NEWSFLASH...
Εκ του Ασφαλούς
ανάγνωση

Ποιος φοβάται το 2023;

Ποιος φοβάται το 2023;

Χαμένοι στην μετάφραση είναι οι (αντ)ασφαλιστές απέναντι στις τεκτονικές αλλαγές που έφερε ο πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Τα περίπλοκα μέτρα που έχουν επιβάλλει Ευρώπη και ΗΠΑ στην Ρωσία υψώνουν εμπόδια στις ναυτασφαλίσεις με σοβαρό αντίκτυπο στους πλοιοκτήτες θαλασσίων φορτίων εμπορευμάτων και αργού πετρελαίου.

Από την μία πλευρά οι τεράστιες αυξήσεις στα ασφάλιστρα μεταφερόμενων φορτίων και από την άλλη τα «κενά» συμβόλαια τα οποία καλύπτουν κατ’ ελάχιστον τον κίνδυνο του εμπορίου από την Ρωσία. Ο πόλεμος που ξεκίνησε πέρυσι και συνεχίζεται φέτος έχει διαταράξει τις ισορροπίες με αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα να αναζητείται η χρυσή τομή. Οι αντασφαλιστές, απουσία προσφοράς επενδυτικών κεφαλαίων, τα οποία εξισορροπούν της σχέση προσφοράς και ζήτησης, για να μαζέψουν τα σπασμένα και τα απρόβλεπτα του 2022 έκλεισαν τις κάνουλες των καλύψεων με αποτέλεσμα να κλυδωνίζεται το εμπόριο.

Το υψηλότερο άλμα αυξήσεων από το 2017 και 1992

Υπό το φόβο να μην χάσουν το ρόλο τους, υπεγράφησαν συμφωνίες τη 1η Ιανουαρίου, ωστόσο σύμφωνα με την Guy Carpenter στα νέα ασφαλιστήρια συμβόλαια υπήρξαν σημαντικές δομικές αλλαγές με αυξήσεις ασφαλίστρων, ενώ δεν δόθηκαν καλύψεις σε κινδύνους που μέχρι το περασμένο έτος καλύπτονταν λόγω του πολέμου. Όσοι συνεχίζουν να αντασφαλίσουν τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων έκλεισαν συμφωνίες με αυξήσεις που φτάνουν το 150% με 165% σε σχέση με το 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η Howden και επεξεργάστηκαν αναλυτές της Jefferies. Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι ο δείκτης των προαιρετικών αντασφαλίσεων (D&F) αυξήθηκε 160% από το χαμηλότερο επίπεδο της αγοράς του 2017. Σε ιστορικά υψηλά, επίσης ο δείκτης αντασφάλισης καταστροφών περιουσίας την 1η Ιανουαρίου 2023, η αύξηση σε σχέση με το 2017 κυμάνθηκε στο 65% με 70% σημειώνοντας το υψηλότερο άλμα που καταγράφηκε ποτέ από το 1992 μέχρι σήμερα.

Μπαλαντέρ στα «χαρτιά» των Ασφαλιστικών το 2023 ο πληθωρισμός

Ρόλο μπαλαντέρ στην ασφάλιση θα παίξει ο πληθωρισμός και οι κίνδυνοι από την κλιματική αλλαγή μέσα στο 2023, καθορίζοντας το κόστος των ζημιών, αν και η Ευρώπη δεν φαίνεται να ξεμπλέκει εύκολα με τον πληθωρισμό το 2023. Σύμφωνα με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Γερμανίας, GDV και την Munich Re τα επίπεδα πληθωρισμού θα παραμείνουν ψηλά, με το δεύτερο εξάμηνο προς το τέλος του έτους να πέφτει στο 3%-4%. Η Allianz προβλέπει ότι ποσοστά του πληθωρισμού θα παραμείνουν υψηλά με την ΕΚΤ να αυξάνει το επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσης το 2023, στο στο 2,75% μέχρι τον Μάιο. Για τεστ αντοχής μιλά η η Swiss Re, φοβούμενη ένα κακό αποτέλεσμα από τον συνδυασμό στασιμοπληθωρισμού και ύφεσης.

Τι γίνεται από εδώ και πέρα με την ασφάλιση φορτίων από την Ρωσία, οι Ιάπωνες συνεχίζουν

Ιαπωνικές ασφαλιστικές συνεχίζουν την ασφάλιση θαλάσσιου φορτίου εν καιρώ πολέμου με αλλαγές στις πολιτικές μετά από διαπραγματεύσεις με αντασφαλιστές και υπό την πίεση της ιαπωνικής κυβέρνησης.

Ασφαλιστικές εταιρείες όπως η Tokio Marine & Nichido Fire Insurance, η Sompo Japan Insurance και η Mitsui Sumitomo Insurance είχαν ανακοινώσει ότι θα σταματήσουν να προσφέρουν κάλυψη σε πλοία μετά την επίταξη που υπήρξε στα ρωσικά ύδατα. Η κίνηση αυτή έγινε καθώς οι ξένοι αντασφαλιστές αρνούνται να αναλάβουν κινδύνους που σχετίζονται με τη Ρωσία. Ωστόσο, η αναστολή της κάλυψης απείλησε την εισαγωγή φυσικού αερίου στην Ιαπωνία από το έργο Sakhalin-2 το οποίο θεωρείται ζωτικής σημασίας για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας. Ως εκ τούτου, η Υπηρεσία Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών της Ιαπωνίας και η Υπηρεσία Φυσικών Πόρων και Ενέργειας εξέδωσαν έκκληση στις ιαπωνικές ασφαλιστικές ζητώντας τους να συνεχίσουν να χρηματοδοτούν την κάλυψη ειδικά για τη μεταφορά του Sakhalin-2. Οι ιαπωνικές ασφαλιστικές σύμφωνα με την Nikkei επέτυχαν καλές συμφωνίες με τους μεγάλους αντασφαλιστές και σημαντικές καλύψεις.

Με επικεφαλής την ASCOT, 21 ασφαλιστικές ασφαλίζουν το εμπόριο το 2023

Λίγο νωρίτερα στα τέλη του έτους 21 ασφαλιστικές με επικεφαλής της ASCOT και με μεσίτη την Marsh προσυπέγραψαν την ομαλή ροή εφοδιαστικής αλυσίδας για το 2023 συνεχίζοντας να καλύπτουν το θαλάσσιο εμπόριο μεταφοράς φορτίου σιτηρών από την Ουκρανία, σύμφωνα με τη Συνθήκη της Μαύρης Θάλασσας. Η πολιτική των συμβολαίων παρέχει καλύψεις κατά παντός κινδύνου ύψους 50 εκατομμυρίων δολαρίων και αφορά το θαλάσσιο φορτίο και τις εξαγωγές εν καιρώ πολέμου. Σημειώνεται πως η ανεμπόδιστη μεταφορά φορτίων από τον διάδρομο της Μαύρης Θάλασσας εκτελείται μόνο όταν προσκομιστούν στις τράπεζες ασφαλιστήρια συμβόλαια τα οποία στις καλύψεις τους περιλαμβάνουν και την ασφάλιση μηχανών και την ασφάλιση κύτους του πλοίου.

Απαγορεύσεις

Από την ημέρα που ξεκίνησαν οι περιορισμοί, μεταξύ 5 με 25 Δεκεμβρίου, το ένα τέταρτο των ρωσικών θαλάσσιων αποστολών αργού πετρελαίου ήταν ασφαλισμένο σε ασφαλιστικές της Δύσης, σύμφωνα με την Kpler. Δέκα οκτώ ρωσικά φορτία αργού πετρελαίου ασφαλισμένα στην Δύση φορτώθηκαν σε δεξαμενόπλοια αντιπροσωπεύοντας το ένα τέταρτο από τα συνολικά 63 πλοία που απέπλευσαν από την Ρωσία. Σύμφωνα με τους FT τα εννέα εξ αυτών είχαν προορισμό την Ινδία, έξι την Κίνα και ένα την Τουρκία, Τέσσερα άλλα πλοία που μετέφεραν ρωσικό αργό πετρέλαιο και είχαν προορισμό τη Βουλγαρία ήταν επίσης ασφαλισμένα από ασφαλιστικές της Δύσης, λόγω της εξάρτησης των διυλιστηρίων της Ρωσίας με την Βουλγαρία. Σημειώνεται ότι η εισαγωγή πετρελαίου στη Βουλγαρία εξαιρείται της απαγόρευσης ρωσικού πετρελαίου της Ε.Ε μέχρι το τέλος του 2024.

Χάος με το τι ασφαλίζεται και τι όχι

Η American Steamship Owners Mutual Protection & Indemnity Association, Inc. ανακοίνωσε ότι οι αντασφαλιστές της ακύρωσαν καλύψεις για ορισμένους κινδύνους πολέμου που σχετίζονται με τον πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Το ίδιο διάστημα περίπου η Hannover Re και η Munich Re προειδοποιούσαν ότι θα σταματήσουν να αναλαμβάνουν κάθε είδος κινδύνου που σχετίζεται με τη σύγκρουση στην Ουκρανία αρχές του 2023. Παρόμοια στάση αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλοι αντασφαλιστές. Στο ίδιο μήκος κύματος και το Λονδίνο σε ό,τι αφορά την ασφάλιση ορισμένων κινδύνων πολέμου.

Οι εξαιρέσεις, σύμφωνα με τους FT στα συμβόλαια που ζητούν οι αντασφαλιστές ορθώνουν τεράστια εμπόδια στις ναυτιλιακές που μεταφέρουν μεταξύ άλλων πετρέλαιο από το Καζακστάν, ιδίως στην Κοινοπραξία Caspian Pipeline, η οποία μεταφέρει πετρέλαιο από το Καζακστάν στο ρωσικό λιμάνι Novorossiysk για μεταφορά μέσω της Μαύρης Θάλασσας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr