NEWSFLASH...
TourismLab
ανάγνωση

Επικοινωνία, ΜΜΕ. Τέσσερα ερωτήματα από το MFK αναζητούν απάντηση

Επικοινωνία, ΜΜΕ. Τέσσερα ερωτήματα από το MFK αναζητούν απάντηση

O χρόνος, στον κόσμο είναι η σπανιότερη πρώτη ύλη, η ψηφιοποίηση δεν αφήνει περιθώρια. Η ψηφιοποίηση είναι μεν, μέσο γρήγορης ανάπτυξης, ο άνθρωπος, δε, αδυνατεί να συμβαδίσει με την ταχύτητα της διάδοσης της. Τα δύο στοιχεία αυτά: η ψηφιοποίηση και η ταχύτητα καλλιγραφούν την νέα μορφή της Επικοινωνίας και την μορφή των MME.

Η Επικοινωνία ξεκίνησε με τη σφηνοειδή γραφή

Πλάκες σφηνοειδούς γραφής –το αρχαιότερο σύστημα γραφής στον κόσμο, όπου οι χαρακτήρες παίρνουν το σχήμα σφήνας- μαρτυρούν τις πρώτες μορφές επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων. Το ταξίδι στη γνώση των μορφών Επικοινωνίας ξεκινά περίπου την 3η χιλιετία π.Χ από τη μόνιμη έκθεση των 2.500 τ.μ. του Museum für Kommunikation Frankfurt, με τίτλο “Mediengeschichte|n neu erzählt!” και φτάνει στην επικοινωνία μέσω των tablet και τα δεδομένα των γυαλιών σε 44 θεματικές σε 4 άξονες.

Κάθε μορφή επικοινωνίας και εφεύρεση που οδηγεί στο επόμενο βήμα καθορίζει και μία στάση και έναν τρόπο ζωής. Το ταξίδι στο παρελθόν είναι απαραίτητο στην γνώση για το μέλλον.

k7.jpg?mtime=20221212105142#asset:388106


Τέσσερις άξονες – 4 ερωτήματα

Επιτάχυνση. Η καθημερινότητα με την ψηφιοποίηση γεννά άγχος, ένταση, ο άνθρωπος θέλει να ζήσει περισσότερα, να δει περισσότερα, να δημιουργήσει διαθέσιμο χρόνο για να κάνει περισσότερα. Γίνεται αυτό, μπορεί να διαχειριστεί την εξέλιξη αυτή, ο άνθρωπος;

Δικτύωση. Η παγκόσμια δικτύωση ξεκίνησε με τη ναυτιλία, τους σιδηρόδρομους και τον τηλέγραφο. Σήμερα, δικτυωνόμαστε με: ανθρώπους, πληροφορίες και πράγματα – κινητές συσκευές και σε πραγματικό χρόνο. Τα όρια στον ψηφιακό κόσμο έχουν γίνει ρευστά. Η αυξανόμενη δικτύωση θα μας φέρει πιο κοντά πράγματι;

Έλεγχος. Σχεδόν τα πάντα είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο και οι έξυπνες συσκευές επιτρέπουν την πρόσβαση ανά πάσα στιγμή και οπουδήποτε. Η ψηφιοποίηση προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες, αλλά στην πορεία αφήνουμε πίσω το στίγμα μας: τα δεδομένα γίνονται περιζήτητο προϊόν για εταιρείες και κράτη. Μπορούμε να εκμεταλλευτούμε αυτόν τον ψηφιακό κόσμο χωρίς να εγκαταλείψουμε τον έλεγχο των προσωπικών μας δεδομένων;

Συμμετοχή. Οι εφημερίδες, το ραδιόφωνο και η τηλεόραση μας κρατούν ενήμερους για τα παγκόσμια γεγονότα. Μέσω του Διαδικτύου και των smartphones, μπορούμε πλέον να γίνουμε ενεργό μέρος των ψηφιακών κοινοτήτων: μοιραζόμαστε τις απόψεις, τις εμπειρίες και τα νέα μας. Θεωρητικά όλα αυτά, -επειδή δεν θέλουν όλοι να συμμετέχουν σε αυτό ή δεν μπορούν. Θέμα παγκόσμιας συνοχής ή ψηφιακός αποκλεισμός;

k2.jpg?mtime=20221212105808#asset:388109

Ίδρυμα Μουσείου Ταχυδρομείων και Τηλεπικοινωνιών - 11εκατομμύρια αντικείμενα στην ιστορία των ΜΜΕ

Τα Μουσεία Επικοινωνίας στην Γερμανία με τις συλλογές τους ανήκουν στο Museum Foundation Post and Telecommunications, το οποίο ιδρύθηκε το 1995 στο πλαίσιο της γερμανικής ταχυδρομικής μεταρρύθμισης. Οι ιστορικές ρίζες του ιδρύματος ανάγονται στον 19ο αιώνα, στην ίδρυση των συλλογών μας και στο Reichspostmuseum στο Βερολίνο.

Το ίδρυμα είναι αφιερωμένο στα θέματα της επικοινωνίας και των μέσων ενημέρωσης. Σε τρία μουσεία στις τοποθεσίες του Βερολίνου, της Φρανκφούρτης και της Νυρεμβέργης και με τις συλλογές που εκπαιδεύουν, ανοίγουν ελεύθερο διάλογο, για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της επικοινωνίας. Το Ίδρυμα συλλέγει στοιχεία και, συντηρεί ερευνά σε τρεις χώρους συλλογής, στο Βερολίνο-Tempelhof, στο Heusenstamm κοντά στη Φρανκφούρτη και στη Βόννη στο Archiv für Philatelie. Με περισσότερα από 11 εκατομμύρια αντικείμενα, διατηρεί μια από τις μεγαλύτερες και παλαιότερες συλλογές στον κόσμο για την ιστορία της επικοινωνίας και των μέσων ενημέρωσης.

k3.jpg?mtime=20221212105821#asset:388110


KLIMA_X

Μέχρι την 27η Αυγούστου 2023, το Museum für Kommunikation Frankfurt θα λειτουργεί την έκθεση με θέμα KLIMA_X στην οποία το epixeiro.gr έκανε αναφορά με αφορμή τις δράσεις της Generali Hellas και Assucurazioni Generali για την προστασία του περιβάλλοντος και την κλιματική αλλαγή.

Ακολουθώντας τις θεματικές, το Μουσείο θέτει τα εξής ερωτήματα:

Γιατί είναι δύσκολο να αλλάξουμε συνήθειες, γιατί καταστέλλονται οι προοπτικές ανάπτυξης, γιατί αγνοούμε τα πραγματικά γεγονότα όταν φτάνουμε να μιλήσουμε για την κλιματική αλλαγή, γιατί δεν εκμεταλλευόμαστε τις ευκαιρίες που μας δίνονται για ανάπτυξη, ποιο είναι το λεκτικό που χρησιμοποιούμε για την κλιματική αλλαγή, ποιοι είναι αυτοί που κινητοποιούν τις καταστάσεις, τι θα γίνει αν αποτύχουμε και δεν καλύψουμε τους στόχους;

K1.jpg?mtime=20221212105833#asset:388111


Η προστασία ξεκινά με δομικές αλλαγές των κυβερνήσεων, μετά οι ατομικές με αλλαγές νομοθεσίας

Η προστασία στο περιβάλλον και οι στόχοι για την κλιματική αλλαγή μπορούν να επιτευχθούν μόνο με δομικές αλλαγές των κυβερνήσεων και την συμμετοχή της Πολιτείας μέσω κινητοποιήσεων. Σε ατομικό επίπεδο, ο καθένας μπορεί να συνεισφέρει στην οικονομία και την κοινωνία αφού υπάρξουν αλλαγές στην νομοθεσία, όπου οι ατομικές διαδικασίες που συνεισφέρουν στην προστασία του κλίματος γίνουν φτηνές και προσιτές.

Το Μουσείο Επικοινωνίας της Φρανκφούρτης δεν δίνει απαντήσεις. Αφήνει ελεύθερο τον επισκέπτη, αφού διερευνήσει τις πτυχές, με ακρίβεια, να απαντήσει.

Το άρθρο το γράφω με υλικό, πληροφορίες και συνομιλίες που είχα με εκπροσώπους του Museum für Kommunikation Frankfurt

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr