NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Πώς να εκφράζεις τα συναισθήματά σου στο γραφείο - Γιατί πρέπει να σκέφτεσαι σαν αφεντικό

Πώς να εκφράζεις τα συναισθήματά σου στο γραφείο - Γιατί πρέπει να σκέφτεσαι σαν αφεντικό
09_09_2022

Powered by:
Thrive Greece Ζήσε καλύτερα. Δούλεψε πιο έξυπνα.
epixeiro icon Επιχειρήσεις & Know-how, Επιχειρήσεις & Know-how, Ηγεσία & Management

Αν μάθεις να τα αποδέχεσαι και να τα διαχειρίζεσαι σωστά, εκτός από εσένα, βοηθάς και την ομάδα σου.

Σκέψου και απάντησε ειλικρινά: είσαι ο εαυτός σου στη δουλειά; Ή μήπως όχι; Εκφράζεις ό,τι νιώθεις ή μήπως καταπιέζεσαι; Αν απάντησες το δεύτερο, τότε η επιστήμη σου λέει ότι κάτι δεν κάνεις καλά. Γιατί όταν είσαι ο εαυτός σου στο γραφείο, όταν μπορείς να εκφράζεις όλα όσα αισθάνεσαι, όχι μόνο βελτιώνεις τον τρόπο σκέψης σου, αλλά μπορείς να αποσαφηνίζεις τους στόχους σου και να νιώθεις πιο πλήρης. Και ενώ το να εκφράζεις τα συναισθήματά σου είναι ένα από τα βήματα που θα σε φέρουν πιο κοντά στην επιτυχία, οι ειδικοί λένε ο τρόπος με τον οποίο τα διαχειρίζεσαι είναι αυτός που θα καθορίσει αν θα κινηθείς προς τα μπροστά ή… προς τα πίσω.

Όπως σημειώνει η Emma Seppälä, διευθύντρια του Yale College Emotional Intelligence Project και συγγραφέας του «The Happiness Track», ο τρόπος που ο επικεφαλής μίας ομάδας διαχειρίζεται τα συναισθήματα, επηρεάζει και καθορίζει και τα αποτελέσματα όλης της ομάδας. Και πώς ελέγχει κανείς τα συναισθήματά του; Ίσως αναρωτηθείς. Η επιστήμη σου απαντάει ότι υπάρχουν δύο τρόποι: είτε τα πνίγεις, είτε τα αξιολογείς. Ξανά και ξανά μέχρι που να μπορέσεις να τα διαχειριστείς. Και μάντεψε! Ο δεύτερος τρόπος είναι και ο πιο αποτελεσματικός.

Ο τρόπος που ο επικεφαλής μίας ομάδας διαχειρίζεται τα συναισθήματα, επηρεάζει και καθορίζει και τα αποτελέσματα όλης της ομάδας.

Η Seppälä υποστηρίζει ότι το χειρότερο που μπορείς να κάνεις είναι να ξεσπάς στην ομάδα σου, γιατί αυτό έχει αντίκτυπο στην αποδοτικότητα όλων σας. Αν όμως τα αποδεχτείς και τα επικοινωνήσεις σωστά, βελτιώνεις τη μεταξύ σας επικοινωνία, καλλιεργείς την ενσυναίσθηση και δημιουργείς ένα υγιές περιβάλλον εργασίας. Ωραία όλα αυτά. Και πώς μπορείς να τα κάνεις; Ακολουθούν 3 επιστημονικά τεκμηριωμένοι τρόποι που θα σε βοηθήσουν να τα καταφέρεις:

1. Σκέψου σαν να είσαι εσύ επικεφαλής

Όποιος και αν είναι ο ρόλος σου στην ομάδα, υιοθετώντας έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο σκέψης, θα σε βοηθήσει να συνειδητοποιήσεις ότι η όποια αντίδρασή σου μπορεί να καθορίσει την επιτυχία της ομάδας. Στην έρευνά της, η Seppälä ανακάλυψε ότι όσοι επικεφαλής εφαρμόζουν “emotional management”, βοηθούν και την ομάδα τους να διαχειριστεί καλύτερα τα συναισθήματά της. Κάθε επικεφαλής πρέπει να εμπνέει την ομάδα του, να της δίνει κίνητρο και να ενισχύει την αυτοπεποίθησή της και τη συνεργασία, έτσι ώστε να μπορεί να αντιμετωπίζει κάθε δυσκολία που προκύπτει. Με άλλα λόγια ο τρόπος που συμπεριφέρεται ένας επικεφαλής, μακροπρόθεσμα μπορεί να φτιάξει ένα ιδανικό κλίμα στο γραφείο. Ή το αντίθετο. Αν λοιπόν υιοθετήσεις κι εσύ μία τέτοια συμπεριφορά, εκτός των άλλων, θα μπορείς να χειριστείς καλύτερα και το στρες στο γραφείο.

2. Μετάτρεψε τα προβλήματα σε προκλήσεις

Το να εκφράζεις τα συναισθήματά σου όταν “σκάει” ένα τεράστιο πρόβλημα, δεν είναι πάντα εύκολο εξηγεί η Seppälä. Αν όμως προσπαθήσεις να επαναπροσδιορίσεις μία δυσκολία και να τη δεις με άλλη ματιά, τότε μπορείς να επικεντρωθείς καλύτερα στο πρόβλημα και να αποφύγεις αρνητικά συναισθήματα, όπως για παράδειγμα στρες και έντονη ανησυχία. Αν αντιλαμβάνεσαι το κάθε πρόβλημα σαν απειλή, τότε μειώνεις την απόδοση και το κίνητρό σου, ενώ παράλληλα αυξάνεις το άγχος σου. Αν όμως αρχίσεις να βλέπεις το κάθε πρόβλημα σαν πρόκληση – ακόμα και αν σου μοιάζει βουνό – τότε μπορείς να συγκεντρωθείς καλύτερα σε αυτό και να σκεφτείς με καθαρό μυαλό τα βήματα που πρέπει να κάνεις.

3. Μην ξεχνάς την αναπνοή

Η αναπνοή και συγκεκριμένα η σωστή αναπνοή μπορεί να σε χαλαρώσει σε κάθε στρεσογόνο κατάσταση. Αντί λοιπόν να πνίγεις τα συναισθήματά σου, η Seppälä σε συμβουλεύει να αφιερώσεις ένα μόλις λεπτό για να τα αποδεχτείς και να δοκιμάσεις να πάρεις μερικές σωστές αναπνοές που θα σε βοηθήσουν να αδειάσεις το μυαλό σου και να δεις το πρόβλημα με άλλη ματιά. Σου προτείνει λοιπόν κατά τη διάρκεια του επόμενου meeting να πάρεις μερικές βαθιές εισπνοές και να χαλαρώσεις.


Αρχική δημοσίευση από Rebecca Muller, Συντάκτρια Thrive Global, στο www.thriveglobal.gr

Η αποστολή του Thrive Global είναι να τερματίσει την επιδημία του στρες και της εξουθένωσης προσφέροντας επιστημονικές, εφαρμόσιμες λύσεις που ενισχύουν την ευεξία και μαζί την αποδοτικότητα και σε βοηθούν να αλλάξεις πεποιθήσεις και συμπεριφορές και να περάσεις από τη θεωρία στην πράξη, διαμορφώνοντας νέες συνήθειες προκειμένου να κατακτήσεις την πολυπόθητη ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. 

Ιδρύθηκε από την Arianna Huffington στις ΗΠΑ το 2016 και, μέσα σε ένα χρόνο, κατάφερε να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης στα προγράμματα ευεξίας, έχοντας πελάτες που διακρίνονται για το εργασιακό τους περιβάλλον. Στην Ελλάδα λειτουργεί από το 2018 και είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια καινοτομία έρχεται στην χώρα μας, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, προσαρμοσμένη στα ελληνικά δεδομένα. Μάθε περισσότερα στο www.thriveglobal.gr.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr