NEWSFLASH...
Marketing & Sales
ανάγνωση

H Black Friday, οι χριστουγεννιάτικες αγορές και τα λόγια του Τζεφ Μπέζος

H Black Friday, οι χριστουγεννιάτικες αγορές και τα λόγια του Τζεφ Μπέζος

​Τουλάχιστον οξύμωρο μπορεί να χαρακτηριστεί το γεγονός πως ο μεγιστάνας της Amazon Τζεφ Μπέζος δίνει συμβουλές προς τους καταναλωτές ενόψει Black Friday με σκοπό να μην καταναλώσουν! Αυτό σημείωσε ο ίδιος σε τελευταία συνέντευξη του, μιας και οι προβλέψεις για την οικονομία και τις επιχειρήσεις παγκόσμια είναι δυσοίωνες.

Black Friday, Cyber Monday, γιορτές Χριστουγέννων στις δυτικές μητροπόλεις, και όχι μόνο, αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για έσοδα και πωλήσεις, παρά τις - αναντίρρητα - σοβαρές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οικονομίες και νοικοκυριά λόγω πολέμου και πληθωρισμού.

Ειδικότερα, ο Μπέζος προειδοποίησε ότι έρχονται δύσκολες ημέρες, καθώς η παγκόσμια οικονομία έρχεται αντιμέτωπη με ύφεση. Συμβούλεψε το καταναλωτικό κοινό να μην ξοδέψει χρήματα για καινούργια αυτοκίνητα, τηλεοράσεις και συσκευές αλλά να κρατήσουν «λίγο ρευστό στην άκρη».

Ας ξεχάσουμε, λοιπόν, αυτοκίνητα, ψυγεία, συσκευές, τηλεοράσεις πολλών ιντσών μιας και η επικείμενη ύφεση (αν δεν υπάρχει ήδη τεχνικά) είναι κοντά. Είναι συνετό να εξοικονομήσουμε λίγα χρήματα - όπως συμβουλεύει ο ιδρυτής της Amazon.

Είναι συνετό όμως και να δουλέψουν οι επιχειρήσεις - ειδικότερα οι μικρομεσαίες στην Ελλάδα, που διόλου λίγα προβλήματα αντιμετωπίζουν, και που αποτελούν και τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας...

Πίσω στην ελληνική πραγματικότητα

Γενικότερα, ο πόλεμος διαφημιστικών προσφορών καλά κρατεί όλες αυτές τις μέρες από γνωστές - μεγάλες και μικρότερες - αλυσίδες λιανικής.

Η μέση καταναλωτική δαπάνη φυσικά δεν αναμένεται στα ύψη, μιας και οι πιέσεις στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών είναι εμφανής.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΣΕΛΠΕ η συνολική αγορά της Black Friday εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί στα 120 εκατ. ευρώ: 1 στους 5 καταναλωτές θα προχωρήσει σε αγορές την συγκεκριμένη περίοδο, με μέση δαπάνη μόλις τα 146 ευρώ.

Σύμφωνα με τα ίδια έρευνα πάντως, ένα σημαντικό μερίδιο αυτών των αγορών αφορούν τις αγορές των Χριστουγέννων. Συγκεκριμένα από το 20% το οποίο θα πραγματοποιήσει αγορές την περίοδο του Black Friday το 7%, δηλαδή περίπου 1 στους 3, θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του για τα Χριστούγεννα την περίοδο του Black Friday.

Ιερή η περίοδος των Χριστουγέννων

Παρόμοια εικόνα αποκαλύπτει και έρευνα της Nielsen, κατά την οποία τα 2/3 σχεδόν των Ελλήνων αγοραστών θα εκμεταλλευτούν τις ημέρες Black Friday και την Cyber Monday. Είτε αυτοί θα αγοράσουν εκ των προτέρων είτε θα είναι σε επιφυλακή για τον εντοπισμό ευκαιριών.

Ιδιαίτερα όσον αφορά στα τρόφιμα (28%) και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς (29%), οι αγοραστές της Ελλάδας είναι πιθανό να εκμεταλλευτούν τη Black Friday και την Cyber Monday και να αγοράσουν εκ των προτέρων.

Παράλληλα, το 1/3 των αγοραστών να βρίσκεται σε επιφυλακή και να αδράξει τις ευκαιρίες που θα τύχουν στο Black Friday τόσο για δώρα, ποτά, και προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς.

Κοντολογίς, οι Έλληνες δεν φαίνονται διατεθειμένοι να στερηθούν τις χαρές και η πλειοψηφία των καταναλωτών θα διατηρήσει τον προϋπολογισμό των Χριστουγέννων

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, η αναμενόμενη δαπάνη φέτος τα Χριστούγεννα θα είναι ίση ή μεγαλύτερη από πέρυσι.

Περαιτέρω, το 45% των νοικοκυριών στην Ελλάδα δηλώνουν ότι ο προϋπολογισμός τους για τρόφιμα και ποτά στο σπίτι ή για κατανάλωση εκτός σπιτιού, τα δώρα και τα ταξίδια θα είναι ίσος σε σύγκριση με το 2021.

Το 40% θα ήθελε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε αυτές τις κατηγορίες φέτος, ενώ σημειώνεται ότι το 15% των αγοραστών δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους την ερχόμενη εορταστική περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr