NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

«Κίνητρα για συμπεριληπτικές προσλήψεις στην εργασία»

«Κίνητρα για συμπεριληπτικές προσλήψεις στην εργασία»

Εσύ θα αποδεχόσουν έναν συνάδελφο… λίγο διαφορετικό; Αυτό ήταν, μεταξύ άλλων, το βασικό ερώτημα, στο πλαίσιο του συνεδρίου της πρωτοβουλίας «The Upfront Initiative», το οποίο αφορά την ισότητα, τη συμπερίληψη, την ποικιλομορφία και την ορατότητα στον εργασιακό χώρο.

Υπό τον συντονισμό του Νίκου Ευσταθίου, Δημοσιογράφου - Συγγραφέα, οι συμμετέχοντες στο πάνελ «Από την τυπική στην ουσιαστική συμπερίληψη: Τα checkboxes και οι στρατηγικές που κάνουν τη διαφορά», ανέλυσαν όλα τα δεδομένα, παρουσίασαν τις νέες πραγματικότητες, ενώ προώθησαν λύσεις για την ενίσχυση της συμπεριληπτικότητας στην εργασία.

Ο Πρόδρομος Πύρρος, Γενικός Γραμματέας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας, ξεκίνησε την τοποθέτησή του από τη θεσμική κατάκτηση της ισότητας στον πολιτικό γάμο, προσθέτοντας ότι πλέον είμαστε σε καλό σημείο, όσον αφορά τις διακρίσεις στη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα. Τώρα, όμως, πρέπει να πάμε πέρα από το θεσμικό, συμπλήρωσε, επικαλούμενος τα προγράμματα της ΔΥΠΑ για την ενίσχυση της απασχόλησης των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων. Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία εφαρμογής μετρήσιμων πολιτικών, ώστε να «δούμε λίγο καλύτερα πού είμαστε, ώστε να ασκούμε σωστές τακτικές για την ενίσχυση της συμπερίληψης».

Την ίδια στιγμή, ο Σπύρος Πρωτοψάλτης, Διοικητής & Πρόεδρος Δ.Σ. στη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, χαρακτήρισε ως αυτονόητη την πρόσβαση στην αγορά εργασίας χωρίς αποκλεισμούς. Υπενθύμισε ότι η ΔΥΠΑ έχει προσπαθήσει να δώσει κίνητρα στις επιχειρήσεις για να προσλάβουν ανέργους από ευπαθείς και ευάλωτες ομάδες, όπως αυτές που υφίστανται διακρίσεις. «Ενόσω παραπονιέσαι ότι δεν βρίσκεις προσωπικό, δεν μπορείς να έχεις παρωπίδες και αποκλεισμούς στην εξεύρεση προσωπικού», σχολίασε σκωπτικά, προσθέτοντας ότι οι επιχειρήσεις είναι αυτές που χάνουν από τις διακρίσεις και την έλλειψη συμπεριληπτικότητας.

Εκ μέρους της Google, η Βικτωρία Καλφάκη, Head of Public Sector Greece & Cyprus στην Google Cloud, εστίασε στις τεχνολογίες, οι οποίες βοηθούν στη δημιουργία μοντέλων συνεντεύξεων πρόσληψης, οι οποίες δεν εμπεριέχουν προκαταλήψεις. Δεν θα πρέπει η πρόσληψη να εξαρτάται από τη γνώμη του manager. «Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα και αφαιρώντας τα στερεότυπα, μπορούμε να το πετύχουμε» επεσήμανε.

Συγχρόνως, ο Τριαντάφυλλος Αλεξόπουλος, Chief Human Resources Officer στην Teleperformance Ελλάδας, δήλωσε ότι βασικό συστατικό στην καθιέρωση μιας νέας εταιρικής κουλτούρας είναι η δέσμευση και η αποδοχή εκ μέρους της διοίκησης. «Όλες οι πολιτικές στα στάδια μιας εταιρείας θα πρέπει να περικλείουν τη συμπερίληψη» υποστήριξε, εξαίροντας παράλληλα την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση. «Δεν πρέπει να έχουμε θέματα ταμπού. Είναι καλό να συζητάμε θέματα όπως η σεξουαλικότητα, ο αυτισμός κ.λ.π.» συνέχισε, ενώ γνωστοποίησε ότι στην Teleperformance υπάρχουν διαφορετικά δωμάτια για να προσεύχονται οι εργαζόμενοι ανεξαρτήτως θρησκείας. «Κάθε τέτοια δράση, σε πάει ένα βήμα μπροστά» κατέληξε.

Από την πλευρά της, η Ελβίρα Φόρτε, Υπεύθυνη Τύπου στο Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, σχολίασε ότι ζούμε σε μια εποχή που την χαρακτηρίζουν οι αλλαγές και όχι η στασιμότητα. Πώς επιτυγχάνονται οι αλλαγές; Με διεκδικήσεις και νομοθεσία, απάντησε η ίδια, καλώντας άπαντες να προσέλθουν στις κάλπες των ευρωεκλογών, καθώς τα ευρωπαϊκά όργανα μπορούν να κάνουν πράξη και νομοθετήματα όλα όσα έχουν ήδη ξεκινήσει οι δημόσιοι φορείς και οι πολίτες. «Για να αγκαλιαστεί η πολυμορφία, χρειάζεται στρατηγική. Η Ε.Ε. έχει στρατηγική για την ισότητα των φύλων, για τα άτομα με αναπηρία κ.α.» πρόσθεσε. Ταυτόχρονα, σημείωσε ότι έχουν πλέον ωριμάσει οι συνθήκες για να αυξήσουμε την εκπροσώπηση των γυναικών στα διοικητικά συμβούλια, καθώς και για να ενισχύσουμε την ισότητα και τη διαφάνεια στις αμοιβές.

Τέλος, η Ειρήνη Ψημίτη, Chief People & Communications Officer, Cepal Hellas, παραδέχθηκε ότι μέχρι και τον Covid στην εταιρεία της υπήρχαν αρκετά θέματα ταμπού. Όμως, σταδιακά και με βάση τα νέα ερεθίσματα, καταρτίστηκε μια στρατηγική, κάτι το οποίο είναι κάτι πολύ σημαντικό, ώστε να επικοινωνηθεί στον κόσμο της εταιρείας. «Μαζέψαμε όλο τον κόσμο και να πούμε τι θεωρούμε diversity. Εξηγήσαμε ότι αυτό δεν αφορά μόνο τη σεξουαλικότητα, αλλά και τις μονογονεϊκές οικογένειες, τους μεγαλύτερους ηλικίας εργαζόμενους κ.α.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr