NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Η μετάβαση του FM100 και της TV100 στη σύγχρονη εποχή της ενημέρωσης

Η μετάβαση του FM100 και της TV100 στη σύγχρονη εποχή της ενημέρωσης
Φωτογραφία: credits Mike Rafail

«Τα Δημοτικά Μέσα της Θεσσαλονίκης προασπίζονται σήμερα την ουσιαστική ενημέρωση, στην εποχή της παραπληροφόρησης και της υπερπληροφόρησης» τονίζει σε συνέντευξη του στο epixeiro.gr, ο Δημοσιογράφος Γιάννης Θ. Κεσσόπουλος και Γενικός Διευθυντής ΔΕΠΘΕ | TV100-FM100 -ένα από τα πρώτα μη κρατικά ΜΜΕ, προσθέτοντας ότι τα Δημοτικά Μέσα της Θεσσαλονίκης από το 2020 έχουν ενταχθεί στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Δημόσιων Περιφερειακών Τηλεοράσεων CIRCOM.

Σχολιάζοντας, το επίμαχο θέμα της τεχνολογίας και τις επενδύσεις σε αυτήν, διευκρινίζει ότι οι επενδύσεις πρέπει να κρατούν την τη λεπτή ισορροπία μεταξύ του επιχειρείν και της δημοσιογραφίας, καθώς η τελευταία είναι η αρχή και το τέλος σε μια εταιρεία που έχει ως αντικείμενο την ενημέρωση

Δίνει μεγάλη σημασία στις ικανότητες και τις δεξιότητες που χρειάζονται για να μπορεί κάποιος να ηγηθεί της ομάδας, ταυτόχρονα και στο αίσθημα της δικαιοσύνης προς το ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και την εργατικότητα. Δεν αναπτύσσει το αίσθημα του ανταγωνισμού με τα άλλα ΜΜΕ αλλά του συναγωνισμού, εξηγώντας ότι τα Δημοτικά ΜΜΕ ανήκουν στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, «και σε όλους συναδέλφους μας».

Πρόσφατα η TV100 εντάχθηκε στην συνδρομητική πλατφόρμα της Cosmote TV. Στους στόχους του, η TV100 και ο FM100 να αποτελέσουν σημαντικό μέρος της προσπάθειας για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας.

Άνθρωποι, Οργανισμός, Δομές, Τεχνολογία πώς αλληλεπιδρούν τα στοιχεία αυτά σε ένα οργανισμό Ενημέρωσης με το εξωτερικό περιβάλλον; Ποιες είναι οι δυναμικές που δημιουργούν;

Η δουλειά σε έναν οργανισμό ενημέρωσης, όπως και σε πολλές άλλες επιχειρήσεις, είναι ομαδική, συνεργατική. Είναι σαν μία αλυσίδα. Το ιδανικό είναι να μην υπάρχουν αδύναμοι κρίκοι και για αυτό αγωνιζόμαστε. Μόνο όταν όλα λειτουργούν σωστά, έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Στη ΔΕΠΘΕ στοχεύουμε καθημερινά στη μεγιστοποίηση της απόδοσης του ανθρώπινου δυναμικού. Ένας από τους βασικούς μας στόχους στη ΔΕΠΘΕ είναι η δημιουργία απαραίτητων δομών και διαδικασιών, ώστε να πετυχαίνουμε εξοικονόμηση πόρων στη λειτουργία του οργανισμού.

Προτεραιότητά μας αποτελεί η συνεχής τεχνολογική αναβάθμιση, μιας και όπως αντιλαμβάνεστε στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση η τεχνολογία παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο. Αυτό είναι ένα πεδίο που τα τελευταία 2 χρόνια δίνουμε μεγάλη βαρύτητα, φυσικά με την συνδρομή της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης, διότι συνδέεται άμεσα με την προοπτική ανάπτυξης των δημοτικών ΜΜΕ. Αυτή είναι η βούληση όλων μας όχι μόνο στο λόγο αλλά και στην πράξη -η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια έδωσε επιπλέον επιχορήγηση στη ΔΕΠΘΕ για την τεχνολογική αναβάθμιση και την αναβάθμιση του προγράμματός της.

Τι σημαίνει να κάνεις διαχείριση σε ένα Μέσο Τοπικής Αυτοδιοίκησης; Πώς ξεκινήσατε και που έχετε φτάσει σήμερα;

Το Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης FM100 και η Δημοτική Τηλεόραση TV100 είναι τα πρώτα μη κρατικά ΜΜΕ στη χώρα. Ξεκίνησαν τη λειτουργία τους το 1987 και το 1988 αντίστοιχα μέσα στις ιδιαίτερες πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες της εποχής, οι οποίες ήταν έντονες. Οι συνάδελφοι από όλη την Ελλάδα θυμούνται τους αγώνες του τότε Δημάρχου Σωτήρη Κούβελα για το σπάσιμο του κρατικού μονοπωλίου στην ενημέρωση. Από τότε τα δημοτικά ΜΜΕ είναι ταυτισμένα με την σύγχρονη ιστορία της πόλης μας. Αυτό είναι και το μεγάλο κοινωνικό τους αποτύπωμα, ότι δηλαδή έχουν καταγράψει το σύνολο σχεδόν της κοινωνικής, πολιτιστικής, οικονομικής και πολιτικής ζωής της Θεσσαλονίκης των τελευταίων 35 χρόνων.

Αυτό που καταφέρνουμε τα τελευταία δύο χρόνια δεν είναι απλώς να κάνουμε διαχείριση των δημοτικών μέσων αλλά να τα θέσουμε και πάλι σε μία τροχιά ανάπτυξης. Σε πρώτη φάση, τα συγχρονίζουμε με την εποχή μας σε όλα τα επίπεδα: αισθητικό, παραγωγικό, τεχνολογικό. Επισημαίνουμε και αναδεικνύουμε ξανά το ρόλο και το στόχο. Τα Δημοτικά Μέσα της Θεσσαλονίκης προασπίζονται σήμερα την ουσιαστική ενημέρωση, στην εποχή της παραπληροφόρησης και της υπερπληροφόρησης.

Είναι τα μέσα που έχουν στην προμετωπίδα την αξιοπιστία, την εγκυρότητα, την ψύχραιμη και υπεύθυνη ενημέρωση. Εκφράζουμε με τον καλύτερο τρόπο την κοινωνία της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, αναδεικνύουμε τα θέματα που απασχολούν καθημερινά τους πολίτες στις γειτονιές τους και έχουμε ανοιχτό διάλογο με το κοινό. Θέλουμε να είμαστε εξωστρεφείς, ένα ανοιχτό κανάλι, γι’ αυτό συνεργαζόμαστε με πολλούς φορείς, με τα πανεπιστήμια κ.ά. ενώ από το 2020 έχουμε ενταχθεί στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Δημόσιων Περιφερειακών Τηλεοράσεων CIRCOM. Θέλουμε τα Δημοτικά ΜΜΕ συμβαδίζουν με την ανάπτυξη της περιοχής μας, να αποτελέσουν πρότυπα περιφερειακά ΜΜΕ στη χώρα. Τα πρώτα αποτελέσματα είναι πλέον ορατά. Συνεχίζουμε να βαδίζουμε με στρατηγική και μεθοδική και σκληρή δουλειά.

Τι θα συστήνατε μοντέλο υπευθυνότητας και προσήλωσης στην δουλειά με στόχο την αριστεία, μοντέλο ομάδας και ανταλλαγής απόψεων με παροχή κινήτρων, μοντέλο υποστήριξης και συμβουλευτικής ;, μοντέλο παραδοσιακό πατριαρχικό;

Όπως είπα και πριν, η δουλειά στα μέσα ενημέρωσης είναι ομαδική. Δεν γίνεται διαφορετικά να έρθει το άρτιο αποτέλεσμα. Επιλέγουμε, λοιπόν, το μοντέλο ομάδας μέσα από την οποία θα προκύψει το καλύτερο, με ανταλλαγή απόψεων, με υποστήριξη και με συμβουλευτική όταν χρειάζεται. Και αυτό δεν είναι απλό στην παρούσα φάση, είναι θα έλεγα ιδιαίτερα περίπλοκο. Ωστόσο έχει ως συνέπεια τον εξορθολογισμό στη λειτουργία της εταιρείας και την βελτίωση της απόδοσής της.

FM100-Ready-Logos-Press-06.jpg?mtime=20220411171913#asset:341680

Τι θα βάζετε πρώτο στη σειρά για ένα Μέσο Ενημέρωσης, την ποιότητα, τις ικανότητες, τις δεξιότητες και το επίπεδο μόρφωσης και παιδείας των ανθρώπων που δουλεύουν στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης ή την υψηλή τεχνολογία, τις τεχνικές δυνατότητες που παρέχει να φτιάξει μία εικόνα, τον ήχο;

Όλα αυτά δεν μπορούν παρά να πηγαίνουν μαζί, όπως και σε κάθε εταιρεία, είτε του δημοσίου είτε του ιδιωτικού τομέα. Μπορεί να μην υπάρχουν εκ του νόμου θεσμοθετημένες διαδικασίες, ωστόσο αξιολόγηση γίνεται καθημερινά σε όλα τα πεδία, είναι φυσικό -πρώτα πρώτα αξιολογούμαστε όλοι από τους πολίτες, από το κοινό μας. Είναι όλα αυτά που οδηγούν στην καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, κάτι που είναι το πιο βασικό στοιχείο για τη βελτίωση της εταιρείας. Από την άλλη, όπως είπα και πριν, στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση, η τεχνολογία παίζει πρώτο ρόλο γι’ αυτό και τα τελευταία δύο χρόνια αυξήσαμε τη δαπάνη για τεχνολογικό εξοπλισμό περίπου 6 φορές σε σχέση με το μ.ο. των τελευταίων 8 ετών. Και συνεχίζουμε.

Τι δεξιότητες χρειάζεται ο επικεφαλής ενός Μέσου Ενημέρωσης για να μπορεί να διευθύνει σωστά και φέρνει σε ισορροπία το άτομο, την ομάδα, τους στόχους της επιχείρησης αλλά και παρέχει όφελος στην τοπική κοινωνία;

Κατά την εκτίμησή μου, βασική είναι η οργανωτική ικανότητα, αλλά και η δεξιότητα να αντιμετωπίζει κανείς με επάρκεια υποθέσεις ή καταστάσεις που συμβαίνουν καθημερινά και σχεδόν ταυτόχρονα. Το αίσθημα της δικαιοσύνης προς το ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και η εργατικότητα. Η ικανότητα να σχεδιάζει και να προγραμματίζει μακροπρόθεσμα, προκειμένου να αμβλύνει τις δυσκολίες των διαδικασιών του Δημόσιου Τομέα.

Για να υλοποιήσεις δηλαδή κάτι, ακόμη κάτι από τα μυριάδες μικρά καθημερινά, πολλές φορές πρέπει να το σκεφτείς και να δουλέψεις γι’ αυτό 8-12 μήνες νωρίτερα. Με άλλα λόγια, τον καλό σέντερ μπακ δεν τον κάνεις σέντερ φορ. Ούτε ο γκολτζής σέντερ φορ σημαίνει ότι μπορεί να γίνει καλός προπονητής.

Πώς μετριέται η απόδοση σε ένα Μέσο, υπάρχουν ποσοτικά κριτήρια, ποιοτικά;

Εξαρτάται από το στόχο που βάζει κανείς για το ίδιο το μέσο. Για εμάς αυτή τη στιγμή στη ΔΕΠΘΕ προέχουν τα ποιοτικά κριτήρια. Να βελτιώνουμε την εικόνα, να βελτιώνουμε το προϊόν, να βελτιώσουμε την εκπομπή. Γι’ αυτό κάναμε μία όχι εύκολη επιλογή, να βάλουμε ξανά τα δημοτικά ΜΜΕ στις μετρήσεις τηλεθέασης και ακροαματικότητας ώστε να μπούμε στη διαφημιστική αγορά και ήδη η στήριξη της κοινωνίας και του επιχειρηματικού κόσμου είναι ορατή. Επίσης, πρόσφατα ενταχθήκαμε στην συνδρομητική πλατφόρμα της Cosmote TV για να διευρύνουμε το κοινό μας στην Κεντρική Μακεδονία. Αυτονόητα εργαλεία ανάπτυξης για ένα τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό σταθμό στην σημερινή εποχή.

Είναι αναγκαίες οι επενδύσεις στα ΜΜΕ και σε τι τομέα;

Οι επενδύσεις πρέπει να είναι προσεκτικές. Να κρατούν τη λεπτή ισορροπία μεταξύ του επιχειρείν και της δημοσιογραφίας, καθώς η τελευταία είναι η αρχή και το τέλος σε μια εταιρεία που έχει ως αντικείμενο την ενημέρωση. Να δίνουν βαρύτητα στο ανθρώπινο δυναμικό κι από την άλλη οι επενδύσεις στον κλάδο είναι μία κούρσα τεχνολογικών εξοπλισμών. Η τεχνολογία αλλάζει διαρκώς και τα ΜΜΕ οφείλουν να συμμετέχουν στην εξέλιξή της.

TV-FM100-Ready-Logos-Press-01.jpg?mtime=20220411171857#asset:341679

Πώς το coaching μπορεί να λειτουργήσει αποδοτικά και όχι να είναι σπατάλη χρόνου σε ένα Μέσο / κανάλι;

Το coaching ούτως ή άλλως θέλει υπομονή και χρόνο για να αποδώσει. Είναι κάτι ιδιαίτερα δύσκολο. Μερικές φορές είναι εξοντωτικό, αλλά πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο. Σε μια προσπάθεια η οποία είναι μεγάλη, είναι απαραίτητη η καλή επικοινωνία μεταξύ των συνεργατών, η καλή συνεννόηση, η απόδοση ευκαιριών, η ενθάρρυνσή τους και η ηθική επιβράβευσή τους. Και φυσικά η επισήμανση των λαθών, προκειμένου να υπάρχουν βελτιώσεις.

Επίσης πόσο αποδοτικό είναι να αλλάζουν θέση ευθύνης οι εργαζόμενοι σε ένα ΜΕΣΟ;

Η εσωτερική κινητικότητα είναι μια επιλογή, αποτέλεσμα της άτυπης πλην έντιμης αξιολόγησης ανθρώπων και καταστάσεων στην εταιρεία. Θέσεις ευθύνης είναι όλες, υπό την έννοια πως ό,τι αναλαμβάνει ο καθένας πρέπει να το φέρνει σε πέρας με υπευθυνότητα, επαγγελματισμό και σε υψηλό επίπεδο. Από την πεμπτουσία της δημοσιογραφίας που είναι το ρεπορτάζ, μέχρι διοικητικά καθήκοντα. Πολλές φορές συνδέεται και με την ανανέωση του ενδιαφέροντος των εργαζομένων, ενώ με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζεται η στατικότητα χρόνων. Παράλληλα, ανακαλύπτει κανείς ταλέντα και δεξιότητες σε ανθρώπους που έως τότε δεν είχαν την ευκαιρία να επιδείξουν.

Ανταγωνισμός ή συναγωνισμός;

Συναγωνισμός πάντα είτε σε προσωπικό είτε σε συλλογικό επίπεδο. Κι αν μιλάτε για τα άλλα ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης, οπωσδήποτε κανένας ανταγωνισμός. Τα Δημοτικά ΜΜΕ ανήκουν στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, σε όλους δηλαδή, και στους συναδέλφους μας. Οι στόχοι έχουν να κάνουν με τον εαυτό μας και με την πόλη. Μια πόλη που μας ενώνει, είναι η κοινή μας συνισταμένη, αφού την υπηρετούμε όλοι από όλα τα ΜΜΕ.

Πώς θα βλέπατε το Μέσο μετά από 3-5 χρόνια, τι στόχους θα βάζατε;

Στόχους βάλαμε με το καλημέρα και καταφέραμε πολύ σύντομα την αλλαγή της «εικόνας» τόσο της τηλεόρασης όσο και του ραδιοφώνου -ο καλύτερος τρόπος για να σας πείσω είναι να δείτε TV100 και να ακούσετε FM100! “Αύξηση παραγωγικότητας – αισθητική αναβάθμιση – επιστροφή στην κοινωνία της πόλης” είναι τρίπτυχο που θέσαμε εξαρχής για την αναβάθμιση των δημοτικών ΜΜΕ.

Το 2002-2023 συμπληρώνονται 35 χρόνια από το ξεκίνημα της λειτουργίας τους, τότε που άνοιγαν το δρόμο για την ελεύθερη ραδιοφωνία στη χώρα μας. Θέλουμε να συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία. Να αποτελούν πρότυπα περιφερειακά ΜΜΕ, ενεργό μέρος της προσπάθειας για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας. Να είμαστε όλοι, εργαζόμενοι αλλά και πολίτες της Θεσσαλονίκης περήφανοι γι’ αυτά. Είμαστε ήδη σε πολύ καλό δρόμο, πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε!

FM100.6-Ready-Logos-Press-08.jpg?mtime=20220411171843#asset:341678


... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr