουμε σταδιακά, με απτά αποτελέσματα.

Τι μπορούμε λοιπόν να κάνουμε για αρχή, εάν τώρα ξεκινάμε στα Social Media μας ή εάν χρειαζόμαστε μια νέα στρατηγική;

1. Call to Action (ή Κουμπί προτροπής)

Εκτός από τα συνηθισμένα posts που ανεβαίνουν καθημερινά στα social media, αυτό που πραγματικά μπορεί να κάνει τη διαφορά είναι τα «Call to Action» που προσθέτουμε στα posts. Αυτά μπορεί να είναι buttons με το μήνυμα «Αγοράστε τώρα», επιλογές για scroll στις ιστορίες μας και πολλά άλλα μηνύματα που καλούν τους χρήστες να αλληλοεπιδράσουν μαζί μας και να αντιδράσουν σε κάποια προωθητική μας ενέργεια. Ήρθε, λοιπόν, η ώρα να παραδεχτούμε ότι μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπάρχουν περισσότερες και πιο αποτελεσματικές επιλογές για τους καταναλωτές.

2. Social Proof

Και ήρθε η στιγμή να αναφέρουμε πως εδώ και καιρό επικρατεί στην αγορά η αναζήτηση social proof. Αυτό σημαίνει πως για να αγοράσουν οι καταναλωτές ένα προϊόν, θα αναζητήσουν πρώτα την σελίδα μας σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Το πρόβλημα με το social proof είναι πως αν η σελίδα μας στα social media είναι ανενεργή (πχ. έχουμε να δημοσιεύσουμε κάτι 2 χρόνια), τότε πιθανότατα θα χάσουμε πωλήσεις. Είμαστε λοιπόν διατεθειμένοι να χάνουμε πωλήσεις μόνο για λίγα posts; Η απάντηση θα πρέπει να είναι «ΟΧΙ».

Κλείνοντας, το website είναι εννοείται πολύ σημαντικό milestone και έχοντας δημιουργήσει websites για πάνω από 80 εταιρείες σε Ελλάδα και εξωτερικό γνωρίζω την σημαντικότητά του. Ωστόσο, δεν πρέπει να παραμελούμε τα Social Media που αποτελούν εδώ και καιρό νευραλγικό σημείο των online πωλήσεων για όλες τις εταιρείες, ότι και εάν πραγματεύονται, όποιο και εάν είναι το επιχειρηματικό τους μοντέλο (είτε B2C είτε Β2Β)!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr