NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Digital Marketing
ανάγνωση

Τι Είναι το SEO ή «Search Engine Optimization»;

Τι Είναι το SEO ή «Search Engine Optimization»;

Ποιες Επιχειρήσεις το Χρειάζονται και ποιες Όχι;

To «SEO» αποτελεί την συντομογραφία της μεθόδου διαδικτυακού marketing με όνομα: «Search Engine Optimization».

Τι Σημαίνει ο Όρος Search Engine Optimization;

Ας τον «σπάσουμε» στα 2 για να τον κατανοήσουμε καλύτερα.

1ο Μέρος Όρου: «Search Engine»

2ο Μέρος Όρου: «Optimization»

Από την μία πλευρά έχουμε ένα «Search Engine» που είναι μία μηχανή αναζήτησης όπως π.χ η Google Universal (.com, .gr, .fr, .de κτλ), η YouTube (ειδική μηχανή αναζήτησης για video, ανήκει στην Google και είναι η 2η μεγαλύτερη μετά την Google) κτλ.

Από την άλλη πλευρά έχουμε ένα «digital asset», κάποιο υλικό (περιεχόμενο) το οποίο «ΖΕΙ» στο διαδίκτυο, σε κάποια digital μορφή (π.χ ιστοσελίδα, video, PDF, PPT, PNG, Facebook, Pinterest, Twitter, Google Maps σελίδα κτλ), το οποίο επιθυμούμε να προωθήσουμε μέσω μίας μηχανής αναζήτησης.

Πρακτικά, το «SEO» είναι ένα σύνολο διαφορετικών τεχνικών που λειτουργούν συνδυαστικά μεταξύ τους και αφορούν 2 ευρύτερα πεδία ενεργειών:

  • Ενέργειες βελτιστοποίησης (On-Medium SEO) πάνω σε ένα συγκεκριμένο digital asset, ώστε να γίνει πιο «φιλικό» ως προς την Google, για να έχει τις καλύτερες πιθανότητες να κερδίσει την «εύνοια» της στην πορεία και να την κατατάξει μελλοντικά στις προνομιούχες 1ες θέσεις στα αποτελέσματα της 1ης σελίδα της.
  • Ενέργειες προώθησης (Off-Medium SEO) του ιδίου συγκεκριμένου digital asset σε άλλες ιστοσελίδες έτσι ώστε να γίνει το συγκεκριμένο asset πιο σχετικό και πιο δημοφιλές στα μάτια της Google, μέσω της δημιουργίας «παραπομπών» (υπερσυνδέσμων ή backlinks), οι οποίες μετρούν σαν ψήφοι εμπιστοσύνης (ανάλογα πάντα με την ποιότητα της προέλευσης τους).

Σκοπός μας είναι, με τον σωστό συνδυασμό των παραπάνω πρακτικών, οι ενδιαφερόμενοι για την πληροφορία που εμείς μοιραζόμαστε στο «digital asset» μας, να μας βρίσκουνε εύκολα στην 1η σελίδα των αποτελεσμάτων αυτής (π.χ της Google), όταν πληκτρολογούνε στο «search box» τις λέξεις – κλειδιά που αντιπροσωπεύουν στοχευμένα την πληροφορία που εμείς προσφέρουμε.

Στο SEO αυτό το επιτυγχάνουμε χωρίς να μπαίνουμε στην διαδικασία να δημιουργούμε πληρωμένες διαφημίσεις στην Google η οποία ναι μεν θα εμφάνιζε το digital asset μας στην 1η σελίδα, αλλά ως πληρωμένη διαφήμιση, μέσω του προγράμματος Google AdWords.

Αυτοί λοιπόν είναι οι 2 τρόποι για να εμφανιστεί μία επιχείρηση στην 1η σελίδα της Google:

  • Οργανική Προβολή μέσω μεθόδων Search Engine Optimization πάνω σε διάφορα digital assets όπως προαναφέραμε.
  • Πληρωμένες Διαφημίσεις μέσω του Google AdWords προγράμματος.

Ποιες Επιχειρήσεις ΔΕΝ Χρειάζονται το Search Engine Optimization;

Πάντα μου προκαλεί εντύπωση όταν γνωρίζω επιχειρηματίες οι οποίοι δεν δραστηριοποιούνται μέσω του internet όσον αφορά το Marketing τους. Μου προκαλούν μέχρι και θαυμασμό, λόγω της ιδιαιτερότητας τους και το πώς έχουν καταφέρει με άλλες μεθόδους να μην έχουν καθόλου ανάγκη την Google.

«Μέσω του Word-of-Mouth, έχουμε παραπάνω δουλειά από όση μπορούμε να διαχειριστούμε για πολλά ακόμα χρόνια μπροστά μας», μου είχαν πει κάποτε. Και ίσχυε, δεν ήταν ψέμα.

Υπάρχουν όντως κάποιες επιχειρήσεις οι οποίες δε θέλουν να τις βρίσκουν μέσω του διαδικτύου. Τα  συμβόλαια τους είναι εξαιρετικά μεγάλα, ανήκουν σε πολύ «high end» αγορές και θέλουν να είναι οι δραστηριότητες τους, εκτός “radar” (public view) του «μέσου» χρήστη. Δεν επιθυμούν να τους βρίσκει ο κάθε ένας που τυχαίνει να πληκτρολογεί το όνομα ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίες στην Google. Το κοινό τους είναι πολύ συγκεκριμένο.

Τους καταλαβαίνω καθώς το επιτυχημένο SEO δεν αποτελεί υπόσχεση πωλήσεων από μόνο του, είναι απλά ένα πολύ δυνατό κανάλι δημιουργίας traffic και πιθανών πωλήσεων, όπως είναι και το Google AdWords και το Social Media Marketing. Είναι παιχνίδι αριθμών.

Να Θυμάστε: Δε σημαίνει ότι αν την επιχείρηση μας την βρίσκουνε οι πιθανοί πελάτες μας στην 1η σελίδα, όλοι αυτοί είναι κατάλληλοι για εμάς.

Το ίδιο όμως ισχύει και αντίστροφα: Εμείς, το προϊόν μας ή οι υπηρεσίες μας, είναι πιθανόν να μην είναι κατάλληλα για όλους αυτούς που μας βρίσκουνε από την Google.

Στην περίπτωση λοιπόν που μία επιχείρηση δεν ανήκει στην παραπάνω κατηγορία ώστε να μην έχει ανάγκη την Google, τότε το SEO αποτελεί ένα πολύ βασικό και δυνατό εργαλείο, όχι μόνο για την δημιουργία επισκεψιμότητας και πιθανών πωλήσεων, αλλά και για την διαχείριση της εικόνας της (DIGITAL BRANDING) στην μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης, όταν ο κόσμος αναζητεί σχετικές λέξεις-κλειδιά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της, σε πραγματικό χρόνο.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr