NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Μ. Επιτροπάκη, Microbase: Στρατηγική μας το τρίπτυχο «Τεχνολογία - Φωνή - Άνθρωπος»

Μ. Επιτροπάκη, Microbase: Στρατηγική μας το τρίπτυχο «Τεχνολογία - Φωνή - Άνθρωπος»

​Η σωστή και αποτελεσματική επικοινωνία των προϊόντων και των υπηρεσιών μιας εταιρείας πληροφορικής, είναι κάτι που έχει σίγουρα το δικό του ενδιαφέρον - και τις δικές του ιδιαιτερότητες. Με αφορμή το πρόσφατο λανσάρισμα του νέου website της Microbase, η Μαργαρίτα Επιτροπάκη, Corporate Communication & Marketing Manager, μας αποκαλύπτει τη στρατηγική της γύρω από αυτό το θέμα.

Η συγκεκριμένη εταιρεία αποτελεί ένα από τα παραδείγματα εκείνων των brands πληροφορικής που ξεκίνησαν από το πάθος νέων ανθρώπων για την τεχνολογία. Η ιστορία της μας πάει πίσω στο 2003, όταν δύο φοιτητές και φίλοι, ο Αντώνης Ψαράς και ο Γιάννης Λαγωνίκας, οραματίστηκαν αυτό που είναι σήμερα η Microbase. Μέσα στα χρόνια εξελίχθηκε το σχήμα της, αναπτύχθηκε το δυναμικό της και εμπλουτίστηκε το portfolio της. Στις μέρες μας, διαθέτει «αποτύπωμα» σε 40 χώρες, προσφέροντας λύσεις και υπηρεσίες που τοποθετούνται κάτω από τους πυλώνες Cloud, Επικοινωνία Φωνής, IT Security και Data Networks.

Όμως, η ταχεία ανάπτυξη και οι απαιτήσεις των καιρών δημιούργησαν την ανάγκη εξωστρέφειας. Όπως μας λέει η κ. Επιτροπάκη, στόχος ήταν «αφενός η εταιρία να τοποθετηθεί στην αγορά με τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα και αφετέρου να μιλήσει για αυτά που προσφέρει». Η έναρξη της επίσημης επικοινωνίας έγινε με το λανσάρισμα του νέου website, στο οποίο παρέχεται πληροφορία με απλά λόγια και με παραδείγματα εφαρμογής. «Η "εκπαίδευση" -αν θέλετε- του κοινού μας για τις λύσεις της Microbase που απαντούν στις τεχνολογικές ανάγκες του, είναι κάτι που γίνεται σταδιακά, με επικοινωνιακές ενέργειες μελετημένες, κατανοητές και στοχευμένες».

Παράθεση - epixeiro.gr

Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η υιοθέτησή της δεν είναι κάτι νέο. Απλά, οι νέες συνθήκες την επιτάχυναν

Σύμφωνα με την ίδια, «αν και η τεχνολογία έχει γίνει καταναλωτικό προϊόν, επιμένουμε να υλοποιούμε επικοινωνιακές ενέργειες σταθερού βηματισμού, καθώς οι λύσεις μας είναι προσαρμοσμένες και σε στρατηγικό ρόλο. Απώτερο στόχο αποτελεί το όραμά μας να ανταποκρινόμαστε αξιόπιστα και αποτελεσματικά στις ανάγκες των πελατών μας, δημιουργώντας μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης και οδηγώντας τη Microbase σε ηγετική θέση σε όλους τους τομείς δραστηριοτήτων της». Και κάπου εδώ, προκύπτει, για εμάς, το ερώτημα σχετικά με το πόσο εύκολο είναι να επικοινωνηθούν σωστά οι υπηρεσίες και τα προϊόντα μιας τέτοιας εταιρείας.

Η κ. Επιτροπάκη κάνει, αρχικά, έναν διαχωρισμό. «Εάν μιλήσουμε για επικοινωνία υπηρεσιών/προϊόντων σε επίπεδο καταναλωτή (B2C)», μας λέει, «τότε είναι κάτι καθημερινό και "εύκολο", αφού η γενιά των Millennials έχει γεννηθεί μέσα στην τεχνολογία, με τις προηγούμενες γενιές να έχουν έναν λίγο μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας». «Εάν μιλήσουμε για επικοινωνία λύσεων/προϊόντων σε επιχειρησιακό επίπεδο (B2B), τότε σίγουρα τα πράγματα αλλάζουν. Βέβαια, παρατηρούμε στην αγορά προωθήσεις επαγγελματικών προϊόντων τεχνολογίας που έχουν ένα χαρακτήρα μαζικό. Ίσως υπάρχουν επιχειρήσεις που καλύπτουν τις ανάγκες τους με προϊόντα one-solution-for-all».

Η Microbase, τονίζει, «έχει άλλη οπτική, τόσο για την ανάπτυξη λύσεων, όσο και για την επικοινωνία και στόχευσή τους. Κάθε λύση μας βασίζεται στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας και είναι απόλυτα προσαρμόσιμη στις ανάγκες κάθε οργανισμού, γι’ αυτό και οι μηχανικοί μας είναι σε συνεχείς εκπαιδεύσεις. Ως εκ τούτου και η επικοινωνία μας στοχεύει σε ανάλογο κοινό και με ανάλογες ενέργειες. Κοινό που μελετάει σε βάθος κάθε τεχνολογική επένδυση που κάνει, για να βελτιώσει μακροπρόθεσμα τη λειτουργία της επιχείρησης, τα οικονομικά της αποτελέσματα, την εμπειρία των εργαζομένων και των πελατών της, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η εφαρμογή των λύσεων απαιτούν πολύ χρόνο.

Με λίγα λόγια, έχουμε μετακυλήσει τη λογική της εφαρμογής τεχνολογίας νέας γενιάς και την επικοινωνία μας από B2B σε B2Me –με την ευρεία έννοια- στηρίζοντας τους πελάτες μας να κάνουν τις σωστές επιλογές και να αξιοποιήσουν στο έπακρο την επένδυσή τους, μέσα από την εμπειρία μας και το εξαιρετικά εξατομικευμένο και σχετικό περιεχόμενο». «Η επικοινωνιακή στρατηγική μας βασίζεται σε σταθερές όπως το συγκεκριμένο προφίλ πελάτη, οι ιδιαίτερες ανάγκες του και τα ενδιαφέροντά του. Προσεγγίζουμε μέσα από αυστηρά επαγγελματικά κανάλια ενημέρωσης και με απόλυτα στοχευμένες ενέργειες για την επίτευξη του brand awareness και του brand preference».

Παράθεση - epixeiro.gr

Οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι σαφώς πεπεισμένες ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μονόδρομος

Πόσες, έτοιμες, είναι, όμως, οι ελληνικές επιχειρήσεις για τις τεχνολογικές λύσεις που μπορεί να προσφέρει μια εταιρεία όπως η Microbase; Όπως μας λέει η κ. Επιτροπάκη, «η εξέλιξη της τεχνολογίας και η υιοθέτησή της δεν είναι κάτι νέο. Απλά, οι νέες συνθήκες την επιτάχυναν». «Η εμπειρία μας επιτρέπει να παρατηρήσουμε ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι σαφώς πεπεισμένες ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μονόδρομος, αλλά λόγω της πολύπλοκης φύσης του δυσκολεύονται να αντιληφθούν τα ουσιαστικά και στρατηγικά του οφέλη. Για αυτό το λόγο είμαστε εδώ, για να "εκπαιδεύσουμε" το κοινό μας στην Ελλάδα με προσεγγίσεις που διακατέχονται από το τρίπτυχο Τεχνολογία - Φωνή - Άνθρωπος».

Φτάνουμε και στο θέμα της πρόσφατης παρουσίας του νέου ιστοτόπου της Microbase και ζητάμε από την Corporate Communication & Marketing Manager να μας αναλύσει το «input» της σε αυτήν προσπάθεια και την κατεύθυνση που έδωσε. «Η Microbase, όταν αναζήτησε την εξωστρέφεια, βρισκόταν σε ένα σημείο ωριμότητας. Από άποψη προϊοντικού portfolio είχε ήδη να επιδείξει μια πλήρη γκάμα ολοκληρωμένων λύσεων επικοινωνίας. Ήταν έτοιμη για outing από αυτήν την άποψη. Η γνώση των global τάσεων επικοινωνιακών στρατηγικών είναι κάτι πολύ γνώριμο σε εμένα και βοήθησε κατά την "αναγνωριστική" περίοδο, κατά την εκπόνηση αναλύσεων της αγοράς, την εισαγωγή της Διοίκησης στο νέο καθεστώς εξωστρέφειας και πάντως στον ορισμό των στόχων, του πλάνου ενεργειών και του channel mix», σημειώνει.

Παράλληλα, με γνώμονα το γεγονός ότι η Microbase ιδρύθηκε και διοικείται «από δυο σύγχρονους Μηχανικούς, αυθεντίες πλέον στην Πληροφορική και τις Τηλεπικοινωνίες, με σύγχρονες αντιλήψεις, με όραμα και πάθος, έπρεπε και αυτό να αποτυπωθεί στην εικόνα της εταιρίας, του website και σε όλες μας τις ενέργειες. Είναι το λεγόμενο Branding. Όπως και έγινε! Όλα αυτά κατέληξαν (και ξεκίνησαν ταυτόχρονα) σε αυτό που βλέπετε στο Microbase.gr, στις σελίδες της εταιρίας στα Κοινωνικά Δίκτυα και σε όλες μας τις παρουσίες».

Κλείνοντας, της ζητάμε τη γνώμη της για τη σημασία του marketing και της επικοινωνίας. Πόσο σημαντική είναι η επένδυση σε αυτό και ποια τα σημερινά trends; Ποια είναι, δηλαδή, τα βήματα για μια επιτυχημένη διαχείριση αυτής της πλευράς του επιχειρείν; « Η Επικοινωνία/Marketing ήταν και είναι υψίστης σημασίας για τις επιχειρήσεις στον κόσμο και στην Ελλάδα. Ξεκινώντας από τις Βιομηχανικές Επαναστάσεις και το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, που άλλαξαν τον κόσμο, οι ανάγκες των επιχειρήσεων -ή ακόμα και των κυβερνήσεων- για έρευνα, κατανόηση αναγκών, ανάπτυξη προϊόντων/υπηρεσιών, προώθηση αυτών, εξελίχθηκαν ραγδαία!».

Παράθεση - epixeiro.gr

Επιμένουμε να υλοποιούμε επικοινωνιακές ενέργειες σταθερού βηματισμού

«Η επιστήμη του Marketing εξελίχθηκε ραγδαία επίσης, ακολουθώντας τις τάσεις των αγορών. Ενδεικτικά αναφέρω ότι ενώ η βασική αρχή του Marketing πριν από περίπου 20 χρόνια στηριζόταν στα 4Ps (Product-Place-Price-Promotion), σήμερα στηρίζεται σε 11 (Philosophy-People-Process-Physical Environment κλπ.)! Άρα, καθώς οι επιχειρήσεις εξ ορισμού βρίσκονται σε μια αέναη εξέλιξη και συνεχή προσπάθεια, το ίδιο και το Marketing: ακολουθεί το βηματισμό τους. Επιπλέον, παρατηρώντας τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα των καταναλωτών -άρα και των επιχειρήσεων- συμπεραίνουμε ότι και οι ανάγκες τους μεταλλάσσονται. Γεγονός που οδηγεί τους Marketeers σε μια διεύρυνση του πλαισίου της στρατηγικής τους. Όπως είναι η σύγχρονη λογική της ποικιλομορφίας και ένταξης (diversity and inclusion)».

Κλείνοντας, υπογραμμίζει πως «οι καταναλωτές πλέον επιλέγουν προϊόντα/υπηρεσίες για διαφορετικούς λόγους και από διαφορετικά κανάλια (όπως τα social media), με όλα αυτά να εντοπίζονται μέσα από έρευνα και μελέτη – βασικό εργαλείο του Marketing» προσθέτοντας, πως «έχουμε φτάσει να στοχεύουμε στην αύξηση του brand awareness & preference ακολουθώντας πολύ πιο σύγχρονες μεθόδους και εμβαθύνοντας σε νέες έννοιες, όπως: data analysis, content marketing, customer experience, response rates, value for money κλπ». «Όπως καταλαβαίνετε, ναι, η επένδυση στο marketing είναι πολύ σημαντική και αξίζει ένα μεγάλο ποσοστό από την πίτα του επιχειρηματικού budget» καταλήγει χαρακτηριστικά η Corporate Communication & Marketing Manager της Microbase.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr