
Μια ματιά καθαρή, που μπορεί να βλέπει μέσα από το δυνατό φως που ορίζει την ένταση του καλοκαιριού και την ώρα της ημέρας σε μέρη όπως η Ιεράπετρα και ο Πλακιάς.
Ένα βλέμμα που δεν αποζητά εναγωνίως κάποιο αποτέλεσμα αλλά αφήνει την στιγμή να σκηνοθετήσει το κάδρο της, ακόμα και όταν χρησιμοποιεί props.
Είναι η φωτογραφική ματιά του Dennis Eichmann, φωτογράφου με βάση το Βερολίνο ο οποίος εργάζεται μεταξύ άλλων για την Die Zeit και το περιοδικό Atmos που ειδικεύεται στο περιβάλλον και διατηρεί συνεργασίες με brands που προέρχονται από διάφορα μήκη και πλάτη της γης, της Αυστραλίας συμπεριλαμβανομένης.
Καθώς όμως ο ίδιος επιστρέφει σθεναρά στην Κρήτη κάθε καλοκαίρι με αφετηρία το 2019 -την πρώτη φορά που επισκέφθηκε την Ελλάδα- φωτογραφίζει τα παραθαλάσσια αυτά μέρη και την ιδιαίτερη αίσθηση που το καλοκαίρι απλώνει απάνω τους.
Χρησιμοποιώντας αναλογικές μηχανές και φιλμ, καταφέρνει να απαθανατίζει με έναν τρόπο “χειροπιαστά” γλαφυρό και φωτεινό, όχι απαραίτητα λόγω τεχνικών ρυθμίσεων.
Αφορμή για την σχέση του με την Ελλάδα και την Κρήτη στην οποία αισθάνεται αν όχι κάπως σαν στο σπίτι του, σίγουρα ιδιαίτερα οικεία πια, είναι ένα ζευγάρι ηλικιωμένων που λειτουργεί ένα ταβερνάκι μαζί με λιγοστά ενοικιαζόμενα δωμάτια πλάι στην θάλασσα στην περιοχή του Πλακιά.
Η σχέση φιλοξενίας με την έννοια την οποία συχνά σήμερα συνηθίζουμε να τη χρησιμοποιούμε, έχει μετατραπεί σε σχέση ζωντανής φιλίας και εγκαρδιότητας, στην ουσιαστική έννοια της τόσο ωραίας αυτής ελληνικής λέξης.
Ενώ οι ενδιαφέρουσες συνθέσεις που παρουσιάζουν οι καλοκαιρινές φωτογραφίες του Eichmann μπορεί να περιέχουν σκηνοθετημένες εκδοχές, τα props της ζωής του τόπου και της φύσης μπαίνουν στο προσκήνιο.
Οι ξαπλώστρες, τα κοχύλια, τα μεταχειρισμένα βιβλία από τα παλαιοπωλεία του νησιού, οι τράτες, οι ζυγαριές των μανάβικων και οι τέντες των περιπτέρων που με τον δικό τους τρόπο.. παντρεύουν την Coca Cola με την Μινωική Κρήτη στη δουλειά του συγκεκριμένου φωτογράφου ανασυνθέτουν μια ξεχωριστή συλλογή εικόνων και καλοκαιρινών αναμνήσεων από την Κρήτη.
Σχόλια