Culture Hub

Aimé Leon Dore: Όταν το το Queens συνάντησε τη Λέσβο και τον Πειραιά

Κοινοποιήστε

Σχολιάστε

Διαβάζεται σε 2 λεπτά

Aimé Leon Dore: Όταν το το Queens συνάντησε τη Λέσβο και τον Πειραιά

Υπάρχουν brands που απλώς ακολουθούν τη μόδα, κι έπειτα υπάρχουν εκείνα που την αναδιαμορφώνουν. Παίζουν με τους κανόνες της καθώς τους σπάνε, παντρεύουν τα κουτάκια της, γεμίζουν κενά, εκφράζουν κοινά και όλα αυτά με έναν τρόπο που μοιάζει τόσο απλός όσο και δυναμικός, ταυτόχρονα. Και το Aimé Leon Dore είναι ένα από αυτά.

Αν έχετε δει πρόσφατα κάποιον φίλο ή περαστικό να φοράει ένα φούτερ με το λογότυπο του Ολυμπιακού, αλλά σε χρώματα και σχέδια που θυμίζουν vintage αμερικανικό κολέγιο, τότε μάλλον έχετε έρθει σε επαφή με τον τόσο αδιόρατα οικείο κόσμο του Teddy Santis, του ιδρυτή του brand, ακόμα και αν δεν γνωρίζετε τίποτα ακόμα για εκείνον και την πορεία του.

Quiet luxury: Ανάμεσα στο diner στην Αμερική και τα τραπεζάκια δίπλα στη θάλασσα

Η ιστορία του ξεκινά ανάμεσα στους δρόμους του Queens στη Νέα Υόρκη αλλά και τις παραλίες και τα τραπεζάκια των παραδοσιακών καφενείων της Λέσβου και χωρίς μεγάλη αναμονή καταλήγει στην κορυφή της παγκόσμιας μόδας.

Η αναγνωρισιμότητα και η δημοφιλία του brand του - με το όνομα που προκύπτει από το “Aimé”, αγαπημένο στα γαλλικά, το όνομα του πατέρα του, Λεωνίδα (Leon) και Θεόδωρος (Dore) το δικό του - έχει εξελιχθεί ραγδαία από το 2014, ακριβώς παντρεύοντας ή πιο σωστά “ντύνοντας” μαζί τις επιρροές που απορρέουν από το συνδυασμό όλων των παραπάνω.

Ο Teddy Santis (Θεόδωρος Σαντής) γεννήθηκε λοιπόν και μεγάλωσε στο Queens της Νέας Υόρκης, σε μια ελληνική οικογένεια που διατηρούσε στενούς δεσμούς με την πατρίδα. Από μικρός, απορρόφησε την κουλτούρα της περιοχής: τη μουσική, τα sneakers, το street style το hip-hop, το μπάσκετ, το γκράφιτι, με την καρδιά που να χτυπάει δυνατά κάθε καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Αυτή η διττή φύση των βιωμάτων του ανάμεσα στο αστικό περιβάλλον της Νέας Υόρκης και την θερινή, μεσογειακή κουλτούρα της Ελλάδας, τα αμπέλια και τα χωράφια με τις ελιές παππού του και την εντατική εργασία στο diner των γονιών του, ενώνει τη “σκάλα” του DNA του brand του.

Στην εφηβεία του άρχισε να εργάζεται ως DJ παίζοντας house μέχρι τα ξημερώματα και πολλές φορές, πήγαινε απευθείας να πιάσει βάρδια στην οικογενειακή επιχείρηση. Και η αγάπη του για το στυλ καλλιεργήθηκε σταδιακά ωσπού να φτάσει σε κάτι που μοιάζει με μια τέλεια ισορροπία.

Ένα umami ανάμεσα στο αθλητικό-casual, το vintage και το preppy χρησιμοποιώντας κυρίως χρωματικές παλέτες που θυμίζουν καλή ώρα το φθινοπωρινο, κλασικά σχέδια που μοιάζουν σαν να βγήκαν από μια παλιά ταινία του 90s, και υλικά που δεν φωνάζουν αλλά ψιθυρίζουν διακριτικά αλλά ξεκάθαρα την λέξη "ποιότητα" δίνοντας υπόσταση στην έννοια του quiet luxury.

Η άνοδος της ALD

Ενώ η ALD όπως είναι αλλιώς γνωστό το brand του γνώρισε εκρηκτική άνοδο κυρίως μετά το 2019, όταν μετακόμισε το flagship store του από την οδό Mott στη Mullberry, σε έναν χώρο που θύμιζε ιδιωτική λέσχη με την κυριαρχία του ξύλου, έργα τέχνης, custom έπιπλα, αναφορές στο μπάσκετ και το Café Leon Dore, που σερβίρει freddo espresso και ελληνικά γλυκά.

cafe-leon-dore.jpg?mtime=20250922155727#asset:565842


Όπως έγραψαν οι New York Times, η εμπειρία ξεπερνούσε τα ρούχα και αφορούσε έναν ολόκληρο τρόπο ζωής σχηματίζοντας μεγάλες ουρές έξω από το κατάστημα.

Καταλύτης υπήρξε φυσικά και ο καμβάς των σημαντικών συνεργασιών του, όπως με τη New Balance, Timberland, Porsche, The North Face και Woolrich. Μάλιστα το εντυπωσιακό είναι ότι η ALD κατάφερε την παγκόσμια αναγνώριση μένοντας εκτός τόσο από τα παραδοσιακά runways, τα ημερολογιακά στανταρτς πο απορρέουν από τα fashion weeks και ελλείψει οποιοδήποτε είδους πληρωμένης διαφήμισης.

Η φήμη του εξαπλώθηκε από στόμα σε στόμα και πάνω σε έναν χάρτη από ίδια seasonal drops για το γεγονός ότι καταφέρνει να συνδυάζει την κλασική αμερικανική αισθητική με τη streetwear προσέγγιση αλλά και τις μεσογειακές επιρροές σε ένα απροσποίητο blend που μοιάζει για πολλούς κάτι παραπάνω από οικείο.

Ο Teddy Santis παραμένει συνδεδεμένος με τις ρίζες του και την Ελλάδα, όχι σε επίπεδο καλοκαιρινών διακοπών αλλά στην καρδιά του brand του. Σε πολλές από τις καμπάνιες του βλέπουμε αναφορές στο ελληνικό φως και τη ζωή στα νησιά.

nea-yorkh-aime.jpg?mtime=20250922164643#asset:565875

Kαθώς και ρούχα με ελληνικές λέξεις και γράμματα, και μια αίσθηση μεσογειακής ζεστασιάς διαπερνούν τη φιλοσοφία του Aimé Leon Dore. Κάτι που καθρεφτίζεται και στο προφίλ του στο Instagram το οποίο είναι γεμάτο από vintage φωτογραφίες των παιδικών του χρόνων και σκηνές Ελλάδας.

Aimé Leon Dore Χ Ολυμπιακός

olympiakos-aime-dore.jpeg?mtime=20250922160030#asset:565847

Και φτάνουμε σε ένα πρόσφατο κεφάλαιο και τη συνεργασία με τον Ολυμπιακό. Σε πρόσφατη ανάρτηση του Aimé Leon Dore στα social, ενημερωθήκαμε για την κυκλοφορία μιας limited edition συλλογής για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2025-2026.

Mέρος της οποίας είναι το κασκόλ, ο σκούφος και το τζάκετ με τον δαφνοστεφανωμένο έφηβο και το όνομα του Ολυμπιακού που αναμένεται να αναβαθμίσουν το “στυλ” της εικόνας που συνδέεται εδώ και χρόνια με την ομάδα.

olympiakos-aime-dore-1.jpeg?mtime=20250922160145#asset:565848

Κάνοντας πολύ πιθανό το ενεδεχόμενο να βρούμε περαστικούς στους δρόμους της Νέας Υόρκης που θα φορούν το έμβλημα του Ολυμπιακού όπως εμείς εδώ φοράμε εκείνα άλλων ομάδων του εξωτερικού.