Πώς θα μας αποφέρουμε πλούτο και θα γίνουμε επιτυχημένοι επιχειρηματίες; Τρία βιβλία από KEY BOOKS απαντούν
28/04/2025 | 15:30
09/08/2025 | 08:25
Τρία βιβλία της KEY BOOKS μπορούν να μας συντροφεύσουν στην πορεία προς τον στόχο μας να ιδρύσουμε τη δική μας επιχείρηση, να κατακτήσουμε τη δική μας προσωπική κορυφή ή και -γιατί όχι- να πλουτίσουμε. Γραμμένα από επιτυχημένους επιχειρηματίες, που λειτούργησαν και εξακολουθούν να λειτουργούν με πείσμα και μεθοδικότητα για να δώσουν σάρκα και οστά στα όνειρά τους, τα βιβλία αυτά αποτελούν οδηγούς στους οποίους μπορεί κανείς να ανατρέχει ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να βρίσκει ξανά τους τρόπους να χτίζει το οικοδόμημα της επιτυχίας του.
Ο λόγος για το "12 1/2" του Gary Vaynerchuk, το "Άλλαξε συνήθειες και πλούτισε" του Den Gaziosi και το "Μικρός ήθελα να γίνω ταξιτζής" του Θεόφιλου Βασιλειάδη. Το κάθε ένα από αυτά τα αναγνώσματα παρέχει απλές και εύκολα εφαρμόσιμες συμβουλές προκειμένου να αναπτύξουμε τα δυνατά μας σημεία και τις δεξιότητές μας, να φτάσουμε στα επίπεδα του πλούτου που επιθυμούμε μέσω της παραγωγικότητάς μας και να ιδρύσουμε μια επιχείρηση που θα αντέξει τις αντιξοότητες και θα ριζώσει βαθιά στο εγχώριο επιχειρηματικό σκηνικό.
12 1/2: Οι συναισθηματικές δεξιότητες που θα σε οδηγήσουν στην κορυφή - Gary Vaynerchuk

Σε αυτό το σοφό και πρακτικό βιβλίο, ο Gary Vaynerchuk εξερευνά τα 12 ανθρώπινα συστατικά που οδήγησαν στην επιτυχία και την ευτυχία του και παρέχει ασκήσεις που θα βοηθήσουν τους αναγνώστες να αναπτύξουν κι εκείνοι αυτά τα χαρακτηριστικά. Μοιράζεται, επίσης, ποιο είναι το «μισό» - εκείνο το συναισθηματικό συστατικό της ηγεσίας στο οποίο είναι πιο αδύναμος και καταβάλλει τη μεγαλύτερη προσπάθεια για να το βελτιώσει. Δουλεύοντας μέσα από τις ιδέες και τις ασκήσεις του βιβλίου, διδάσκει όσους θα το διαβάσουν πώς να ανακαλύψουν τα δικά τους «μισά» και προσφέρει ιδέες για το πώς ο καθένας μας θα τα ενισχύσει.
Το μυστικό της επιτυχίας του Vaynerchuk είναι η χρήση αυτών των 12 χαρακτηριστικών σε διαφορετικά μείγματα, ανάλογα με την κατάσταση. Πώς ξέρουμε όμως πότε πρέπει να εξισορροπήσουμε την υπομονή με τη φιλοδοξία; Την ταπεινότητα με την πεποίθηση; Ο συγγραφέας παρέχει πραγματικά παραδείγματα που αφορούν κοινά επιχειρηματικά σενάρια για να μας δείξει πώς να τα χρησιμοποιούμε μαζί, για βέλτιστα αποτελέσματα.
Το βιβλίο χωρίζεται σε τρία μέρη:
Στο πρώτο μέρος παρουσιάζονται τα συναισθηματικά συστατικά που έχει εντοπίσει ο συγγραφέας στον εαυτό του και οι σκέψεις του σχετικά με αυτά.
Το δεύτερο μέρος είναι παραδείγματα πραγματικών καταστάσεων όπου μπορεί κάποιος να εφαρμόσει τα σχετικά συναισθηματικά συστατικά, ώστε να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις στο εργασιακό περιβάλλον με πιο αισιόδοξο τρόπο.
Στο τρίτο μέρος παρουσιάζονται ασκήσεις που μπορούν οι αναγνώσεις για κάνουν για να εμπεδώσουν τα συναισθηματικά συστατικά που εισήγαγε ο Gary, ώστε να έχουν ακόμα μεγαλύτερο όφελος από το βιβλίο.
Ποια είναι τα 12 συναισθηματικά συστατικά που αναλύει ο Gary Vaynerchuk;
Αρχικά, η ευγνωμοσύνη, "το γνώρισμα να είσαι ευγνώμων, η προθυμία να εκτιμάς την καλοσύνη και να την ανταποδίδεις". Έπειτα, η αυτογνωσία, "η συνειδητή γνώση του χαρακτήρα μας, των συναισθημάτων μας, των κινήτρων μας και των επιθυμιών μας". Ακολουθεί η υπευθυνότητα, "το γεγονός ή η κατάσταση του να είσαι υπεύθυνος, να αναλαμβάνεις τις ευθύνες σου" και η αισιοδοξία, η "ελπίδα και πίστη για το μέλλον ή την ευτυχή έκβαση μιας κατάστασης". Κατόπιν, ο Vaynerchuk αναφέρει την ενσυναίσθηση, δηλαδή την "ικανότητα να κατανοούμε και να μοιραζόμαστε τα συναισθήματα του άλλου", αλλά και την καλοσύνη, αυτό που ορίζει ως "το γνώρισμα να είσαι φιλικός και γενναιόδωρος και να σκέφτεσαι τον άλλον". Συνεχίζει με την επιμονή, την "ικανότητα ή την ιδιότητα να είσαι εξαιρετικά αποφασισμένος". Στη συνέχεια, γράφει για την περιέργεια, την "έντονη επιθυμία να μάθεις ή να γνωρίσεις κάτι". Επόμενο συστατικό είναι η υπομονή, η "ικανότητα να δέχεσαι ή να ανέχεσαι την καθυστέρηση, τα προβλήματα ή τον πόνο χωρίς να θυμώνεις ή να ταράζεσαι". Πέρα από αυτά, ο συγγραφέας κάνει λόγο και για την πίστη, "μια σταθερά εδραιωμένη πεποίθηση ή άποψη" αλλά και για την ταπεινότητα ή ταπεινοφροσύνη, τη "μετριοπαθή ή χαμηλή ιδέα για τον εαυτό μας". Περνά, τέλος, στη φιλοδοξία, που ορίζει ως την "ισχυρή επιθυμία να κάνουμε ή να πετύχουμε κάτι το οποίο κατά κανόνα απαιτεί αποφασιστικότητα και σκληρή δουλειά".
Το βιβλίο περιέχει πολυάριθμα σενάρια με πρακτικές συμβουλές από τον Gary Vaynerchuk για το πώς να εφαρμόσουμε ένα μείγμα αυτών των συστατικών. Ασχολείται με δύσκολες συζητήσεις, μεταξύ των οποίων το να αποσύρει ένας συνεργάτης χρήματα από έναν λογαριασμό χωρίς επικοινωνία, το πώς να ζητήσουμε αύξηση και το αν πρέπει να αφήσουμε μια καλοπληρωμένη δουλειά για να ξεκινήσουμε τη δική μας επιχείρηση, με τα ρίσκα που μια τέτοια απόφαση ενέχει.
Ο Gary, μάλιστα, ξεκινά το βιβλίο με μια ιστορία για τη δική του δύσκολη κατάσταση, όταν ένα στέλεχος ενός από τους μεγαλύτερους πελάτες της Vayner Media του ζήτησε να απολύσει έναν υπάλληλο που έστειλε κατά λάθος ένα κακόβουλο tweet, κάτι στο οποίο ο Gary αρνήθηκε.
Ποια ήταν όμως η διαδικασία της σκέψης πίσω από αυτή την άρνηση; Αυτό ακριβώς είναι το θέμα του βιβλίου. Πρόκειται για το "γιατί" πίσω από τις αποφάσεις που απαιτούν συναισθηματική νοημοσύνη από έναν επιτυχημένο επιχειρηματία που συνδέθηκε με χιλιάδες θαυμαστές και δημιούργησε ένα 7ψήφιο παγκόσμιο κοινό. Ο Gary Vaynerchuk (ή αλλιώς Gary Vee), με τους 40.000.000 followers στα κοινωνικά δίκτυα, πρόκειται για τον πιο επιδραστικό επιχειρηματία σήμερα στον πλανήτη, και γι' αυτό η πεποίθησή του πως αν δεν δουλεύουμε με τον εαυτό μας, ο δρόμος προς την επιτυχία θα είναι κακοτράχαλος, έχει ιδιαίτερη βαρύτητα. Το "Δώδεκα και μισό" είναι ένας απαραίτητος οδηγός που απευθύνεται σε κάθε άνθρωπο που επιθυμεί να αναπτύξει τις δεξιότητές του και να επιτύχει σε έναν διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο.
Άλλαξε συνήθειες και πλούτισε - Dean Graziosi

Έχουν οι εκατομμυριούχοι διαφορετικές συνήθειες από όλους τους άλλους; Έχουν, αλλά δεν είναι τόσο δραματικές όσο νομίζουμε. Η πραγματικότητα είναι ότι οι εκατομμυριούχοι κάνουν κάποιες μικρές και παράλληλα σημαντικές αλλαγές στις συνήθειές τους, οι οποίες στη συνέχεια αποδίδουν μεγάλα αποτελέσματα όταν εφαρμόζονται με την πάροδο του χρόνου, όπως γράφει ο Dean Graziosi στο βιβλίο του "Άλλαξε συνήθειες και πέτυχε", που αποτέλεσε bestseller των New York Times.
Οι εκατομμυριούχοι χαράζουν μια ευθεία γραμμή μεταξύ του πού βρίσκονται τώρα και του πού θέλουν να βρεθούν στο μέλλον. Για να πάει κανείς τη ζωή και την καριέρα του στο επόμενο επίπεδο, πρέπει να ξεκινήσει να εφαρμόζει διαφορετικές συνήθειες.
Προκειμένου να γίνει κάποιος πιο επιτυχημένος στο μέλλον, δεν χρειάζεται να βρει τρόπους να προσθέσει περισσότερο χρόνο στην ημέρα του. Αντ' αυτού, μπορεί να ενσωματώσει διάφορες συνήθειες επιτυχίας στην καθημερινότητά του. Αν οι συνήθειες που μας έχουν φέρει εκεί όπου βρισκόμαστε σήμερα αντικατασταθούν με συνήθειες επιτυχίας εκατομμυριούχων, τότε σταδιακά θα κάνουμε μικρά αλλά σταθερά βήματα για να φτάσουμε εκεί που επιθυμούμε στο μέλλον. Ήρθε η ώρα να υιοθετήσουμε συνήθειες επιτυχίας εκατομμυριούχων, όπως διαμηνύει ο Grasiozi.
Οι 13 συνήθειες επιτυχίας των εκατομμυριούχων, όπως τις απαριθμεί ο συγγραφέας:
1. Βρίσκοντας το «Γιατί» μας, τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν. Αν βρούμε γιατί αποζητάμε την επιτυχία, θα σταματήσουμε να σπαταλάμε χρόνο σε πράγματα που δεν μας βοηθούν.
2. Πρέπει να απαγορεύσουμε στον «κακοποιό» μέσα μας να μας σταματήσει. Όλοι μας έχουμε εσωτερικεύσει φωνές αμφιβολίας, τις οποίες χρειάζεται να εξοβελίσουμε και να θεωρήσουμε δεδομένο ότι αξίζουμε.
3. Χρειάζεται να αντικαταστήσουμε τις ιστορίες μας με καλύτερες. Η ιστορία για τη ζωή μας πρέπει να είναι ο άνεμος για τα πανιά μας και όχι μια άγκυρα.
4. Απόκτηση αυτοπεποίθησης. Είναι σημαντικό να αφυπνίσουμε τον εσωτερικό μας υπερήρωα και να τον αφήσουμε να αναλάβει τα ηνία.
5. Το φτιάξιμο μιας προσωπικής λίστας «Μην Κάνεις» θα μας βοηθήσει σημαντικά. Έχοντας έναν λαμπρό στόχο που κυνηγάμε, πρέπει να είμαστε έτοιμοι να πούμε «Όχι» σε όλα τα υπόλοιπα.
6. Μαθαίνουμε πώς να ανακάμπτουμε από τις αποτυχίες. Οι αποτυχίες είναι αναπόφευκτες. Αυτό που μετράει είναι το πώς σηκωνόμαστε όταν μας συμβαίνουν αναποδιές.
7. Μαθαίνουμε πώς να εμπορευόμαστε και να πουλάμε αποτελεσματικά. Για να πετύχουμε κάτι σπουδαίο, πρέπει να μάθουμε να πουλάμε ηθικά και πειστικά.
8. Κατανοούμε τους ανθρώπους. Για να διαπρέψουμε πραγματικά στις πωλήσεις, είναι κρίσιμο να μάθουμε πώς να αποκωδικοποιούμε τους ανθρώπους και να συμπάσχουμε μαζί τους. Αυτό είναι το κλειδί για την επιτυχία μας.
9. Διαχειριζόμαστε τα συναισθήματα των ανθρώπων αφού πουν «Ναι». Εφόσον βεβαιωθούμε ότι οι άνθρωποι έχουν μια θετική εμπειρία αφού αγοράσουν, θα πουλήσουμε πολύ περισσότερα.
10. Πρέπει να καλλιεργούμε την ευτυχία μας ό,τι κι αν συμβεί. Οι περισσότεροι άνθρωποι υποθέτουν ότι αν βρουν την επιτυχία, θα ακολουθήσει η ευτυχία. Δεν είναι πάντα αλήθεια αυτό. Η ευτυχία χρειάζεται καθημερινή προσπάθεια και όχι παραμέληση και επανάπαυση.
11. Εφαρμόζουμε τα καλύτερα κόλπα επιτυχίας που υπάρχουν. Ενσωματώνουμε τα εν λόγω hacks επιτυχίας στις συνήθειες, τις καθημερινές ρουτίνες και τη ζωή μας. Λειτουργούν και έχουν αντίκτυπο.
12. Κάνουμε συνήθεια τη γνώση και την πράξη. Η εκμάθηση των συνηθειών επιτυχίας είναι σπουδαία, αλλά η εφαρμογή τους είναι ακόμη καλύτερη.
13. Εφαρμόζουμε τους τρόπους παραγωγικότητας που λειτουργούν καλύτερα για εμάς. Η μεγαλύτερη συνήθεια επιτυχίας από όλες είναι να βρούμε πώς να γίνουμε πιο παραγωγικοί, ώστε να μπορούμε να κάνουμε ακόμα περισσότερα πράγματα.
Ο Graziosi εισάγει μια άσκηση με επτά επίπεδα βάθους για να βοηθήσει τους αναγνώστες να εντοπίσουν το δικό τους "γιατί στη ζωή". Αυτή η άσκηση εφαρμόζεται στην πράξη με κάποιον που μας ρωτάει γιατί θέλουμε να κάνουμε κάτι, με αυτό το "γιατί" να χτίζεται πάνω σε επτά ερωτήσεις. Για παράδειγμα, η πρώτη ερώτηση θα είναι πιθανότατα κάτι γενικό: "Γιατί θέλετε να παραιτηθείτε από τη δουλειά σας και να δημιουργήσετε τη δική σας επιχείρηση;". Στη συνέχεια, η δεύτερη θα είναι μια συνέχεια της απάντησής μας σε αυτή την ερώτηση. Το άλλο άτομο θέτει ερωτήματα σε κάθε απάντηση, ώστε να μπορούμε τελικά, μέχρι την 7η απάντηση, να δίνουμε πειστικές απαντήσεις. Σε αυτό το σημείο της αμφισβήτησης είναι πιθανό να εντοπίσουμε το γιατί στη ζωή μας. Σημαντικό είναι να βεβαιωθούμε ότι δεν θα σταματήσουμε να απαντάμε στις ερωτήσεις πριν από την έβδομη ερώτηση. Επιπλέον, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι έχουμε επιλέξει έναν συνεργάτη με τον οποίο αισθανόμαστε άνετα να απαντήσουμε με ειλικρίνεια στις ερωτήσεις.
Ανάμεσα σε άλλα, ο συγγραφέας περιγράφει την παραγωγικότητα ως οτιδήποτε μας κινεί προς τον στόχο μας. Οτιδήποτε δεν είναι παραγωγικό μας κάνει να χάνουμε την ορμή μας. Μπορούμε να απωλέσουμε αυτή την ορμή από ενέργειες που μας επιβραδύνουν και ενέργειες που μας κρατούν στο ίδιο επίπεδο. Το τελευταίο συνεπάγεται απώλεια δυναμικής, καθώς θα μπορούσαμε να αντικαταστήσουμε αυτές τις ενέργειες με ενέργειες που βελτιώνουν την παραγωγικότητά μας. Επομένως, θα πρέπει πάντα να εστιάζουμε αποκλειστικά στις δραστηριότητες που μας πάνε μπροστά.
Ο Graziosi παρέχει ένα παράδειγμα για το πώς οι νέοι επενδυτές ακινήτων θα πρέπει να εξορθολογίσουν τις ενέργειές τους για να βελτιώσουν την παραγωγικότητά τους. Συγκεκριμένα, συμβουλεύει αυτούς τους επενδυτές να επικεντρώνονται μόνο στη δημιουργία μοναδικού μάρκετινγκ, στην υποβολή προσφορών για σπίτια, στη δημιουργία λίστας αγοραστών και στην πώληση σπιτιών. Οποιαδήποτε άλλη ενέργεια για τους επενδυτές ακινήτων είναι χάσιμο χρόνου.
Μπορούμε να ακολουθήσουμε συγκεκριμένες προσεγγίσεις για να ελαχιστοποιήσουμε την πιθανότητα σπατάλης χρόνου και να μεγιστοποιήσουμε την εστίασή μας σε παραγωγικές ενέργειες.
Με τον Dean Graziosi στο... τιμόνι αυτού του βιβλίου, έναν επιχειρηματία που έχει ξεκινήσει ή παίξει σημαντικό ρόλο σε 14 κερδοφόρες εταιρείες οι οποίες έχουν αλλάξει τη ζωή σε πάρα πολλούς ανθρώπους ανά τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της πλατφόρμας Mastermind.com, οι αναγνώστες μόνο κερδισμένοι μπορούν να βγουν. Η πλούσια φιλανθρωπική δράση του συγγραφέως υπέρ των ασθενέστερων συνανθρώπων και κυρίως οι δράσεις κατά της παιδικής εκμετάλλευσης και κακοποίησης μιλούν για έναν άνθρωπο που έχει θέσει ως βασικό στόχο να ανταποδίδει με κάθε ευκαιρία το καλό σε κάθε στάδιο της ζωής του.
Μικρός ήθελα να γίνω ταξιτζής - Θεόφιλος Βασιλειάδης

Ο Θεόφιλος Βασιλειάδης, ιδρυτής του kariera.gr, καταγράφει στο "Μικρός ήθελα να γίνω ταξιτζής" 28 μαθήματα επιχειρηματικής σκέψης που διδάχτηκε από τη δική του διαδρομή.
O ίδιος, αφού... απογείωσε το kariera.gr, το πούλησε σε πολυεθνική για να το εξαγοράσει και πάλι. έχοντας θέσει νέους, ακόμα μεγαλύτερους στόχους. Τις εμπειρίες που αποκόμισε από το επιχειρηματικό αυτό ταξίδι τις μοιράζεται στην ιδιότυπη αυτή αυτοβιογραφία, που "μπολιάζει" με ισχυρές δόσεις χιούμορ. Ως αποτέλεσμα προκύπτει ένα μεστό, κατανοητό εγχειρίδιο το οποίο λύνει κάθε εύλογη απορία που θα δημιουργηθεί σε όσους θέλουν να δώσουν πνοή σε μια δική τους επιχείρηση.
Το βιβλίο χωρίζεται σε δύο μέρη: το πρώτο κατονομάζεται "Από την αρχή" και το δεύτερο "Μια εταιρεία στην εφηβεία".
Πώς θα δώσει κάποιος στην ιδέα του σάρκα και οστά; Χρειάζεται να συνεταιριστεί ή όχι; Είναι ωφέλιμο ή καταστροφικό να δουλέψει κανείς με τους φίλους του; Πού βρίσκει κανείς τα χρήματα που χρειάζονται για το ξεκίνημα; Πώς θα πειστούν οι πρώτοι πελάτες να πληρώσουν; Πώς διαχειρίζεται κάποιος τις πρώτες σοβαρές δυσκολίες; Αυτά είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα στα οποία απαντάει ο Βασιλειάδης στο 1ο μέρος του αναγνώσματος αυτού, επεξηγώντας όσα είναι πολύτιμο οι αναγνώστες να γνωρίζουν βήμα-βήμα και με απλό τρόπο προκειμένου να γίνει σαφής και να βοηθήσει τους έχοντες μια επιχειρηματική ιδέα να δημιουργήσουν κάτι από το μηδέν. Όσον αφορά την επιλογή εταίρου, για παράδειγμα, θέτει κάποια βασικά κριτήρια, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται η ύπαρξη χημείας, η προϋπόθεση ότι ο ένας συμπληρώνει τα κενά άλλου και τα κοινά κίνητρα. Για το cash flow στα πρώτα βήματα μιας εταιρείας, συμβουλεύει ότι είναι σημαντικό να δημιουργηθούν κίνητρα, ώστε οι επιχειρηματίες να πληρώνονται από τους πελάτες τους νωρίτερα απ' ό,τι πληρώνουν οι ίδιοι. Εκτός αυτού, προτρέπει να μην αφήνουμε ανεκμετάλλευτες τις ευκαιρίες που δίνει το κράτος για υποστήριξη, καθώς ακόμα και η παραμικρή βοήθεια αξίζει τον κόπο να αξιοποιηθεί. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται κατά τον συγγραφέα στα πρότζεκτ που μπορεί να μας "βάλουν μέσα", ειδικά όταν κάνουμε παραγωγή ή έχουμε γενικά μεγάλο κόστος και σχετικά μικρό περιθώριο κέρδους. Πέραν αυτών, συμβουλεύει να φτιάξουμε ένα μικρό αποθεματικό για τις δύσκολες ημέρες, που αναπόφευκτα θα έρθουν (και θα παρέλθουν, με σωστές επιχειρηματικές κινήσεις, επιμονή και αισιοδοξία).
Με τη σαφήνεια και την πρακτικότητα που τον διακρίνει, ο Βασιλειάδης παραθέτει συμβουλές για να αποφευχθούν τα λάθη της αρχής. Για παράδειγμα, αναφέρει ότι πρέπει να φτιάξουμε αμέσως ένα προϊόν, χωρίς υπερανάλυση και χωρίς να περιμένουμε να τελειοποιήσουμε την ιδέα μας, χάνοντας τελικά την κατάλληλη ευκαιρία να την πουλήσουμε. Φυσικά, χρειάζεται κι εμείς οι ίδιοι να χρησιμοποιήσουμε αυτό που φτιάξαμε, διότι μονάχα έτσι θα αρχίσουμε να σκεφτόμαστε σαν πελάτες και θα συνειδητοποιήσουμε αν τα προϊόντα μας αξίζει να βγουν στην αγορά ή αν χρήζουν βελτίωσης. Στη συνέχεια, εξηγεί ότι είναι προτιμότερο να αποφεύγουμε τις "δωρεάν δοκιμές". Αντίθετα, πρέπει εξαρχής να κοστολογούμε αυτό που παρέχουμε. Μεταξύ άλλων, ο συγγραφέας δίνει ιδιαίτερη βάση στο να είμαστε φειδωλοί με τα έξοδά μας στην αρχή. Τα ωραία γραφεία και οι μηχανές nespresso ενδέχεται να μας... θαμπώσουν και να θέλουμε να τα αποκτήσουμε όσο το δυνατόν συντομότερα, όμως σημασία έχει σε πρώτο επίπεδο να εξασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα της ομάδας και του πρότζεκτ. Εάν τα χρήματα ξοδευτούν σε αποδοτικές επενδύσεις, τότε η εταιρεία θα μπορέσει να σταθεί στα πόδια της, να μακροημερεύσει και να γνωρίσει επιτυχία.
Πώς θα διαχειριστούν οι ιδρυτές τα χρήματα της startup τον πρώτο καιρό; Πρώτον, μην ξοδεύοντας σε πολυτέλειες, όπως ήδη αναφέρθηκε. Δεύτερον, φροντίζοντας τους ανθρώπους τους πάνω από οτιδήποτε άλλο, και αυτό σημαίνει ότι οι ανάγκες της μισθοδοσίας είναι οι πρώτες που πρέπει να καλύπτονται. Τρίτον, μην μπερδεύοντας τη δική τους τσέπη με εκείνη της εταιρείας. Τέλος, εξασφαλίζοντας cash flow μεσοπρόθεσμα. Εδώ ο συγγραφέας σημειώνει ότι πρέπει να υπάρχει πάντα μια ισορροπία μεταξύ κάλυψης των αναγκών της εταιρείας σε βάθος 6-12 μηνών και διατήρησης σημαντικού ποσοστού μετοχών για τους ιδρυτές και τους σημαντικούς υπαλλήλους.
Στο 2ο μέρος του βιβλίου, ο συγγραφέας καθοδηγεί τους αναγνώστες των οποίων η εταιρεία βρίσκεται πλέον... στην εφηβεία, συνεχίζοντας να παραθέτει τη δική του προσωπική εμπειρία από το kariera.gr. Ως σημεία καμπής μιας επιχείρησης θεωρεί τη στιγμή που γίνεται το πρώτο βήμα, την ολοκλήρωση της στελέχωσης της ομάδας, το πρώτο (δοκιμαστικό) προϊόν, τους πρώτους πληρωμένους πελάτες, την επιστροφή σταθερά στην κερδοφορία, την επέκταση πέραν των αρχικών ιδεών και τις επενδύσεις και εξαγορές ή την πώληση. "Το καθένα από αυτά τα σημεία καμπής ορίζει και αλλάζει τις προτεραιότητες της διοίκησης της εταιρείας και ιδιαίτερα των ιδρυτών της", επισημαίνει χαρακτηριστικά ο Βασιλειάδης.
Στη συνέχεια, συμβουλεύει τους αναγνώστες μεταξύ άλλων για το ποια βήματα είναι απαραίτητο να ακολουθήσουν πριν μιλήσουν σε funds, για το πώς να μειώσουν το άγχος που δημιουργούν οι πολλαπλές αρμοδιότητες ώστε να κοιμούνται πιο ήρεμα το βράδυ και για το πώς να διαχειριστούν τα λάθη που θα προκύψουν και να "βγάλουν το καράβι από τη φουρτούνα". Εκτός αυτού, μιλάει για τις διαφορές μιας startup με μιας μεγάλης εταιρείας, αλλά και για δέκα βασικά συμπεράσματα στα οποία κατέληξε από την εμπειρία της πώλησης, όπως παραδείγματος χάρη ότι χρειάζεται κανείς να καθαρίσει τα λογιστικά του βιβλία και να διατηρεί τα νομικά και φορολογικά του θέματα τακτοποιημένα, ώστε οι επενδυτές να βρουν μια οργανωμένη εταιρεία και άρα να μη μειώσουν την τιμή. Επίσης, υπογραμμίζει ότι η πραγματική αξία που δημιουργείται στην επιχειρηματικότητα είναι όταν μεγαλώνει η εταιρεία, όχι ο μισθός του επιχειρηματία. Βάσει αυτού, ένας επενδυτής θα κοιτάξει την πραγματική κερδοφορία πριν αποτιμήσει. Φυσικά, χρειάζεται να βρισκόμαστε πάντα σε ετοιμότητα να αρνηθούμε μια διαπραγμάτευση, κι έτσι να μην πουλήσουμε στην περίπτωση που μια πρόταση δεν είναι συμφέρουσα.
Ολοκληρώνοντας κάποιος την ανάγνωση του συγκεκριμένου βιβλίου, συνειδητοποιεί σε βάθος ότι έχει να κάνει με έναν συγγραφέα που, εκτός από το πάθος του και την αγάπη του για την επιχειρηματικότητα, έθεσε στο επίκεντρο τη σκληρή δουλειά και την αφοσίωση. Κυρίως τα δύο τελευταία ήταν αυτά που απέφεραν στην ομάδα του καρπούς, κι έτσι μοιράζεται πρόθυμα τώρα με το αναγνωστικό κοινό τα σωστά, τα λάθη του και κάθε λογής εμπειρία που τον οδήγησε στο σημείο που βρίσκεται σήμερα.
Σχολιάστε