NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

Σούπερ μάρκετ: Ανοδικά ο τζίρος ελέω πληθωρισμού - crash test ο Δεκέμβριος

Σούπερ μάρκετ: Ανοδικά ο τζίρος ελέω πληθωρισμού - crash test ο Δεκέμβριος

Πρόσω ολοταχώς για τον μήνα τον εορτών όπου και αναμένεται νομοτελειακά η μεγαλύτερη κατανάλωση. Ο Δεκέμβριος αποτελεί ένα γερό crash test για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τα μικρότερα καταστήματα, καθώς αποτελεί τον καλύτερο μήνα σε έσοδα και πωλήσεις. Πάντως τα τελευταία στοιχεία δείχνουν πως οι καταναλωτές συνεχίζουν να αγοράζουν παρά τις ανατιμήσεις. Επίσης, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος...

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας IRI, ο μήνας Οκτώβριος έκλεισε με άνοδο 10% για τα σούπερ μάρκετ. Η αύξηση αυτή ωστόσο οφείλεται στις ανατιμήσεις, καθώς ο όγκος πωλήσεων κινήθηκε - οριακά - πτωτικά κατά 0,6%. Άξιο αναφοράς επίσης είναι το γεγονός πως την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου κατεγράφη πτώση κατά 4,8%

Από την άλλη πλευρά, βάσει της ίδιας έρευνας, συνολικά στο δεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2022, οι πωλήσεις αυξήθηκαν περίπου 5% και ανήλθαν σε 6,933 δισ. ευρώ από 6,605 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Επίσης, τα στοιχεία του 10μηνου δείχνουν ότι το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 16,1% στο δεκάμηνο του 2022, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 13,9%.

Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περαιτέρω αύξηση το επόμενο διάστημα, μιας και η πλειοψηφία των προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού» αποτελείται από πρoϊόντα private label.

Οι πρωταγωνιστές

Από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων στο δεκάμηνο αυξήθηκε 5,4%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 3,2% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 1,2%.

Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,8%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τρεις και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,4%), στα σνακς (1,4%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (1,1%).

Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (4,9%), στα υλικά μαγειρικής (0,7%), στα αλκοολούχα (5,1%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,4%), στα είδη ατομικής υγιεινής (4,5%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (6,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (5,4%).

Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (11,3%), στα είδη ατομικής υγιεινής (11,2%) και στα γαλακτοκομικά (10,2%).

Τα μικρότερα καταστήματα είδαν μεγαλύτερους τζίρους

Άξιο αναφοράς επίσης είναι το γεγονός πως την ίδια περίοδο (Ιανουάριος - Οκτώβριος) τη μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα μικρότερα καταστήματα, έκτασης έως 400 τ.μ. (+10,4%) και τα μεγαλύτερα άνω των 2.500 τ.μ. .(+6,2%).

Ειδικότερα, τα καταστήματα από 400 έως 1.000 τ.μ. έχουν αύξηση 4,1%, τα 1.000 έως 2.500 τ.μ. έχουν αύξηση 2,5% και τα μεγάλα καταστήματα από 2.500 τ.μ. και πάνω έχουν αύξηση 6,2%.



... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr