NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Idea Storm: Ηλεκτρονικός Βοηθός Μάθησης από μαθητές δημοτικού!

Idea Storm: Ηλεκτρονικός Βοηθός Μάθησης από μαθητές δημοτικού!

Η Idea Storm είναι μια startup εταιρεία που σχεδιάζει ηλεκτρονικές εφαρμογές που βοηθούν στην προσαρμογή του μαθήματος του σχολείου στις ανάγκες του κάθε μαθητή ξεχωριστά.

Η Idea Storm αποτελείται από 5 παιδιά που το καθένα έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις του. Πιο συγκεκριμένα, στον Τομέα του Σχεδιασμού και της Παραγωγής υπεύθυνη είναι η Φαίη Σχίζα, μαθήτρια Ε Δημοτικού, στον Τομέα Έρευνας και Ανάπτυξης υπεύθυνος είναι ο Θάνος Κρητικάκης, μαθητής Ε Δημοτικού, υπεύθυνη για την Επικοινωνία είναι η Κωνσταντίνα Παντέρα, μαθήτρια Ε Δημοτικού, την Προώθηση των Προϊόντων φροντίζει ο Αντώνης Μίσθος, μαθητής Γ Δημοτικού και στον Τομέα Ανθρώπινου Δυναμικού υπεύθυνος είναι ο Κώστας Πρωτονοτάριος, μαθητής Δ Δημοτικού. Σημαντική είναι επίσης η βοήθεια της μέντορας, Μαρκέλλα Ηλία.

Αυτή τη στιγμή τα παιδιά αναζητάνε τους πόρους για να φτιάξουν το πρωτότυπο, να το βάλουν σε λειτουργία, για να αποδείξουν ότι φέρνει καλύτερα αποτελέσματα από την μάθηση όπως γίνεται σήμερα.

Ηλεκτρονικός Βοηθός Μάθησης

Η λύση που σχεδιάζεται είναι ο Ηλεκτρονικός Βοηθός Μάθησης (ΗΒΜ) και έχει ως βασικό σκοπό τη διευκόλυνση και την προσαρμογή της μαθησιακής διαδικασίας για όλους όσους εμπλέκονται σε αυτήν κοιτώντας τις ανάγκες του μαθητή, του δασκάλου και του γονέα. 

Παράθεση - epixeiro.gr

Το σχολείο που θα έχει τον ΗΒΜ θα υπερτερεί από τα άλλα καθώς είναι δείγμα ότι διαθέτει σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και μπορεί να διδάσκει πολύ πιο αποτελεσματικά κάθε παιδί ξεχωριστά

Λειτουργίες και Λειτουργικότητα

Ο χειρισμός του ΗΒΜ γίνεται οριζοντίως ή καθέτως. Αυτό σημαίνει πως ο χρήστης μπορεί να δουλέψει με τη συσκευή είτε κρατώντας την σε όρθια θέση, είτε σε ξαπλωμένη. Το εύκολο μενού οδηγεί στην επιλογή της τάξης που επιθυμεί ο χρήστης να παρακολουθήσει (από Α’ Δημοτικού έως Γ’ Λυκείου), όπου, μετά από την επιλογή, εμφανίζεται το αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό. Έτσι ξεκινά η χρήση της συσκευής.

Ο ΗΒΜ χρησιμοποιώντας ένα παγκόσμιο δίκτυο τεχνητών "μυαλών" (νευρωνικό δίκτυο) που συνεχώς μαθαίνει και παρέχει στους χρήστες του τη δυνατότητα να βελτιώσουν, όχι μόνο τις γνωστικές τους ικανότητες στο έπακρο, αλλά να βελτιώσουν τις ικανότητες τους και να καλύψουν όσες μαθησιακές ανάγκες προκύψουν. Όσο ο μαθητής χρησιμοποιεί τον προσωπικό του ΗΒΜ, η συσκευή τον μαθαίνει, τι του αρέσει και τι όχι, ποια είναι τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία του, πως μαθαίνει καλύτερα, ακόμα κι αν είναι στεναχωρημένος ή χαρούμενος, και έτσι του δίνει τα ερεθίσματα που χρειάζεται κάθε στιγμή. Ο ΗΒΜ δίνει εργαλεία στον δάσκαλο να φτιάξει πρωτοποριακό εκπαιδευτικό υλικό, αλλά ψάχνει και μόνο του στο internet να βρει διαθέσιμο υλικό που καλύπτει τις ανάγκες που υπάρχουν κάθε φορά. Έτσι, το περιεχόμενο του ΗΒΜ ανανεώνεται ακατάπαυστα και επιτρέπει στους χρήστες του να ανατρέχουν με το πάτημα ενός μόνο κουμπιού στην αναζήτηση επεξηγηματικότερου υλικού.

Ο ΗΒΜ δίνει στους μαθητές τη δυνατότητα να ανατρέξουν ξανά στις παραδόσεις, τα βιβλία και τα τετράδια του σχολείου, ανά πάσα ώρα και στιγμή, από όποιο σημείο του πλανήτη και να βρίσκονται. Επίσης, μπορούν να επεξεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν με το υλικό του μαθήματος με οποιονδήποτε τρόπο επιθυμούν, είτε γράφοντας σημειώσεις με το ειδικό στυλό που διαθέτει η συσκευή, είτε δημιουργώντας νέα τετράδια, ενώ το υλικό που θα δημιουργηθεί μπορούν να το μοιραστούν με τους συμμαθητές ή τους δασκάλους τους. Μέσα από τον ΗΒΜ οι μαθητές μπορούν να επικοινωνούν με το δάσκαλο τους και τους συμμαθητές τους χρησιμοποιώντας προσωπικά μηνύματα ή δημόσια forum, τα οποία όμως ελέγχονται από τον ΗΒΜ έτσι ώστε να μη χρησιμοποιούνται για κακό σκοπό.

Ο ΗΒΜ δίνει τη δυνατότητα στο δάσκαλο να κάνει κάποιες εργασίες δημόσιες και έτσι όλοι οι μαθητές μπορούν να δουν τις απαντήσεις των συμμαθητών τους. Με αυτόν τον τρόπο παίρνουν ιδέες, αλλά έχουν και κίνητρο οι μαθητές να κάνουν καλύτερες εργασίες. Τέλος, ο ΗΒΜ έχει το κουμπί βοήθειας, το οποίο ειδοποιεί το γονιό του μαθητή ότι χρειάζεται βοήθεια σε κάποια άσκηση και έτσι το παιδί βάζει και τους γονείς του να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία μάθησης.

Πλεονεκτήματα

Η καινοτομία του ΗΒΜ βρίσκεται σε μία πληθώρα παραγόντων. Πρώτον, είναι πολύ εύκολο να κουβαλάει μαζί του ο μαθητής ένα tablet παρά να έχει μια τσάντα γεμάτη βιβλία. Ο ΗΒΜ όμως, πέρα από ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, είναι μία συσκευή που δημιουργεί μία ξεχωριστή εμπειρία μάθησης για κάθε μαθητή, εφόσον κάθε συσκευή μαθαίνει και προσαρμόζεται στο χρήστη της. Έτσι, για την μελέτη του ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να ακούει ή να βλέπει / διαβάζει το μάθημα και να το μαθαίνει πιο εύκολα, ανάλογα με τον τρόπο που προτιμά να το κάνει. Ο ΗΒΜ βρίσκει και φτιάχνει οπτικοακουστικό υλικό, το οποίο ανανεώνεται συνεχώς. Αυτό σημαίνει πως εάν μία εικόνα επεξήγησης, για παράδειγμα, δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του μαθητή, τότε μπορεί να “κατεβάσει” νέο-πρόσθετο υλικό. Ο τρόπος μελέτης έτσι γίνεται πιο διασκεδαστικός και πιο αποτελεσματικός. Εκτός από αυτό, υπάρχει η λειτουργία υπενθύμισης μαθημάτων, οπότε ακόμα κι αν ο μαθητής ξεχάσει μια εργασία που έχει να κάνει, η έξυπνη συσκευή θα του το υπενθυμίσει. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι ο μαθητής δεν ξεχνά ποτέ βιβλία και τετράδια αφού τα έχει πάντα μαζί του μέσα από τον ΗΒΜ. Τέλος, ο δάσκαλος μπορεί να επιβλέπει τους μαθητές και το τι κάνουν πιο εύκολα ώστε οι μαθητές να είναι συντονισμένοι στο μάθημα. Και όλα αυτά με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας!

Έρευνα αγοράς και ανταγωνισμός: Η τακτική BYOD

Η τακτική BYOD (Bring Your Own Device: Φέρε την Δική σου Συσκευή) έχει ήδη χρησιμοποιηθεί σε επιχειρήσεις και σχολεία, αλλά ελάχιστοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν ακριβώς σε τι αναφέρεται. Οι συσκευές που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στα σχολεία δεν είναι εξειδικευμένες συσκευές μάθησης και δεν απευθύνονται σε κάθε μαθητή ξεχωριστά. Αυτή είναι η βασικότερη καινοτομία που γεννάει o HBM. Για αυτό και εμείς δίνουμε σάρκα και οστά στην ιδέα!!

Σε ποιους απευθύνεται

Ο ΗΒΜ χρησιμοποιείται από τους μαθητές και από τους δασκάλους, ενώ υπάρχει και μία εφαρμογή για τους γονείς, έτσι ώστε να μπορούν να παρακολουθούν την επίδοση των παιδιών τους. Ο τρόπος όμως που θα προωθήσουμε τον ΗΒΜ στην αγορά είναι μέσα από τους διευθυντές σχολείων και κυρίως σχολικούς συμβούλους, καθώς εκείνοι είναι υπεύθυνοι για τον τρόπο μάθησης των παιδιών. Αυτοί είναι που χρειάζεται να προτείνουν τον ΗΒΜ στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Πολλές φορές, ίσως να είναι και οι ίδιοι οι γονείς που προτείνουν τον ΗΒΜ στα σχολεία, αφού επιζητούν το καλύτερο για τα παιδιά τους και ενημερώνονται συνεχώς.

Ο ΗΒΜ απευθύνεται  σε δημόσια και σε ιδιωτικά σχολεία. Στην πρώτη περίπτωση, αν και πιο δύσκολη, καθώς το σχολείο είναι δημόσιο και δεν έχει λεφτά, ύστερα από έγκριση του διευθυντή, το σχολείο εξοπλίζεται καταλλήλως με τις συσκευές. Στα ιδιωτικά σχολεία, η χρήση του ΗΒΜ μπορεί να αποτελεί πρωτοβουλία του ιδιοκτήτη, αλλά εξαρτάται από όλο το ανθρώπινο δυναμικό, καθώς η χρήση του απαιτεί εκπαιδευτικούς που ξέρουν πώς να εκμεταλλευτούν τη βοήθεια της τεχνολογίας. Επάνω σε αυτό θα χρειαστεί να κάνουμε και κάποια μαθήματα ίσως στους δασκάλους για να τους δείξουμε πώς να το χρησιμοποιούν.

Το σχολείο που θα έχει τον ΗΒΜ θα υπερτερεί από τα άλλα καθώς είναι δείγμα ότι διαθέτει σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και μπορεί να διδάσκει πολύ πιο αποτελεσματικά κάθε παιδί ξεχωριστά. Όσο για την τιμή, προσαρμόζεται ανάλογα με τον αριθμό παραγγελιών.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr