NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Επιχειρήσεις στον αγροδιατροφικό τομέα που εξάγουν... με την υποστήριξη της AFI

Επιχειρήσεις στον αγροδιατροφικό τομέα που εξάγουν... με την υποστήριξη της AFI

Ο Αγροδιατροφικός τομέας είναι ένας βασικός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας και κρατά μια από τις πρώτες θέσεις όσον αφορά τον αριθμό των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο ενώ παράλληλα συνεισφέρει σημαντικά στις ελληνικές εξαγωγές. Η AFI έχει χρηματοδοτήσει και στηρίξει ανθρώπους που επιθυμούσαν να ξεκινήσουν μια επιχειρηματική δραστηριότητα στον συγκεκριμένο κλάδο αλλά και υφιστάμενες επιχειρήσεις οι οποίες είχαν διαγράψει ήδη μια πορεία στον Αγροδιατροφικό τομέα.

Η AFI έχει χρηματοδοτήσει και στηρίξει ανθρώπους που επιθυμούσαν να ξεκινήσουν μια επιχειρηματική δραστηριότητα στον συγκεκριμένο κλάδο αλλά και υφιστάμενες επιχειρήσεις οι οποίες είχαν διαγράψει ήδη μια πορεία στον Αγροδιατροφικό τομέα.

Δύο τέτοια παραδείγματα επιχειρήσεων είναι η “Mamairenepasta” και η “Agrifarm” με τους ιδρυτές των οποίων, Χριστίνα Κοτοπούλου και Δημήτρη Γκρεμυλογιάννη είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση σχετικά με τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο Aγροδιατροφικός τομέας.

Πότε ιδρύθηκε η επιχείρηση και με τι ασχολείται;

Χριστίνα: Το mamairenepasta είναι ένα πρωτότυπο εργαστήρι χειροποίητων ζυμαρικών το οποίο ξεκίνησε το 2009 στον Καστανά Θεσσαλονίκης ως οικογενειακή επιχείρηση. Το 2020 ανέλαβε η επόμενη γενιά, εγώ και ο Κώστας, φέρνοντας πνοή ανανέωσης και εκσυγχρονισμού χωρίς όμως να αλλοιωθεί η υψηλή ποιότητα των πρώτων υλών που χρησιμοποιούμε, ο παραδοσιακός τρόπος παρασκευής των ζυμαρικών και η αγάπη για την υγιεινή διατροφή.

Δημήτρης: Η Agrifarm ιδρύθηκε το 2014 και δραστηριοποιείται στην παραγωγή και διανομή αγνών και αυθεντικών προϊόντων της ελληνικής γης, κυρίως όσπρια και ρύζι, σε μια βραβευμένη, πρωτοποριακή και ταυτόχρονα παραδοσιακή συσκευασία. Στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της εταιρείας βρίσκεται ένα ιδιαίτερο σχέδιο αλλά και όραμα: Η πρωτοβουλία «Refarming Greece» που αφορά την συνεργασία με επιλεγμένα «Οικογενειακά Αγροκτήματα».

products-mama-irene-pasta.jpg?mtime=20221205213151#asset:387076


Πως σε βοήθησε η χρηματοδότηση που έλαβες από την AFI; ποιες ανάγκες κάλυψε;

Χριστίνα: Το πρώτο πράγμα που κάναμε όταν αναλάβαμε την οικογενειακή επιχείρηση ήταν να ζητήσουμε τη βοήθεια της AFI για να εξασφαλίσουμε τα απαιτούμενα κεφάλαια για την αναδημιουργία της εταιρικής μας ταυτότητας και την ενίσχυση της ρευστότητας.

Δημήτρης: Η χρηματοδότηση που έλαβα μέσω της AFI με βοήθησε στο στήσιμο βασικών υποδομών της επιχείρησης μου όπως η ιστοσελίδα και το eshop, που ήταν πολύ σημαντικές για την αύξηση των πωλήσεων. To πιο σημαντικό όμως που έλαβα από την AFI ήταν η συμβουλευτική και η καθοδήγηση όσον αφορά τις πρακτικές εξέλιξης της επιχείρησης, τον σχεδιασμού ενός πλαισίου οργάνωσης και την χρηματοοικονομική διαχείριση.

Δεδομένου ότι η επιχείρηση σου δραστηριοποιείται στον αγροδιατροφικό τομέα, ποιες είναι οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που έχεις συναντήσει μέχρι τώρα;

Χριστίνα: Οι προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε αφορούσαν τις αυξήσεις του κόστους σε όλα από τα μεταφορικά έξοδα μέχρι τις τιμές των πρώτων υλών και η έλλειψη βασικών υλικών που χρησιμοποιούμε στην παραγωγική διαδικασία και η παύση νέων συνεργασιών με κάποιες χώρες του εξωτερικού όπως Αμερική και Αγγλία, καθώς δεν έκαναν άνοιγμα σε νέους κωδικούς προϊόντων λόγω της όλης κατάστασης. Από την άλλη, ευκαιρία για εμάς ήταν η στροφή του καταναλωτικού κοινού προς την υγιεινή διατροφή και η εξοικείωση με τις ηλεκτρονικές αγορές διότι αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων μας.

Δημήτρης: Οι ευκαιρίες για τον αγροδιατροφικό τομέα είναι παρά πολύ μεγάλες διότι το μικροκλίμα της Ελλάδας δίνει ένα ιδιαίτερο γευστικό χαρακτήρα των ελληνικών προϊόντων και τα καθιστά ιδιαίτερα ανταγωνιστικά όσον αφορά την γεύση και την ποιότητα. Από την άλλη οι προκλήσεις είναι πολυάριθμες και αφορούν τον απαρχαιωμένο τρόπο αγροτικής καλλιέργειας χωρίς μέριμνα για την μείωση του κόστους παραγωγής και την εφαρμογή οικονομιών κλίμακας, η κλιματική απορρύθμιση και η δυσκολία ανάπτυξης συνεργιών με αγροτικούς συνεταιρισμούς και μεμονωμένους παραγωγούς που ουσιαστικά αποτελούν τους προμηθευτές της Αgrifarm. Αυτές οι προκλήσεις, δυστυχώς, επηρεάζουν αρνητικά την υπεραξία του παραγόμενου προϊόντος και την εμπορική συνέχεια.

Ως επιχείρηση που έχει εστιάσει στο κομμάτι των εξαγωγών, ποιες ενέργειες και πρακτικές έχεις εφαρμόσει για να διευρύνεις το ξένο πελατολόγιο σου;

Χριστίνα: Είναι πολλά τα εμπόδια που καλείται να αντιμετωπίσει μια επιχείρηση που προσπαθεί να εξάγει. Ιδίως στη δική μας κατηγορία -του ζυμαρικού- που το έχουμε στο μυαλό μας σαν το πιο απλό, φθηνό, προϊόν που το βρίσκεις παντού. Εμείς θεωρούμε ότι δεν παράγουμε ένα απλό ζυμαρικό, αλλά δημιουργούμε τέχνη με μεγάλη αφοσίωση και σεβασμό για αυτό και έχουμε κατακτήσει και ένα πολύ απαιτητικό κοινό, τις μανούλες. Αυτός βέβαια είναι και ένας από τους λόγους που βρίσκουμε κάποιες δυσκολίες στις εξαγωγές. Υπάρχει έλλειψη ανταγωνισμού με αποτέλεσμα η αγορά να δυσκολεύεται να συνειδητοποιήσει τη διαφορετικότητα του προϊόντος και απλώς να στέκεται στο κόστος του. Τουλάχιστον στην αρχή.

Δημήτρης: Για την αύξηση των εξαγωγών, ως Agrifarm, έχουμε εστιάσει τις προσπάθειες μας σε δύο βασικούς άξονες. Ο πρώτος άξονας σχετίζεται με την εύρεση ξένων αγορών-στόχων στις οποίες τα προϊόντα μας θα μπορούσαν να έχουν ζήτηση, η διενέργεια σχετικής έρευνας για τις καταναλωτικές συνήθειες αυτών των αγορών-στόχων και η στοχευμένη ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων τα οποία θα δώσουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα στην Agrifarm σε αυτές τις αγορές. O δεύτερος άξονας αφορά την εύρεση τοπικού συνεργάτη-διανομέα σε αυτές τις αγορές-στόχους.

316210554_591536799533951_1187602210402157750_n.jpg?mtime=20221205213320#asset:387077


Ποια είναι τα μεγαλύτερα εμπόδια που αντιμετωπίζει μια ελληνική επιχείρηση που εξάγει τα προϊόντα της και ποιες ενέργειες έκανες για να διατηρήσεις βιώσιμη την επιχείρηση σου ενόψει της αύξησης του πληθωρισμού και της ανατίμησης πληθώρας βασικών αγαθών λόγω της ενεργειακής κρίσης;

Χριστίνα: Υπάρχει ένα αρκετά μεγάλο κόστος παραγωγής, ειδικά αυτή τη στιγμή λόγω της ενεργειακής κρίσης και των ασταμάτητων ανατιμήσεων. Οι ποσότητες που ζητάνε κάποια δίκτυα πωλήσεων είναι τεράστιες και η πίστωση είναι για μήνες. Ένα ακόμα πρόβλημα είναι οι ασφάλειες με τα υψηλά κόστη τους. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μικρές εταιρείες τις οποίες δεν τις αναλαμβάνουν καθόλου.

Οι κινήσεις που κάναμε σχετικά με βιωσιμότητα της επιχείρησής μας ήταν να ενδυναμώσουμε την ταυτότητα μας μέσω της συμμετοχής μας σε διεθνής διαγωνισμούς βραβείων, της συνεργασίας με bloggers, της ανανέωσης της ιστοσελίδα μας και της δημιουργίας του δικού μας eshop. Επίσης, λανσάραμε μια νέα σειρά βιολογικών ζυμαρικών με 100% αλεύρι οσπρίων και φρέσκα λαχανικά, με στόχο και τη βιολογική αγορά.

Δημήτρης: Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε στο κομμάτι των εξαγωγών ήταν η εύρεση του κατάλληλου συνεργάτη-διανομέα σε κάθε αγορά-στόχος ούτως ώστε να μπορέσει να ξεκινήσει οποιαδήποτε εξαγωγική δραστηριότητα στην συγκεκριμένη χώρα και η μη στήριξη και καθοδήγηση από πλευράς ελληνικής πολιτείας. Και φυσικά δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω την γραφειοκρατία η οποία δημιουργεί προβλήματα και καθυστερήσεις.

Για να αντιμετωπίσουμε την ενεργειακή κρίση, μειώσαμε τις δαπάνες που αφορούσαν το μάρκετινγκ, διενεργούμε συχνά εκπτωτικές ενέργειες και κάνουμε υπερ-αποθεματοποίηση των υλικών συσκευασίας για να αποφύγουμε τις συνεχείς αυξήσεις στο κόστος των μεταφορικών και υλικών. Παράλληλα, εφαρμόσαμε σε όλο το δίκτυο των αγροκτημάτων που συμμετέχουν στο “Refarming Greece” σύγχρονους τρόπους καθαρισμού των χωραφιών και των καλλιεργούμενων προϊόντων με στόχο την μείωση του κόστους και την επίτευξη ανταγωνιστικής τιμής.

Ποιο είναι το όραμα σου για το μέλλον της επιχείρησης σου;

Χριστίνα: Στόχος μας είναι τα προϊόντα μας, να φτάσουν σε όσον το δυνατόν περισσότερα σπίτια γίνεται. Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, ετοιμάζουμε τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις, θα δημιουργήσουμε ένα διαδραστικό χώρο για γονείς και παιδιά ούτως ώστε να ενημερωθούν για την υγιεινή διατροφή. Επίσης, έχουμε δημιουργήσει τη δράση #pastaforamission όπου έχουμε βάλει στόχο να ενισχύσουμε με όποιον τρόπο μπορούμε τα γεύματα των παιδιών που το έχουν ανάγκη. Τέλος, σε συνεργασία με τη Wise Greece, δημιουργήσαμε μια σειρά προϊόντων όπου με τα κέρδη από τις πωλήσεις αγοράζονται τρόφιμα για συσσίτια και ιδρύματα. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζουμε ότι η προσφορά μας είναι Συνεχής και Βιώσιμη.

Δημήτρης: Η φιλοσοφία της Agrifarm έχει στο επίκεντρο τον άνθρωπο, το περιβάλλον και την διατροφή. Σεβόμενοι λοιπόν το περιβάλλον θα συνεχίσουμε να παράγουμε με φυσικό τρόπο αυθεντικά ελληνικά προϊόντα ενώ θα εντείνουμε ακόμη περισσότερο τις προσπάθειες μας για σύναψη συνεργιών με τοπικούς παραγωγούς στα πλαίσια του “Refarming Greece”. Τέλος, η Agrifarm θα συνεχίσει να επιστρέφει ένα μερίδιο από τις πωλήσεις της στις τοπικές κοινωνίες, τα λεγόμενα «Refarming Hubs», δηλαδή θύλακες επανεκκίνησης της αγροτικής παραγωγής. Η ενίσχυση λαμβάνει τη μορφή είτε της δωρεάν συμβουλευτικής για τις καλλιέργειες, είτε με χρηματοδότηση μικρών έργων υποδομής.

mamairenepasta-lab2.jpg?mtime=20221205213654#asset:387079


fasouli_2.jpg?mtime=20221205213806#asset:387080


Ποια είναι η AFI

Επτά χρόνια λειτουργίας συμπληρώνει φέτος η AFI (Action Finance Initiative) ηγέτιδα στο χώρο των μικροπιστώσεων στην Ελλάδα, με σημαντικό κοινωνικό έργο μέσω της διάθεσης συνολικά 6+ εκατομμυρίων ευρώ με πάνω από 600 μικροχρηματοδοτήσεις για την ενίσχυση μικρών επιχειρήσεων και ανέργων. Παράλληλα έχει βοηθήσει 3.500+ μικροεπιχειρηματίες και ανέργους με δωρεάν εκπαίδευση και συμβουλευτική καθοδήγηση.

Υποστηρίζοντας την επιχειρηματικότητα, η ΑFI προωθεί την αυτοαπασχόληση, μειώνει την ανεργία και βοηθάει τους επιχειρηματίες να πετύχουν οικονομική ανεξαρτησία, έτσι ώστε κι αυτοί με τη σειρά τους να δημιουργήσουν ανταποδοτικά οφέλη στην ελληνική κοινωνία. Από το 2014 που ξεκίνησε η λειτουργία της, έχουν δημιουργηθεί σχεδόν 900 νέες θέσεις εργασίας από τις χρηματοδοτούμενες επιχειρήσεις ενώ 1 στους 2 νέους επιχειρηματίες ήταν πρώην άνεργος/η και 3 στα 5 εγκεκριμένα εγχειρήματα αφορούν στην ίδρυση νέας επιχείρησης.

Η AFI είναι μία Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία με ιδρυτικούς εταίρους την ActionAid Hellas και την γαλλική οργάνωση ADIE, που παρέχει μικρά δάνεια έως 12.500 ευρώ σε άτομα που ανήκουν σε ευάλωτες κατηγορίες πολιτών, σε μακροχρόνια ανέργους και μικροεπιχειρηματίες χωρίς πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό. Παράλληλα, βοηθάει και σταθεροποιεί τις νεοσύστατες ή και υφιστάμενες επιχειρήσεις, παρέχοντας δωρεάν εκπαίδευση και συμβουλευτική υποστήριξη, τόσο πριν όσο και μετά τη χρηματοδότηση επιδιώκοντας να προσφέρει στους Έλληνες επιχειρηματίες τα απαραίτητα εφόδια που θα τους βοηθήσουν να μετατρέψουν τις ιδέες τους σε βιώσιμες επιχειρήσεις και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.


... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr