Insurance Insights

Μειώνονται τα ανασφάλιστα αλλά ακόμη απέχουμε από τον ευρωπαϊκό μ.o - Τραγική η έλλειψη συντήρησης στα παλιά οχήματα

Κοινοποιήστε

Σχολιάστε

Διαβάζεται σε 2 λεπτά

Μειώνονται τα ανασφάλιστα αλλά ακόμη απέχουμε από τον ευρωπαϊκό μ.o - Τραγική η έλλειψη συντήρησης στα παλιά οχήματα

Τα στοιχεία από τις διασταυρώσεις για τον έλεγχο των ανασφάλιστων οχημάτων δείχνουν ότι πάμε για μία μείωση των ανασφάλιστων κατά περίπου 50.000 οχήματα. Παρά το γεγονός ότι η ασφαλιστική αγορά έχει στείλει τα στοιχεία της εδώ και ένα μήνα στα αρμόδια υπουργεία (Μεταφορών και Οικονομικών) εντούτοις η ΑΑΔΕ και το Υπουργείο Μεταφορών δεν έχουν καταφέρει να βγάλουν ενιαίο κείμενο.

Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες, τα ανασφάλιστα διαμορφώνονται περίπου στις 350.000 οχήματα, εκ των οποίων τα 150.000 δεν έχουν περάσει ούτε ΚΤΕΟ ενώ υπάρχουν 90.000 αυτοκίνητα που είναι ανασφάλιστα, χωρίς ΚΤΕΟ και χωρίς τέλη Κυκλοφορίας.

Η σωρευτική εικόνα είναι ότι η πρώτη ουσιαστική διασταύρωση στοιχείων, αν και έχει κενά, εντούτοις δείχνει ότι έχουμε μία καθαρή μείωση ανασφάλιστων οχημάτων γεγονός που θα είναι θετικό και προς την κοινωνία και προς τις ασφαλιστικές και προς το δημόσιο.

Ας μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή της Ευρώπης σε ότι αφορά την ασφαλισιμότητα των οχημάτων καθώς μέχρι το 2023-2024, το 1 στα 12 περίπου οχήματα που κυκλοφορούσαν στους δρόμους ήταν ανασφάλιστο. Εάν ισχύει αυτό που μας ανέφεραν (περί των 300.000 οχημάτων ανασφάλιστων), ο δείκτης ανεβαίνει στο 1 ανασφάλιστο στα 20 οχήματα. Θετικό αλλά όχι επιθυμητό. Στην Ε.Ε, ο αντίστοιχος δείκτης είναι 1 ανασφάλιστο προς 100 οχήματα.

Στην Αγγλία, επικρατεί η άποψη, ότι εάν δεν μπορείς να ασφαλιστείς (με υψηλά ασφάλιστρα) να μην πάρεις καν αυτοκίνητο. Ακραίο μεν αλλά απλώς δείχνει την τεράστια σημασία που δίνουν για την κοινωνική προστασία.

Παλιά και κακοσυντηρημένα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα

Σε ό,τι αφορά το ΚΤΕΟ, είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι η χώρα με τον παλαιότερο στόλο οχημάτων στην Ευρώπη (με μέσο όρο περίπου 12 ετών) οι ιδιοκτήτες δεν ενδιαφέρονται για την σωστή κατάσταση των οχημάτων τους. Για μία ακόμη φορά, περνά η άποψη ότι το ΚΤΕΟ είναι ένα ακόμη χαράτσι και κυρίως εκθέτει τις αδυναμίες του αυτοκινήτου. Όμως η έκθεση των αδυναμιών στο αυτοκίνητο είναι αυτές που θα βοηθήσουν τον ιδιοκτήτη να τις διορθώσει και να βελτιώσει την ασφάλεια στον δρόμο.

Μοιάζει με τον ασθενή ο οποίος δεν θέλει να κάνει ιατρικό check up γιατί θα φανεί κάποια ασθένεια. Προτιμά να συνεχίσει μέχρι να μπει στο νοσοκομείο χωρίς επιστροφή.

Κατ’ άλλα, η ταινία F1 έκανε ρεκόρ εισιτηριων στους θερινούς κινηματογράφους, δείχνοντας ότι ο έλληνας μέσος οδηγός εκτός απ’ ότι είναι ανεκπαίδευτος ονειρεύεται ότι είναι οδηγάρα στους δρόμους της Ελλάδας. Γι’ αυτό μην εκπλήσσεστε για τον αριθμό των νεκρών και των θυμάτων στους δρόμους μας.