Καροτσάκι του σούπερ μάρκετ. Μια ιδιοφυής ιδέα που αρχικά… απέτυχε
Μπορεί σήμερα να θεωρούμε το καροτσάκι του σούπερ μάρκετ αυτονόητο, ωστόσο η αποδοχή του δεν υπήρξε καθόλου εύκολη υπόθεση.
03/11/25 _ Marketing
Συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων
Ο Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης (ΜΒΑ) έχει συγγράψει 16 επιχειρηματικά βιβλία, μεταξύ των οποίων «Υποδειγματική Εξυπηρέτηση Πελατών», «Παράπονα Πελατών. Μπελάς ή Ευκαιρία», «E-Tourism», «Πρακτικές Μάρκετινγκ στην Εστίαση» και «Μάρκετινγκ Υπηρεσιών. Εφαρμογή στον Τουρισμό». Είναι, επίσης, καθηγητής, blogger και αρθρογράφος σε έντυπα και online περιοδικά.
Είναι τακτικός ομιλητής σε ημερίδες και συνέδρια, αλλά και εισηγητής σε σεμινάρια Μάρκετινγκ, Εξυπηρέτησης Πελατών και Διαχείρισης Παραπόνων, που απευθύνονται σε στελέχη επιχειρήσεων.
Αρθρογραφεί στο epixeiro.gr. και είναι διαχειριστής του marketing-tips.gr, ενώ έχει διατελέσει σύμβουλος μάρκετινγκ και προώθησης για το ιστορικό ξενοδοχείο "Το Σπίτι του Καπετάνιου" στην Πρέβεζα, το "Tesoro Hotel" στη Λευκάδα, το κατάστημα εστίασης ''FoodLab'' στη Χίο, το "Συμπόσιο" στη Σαρωνίδα και το ''Κτήμα Υδρούσα'' στην Ανδρο.
Μπορεί σήμερα να θεωρούμε το καροτσάκι του σούπερ μάρκετ αυτονόητο, ωστόσο η αποδοχή του δεν υπήρξε καθόλου εύκολη υπόθεση.
03/11/25 _ Marketing
Σε µια υπερατλαντική πτήση, ένας κύριος συνταξιδεύει µε τον Ρίγκλεϊ, µέλος της γνωστής οικογένειας της βιοµηχανίας τσίχλας. Αφού συστήνονται, ο κύριος ρωτάει µε θαυµασµό: «Εχετε το 90% της αγοράς, γιατί συνεχίζετε να κάνετε διαφηµίσεις;». «Για τον ίδιο λόγο», απαντά εκείνος, «για τον οποίο ο πιλότος δεν σβήνει τον κινητήρα του αεροπλάνου». Οι Ρίγκλεϊ µπορεί να µην εφηύραν την τσίχλα, ήταν όµως αυτοί που τη διέδωσαν σε όλο τον κόσµο χάρη κυρίως στην εντατική διαφήµιση.
15/04/25 _ Marketing
Καταφθάνοντας ο επισκέπτης στο λιμάνι της Αμοργού, αντικρίζει στην είσοδό του την προτομή του Αριστόβουλου Πετζετάκι, πρωτοπόρου εφευρέτη και βιομηχάνου της μεταπολεμικής Ελλάδας.
09/04/25 _ Stories
Όταν το 1926 ο 23χρονος Γεώργιος Κεράνης ίδρυσε τη φερώνυμη καπνοβιομηχανία, η οποία τη δεκαετία του 1980 ήταν πρώτη σε όγκο εξαγωγών τσιγάρων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεύτερη στο σύνολο των ελληνικών εξαγωγών, προφανώς δεν θα μπορούσε να φανταστεί το άδοξο και περιπετειώδες τέλος της, 80 χρόνια μετά.
26/03/25 _ Stories
Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν το μάρκετινγκ ή απλώς το συγχέουν με άλλους κλάδους. Ακόμα λιγότεροι είναι αυτοί που γνωρίζουν ότι πέρα από το μάρκετινγκ υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος: το demarketing.
11/03/25 _ Marketing
Όπως καθετί στη ζωή μας, έτσι και η εξυπηρέτηση του πελάτη περιβάλλεται από διάφορους μύθους, αρκετοί εκ των οποίων είναι ευρέως διαδεδομένοι. Στο άρθρο αυτό θα αγνοήσουμε τον πλέον προφανή μύθο «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» και θα εστιάσουμε σε άλλους δέκα.
19/02/25 _ Customer Service
Τα πολυτάραχα χρόνια του Μεσοπολέμου, ο μέσος όρος ζωής ήταν εξαιρετικά χαμηλός, με τις συνθήκες διαβίωσης και υγιεινής να κρίνονται ως επιεικώς απαράδεκτες. Τα δύσκολα εκείνα χρόνια η παιδική θνησιμότητα αποτελούσε πραγματική μάστιγα για τις τάξεις των φτωχών της ελληνικής κοινωνίας, αφού η αβιταμίνωση κυριολεκτικά αφάνιζε ολόκληρες στρατιές παιδιών.
12/02/25 _ Stories
«Πώς μπορούμε να αποκτήσουμε περισσότερες κριτικές;» είναι η συνήθης ερώτηση που κάνει κάποιος που δραστηριοποιείται στο χώρο του επιχειρείν. Ίσως ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να παρακινήσουμε τον πελάτη να αφήσει κριτική είναι απλώς να το ζητήσουμε. Όπως εξάλλου λένε, «αν δεν ζητήσεις, δεν θα πάρεις».
28/01/25 _ Business Know-how
«Η επιτυχία συνδέεται µε την ανάληψη δράσης. Οι επιτυχηµένοι άνθρωποι πάντα βρίσκονται σε εγρήγορση. Μπορεί να κάνουν λάθη, αλλά δεν τα παρατάνε», έγραψε ο Conrad Hilton τo 1957 στην αυτοβιογραφία του µε τίτλο «Be My Guest». Ο ίδιος στις δύσκολες στιγµές δεν τα παράτησε και κατάφερε µε τις σωστές επιχειρηµατικές κινήσεις να δηµιουργήσει µια αυτοκρατορία που ευηµερεί µέχρι τις µέρες µας.
21/01/25 _ Stories
Το 1922 γράφεται μια από τις τραγικότερες σελίδες του ελληνισμού, καθώς καταρρέει το όραμα της Μεγάλης Ιδέας. Μαζί με τον ελληνισμό της Ιωνίας έχει συντριβεί και η ελληνική οικονομία, αδυνατώντας να αντεπεξέλθει στην πολυδάπανη μικρασιατική εκστρατεία, τον τερματισμό της οποίας υπερθεματίζει η Ελλάδα σχεδόν στο σύνολό της.
03/01/25 _ Stories