NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Η ιδιωτικότητα και το αίσθημα ασφάλειας «θ΄ανοίξουν την πόρτα» στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Η ιδιωτικότητα και το αίσθημα ασφάλειας «θ΄ανοίξουν την πόρτα» στην Τεχνητή Νοημοσύνη

​Διαφάνεια, ασφάλεια, ιδιωτικότητα. Στοιχεία που αναζητούν σήμερα οι χρήστες σε κάθε πτυχή και δραστηριότητα σε online επίπεδο. Οι συνθήκες αυτές εκτείνονται πλέον και σε επίπεδο Τεχνητής Νοημοσύνης, καθώς όπως λένε οι ειδικοί αυτοί είναι οι παράμετροι που θα μας οδηγήσουν στο ν' αξιοποιήσουμε πλήρως τις αναρίθμητες δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Αυτό υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, τελευταία έρευνα της Samsung για το πώς σκέφτονται οι Έλληνες (9 στους 10). Παρόμοια είναι τα ποσοστά και για τους Ευρωπαίους πολίτες που έχουν και αυτοί εύλογα τους προβληματισμούς τους.

Η εν λόγω έρευνα αναδεικνύει πώς η διαχείριση της ιδιωτικότητας μπορεί να προκαλεί προβληματισμό για πολλούς – με 1 στους 5 (20%) στο σύνολο των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι είναι πολύ περίπλοκη, και 3 στους 4 (75%) να τη βρίσκουν αγχωτική.

Ειδικότερα, στην Ευρώπη, η Ισπανία βρίσκεται στην κορυφή των χωρών όπου οι συμμετέχοντες βρίσκουν τη διαχείριση της ιδιωτικότητάς τους αγχωτική (88%), ενώ ακολουθεί η Ελλάδα (87%), η Γαλλία (75%) και η Ιταλία (75%).

Η αυξημένη ενσωμάτωση της έξυπνης τεχνολογίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινότητα, έχει καταστήσει τους νέους Ευρωπαίους πιο συνδεδεμένους από ποτέ.

Ωστόσο, παρά την ευρεία ανησυχία για την ιδιωτικότητα, πολλοί αδυνατούν να αναγνωρίσουν τους κινδύνους σε άλλες συσκευές, εκτός των smartphones τους.

Αυτό δημιουργεί ένα "τυφλό σημείο" στην ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση των χρηστών σε ψηφιακούς κινδύνους, αφήνοντας τις έξυπνες συσκευές και τους καταναλωτές εκτεθειμένους, εμποδίζοντάς τους να αξιοποιήσουν πλήρως τις νέες δυνατότητές που προσφέρει η τεχνολογία.

Το ζήτημα είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς για παράδειγμα ο τομέας του έξυπνου σπιτιού στην Ευρώπη αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια έως το 2028, συνεχίζοντας να αναπτύσσεται με ταχύ ρυθμό, σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας μελέτης.

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Τα αποτελέσματα της έρευνας για την Ελλάδα, ανέδειξαν μια ενδιαφέρουσα δυναμική: οι Έλληνες αναγνωρίζουν τα οφέλη της Τεχνητής Νοημοσύνης και των έξυπνων τεχνολογιών, με το 62% να δηλώνει ότι θα ήταν πιο ανοιχτό στην υιοθέτησή τους αν ένιωθε σίγουρο για την προστασία των δεδομένων του.

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα αναγνώρισαν πως χάνουν ευκαιρίες όπως εξατομικευμένες προσφορές ή προσαρμοσμένες ταξιδιωτικές προτάσεις, λόγω της αβεβαιότητας για τον χειρισμό των δεδομένων τους.

Ωστόσο, παρά την αναγνώριση των πλεονεκτημάτων, η ανησυχία για την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια των δεδομένων αποτελεί κυρίαρχο ζήτημα.

Εννέα στους δέκα Έλληνες που συμμετείχαν στην έρευνα (89%) εκφράζουν ανησυχία. Αυτή η ευαισθησία είναι εμφανής και στην αγοραστική τους συμπεριφορά, καθώς οκτώ στους δέκα (85%) λαμβάνουν σοβαρά υπόψη την ιδιωτικότητα κατά την επιλογή προϊόντων.

Το θέμα της ιδιωτικότητας παρουσιάζει σημαντική πολυπλοκότητα για τους Έλληνες συμμετέχοντες, με το 87% να το βρίσκει αγχωτικό. Οι ανησυχίες που εντοπίζονται στην έρευνα αφορούν από φόβους οικονομικής κλοπής (68%) έως ανησυχία για τη χρήση μεταδεδομένων για την ταυτοποίησή τους (61%).

Υπάρχει ένα σημαντικό χάσμα στην κατανόηση, καθώς μόλις το 10% αισθάνεται «πολύ γνώστης» σχετικά με την ιδιωτικότητα. Παράλληλα, δύο στους πέντε (39%) ερωτώμενους, δεν σκέφτονται ποτέ την ασφάλεια των έξυπνων οικιακών συσκευών τους.

Το αποτέλεσμα αυτό οδηγεί σε σαφείς ανάγκες: το 68% ζητά περισσότερη ενημέρωση, ενώ το 29% δηλώνει ότι η διαφάνεια σχετικά με τη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων θα αύξανε την εμπιστοσύνη σε μια εταιρεία τεχνολογίας.

Η εικόνα στη Γηραιά Ήπειρο - ζητούμενο η καλύτερη εκπαίδευση

Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η εικόνα είναι παρόμοια, επιβεβαιώνοντας την παγκόσμια τάση. Εννέα στους δέκα Ευρωπαίους (88%) εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με την ιδιωτικότητά τους.

Πάνω από το ένα τρίτο (36%) των νέων Ευρωπαίων δεν σκέφτεται ποτέ την ασφάλεια των έξυπνων οικιακών συσκευών του, ενώ το 49% σκέφτεται την ιδιωτικότητα των κινητών του τηλεφώνων καθημερινά.

Η ιδιωτικότητα αποτελεί ένα αγχωτικό ζήτημα για το 75% των Ευρωπαίων, με το 20% να το χαρακτηρίζει "πολύ περίπλοκο". Παρόλα αυτά, μόλις οκτώ στους δέκα καταναλωτές λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τις ανησυχίες αυτές κατά την αγορά προϊόντων, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας.

Το αίτημα για καλύτερη εκπαίδευση είναι επίσης έντονο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, με πάνω από το 67% των Ευρωπαίων που συμμετείχαν στην έρευνα, να ζητά περισσότερη ενημέρωση σχετικά με τα δεδομένα και την ιδιωτικότητά του.

Το 62% δηλώνει ότι θα ήταν πιο ανοιχτό στην πλήρη υιοθέτηση της τεχνολογίας AI και της τεχνολογίας smart home, εάν κατανοούσε καλύτερα τα οφέλη και ένιωθε σιγουριά για την προστασία των δεδομένων του, καταλήγει η έρευνα.


... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr