NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Unlocking Digital
ανάγνωση

Πώς να ανταποκριθείτε στις επιχειρηματικές σας ανάγκες

Πώς να ανταποκριθείτε στις επιχειρηματικές σας ανάγκες

​O ανταγωνισμός είναι η συχνότερη αιτία που ωθεί τις επιχειρήσεις να γίνονται πιο ορατές, να έρχονται πιο κοντά στο πελατολόγιό τους, να καλύπτουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και κατ’ επέκταση να αυξάνουν την κερδοφορία τους.

Ωστόσο, υπάρχουν πολύ λίγες περιπτώσεις που θέλουν να μετασχηματίσουν το επιχειρηματικό μοντέλο και την εσωτερική λειτουργία τους. Και ακόμη λιγότερες, στις οποίες έχει γίνει αντιληπτό πως η καινοτομία μπορεί να είναι ο μόνος δρόμος προς την ανάπτυξη.

Με τη σύγχυση μεταξύ brand-λογότυπου και ψηφιακού-στρατηγικού μάρκετινγκ, οι ηγέτες των επιχειρήσεων μπαίνουν ουσιαστικά σε μια «περιπέτεια» ανασυγκρότησης που στην καλύτερη περίπτωση δεν αλλάζει τίποτα και στη χειρότερη τους κάνει να χάνουν χρήματα διαταράσσοντας το υφιστάμενο πελατολόγιό τους.

Ο λόγος είναι ότι από τη μια βρίσκονται αντιμέτωποι με διλήμματα επιλογής συνεργατών και από την άλλη με την έλλειψη εμπειρογνωμοσύνης εσωτερικά.

Συχνά, ένα εμπορικό σήμα θεωρείται μια ενιαία οντότητα, δηλαδή ένα συγκεκριμένο σύνολο πεποιθήσεων που το ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα brands.

Πρακτικά, ωστόσο, ένα brand απευθύνεται σ΄ ένα μείγμα καταναλωτών, με διαφορετικές πεποιθήσεις, διαφορετικούς τύπους εμπειριών και διαφορετική αγοραστική δύναμη.

Το χτίσιμο ενός brand προϋποθέτει τη συγκέντρωση αυτών των διαφορετικών ομάδων πελατών με διαφορετικούς τρόπους, χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα εργαλεία. Και αυτό είναι κάτι πιο περίπλοκο από ένα απλό λογότυπο ή μια καμπάνια στα Social Media.

Αν απευθυνθείτε σ΄ ένα agency με ένα αίτημα για νέο λογότυπο ή ολικό rebranding χωρίς να του παρέχετε ολική πρόσβαση στα στοιχεία της επιχείρησής σας, τότε μπορεί μεν να καταλήξετε σε κάτι αισθητικά όμορφο, που δεν παύει όμως να είναι ένα «ξένο σώμα» που προστίθεται τεχνητά στην επιχείρησή σας.

Πολλοί marketers πιστεύουν ότι το brand «ανήκει» στους πελάτες. Και τα μηνύματα που θα ήθελαν να προωθήσουν είναι ένας συνδυασμός των στόχων και των στρατηγικών της επιχείρησης.

Αυτό ονομάζεται «Όραμα αγοράς από κάτω προς τα πάνω, από μέσα προς τα έξω» και η τεράστια δυναμική του έχει αποκαλυφθεί τα τελευταία χρόνια κυρίως μέσα από τα Social Media.

Και αυτό είναι απόλυτα λογικό, καθώς από τη στιγμή που έκαναν την εμφάνισή τους Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης που ουσιαστικά «δημιουργούνται» από τους ίδιους τους καταναλωτές, γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο για τα brands να υποστηρίξουν πως είναι αυτό που λένε οι marketers ότι είναι, σε σύγκριση με αυτό που οι καταναλωτές πιστεύουν ότι είναι.

Με άλλα λόγια, πλέον οι μετρήσεις της αξίας των brands, όσον αφορά στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, δείχνουν ξεκάθαρα πως η αντίληψη που έχουν οι καταναλωτές για αυτά μπορεί να είναι εντελώς διαφορετική ή απρόβλεπτη από την προβλεπόμενη.

Και ο λόγος είναι ότι οι marketers συχνά έχουν δυσκολίες να δουν την αγορά τους από ψηλά, από το πάνω προς τα κάτω, από έξω προς τα μέσα, ενώ οι καταναλωτές βιώνουν το brand διαφορετικά σε καθημερινή βάση, ανάλογα με τα κανάλια που χρησιμοποιούν (φυσικά ή ψηφιακά), τα προϊόντα που έχουν αγοράσει και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.

Τι επιλογές έχει, λοιπόν, ο επιχειρηματίας;

Πρόκειται για ένα πολύπλοκο έργο, διότι η παροχή υπηρεσιών από agencies είναι κατακερματισμένη. Μεταξύ διαφημιστικών εταιρειών, πρακτορείων ψηφιακού μάρκετινγκ και συμβούλων μάρκετινγκ, ποιο να επιλέξετε; Ο καθένας θα σας φέρει το δικό του όραμα, το οποίο θα είναι λογικό, ειλικρινές, σωστό, δίκαιο αλλά όχι...ολοκληρωμένο.

Άρα, τι; Να συνεργαστείτε με όλους; Είναι μια λύση μεν, αν έχετε εσωτερική οργάνωση προσαρμοσμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορείτε να διαχειρίζεστε τις πολλές διαφορετικές απόψεις και να λαμβάνετε την καλύτερα απόφαση μόνοι σας.

Ωστόσο, η τάση πλέον σε όλη την Ευρώπη είναι η δημιουργία Business Consultation Agencies, που παρέχουν υψηλού επιπέδου συμβουλευτικές υπηρεσίες, καλύπτοντας ολιστικά τις ανάγκες των επιχειρήσεων. Από έρευνα αγοράς και branding μέχρι στρατηγικές μάρκετινγκ και εργαλεία ψηφιακής προώθησης.

Είναι η καλύτερη και πιο κερδοφόρα λύση: Ένας συνομιλητής, ένας εξωτερικός συνεργάτης, ένας...συνοδοιπόρος στο ταξίδι σας προς την επιτυχία!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr