NEWSFLASH...
Culture Hub
ανάγνωση

Δεν επιλέγω έργο, τα βλέπω στην ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ και ορέγομαι ελεύθερα

Δεν επιλέγω έργο, τα βλέπω στην ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ και ορέγομαι ελεύθερα

Επιλογή έργων: απολύτως κανένα. Δεν είμαι ζωγράφος ούτε λαογράφος για να κρίνω. Δεν θεωρώ τίποτα δεδομένο, λειτουργώ απορροφητικά στο χώρο Τέχνης «ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ». Μία έκρηξη χρωμάτων ίση με αυτή των χρωμάτων της Μεσογείου τραβά το βλέμμα μου. Είναι τα «Ζωγραφικά και Σμάλτα» του ζωγράφου Ι Μαστερόπουλου. Ένα σύνολο έργων τέχνης που επικρατεί το συναίσθημα της χαράς και της αισιοδοξίας.

Ο Ιωάννης (Ιβάν) Μαστερόπουλος είναι κατά κύριο λόγο εξπρεσιονιστής ζωγράφος, μάστορας του ψηφιδωτού στις μεγάλες δημόσιες και ιδιωτικές παραγγελίες που αναλαμβάνει για μνημειακά έργα σε Ελλάδα και εξωτερικό, επιδεικνύοντας μια μοναδική ευχέρεια στα μέσα της εικαστικής του έκφρασης, γράφει το Δελτίο Τύπου που διένημε η Εθνική Ασφαλιστική.

Ταλαντευόμενες πινελιές απεικονίζουν τον κόσμο

Περιστρεφόμενες πινελιές, ταλαντευόμενες, αναποφάσιστες γραμμές, έντονος χρωματισμός, σχηματικές απεικονίσεις. Είναι οι γραμμές που ανοίγουν οι εξπρεσιονιστές ζωγράφοι για να μας συνδέσουν με τον κόσμο. Προσέχω περισσότερο τα έργα του Ζωγράφου, βλέπω μία έντονη αντιπαράθεση με τις νόρμες του αστικού κόσμου, αναπαραστάσεις σύγχρονης πόλης με αποξενωμένα άτομα.

Η έκθεση αποτελείται από δύο ξεχωριστές ενότητες. Η πρώτη περιέχει έργα κλασικής ζωγραφικής με πέντε δυναμικά ζωγραφικά τοπία και ισάριθμα σχέδια, στα οποία ο καλλιτέχνης πραγματεύεται ζητήματα όγκων και σύνθεσης. Η δεύτερη και μεγαλύτερη ενότητα από τα σμάλτα.

«Ο καλλιτέχνης έχει αναπτύξει ζωγραφική γραφή που αναγνωρίζεται, που, αν και με την ένταση της πινελιάς φαίνεται εξωστρεφής και πληθωρική, ενέχει συγχρόνως εσωστρέφεια και μυστικισμό κάνοντας το έργο προσωπικό και μυσταγωγικό», αναφέρει στο Δελτίο Τύπου, η ιστορικός τέχνης Βένια Παστάκα.

Όταν ορέγεσαι ελεύθερα βλέπεις τον κόσμο

Είναι η «πύλη» που ανοίγουν οι εξπρεσιονιστές με τον έξω κόσμο, αν μου επιτρέπετε να πω, ως ένας άνθρωπος που λειτουργεί απορροφητικά και που ορέγεται ελεύθερα.

Η Δρέσδη πηγή έκφρασης, το Μόναχο ακολουθεί

Ο εξπρεσιονισμός εκφράστηκε στη Γερμανία απαντώντας τις σχέσεις ανθρώπων με τον έξω κόσμο, κεντράροντας τα χαμένα αυθεντικά, πνευματικά συναισθήματα ως μία αντίδραση στον ιμπρεσιονισμό και εμπνεύστηκε από τον συμβολισμό. Στις ρίζες του εξπρεσιονισμού εντοπίζονται σε κάποιους μετά - ιμπρεσιονιστές ζωγράφους όπως οι Edvard Munch (Νορβηγία) και ο Gustav Klimt (Βιέννης).

Το κίνημα όμως εμφανίστηκε και αναδύθηκε στην Γερμανία το 1905 από τέσσερις Γερμανούς φοιτητές αρχιτεκτονικής που ήθελαν να γίνουν ζωγράφοι - Ernst Ludwig Kirchner (Ερνστ Λούντβιχ Κίρχνερ), Fritz Bleyl (Φριτς Μπλειλ), Karl Schmidt-Rottluff (Καρλ Σμιντ-Ροτλουφ) και Erich Heckel (Έριχ Χέκελ). ΟΙ τέσσερις φοιτητές έφτιαξαν την ομάδα Die Brücke (η Γέφυρα) στην Δρέσδης (μετά – ιμπρεσιονιστές) . Λίγα χρόνια αργότερα, το 1911, ορισμένοι ομοϊδεάτες νέοι καλλιτέχνες σχημάτισαν την ομάδα Der Blaue Reiter (ο Γαλάζιος Καβαλάρης) στο Μόναχο.

Η έκθεση «Ι. Μαστερόπουλος: Ζωγραφικά και Σμάλτα» παρουσιάζεται στο Χώρο Τέχνης «ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ» και θα διαρκέσει από 11 Μαρτίου έως και 27 Απριλίου 2022.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr