NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

Οδική Ασφάλεια: Ζητείται ελπίς… όταν 9 στους 10 ασχολούνται με το κινητό κατά την οδήγηση

Οδική Ασφάλεια: Ζητείται ελπίς… όταν 9 στους 10 ασχολούνται με το κινητό κατά την οδήγηση

Αν όπως έχει τεθεί ο μεγάλος στόχος του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 είναι η μείωση του αριθμού των νεκρών και των τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030 τότε απαιτούνται γοργά βήματα τόσο από την Πολιτεία όσο και σε επίπεδο κουλτούρας και εκπαίδευσης των οδηγών…

Πράγματι τα τελευταία χρόνια οι υποδομές και οι οδικοί άξονες βελτιώνονται, τα νέα οχήματα και οι τεχνολογίες συντελλούν στην αποτελεσματικότερη οδηγική συμπεριφορά και αποτρέπουν πιθανά ατυχήματα, όμως αυτό δεν αρκεί.

Ανάγκη για αλλαγη κουλτούρας

Εντυπωσιακά και συνάμα απογοητευτικά είναι στοιχεία πρόσφατης έρευνας πραγματοποίησε η Ierax Analytix για λογαριασμό του EUROKTEO.

Το 91% των ερωτηθέντων παραδέχεται ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση είναι ο συχνότερος λόγος απόσπασης των οδηγών, την ώρα που 3 στους 4 ερωτηθέντες (75%) παρατηρούν ότι οι συνεπιβάτες στις πίσω θέσεις του αυτοκινήτου δε φορούν ποτέ ή φορούν σπάνια ζώνη ασφαλείας.

Παράλληλα, σχεδόν οι μισοί συμμετέχοντες στην έρευνα (44%) παραδέχτηκαν ότι έχουν οδηγήσει υπό την επήρεια μέθης έστω και μία φορά, με το 72% των ερωτηθέντων να παρατηρεί πως οι οδηγοί παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας τις περισσότερες φορές ή ακόμα και πάντα.

Σε άλλα σημεία της έρευνας, οι μισοί σχεδόν συμμετέχοντες (46%) παρατηρούν πως οι συνεπιβάτες σε μηχανή δε φορούν ποτέ ή φορούν σπάνια κράνος, το 58% παρατηρεί πως οι οδηγοί παρκάρουν πάνω σε πεζοδρόμιο τις περισσότερες φορές ή ακόμα και πάντα, σχεδόν 8 στους 10 (77%) αισθάνονται πιο ασφαλείς όταν οδηγούν στο εξωτερικό, ενώ το 92% πιστεύει ότι αν το ΚΤΕΟ γινόταν προαιρετικό οι περισσότεροι οδηγοί θα το απέφευγαν.

Τα παραπάνω στοιχεία είναι τουλάχιστον απογοητευτικά και η ανάγκη για αλλαγή κουλτούρας είναι επιτακτική.

Χρειάζονται δίπλωμα και οι πεζοί;

Δεν είναι και λίγες οι φορές που κανείς μπορεί να συναντήσει ανεύθυνες συμπεριφορές, ακόμη και από πεζούς γεγονός που μπορεί να θέτει σε άμεσο κίνδυνο την ζωή τους.

Υπό αυτό το πρίσμα, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας έχει να κάνει με την επέκταση του διπλώματος και σε άλλες κατηγορίες.

Συγκεκριμένα, το 51% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι πεζοί θα πρέπει να έχουν δίπλωμα κίνησης, ενώ ένα αρκετά μεγαλύτερο ποσοστό (77%) θεωρεί ότι δίπλωμα οδήγησης θα πρέπει να έχουν και όσοι οδηγούν πατίνι ή ποδήλατο.

Οι αριθμοί: Δεν αλλάζουν και πολλά…

Για την ιστορία, αυξητικά κινήθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους το 2023, σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το περασμένο έτος.

Αντίθετα, μειωμένος ήταν ο αριθμός των νεκρών που έφτασε κοντά στα επίπεδα του 2020 όταν και ίσχυαν μέτρα για τον περιορισμό της κυκλοφορίας.

Η αύξηση του αριθμού των ατυχημάτων την περασμένη χρονιά διατηρεί τον αριθμό τους στα επίπεδα πέριξ των 11.000 ατυχημάτων ετησίως, που βλέπουμε από το 2017 και μετά (με εξαίρεση το πανδημικό 2020).

Πρόκειται για μία περίοδο 7 ετών κατά την οποία - όπως δείχνουν τουλάχιστον οι αριθμοί - δεν φαίνεται να έχει γίνει κάποια αξιόλογη πρόοδος ως προς την οδική ασφάλεια.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr