NEWSFLASH...
Fit for Green
ανάγνωση

ESG in action, από την Ολλανδία με αγάπη

ESG in action, από την Ολλανδία με αγάπη

Η ορθολογική αξιοποίηση του περιβάλλοντος από βιομηχανικές και εμπορικές επιχειρήσεις αποτελεί όχι μόνο τάση της εποχής αλλά και αναγκαία συνθήκη για την επάρκεια πόρων. Στο πλαίσιο αυτό και σύμφωνα με τα ESG κριτήρια, πολλές εταιρείες εφαρμόζουν συγκεκριμένη στρατηγική για τη μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος, μέσω υπεύθυνης λειτουργίας.

Στα καλά παραδείγματα ανήκουν και δράσεις εταιρειών που είναι μέλη του Ελληνο-Ολλανδικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, γνωστού ως HEDA.

To παράδειγμα της Royal FrieslandCampina

Στη Royal FrieslandCampina, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες γαλακτοκομικών προϊόντων στον κόσμο, έχουμε υλοποιήσει πολύ σημαντικές δράσεις για το περιβάλλον, αναφέρει ο Δρ. Χρήστος Αποστολόπουλος, Διευθυντής Ολικής Ποιότητας (SHEQA) & Ασφάλειας Τροφίμων της εταιρείας.

APOSTOLOPOYLOS-NOYNOY.jpg?mtime=20231126142630#asset:448090

Ρόλος μας είναι η διατροφή αυτού του πλανήτη, που ο πληθυσμός του αυξάνεται με απίστευτους ρυθμούς (10 δις. το 2050), μέσω της παραγωγής τροφίμων υψηλής διατροφικής αξίας τα οποία πρέπει να είναι ταυτόχρονα προσιτά στις αναπτυσσόμενες χώρες, αλλά πάντα σε ισορροπία με το περιβάλλον. Αυτή η συνθέτη στόχευση μετριέται από έναν αντικειμενικό διεθνή δείκτη τον ATNI (Access to Nutrition Initiative)*, όπου η εταιρεία κατέλαβε μέσα σε μόλις 8 χρόνια την 3η θέση από την 19η, σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτοδέσμευση μας είναι, όλα τα προϊόντα μας να παράγονται σύμφωνα με το διατροφικό προφίλ που βασίζεται στις οδηγίες του «Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας», το λεγόμενο Global Nutritional Standard (GNS)**. Αυτή τη στιγμή πάνω από το 85% των προϊόντων μας καλύπτουν αυτή την προδιαγραφή. Είναι αξιοσημείωτο ότι τα προϊόντα που παράγονται στο εργοστάσιο στην Πάτρα και διατίθενται στην ελληνική αγορά, έχουν GNS score >95%!

Όσον αφορά το αποτύπωμα του άνθρακα, από την παραγωγή, την αποθήκευση και τη διακίνηση, μέχρι το 2030, δέσμευσή μας είναι η μείωσή του σε επίπεδο 63%, τονίζει ο Δρ. Αποστολόπουλος. Ήδη από φέτος το 20% της ενέργειας του εργοστασίου στην Ελλάδα παράγεται με ηλιακή ακτινοβολία, με δρομολογημένο στόχο στα επόμενα 2 χρόνια το 40%. Αν σε αυτό υπολογιστεί και η ανακτωμένη ενέργεια από τον ορό γάλακτος που αποβάλλεται από το εργοστάσιο, τότε μιλάμε καθαρά για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.

Είναι γνωστό όμως ότι η πρωτόγεννής παραγωγή συμβάλει στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου πολύ περισσότερο (80% της συνολικής αλυσίδας). Σε αυτό το σοβαρότατο κομμάτι είμαστε η 1η και η μόνη εταιρεία που αυτοματοποίησε κάθε βήμα όλων των κτηνοτροφικών της μονάδων ελέγχοντας και βελτιώνοντας την πρακτική τους, μειώνοντας σοβαρά το αποτύπωμα άνθρακα, μας λέει ο Δρ. Αποστολόπουλος. Σε ένα τόσο νευραλγικό σημείο έχουμε ήδη επιτύχει μείωση κατά 33% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που είναι παρασάγγας μεγαλύτερο από όλες τις υπόλοιπες παρεμβάσεις μαζί, σε οποιοδήποτε στάδιο της αλυσίδας.

Αλλά και στις συσκευασίες των προϊόντων που παράγονται και διακινούνται στην ελληνική αγορά, έχουμε κατά πολύ ξεπεράσει το 100% της ανακύκλωσης. Είμαστε οι μόνοι με 88% των υλικών μας να προέρχονται από ανανεώσιμες φυτικές πήγες, εκ των οποίων το 50% είναι ανακυκλωμένο.

* Ο Παγκόσμιος Δείκτης Πρόσβασης στη Διατροφή (ATNI) είναι μια πρωτοβουλία που αξιολογεί τις πολιτικές και τις επιδόσεις των μεγαλύτερων κατασκευαστών τροφίμων και ποτών στον κόσμο που σχετίζονται με την παχυσαρκία και τον υποσιτισμό.

** Τα GNS κριτήρια στοχεύουν στη διατήρηση των φυσικών θρεπτικών συστατικών στο γάλα και στη μείωση των ποσοτήτων θερμίδων, λιπαρών, ζάχαρης και αλατιού.

Η στρατηγική για το κλίμα της ΑΒ Βασιλόπουλος

Βασικός πυλώνας της στρατηγικής μας είναι η βιώσιμη ανάπτυξη και η λειτουργία της εταιρείας μας με σεβασμό στο περιβάλλον, την κοινωνία και την οικονομία, μας λέει η κα Αλεξία Μαχαίρα, Sustainable Retail & Corporate Communication Manager της ΑΒ Βασιλόπουλος.

AMachera.jpg?mtime=20231126142628#asset:448088

Η στρατηγική μας για το κλίμα εστιάζει στην αντιμετώπιση των άμεσων και έμμεσων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου σε όλες τις δραστηριότητες μας. Έχουμε δεσμευτεί τα μηδενίσουμε τις εκπομπές μας μέχρι το 2040 και στο σύνολο της εφοδιαστικής μας αλυσίδας μέχρι το 2050. Οι δράσεις για τη μείωση των περιβαλλοντικών μας επιπτώσεων αφορούν κυρίως έργα που στοχεύουν στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας των εγκαταστάσεών μας, στη χρήση ψυκτικών μέσων με χαμηλό δυναμικό πλανητικής υπερθέρμανσης (GWP) και στη χρήση πράσινης ενέργειας και ηλεκτροκίνησης. Η επιλογή ευφυών συστημάτων και καινοτόμων τεχνολογιών έχει οδηγήσει σε συνολική μείωση της ηλεκτρικής ενέργειας των εγκαταστάσεών μας κατά 30,3% και μείωση 85% σε εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που προέρχονται από τις καθημερινές μας δραστηριότητες, σε σύγκριση με το 2008 που αποτελεί και το έτος αναφοράς (baseline year).

Δεν σταματάμε όμως εκεί, συνεχίζει η κα Μαχαίρα, έχουμε δεσμευτεί να μειώσουμε τα πλαστικά μας και τη σπατάλη τροφίμων κατά 50% μέχρι το 2025, και πρωτοπορούμε στην ανακύκλωση καθώς είμαστε η μόνη εταιρία στην Ευρώπη με ατομικό σύστημά ανακύκλωσης συσκευασιών.

Όσον αφορά την κλιματική κρίση, μας λέει η κα Μαχαίρα, ως όμιλος, δεσμευόμαστε να συνεργαστούμε με όλη μας την εφοδιαστική αλυσίδα για να αντιμετωπίσουμε τον αντίκτυπό της. Το εγχείρημα δεν είναι πάντα εύκολο γιατί η καταπολέμηση της κλιματικής αυτής κρίσης πρέπει να συνυπάρχει με τη διασφάλιση προσιτών τιμών, την ποικιλία και την εξασφάλιση ποιότητας των προϊόντων. Η ενσωμάτωση της στρατηγικής μας για το κλίμα στις επιχειρηματικές μας αποφάσεις και η προσπάθεια μας να εμπνεύσουμε τους πελάτες μας να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές βρίσκεται στο επίκεντρο της προσέγγισής μας.

Το 2022, η ΑΒ Βασιλόπουλος και ο όμιλός μας (Ahold Delhaize) δεσμευτήκαμε να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τόσο, ώστε να διατηρήσουμε την υπερθέρμανση του πλανήτη σε όχι περισσότερο από +1,5 βαθμό Κελσίου. Για να το καταφέρουμε αυτό, γίναμε μέλη της πρωτοβουλίας «Science Based Targets» των Ηνωμένων Εθνών, του WWF και άλλων κορυφαίων διεθνών οργανισμών, που αποσκοπεί στην ευθυγράμμιση των επιχειρήσεων με τους κλιματικούς στόχους της «Συμφωνίας του Παρισιού» και πιο συγκεκριμένα, με τη δέσμευση των μελών της να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τους (CO2) σε τέτοιο βαθμό ώστε συλλογικά να διατηρήσουν το επίπεδο της υπερθέρμανσης του πλανήτη κάτω από +1,5°C.

Το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών διοξειδίου στο λιανεμπόριο τροφίμων προέρχεται από τα προϊόντα που εμπορευόμαστε. Επομένως, είναι σημαντικό να συνεργαστούμε με τους προμηθευτές μας για να πετύχουμε τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα των προϊόντων. Μαζί μπορούμε να έχουμε μεγαλύτερη δύναμη και να πετύχουμε αυτό τον κοινό στόχο.

Πράσινα ασφαλιστικά προϊόντα από την Interamerican

Η στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης της Interamerican βασίζεται στα πιο ουσιώδη θέματα (material issues) που επηρεάζουν την εύρυθμη επιχειρηματική λειτουργία της και ταυτόχρονα απασχολούν τα ενδιαφερόμενα μέρη της εταιρείας με τα οποία αλληλοεπιδρά και αναπτύσσεται σε τρεις βασικούς πυλώνες του ESG, αναφέρει η κα Χρύσα Ελευθερίου, Sustainability and Stakeholder Relations Leader του ομίλου Interamerican.

ChryssaEleftheriou_Interamerican.jpg?mtime=20231126142629#asset:448089

Βάσει αυτών των πυλώνων η Interamerican έχει προχωρήσει στη δημιουργία ενός στρατηγικού σχεδίου δράσης που συνενώνει τις έννοιες Περιβάλλον, Κοινωνία, Διακυβέρνηση με την επιχειρησιακή στρατηγικής της.

Η εταιρεία έχει αναγνωρίσει την αναγκαιότητα να καταστήσει τη βιωσιμότητα αναπόσπαστο τμήμα της ταυτότητάς της, ενσωματώνοντας παράγοντες ESG στις επενδύσεις, στο underwriting, στο σχεδιασμό προϊόντων, στις λειτουργίες και στις συνεργασίες της, διασφαλίζοντας την εναρμόνισή της με το ισχύον πλαίσιο ταξινομίας και τα νέα πρότυπα αναφοράς.

Στοχεύοντας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050 έχουμε αναλαμβάνει εδώ και χρόνια σημαντικές πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση, μας λέει η κα Ελευθερίου. Συγκεκριμένα:

Σε προϊοντικό επίπεδο, ήδη από το 2010 διαθέτουμε δύο πράσινες προϊοντικές γραμμές, την ασφάλιση της περιβαλλοντικής ευθύνης “Green line” και την ασφάλιση των επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας “Energy line”, ενώ το 2022 εισήγαμε, μέσω της Anytime, το πρώτο «πράσινο» συμβόλαιο ασφάλισης αυτοκινήτου στην Ελλάδα.

Στον τομέα της παροχής υπηρεσιών οδικής βοήθειας, η μεγάλη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα μάς οδήγησε σε μια ακόμη πρωτοποριακή κίνηση, να εντάξουμε στο στόλο της οδικής βοήθειας και ηλεκτρικά ποδήλατα για την αμεσότερη και λιγότερο επιβαρυντική για το περιβάλλον, παροχή υπηρεσιών οδικής βοήθειας στο κέντρο της πόλης. Παράλληλα, στην προσπάθεια μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη λειτουργία μας υιοθετούμε πρακτικές μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, διαχείρισης αποβλήτων και ανακύκλωσης, καθώς επίσης και βιώσιμης διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Στην Ολλανδία η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής αποτελεί μείζονα προτεραιότητα καθώς δεν είναι μία υποθετική κατάσταση. Και αναφέρομαι κυρίως στη διαχείριση υδάτων, μας λέει η κα Ελευθερίου, καθώς ένα μεγάλο μέρος της βρίσκεται κάτω από τη στάθμη της θάλασσας και συνεχίζει να βυθίζεται. Το πιο ενδιαφέρον όμως, και αυτό είναι που ίσως θα έπρεπε να υιοθετήσουμε και στη χώρα μας, είναι ότι η κλιματική κρίση αντιμετωπίζεται ως επιχειρηματική δραστηριότητα και ευκαιρία. Οι Ολλανδοί κατασκευάζουν τεχνητές λίμνες, γκαράζ και πάρκα -απαραίτητα για την καθημερινότητα των πολιτών- που όταν τα ποτάμια υπερχειλίζουν και η στάθμη της θάλασσας ανεβαίνει, λειτουργούν συγχρόνως ως τεράστιες δεξαμενές. Αυτή τη στιγμή οι ολλανδικές εταιρείες κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά μηχανικής υψηλής τεχνολογίας και διαχείρισης υδάτων και είναι περιζήτητες διεθνώς.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr