Μηνύματα και ενδείξεις για περαιτέρω άνοδο στο ηλεκτρονικό εμπόριο
11/06/2025 | 08:00
07/08/2025 | 09:27
Με γοργό ρυθμό, ίσως και λόγω του σχετικού χάσματος που υπάρχει με την υπόλοιπη Ευρώπη, συνεχίζει να αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας και οι εκτιμήσεις για την επόμενη τριετία κάνουν λόγο για ανάπτυξη 10,5%.
Αυτό καταγράφεται στα τελευταία στοιχεία της ECDB (European Consumer Data Base) κατά τα οποία φαίνεται πως η Ελλάδα καταλαμβάνει την 4η θέση όσον αφορά τον ρυθμό ανάπτυξης.
Αναμφίβολα οι επιχειρήσεις προχωρούν σε μια νέα - πιο - ψηφιακή εποχή. Την ίδια ώρα ο τουρισμός - δηλαδή η είσοδος ξένων επισκεπτών που δεν θα χρησιμοποιήσουν μετρητά - συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πληρωμών. Κάποιοι βέβαια μπορεί και να επιστρέψουν στα μετρητά. Ας δούμε μερικά στοιχεία:
7 στους 10 τουρίστες προτιμούν ανέπαφες πληρωμές ενώ το 30% πληρώνει πιο συχνά με μετρητά απ’ ότι στη χώρα του
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τελευταία έρευνα της VISA, οι κάρτες στη φυσική μορφή τους εξακολοθούν να αποτελουν την προτιμώμενη μέθοδο πληρωμής για τις περισσότερες δραστηριότητες, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες.
Ωστόσο, οι τουρίστες από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ αναμένεται να χρησιμοποιήσουν μετρητά πιο συχνά για μικρές δαπάνες σε δημόσιες συγκοινωνίες, τουριστικά καταστήματα και χώρους στάθμευσης.
Παρά την αυξανόμενη προτίμηση στις ανέπαφες πληρωμές, με 7 στους 10 τουρίστες να δηλώνουν ότι θα τις επιλέξουν, περίπου το ένα τρίτο αναμένεται να χρησιμοποιήσει περισσότερα μετρητά κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του, σε σύγκριση με τη συνήθη χρήση στη χώρα προέλευσής του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν οι μισοί επισκέπτες θα χρησιμοποιήσουν τις ίδιες μεθόδους πληρωμής όπως στη χώρα τους. Οι Γάλλοι τουρίστες, συγκεκριμένα, αναμένεται να κάνουν τη λιγότερη χρήση μετρητών.
Τι άλλο δείχνει η έρευνα της ECDB για το ηλεκτρονικό εμπόριο επί το συνόλω
Επιστρέφοντας στην έρευνα της ECDB, αξίζει να αναφερθεί πως στην πρώτη θέση της ίδιας λίστας βρίσκεται η Γεωργία (με ρυθμό 15,8%), η Βουλγαρία (με 13,6%) και η Μάλτα (με 11,3%): οι τρεις αγορές αναμένεται να πετύχουν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης όσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη.
Από την ίδια έκθεση προκύπτει ότι η Ελλάδα, όπως και οι άλλες τρεις αγορές, αφήνουν πίσω τους χώρες με παράδοση στο e-commerce, όπως η Ισπανία (10,1%), η Ιρλανδία (10%), η Πολωνία (9,6%) και η Τουρκία (9,3%).
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της Ελλάδας
Συγκεκριμένα, διακρίνεται για την ταχύτατη αύξηση της online διείσδυσης, αλλά και για την αυξανόμενη ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών, που διατίθενται ψηφιακά.
Το γεγονός ότι η χώρα μας συγκαταλέγεται στις πέντε πρώτες της Ευρώπης ως προς τον ρυθμό αύξησης των online πωλήσεων, αποτελεί ισχυρό πλεονέκτημα για τις εγχώριες επιχειρήσεις, που επενδύουν στην ψηφιακή τους μετάβαση.
Στην Ελλάδα, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, οι κατηγορίες της μόδας (έσοδα $149 δισ. στην Ευρώπη το 2024) και των ηλεκτρονικών ειδών (έσοδα $145 δισ. στην Ευρώπη το 2024) πρωταγωνιστούν στις online πωλήσεις. Ωστόσο, παρατηρείται αύξηση της ζήτησης και σε άλλες κατηγορίες, όπως τα είδη σπιτιού, τα τρόφιμα και τα καλλυντικά.
Σχολιάστε