NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

ParkAround: Μια λύση στο πρόβλημα του parking [Συνέντευξη]

ParkAround: Μια λύση στο πρόβλημα του parking [Συνέντευξη]
Φωτογραφία: Οι δημιουργοί του ParkAround, Γ. Κατσιώτης και Κ. Αρκάδας, στη βράβευση τους από τον Σ. Χατζηιωάννου

Με αφορμή τη διάκριση στα επιχειρηματικά βραβεία «Στέλιος Χατζηιωάννου, επιχειρηματικό ξεκίνημα χρονιάς 2018», ο CEO της ParkAround, Γιάννης Κατσιώτης, μιλάει στο epixeiro.gr για την πρόταση που έχει η συγκεκριμένη startup γύρω από το πρόβλημα του παρκαρίσματος.

Τι ακριβώς είναι το ParkAround και πως προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία της συγκεκριμένης startup;

To ParkAround είναι μία δωρεάν online υπηρεσία και mobile εφαρμογή μέσω της οποίας μπορεί κάποιος να κλείσει θέση parking, σε προνομιακή τιμή, σε αεροδρόμια, λιμάνια και στο κέντρο της Αθήνας.

H ιδέα προέκυψε απλά και αβίαστα. Κάθε φορά που κατεβαίναμε με τον Κώστα (Founder) στο κέντρο της Αθήνας, χάναμε πολύ χρόνο κάνοντας κύκλους για να βρούμε μία θέση parking. Δεν είχαμε την τύχη με το μέρος μας, οπότε έπρεπε να την προκαλέσουμε. Αφού κατεβάσαμε διάφορες ιδέες και δοκιμάσαμε κάποιες από αυτές, καταλήξαμε σε κάτι πολύ απλό: γιατί να περιπλανιέσαι και να στρεσσάρεσαι για να ψάχνεις να παρκάρεις στο κοντινότερο και οικονομικότερο parking; Και κάπως έτσι, προέκυψε το ParkAround.

Βέβαια, πλέον έχουμε επεκτείνει τις δραστηριότητες μας και μπορούμε να εξυπηρετήσουμε τον οδηγό όχι μόνο στην πόλη, αλλά και στο αεροδρόμιο ή στο λιμάνι όταν ταξιδεύει.

Η κράτηση μίας θέσης είναι ιδιαίτερα απλή και πραγματοποιείται με τρία βήματα:

  • Επιλέγεις την περιοχή που θέλεις να παρκάρεις και τη διάρκεια στάθμευσης.
  • Συγκρίνεις τις αποκλειστικές προσφορές που εξασφαλίζουμε με τους χώρους στάθμευσης.
  • Κάνεις δωρεάν κράτηση και η θέση σε περιμένει.

Μάλιστα, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να καταχωρήσει την κάρτα στην εφαρμογή και να πληρώσει μέσω αυτής. Παράλληλα, κερδίζει πόντους με το πρόγραμμα επιβράβευσης που έχουμε, το «Παρκάρεις & Κερδίζεις».

Πόσοι είναι οι οδηγοί που χρησιμοποιούν σήμερα την υπηρεσία σας και με πόσα πάρκινγκ συνεργάζεστε;

Έχουμε εξυπηρετήσει περισσότερους από 200.000 οδηγούς, δίνοντας τους εύκολη και οικονομική λύση στο θέμα της στάθμευσής τους.

Επιπλέον, αυτή τη στιγμή, συνεργαζόμαστε με περισσότερους από 180 χώρους στάθμευσης σε ελληνικό έδαφος. Βρίσκονται σε πέντε αεροδρόμια, δύο λιμάνια και στο κέντρο της Αθήνας. 

Βάση των δικών σας δεδομένων, ποιες είναι οι περιοχές με τα πιο ακριβά parking και ποιες εκείνες με τη μεγαλύτερη ζήτηση; Υπάρχουν προσφορές που γίνονται μέσω της εφαρμογής;

Παρατηρούμε ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση για parking στο αεροδρόμιο. Ενδεικτικά, το κόστος μπορεί να είναι τόσο χαμηλό όσο 4 ευρώ / ημέρα (π.χ. στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, με τις αποκλειστικές προσφορές μας, ο ταξιδιώτης μπορεί να βρει parking για 7 ημέρες με 26 ευρώ).

Τις περισσότερες φορές, το κόστος είναι χαμηλότερο ακόμα και από το κόστος μεταφοράς με μέσα μαζικής μεταφοράς. Οι ταξιδιώτες το προτιμούν αφού μπορούν να φτάσουν μέχρι εκεί χωρίς κόπο και άγχος.

Περιοχές με πιο ακριβή στάθμευση είναι το Σύνταγμα και το Κολωνάκι, με τιμές που ξεκινούν από 9 ευρώ για την πρώτη ώρα. Ωστόσο, ο χρήστης του ParkAround μπορεί να εξασφαλίσει αποκλειστικές προσφορές σε κοντινά parkings, ακόμα και με 1,2 ευρώ / ώρα για το Κολωνάκι και 4 ευρώ την πρώτη ώρα για το Σύνταγμα.

Αυτή τη στιγμή, το ParkAround είναι διαθέσιμο για περιοχές της Ελλάδας, της Ισπανίας και της Κύπρου. Μιλήστε μας για την πορεία της εφαρμογής

Πράγματι, έχουμε βγει και εκτός ελληνικών συνόρων. Έχει πολύ ενδιαφέρον να παρακολουθείς την ανταπόκριση των χρηστών με διαφορετική κουλτούρα και να προσαρμόζεσαι στις ανάγκες που αναδεικνύονται.

Αρχές του 2016, κάναμε ένα άνοιγμα στην Ισπανία και, μόλις τον περασμένο Μάρτιο, προσγειωθήκαμε και στο αεροδρόμιο της Λάρνακας. Η ανταπόκριση ήταν και εκεί θετική. Επιπλέον, σχεδιάζουμε να επεκταθούμε, για να εξυπηρετήσουμε ακόμα περισσότερους Κύπριους ταξιδιώτες, και στο αεροδρόμιο της Πάφου.

Η υπηρεσία ήταν όμως κάποια στιγμή διαθέσιμη και για πάρκινγκ του Λονδίνου. Γιατί αποχωρήσατε από εκεί και τι «μαθήματα» πήρατε από αυτό το «άνοιγμα»;

Μας αρέσει να πειραματιζόμαστε. Αυτό το στοιχείο υπάρχει στο DNA μας. Στην περίπτωση του Λονδίνου, αποφασίσαμε να αποχωρήσουμε γιατί ο ανταγωνισμός αποδείχθηκε ιδιαίτερα αυξημένος και σε συνδυασμό με το περιορισμένο marketing budget μας θα έκανε το εγχείρημα μη βιώσιμο. Το μάθημα ήταν ξεκάθαρο: «ρίσκαρε και μη, ερεύνα». Με άλλα λόγια, αναγνωρίσαμε ακόμη περισσότερο τη σημασία της έρευνας αγοράς στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και την ακολουθούμε πλέον πιο πιστά από ποτέ.

Είναι ενήμεροι οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων παρκινγκ για τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν για αυτούς μέσω της τεχνολογίας και ποια ήταν η δική σας συμβολή σε αυτό;

Αρχικά, τα οφέλη μπορεί να μην ήταν εντελώς ξεκάθαρα. Mέσα όμως από συνεχή εκπαίδευση, επιμονή στον στόχο και καλή διάθεση, χτίστηκε ένα δυνατό δίκτυο που συνεχώς εξελίσσεται, με σκοπό να αναβαθμίζει τις υπηρεσίες στάθμευσης προς τον οδηγό. Επίσης, οι συνεργάτες μας από τους χώρους στάθμευσης πείστηκαν για την αξία της συμμετοχής τους στο ParkAround, αφού παρατήρησαν ότι αυξήθηκαν οι πελάτες τους, πολλοί από τους οποίους έγιναν πιστοί. Σε αυτό συνέβαλαν και τα οφέλη της διαφημιστικής προβολής που εξασφαλίζονται μέσα από την υπηρεσία μας.

Τέλος, η γενικότερη αναβάθμιση των συστημάτων των χώρων στάθμευσης προσδίδει οφέλη. Για παράδειγμα, μεγάλο ποσοστό συνεργατών μας έχουν προχωρήσει σε πλήρη ψηφιοποίηση των διαδικασιών τους, χρησιμοποιώντας το πλήρες πλάνο του προγράμματος διαχείρισης parking (CRM) που έχουμε δημιουργήσει.

Είναι εύκολο για μια startup να αναπτυχθεί έχοντας ως βάση την Ελλάδα, και να βρει την απαραίτητη χρηματοδότηση; Υπήρξαν προβλήματα που αντιμετωπίσατε στην πορεία σας και, αν ναι, πως τα αντιμετωπίσατε;

Σε οποιοδήποτε νέο εγχείρημα, συναντάς προκλήσεις. Από θέμα χρηματοδότησης, αυτή τη στιγμή υπάρχουν δομές στην Ελλάδα που μπορούν να στηρίξουν νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες που έχουν αυξημένο ρίσκο.

Ωστόσο, μια πρόκληση που αντιμετωπίσαμε ήταν το ότι προτείναμε μία αμιγώς τεχνολογική λύση σε μία αγορά που, κατά μεγάλο ποσοστό, δεν ήταν εξοικειωμένη με τις νέες τεχνολογίες. Όμως, όπως ανέφερα και νωρίτερα, η αγορά αυτή ανταποκρίθηκε με ανοιχτό μυαλό στην πρότασή μας.

Το ParkAround διακρίθηκε στα πρόσφατα βραβεία «Στέλιος Χατζηιωάννου, Επιχειρηματικό Ξεκίνημα Χρονιάς 2018». Τι σημαίνει αυτή η διάκριση για εσάς;

Είναι ιδιαίτερα τιμητικό να βραβεύεσαι από τον Sir Στέλιο Χατζηιωάννου, ιδρυτή της easyJet. Είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτή τη διάκριση γιατί αναγνωρίζονται οι προσπάθειες μας και επιβραβεύεται η όρεξή μας για δημιουργικότητα. Παράλληλα, ενθαρρυνόμαστε να συνεχίσουμε ακόμα πιο δυνατά.

Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας σας. Υπάρχουν ίσως άλλες περιοχές/χώρες στις οποίες σκοπεύετε να επεκταθείτε?

Στόχος μας είναι να εμπλουτίσουμε την εφαρμογή μας με νέες λειτουργίες που θα διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τον οδηγό και θα του προσφέρουν μια άψογη εμπειρία στάθμευσης. Πρόσφατα, προσθέσαμε τη δυνατότητα να κάνει ο οδηγός αίτημα για την παραλαβή του από το αεροδρόμιο μέσα από το app του ParkAround. To λεωφορείο του parking ενημερώνεται και έρχεται να τον παραλάβει και να τον μεταφέρει δωρεάν πίσω στο αυτοκίνητό του. Και θα ακολουθήσουν κι άλλα...

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Ροή

ειδήσεων

    Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr