«Τρόφιμα Αγάπης»: Πώς η ΑΒ Βασιλόπουλος μειώνει τη σπατάλη και στηρίζει 123.000 ανθρώπους
Το 2024 μοιράστηκαν περισσότερα από 18 εκατομμύρια γεύματα σε συνανθρώπους μας. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα - πρότυπο κυκλικής οικονομίας, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα την ουσιαστική μείωση απορριμμάτων και εκπομπών CO₂
21/11/2025 | 11:27
21/11/2025 | 17:43
Σε μια εποχή όπου η σπατάλη τροφίμων παραμένει ένα από τα σημαντικότερα κοινωνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα, η ΑΒ Βασιλόπουλος αποδεικνύει ότι το λιανεμπόριο τροφίμων μπορεί - και πρέπει - να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη λύση.
Με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων, τα «Τρόφιμα Αγάπης», η εταιρεία έχει καταφέρει όχι μόνο να ενισχύσει χιλιάδες συνανθρώπους μας, αλλά και να συμβάλει ουσιαστικά στη μείωση των απορριμμάτων και την εφαρμογή της κυκλικής οικονομίας στην πράξη. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που συνδυάζει καινοτομία, ευαισθησία και στρατηγικές συνεργασίες, αποτελώντας σημείο αναφοράς για την ελληνική αγορά.
Τα «Τρόφιμα Αγάπης» αποδεικνύουν ότι όταν η κοινωνική υπευθυνότητα συνδυάζεται με καινοτομία, στρατηγική και ανθρώπινη αφοσίωση, γίνεται μοχλός αλλαγής. Με δεκάδες εκατομμύρια γεύματα, χιλιάδες ωφελούμενους και μια σταθερή δέσμευση για μηδενική σπατάλη, η ΑΒ Βασιλόπουλος θέτει τον πήχη ψηλά για το μέλλον του υπεύθυνου λιανεμπορίου στην Ελλάδα. Ειδικότερα:
30 χρόνια προσφοράς
Η σχέση της ΑΒ με την κοινωνική προσφορά μέσω τροφίμων ξεκινά πριν από τρεις δεκαετίες και η έμφαση της εταιρείας σε δράσεις υπέρ της κοινωνίας και της βιώσιμης ανάπτυξης δεν ακολουθούν κάποιο trend: Αντιθέτως, είναι δομικό στοιχείο του πυρήνα και της φιλοσοφίας της.
Συγκεκριμένα, ήταν το 1995 όταν ο Γεράσιμος Βασιλόπουλος ίδρυσε την Τράπεζα Τροφίμων, την πρώτη του είδους στην Ελλάδα. Οι πρώτες δωρεές, προερχόμενες από τις αποθήκες της εταιρείας, έθεσαν τις βάσεις για ένα μοντέλο κοινωνικής συνεισφοράς που θα εξελισσόταν διαρκώς.
Το 2013 αποτέλεσε κομβικό ορόσημο, καθώς το πρόγραμμα επεκτάθηκε από τις αποθήκες και στα καταστήματα της ΑΒ, χάρη στη συνεργασία με την οργάνωση «Μπορούμε». Έτσι γεννήθηκε ένας νέος μηχανισμός, όπου τοπικοί φορείς σε όλη την Ελλάδα λαμβάνουν καθημερινά τρόφιμα που βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους αλλά παραμένουν απολύτως ασφαλή και κατάλληλα για κατανάλωση.
Φτάνοντας στο 2025, η ΑΒ συμπληρώνει 12 χρόνια υλοποίησης του οράματος «ένα τραπέζι γεμάτο για όλους», μετατρέποντας τις δωρεές τροφίμων σε ένα ώριμο, στρατηγικά σχεδιασμένο πρόγραμμα κοινωνικής υπευθυνότητας. Τα «Τρόφιμα Αγάπης» δεν είναι απλώς μια δράση εταιρικής υπευθυνότητας - αποτελούν πλέον πρότυπο καλής πρακτικής για ολόκληρη τη χώρα.
Πώς λειτουργεί το πρόγραμμα
Προϊόντα με ελαφρώς φθαρμένη συσκευασία ή άλλα που βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης (παραμένοντας όλα απόλυτα ασφαλή για τον καταναλωτή) δεν καταλήγουν στα σκουπίδια, αλλά διατίθενται προς στήριξη συνανθρώπων που έχουν ανάγκη: Μια δράση που στηρίζεται στην πολύ απλή λογική του «δεν πετάμε ό,τι μπορεί να καταναλωθεί».
Η ροή των δωρεών οργανώνεται σε δύο κύριους άξονες:
Από τις αποθήκες της ΑΒ Βασιλόπουλος, όπου τα προϊόντα που βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους ξεκινούν το ταξίδι τους προς την Τράπεζα Τροφίμων, η οποία αναλαμβάνει τη διαχείριση και τη διανομή τους σε κοινωφελείς φορείς.
Και από τα καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος, όπου μέσω του εκτεταμένου δικτύου καταστημάτων, η Οργάνωση «Μπορούμε» λειτουργεί ως η καθημερινή «γέφυρα», παραλαμβάνοντας τα κοντόληκτα τρόφιμα και διαθέτοντάς τα άμεσα σε τοπικούς φορείς της κάθε γειτονιάς.
Η μοναδικότητα του προγράμματος είναι ότι περιλαμβάνει και φρέσκα είδη (όπως φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά), μια κατηγορία προϊόντων εξαιρετικά ευαίσθητη και δύσκολη στη διαχείριση δωρεάς, αλλά παράλληλα ζωτικής σημασίας για την ποιότητα της διατροφής.
Ένας από τους κρισιμότερους κρίκους αυτής της αλυσίδας αγάπης είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της ΑΒ, που εκπαιδεύονται, ενημερώνονται και συμμετέχουν ενεργά, μετατρέποντας τη φροντίδα σε καθημερινή πράξη, αποδεικνύοντας πως οι μεγάλες αλλαγές ξεκινούν από τις μικρές, ατομικές πράξεις.
Τι έχει επιτευχθεί - ισχυρό αποτύπωμα προς όφελος της κοινωνίας και του περιβάλλοντος
Το γεγονός ότι μόνο το 2024 το πρόγραμμα της ΑΒ προσέφερε 18 εκατομμύρια γεύματα δείχνει το απτό αποτέλεσμα των προσπαθειών της εταιρείας. Ειδικότερα. μέσα από ένα δίκτυο 250 συνεργαζόμενων φορέων, στηρίζονται περισσότεροι από 123.000 ωφελούμενοι, με ορισμένους φορείς να καλύπτουν έως και το 90% των αναγκών σίτισής τους από τις προσφορές του προγράμματος «Τρόφιμα Αγάπης».
Η συνεισφορά της εταιρείας αναγνωρίζεται δίχως αμφιβολία, κάτι που αποδεικνύεται από τα συγκινητικά λόγια ανθρώπων - φορέων που είδαν τα προϊόντα αυτά να «πιάνουν τόπο». Η αδελφή Άννα, από το Γηροκομείο της Ι. Μ. Τιμίου Σταυρού, σημειώνει χαρακτηριστικά: «Αυτή η συνεργασία καταπολεμά τη μάστιγα της σπατάλης και μετατρέπει τον περίσσιο υλικό πλούτο σε πηγή ζωής. Η ανέχεια και η φτώχεια ντύνεται με αξιοπρέπεια»
Αντίστοιχα, ο Jason Podimatas από τη δομή «Ανατολή» της Medical Intervention τονίζει: «Τα γεύματα αγάπης και τα τρόφιμα που προσφέρονται δίνουν όχι μόνο τροφή αλλά και ελπίδα στα παιδιά. Τους υπενθυμίζουν πως δεν είναι μόνα».
Αξίζει να σημειωθεί δε πως το θετικό αποτύπωμα του προγράμματος είναι ορατό και όσον αφορά το περιβάλλον, μιας και κάθε κιλό τροφίμου που διασώζεται σημαίνει λιγότερα απόβλητα στους ΧΥΤΑ και λιγότερες εκπομπές CO₂ στην ατμόσφαιρα.
Εδώ και δεκαετίες η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει γίνει σημείο αναφοράς για τις ανάγκες κάθε ελληνικού νοικοκυριού. Όμως, μέσα από τα «Τρόφιμα Αγάπης», αποδεικνύει ότι η επιτυχία δεν μετριέται μόνο σε πωλήσεις, αλλά σε ανθρώπινες ιστορίες γεμάτες με αλληλεγγύη και αγάπη.
Το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης» αποτελεί ένα ζωντανό παράδειγμα κυκλικής οικονομίας, όπου «τίποτα δεν πάει χαμένο».
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε: https://www.ab.gr/responsible/lovefood
Σχολιάστε