NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Λιανεμπόριο Τροφίμων: Τουρισμός και ανατιμήσεις δίνουν ώθηση στα νησιά

Λιανεμπόριο Τροφίμων: Τουρισμός και ανατιμήσεις δίνουν ώθηση στα νησιά

Σταθερά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται η πορεία του λιανεμπορίου τροφίμων, υπό το πρίσμα των συνεχιζόμενων αυξητικών τάσεων σε επίπεδο δομικού πληθωρισμού.

Θεσμικές παρεμβάσεις, προσφορές και άλλες πρωτοβουλίες για συγκράτηση των τιμών βρίσκονται συνεχώς στην ατζέντα της ειδησεογραφίας, αν και χωρίς ορατά αποτελέσματα - πλην εξαιρέσεων σε συγκεκριμένους κωδικούς - για την καθημερινότητα των καταναλωτών - πολιτών.

Την ίδια ώρα η αγορά αναπτύσσεται κυρίως λόγω ανατιμήσεων και όχι σε επίπεδο όγκων, όπως υπογραμμίζουν παράγοντες του κλάδου τροφίμων.

Μεγαλύτερη ανάπτυξη στα νησιά

Είναι αλήθεις πως το λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα είναι σε σταθερή τροχιά ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια. Κι αν τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης συγκεντρώνουν τον κύριο όγκο και τζίρο της κατανάλωσης, άνω του 50%, η περιφέρεια είναι αυτή που σταθερά εξακολουθεί να παρουσιάζει την πιο έντονη ανάπτυξη

Ειδικότερα, οι νησιωτικές περιοχές αναπτύσσονται με διψήφιους ρυθμούς: Πιο συγκεκριμένα, και ενώ το 2023 ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά 9,3%, το αντίστοιχο ποσοστό για την Κρήτη και τα Νησιά του Ιονίου & Αιγαίου διαμορφώθηκε στο 12,9% και 14,0% αντίστοιχα.


A comparison of a pie chart and a diagram Description automatically generated



Αυτά καταγράφει ειδική έρευνα της NielsenIQ η οποία αποτυπώνει την μεγαλύτερη εικόνα της αγοράς, εστιάζοντας περαιτέρω στα νησιά του Ιονίου και του Αιγαίου.

Πρακτικά Ιόνιο και Αιγαίο συνείσφεραν στις συνολικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων κατά 8,4%, το οποίο αποτελεί έναν μέσο όρο για το σύνολο των διαφορετικών μηνών της περασμένης χρονιάς.

Ωστόσο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπως είναι και αναμενόμενο, η σημαντικότητα των νησιών αυξάνεται, φτάνοντας ακόμη και το ποσοστό του 11,2%, κατά το διάστημα μεταξύ 17/7 – 12/8, το 2023.

Μεγάλη η συνεισφορά σε ειδικές κατηγορίες αλκοολούχων και άλλα προϊόντα

Άξιο αναφοράς, μεταξύ άλλων, είναι το γεγονός πως τα νησιά αποτελούν μοχλό ανάπτυξης και για αρκετές ταχυκίνητες προϊόντικές κατηγορίες, λόγω της καταναλωτικής συμπεριφοράς, που παρατηρείται στην εν λόγω γεωγραφική περιοχή, κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ειδικότερα, για κατηγορίες αλκοολούχων, όπως είναι για παράδειγμα τα Λικέρ, το Ρούμι ή και το Ούζο μαζί με το Τσίπουρο, η σημαντικότητα των νησιών στον τζίρο τους είναι αρκετά παραπάνω από τον μέσο όρο της εν λόγω περιοχής για το σύνολο της αγοράς (16,9%, 13,9% και 13,5% αντίστοιχα).

Τέλος, επίσης σημαντική είναι η συνεισφορά των νησιών και σε άλλες προϊόντικές κατηγορίες, όπως είναι τα αντιηλιακά, αλλά και το εμφιαλωμένο νερό, με σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης στο 22,2% και 14,6% αντίστοιχα.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr