NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Σουπερμάρκετ: 4 λόγοι συγκράτησης των τιμών - προκλήσεις και που υπήρξαν αυξήσεις

Σουπερμάρκετ: 4 λόγοι συγκράτησης των τιμών - προκλήσεις και που υπήρξαν αυξήσεις

Μπορεί οι πιέσεις στο κομμάτι της Ενέργειας να έχουν αμβυνθεί τους τελευταίους μήνες, ο δομικός πληθωρισμός παραμένει ένα μεγάλο «αγκάθι».

Βασικό ζητούμενο παραμένει για την καθημερινότητα πολιτών - καταναλωτών η πορεία των τιμών που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την τιμή των προϊόντων στο ράφι του σούπερμάρκετ και εν τέλει με την τελική τιμή ενός πρόϊόντος ύστερα από εκπτώσεις, προσφορές, θεσμικές παρεμβάσεις, πολιτικές κλπ.

Τα τελευταία στοιχεία Φεβρουαρίου σύμφωνα με τον ΙΕΛΚΑ δείχνουν μια κάποια συγκράτηση μπροστά στην εικόνα που παρουσίαζαν όλο αυτό το διάστημα οι τιμές στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ. Κυρίως για 4 λόγους, σύμφωνα με την έρευνα:

Σταδιακή αποκλιμάκωση πληθωρισμού. Οι τιμές παρουσιάζουν σταθεροποίηση τους τελευταίους μήνες στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας, της οργανωσιακής/τεχνολογικής ετοιμότητας τους και της γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων. Η συγκράτηση στις τιμές εμφανίζεται πολύ πιο γρήγορα στα μεγάλα σημεία πώλησης λόγω μεγαλύτερης κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων. Δηλαδή διακινούν πιο γρήγορα το απόθεμα τους και προβαίνουν πιο σύντομα σε νέες αγορές για αναπλήρωση των αποθεμάτων.

Προσφορές και εκπτώσεις. Οι προσφορές και οι εκπτώσεις στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι περισσότερες σε αριθμό, σε ένταση και σε ποσοστιαία έκπτωση, κάτι που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων.

Επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Τα μερίδια πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι μεγαλύτερα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ λόγω μεγαλύτερου εύρους κωδικολογίου.

+2,75% οι αυξήσεις σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2023

Εστιάζοντας στα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, η αύξηση του δείκτη εξέλιξης τιμών για τον Φεβρουάριο δείχνει μια μικρή άνοδο 2,75% σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2023. Πιο αναλυτικά, από την έρευνα προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα:

Η εμφανής συγκράτηση του δείκτη εξέλιξης τιμών αλυσίδων σουπερμάρκετ τον Φεβρουάριο 2024 δείχνει ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σουπερμάρκετ είναι της τάξης του 2,75%, έναντι 3,00% τον Ιανουάριο 2024.

Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες:

• Τυροκομικά: -3,70% • Γαλακτοκομικά: -3,39%

• Χαρτικά, καλλυντικά & είδη προσωπικής υγιεινής: -1,22%

• Είδη μίας χρήσης: -0,37%

• Αυγά & βούτυρα: -0,10%

Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες:

• Τροφές και είδη για κατοικίδια: +11,20 %

• Νερά και αναψυκτικά: +11,20%

• Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: +7,46%

• Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +6,78%

• Ξηροί καρποί και σνακ: +6,67%

Σημειώνεται ότι στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καθ’ όλο το 2023 καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους παραγωγής, των ακραίων κλιματικών φαινομένων και των διεθνών τιμών πρώτων υλών, υπογραμμίζει η έρευνα.

Η κατηγορία με τα σοκολατοειδή, έχει επηρεαστεί από τις αυξήσεις στις διεθνείς τιμές του κακάο και της ζάχαρης. Να σημειωθεί ότι η κατηγορία «τρόφιμα παντοπωλείου», η οποία περιλαμβάνει και τα έλαια, καταγράφει αύξηση κατά 4,41%. Η συγκρατημένη αύξησή της οφείλεται στις μειώσεις στις τιμές των λοιπών ελαίων, αλλά και στα λοιπά προϊόντα που συμμετέχουν στην κατηγορία αυτή (ζυμαρικά, ρύζι κ.ά.).

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr