NEWSFLASH...
Εκ του Ασφαλούς
ανάγνωση

Ηλεκτρικά οχήματα, φορητοί υπολογιστές και smartphones που πιάνουν φωτιά

Ηλεκτρικά οχήματα, φορητοί υπολογιστές και smartphones που πιάνουν φωτιά

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου βρίσκονται στα smartphones σε άλλες «έξυπνες» συσκευές, μεταξύ άλλων, και στα ηλεκτρικά οχήματα. Πόσοι γνωρίζουν τον κίνδυνο που φέρουν οι μπαταρίες αυτές για την ασφάλεια και τη ζωή τους; επιχειρήσεις ή ιδιώτες, αλλά και τον τύπο πλοίου που ενέχει τον μεγαλύτερο κίνδυνο πυρκαγιάς κατά την μεταφορά φορτίων;

Τον μεγαλύτερο κίνδυνο έκρηξης πυρκαγιάς, ανάφλεξης, αναζωπύρωσης τον έχουν τα οχηματαγωγά πλοία, πλοία που μεταφέρουν ηλεκτρικές συσκευές και ο πιο επικίνδυνος τύπος πλοίου είναι τα RO-RO.

Οι κίνδυνοι από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που βρίσκονται στα ηλεκτρικά οχήματα

Οι απώλειες στη ναυτιλία μπορεί να μειώθηκαν περισσότερο από το ήμισυ την τελευταία δεκαετία, αλλά οι πυρκαγιές στα πλοία παραμένουν μεταξύ των μεγαλύτερων ζητημάτων ασφάλειας. Οι πιθανοί κίνδυνοι που εγκυμονεί η μεταφορά των μπαταριών ιόντων λιθίου, εάν δεν αποθηκεύονται ή δεν χειρίζονται σωστά, προκαλούν, όπως έχει διαπιστωθεί, μεγάλες καταστροφές. H πυρκαγιά/έκρηξη είναι η τρίτη κύρια αιτία απωλειών στη ναυτιλία την τελευταία δεκαετία και η πιο ακριβή αιτία αξιώσεων ναυτιλιακής ασφάλισης.

To βασικό συστατικό των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) ή ηλεκτρονικών συσκευών που ενσωματώνουν μπαταρίες ιόντων που είναι πολύ εύφλεκτες επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο την ασφάλεια της ναυτιλίας, όπως αποδεικνύεται από την καταγραφή συμβάντων σε πλοία.

Οι μπαταρίες από μόνες τους δεν είναι μόνο πιθανή αιτία πυρκαγιάς αν είναι χαλασμένες, υπερφορτιστούν ή υποβληθούν σε υψηλές θερμοκρασίες. Μπορεί να επιδεινώσουν άλλες αιτίες πυρκαγιάς στη θάλασσα και οι οποίες θα είναι δύσκολο να σβήσουν, καθώς έχουν τη δυνατότητα να αναζωπυρωθούν μέρες ή και εβδομάδες αργότερα. Στα περισσότερα περιστατικά πλοίων, ένα συμβάν θερμικής διαφυγής, σύμφωνα με την Allianz μπορεί να είναι μια σημαντική πιθανότητα πυρκαγιάς, εκτός εάν ληφθούν άμεσα μέτρα από το πλήρωμα, όπως η καταστολή μιας πυρκαγιάς με άφθονη ποσότητα νερού για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, η δυσκολία της έγκαιρης ανίχνευσης, η έλλειψη πληρωμάτων επί του σκάφους και η ανεπάρκεια συστημάτων πυρόσβεσης αποτελούν σοβαρό πρόβλημα.

Αποθήκευση και μεταφορά - τα δύο σημεία προσοχής

Οι επιχειρήσεις καλούνται να τηρούν αυστηρά μέτρα ασφαλείας, δεδομένου ότι η αυξανόμενη προσφορά και ζήτηση των ηλεκτρικών οχημάτων σημαίνει ότι περισσότερες μεταφερόμενες μπαταρίες ιόντων λιθίου δια θαλάσσης,

Τα μέτρα αφορούν στη διασφάλιση της κατάλληλης εκπαίδευσης του προσωπικού/του πληρώματος και της πρόσβασης σε κατάλληλο πυροσβεστικό εξοπλισμό, τη βελτίωση των συστημάτων έγκαιρης ανίχνευσης και την ανάπτυξη σχεδίων ελέγχου κινδύνων και έκτακτης ανάγκης, ο έλεγχος κατάστασης μπαταρίας και ειδικά στα αυτοκίνητα που οι μπαταρίες βρίσκονται σε μικρή απόσταση από το έδαφος. Η χρήση συστημάτων ανίχνευσης πυρκαγιάς κατά την μεταφορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα πλοία. Η χρήση θερμικών σαρωτών, ανιχνευτών αερίων, ανιχνευτών θερμότητας/καπνού, κάμερες.

Τα οχήματα, μπαταρίες λιθίου, έξυπνες συσκευές θα πρέπει να φυλάγονται – αποθηκεύονται σε χώρους χαμηλής θερμοκρασίας και σε περίπτωση που συμβεί κάτι θα πρέπει να αφαιρούνται αμέσως.

Πρόσφατα περιστατικά ανάφλεξης

Πρόσφατα περιστατικά πυρκαγιάς από ανάφλεξη μπαταριών λιθίου: το Μάρτιο 2022 η βύθιση του ro-ro Felicity Ace. Τον ίδιο μήνα, η ακτοφυλακή των ΗΠΑ εξέδωσε προειδοποίηση ασφαλείας σχετικά με τον κίνδυνο που ενέχουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου μετά από δύο ξεχωριστές πυρκαγιές σε εμπορευματοκιβώτια. Τον Ιούνιο του 2020, η πυρκαγιά στο οχηματαγωγό Höegh Xiamen λόγω λάθους αποσύνδεσης μπαταριών. Τον Ιανουάριο του 2020, η πυρκαγιά στο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων Cosco Pacific.

Δισεκατομμύρια απαιτήσεις

Περισσότερες από 240.000 απαιτήσεις για αποζημιώσεις αξίας 9,2 δισεκατομμύρια στον κλάδο ναυτασφαλίσεων αφορούσαν πυρκαγιές και εκρήξεις. Πρόκειται για την πιο ακριβή αξίωση, η οποία αντιπροσωπεύει το 18% από τις συνολικές αξιώσεις. Ο αριθμός των πυρκαγιών (από όλες τις αιτίες) σε μεγάλα σκάφη έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Σε όλους τους τύπους σκαφών, η πυρκαγιά/έκρηξη ήταν η δεύτερη κύρια αιτία των 54 συνολικών απωλειών που αναφέρθηκαν το 2021.

Γιατί τα Ro-Ro είναι τα πιο επικίνδυνα

Τα οχήματα μεταφοράς Ro-Ro και αυτοκινήτων είναι περισσότερο εκτεθειμένα σε θέματα πυρκαγιάς και ευστάθειας από άλλα πλοία. Για τη διευκόλυνση της μεταφοράς αυτοκινήτων, οι εσωτερικοί χώροι δεν χωρίζονται όπως άλλα φορτηγά πλοία. Η έλλειψη εσωτερικών διαφραγμάτων μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην πυρασφάλεια, ακόμα και από μια μικρή πυρκαγιά σε ένα όχημα ή ανάφλεξη μπαταρίας. Στα οχήματα δεν υπάρχει εύκολη πρόσβαση. Ένα άλλο σημείο είναι ότι ο μεγάλος όγκος αέρα μέσα στα ανοιχτά καταστρώματα φορτίου τροφοδοτεί οξυγόνο σε περίπτωση πυρκαγιάς.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr