Σαρίτα Βαρούχ: «Το να χτίζουμε την Uber Greece σε μια τόσο πολύπλοκη αγορά όπως η Ελλάδα, υπήρξε ανεκτίμητο σχολείο για μένα»
18/07/2025 | 08:00
07/08/2025 | 09:27
Η Σαρίτα Βαρούχ, Γενική Διευθύντρια της Uber Greece, έμαθε από νεαρή ηλικία να δουλεύει σε ομαδικό πλαίσιο και αυτό τη βοήθησε ιδιαίτερα στην καριέρα της. Με σπουδές στις Οικονομικές Επιστήμες και με ενασχόληση μεταξύ άλλων με τη διαφήμιση, και μάλιστα αναλαμβάνοντας μεγάλους λογαριασμούς όπως Nestlé, Μattel, HSBC, Coca Cola και Mastercard, η Βαρούχ πήρε πολύτιμα εφόδια τα οποία συνέβαλαν σημαντικά στο να αποκτήσει ηγετική θέση στην Uber.
Απόφαση-κλειδί στην πορεία της ήταν να ρισκάρει και όχι να ακολουθήσει τον ασφαλή δρόμο έτσι όπως τότε τον αντιλαμβανόταν, δηλαδή το brand management σε μεγάλες πολυεθνικές. Αντίθετα, επέλεξε να δουλέψει με startups σε εντελώς πρώιμο στάδιο, αποδεχόμενη την αβεβαιότητα και εντοπίζοντας ευκαιρίες σε μη αναμενόμενα σημεία.
Η ευελιξία και η αποφασιστικότητά της την οδήγησαν να ενταχθεί από νωρίς στην Uber στην Ελλάδα. Έχοντας με αγάπη και αφοσίωση αφιερώσει αναρίθμητες ώρες παραγωγικότητας στο startup οικοσύστημα κι έχοντας δει εκ των έσω πώς λειτουργεί η αγορά, έχει πλέον την πεποίθηση πως μια γυναίκα χρειάζεται, πάνω και πέρα απ' όλα, να αφεθεί να ρισκάρει -έχοντας υπολογίσει, βέβαια, εξαρχής τους ενδεχόμενους κινδύνους. Οι αλλαγές, όσο φόβο και αν προκαλούν σε πρώτη φάση, είναι το καύσιμο για την εξέλιξη και τελικά την επιτυχία στην επιχειρηματικότητα, σύμφωνα με την ίδια.
Η επαγγελματική της διαδρομή ξεκίνησε όσο ήταν φοιτήτρια στο τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ, μέσω της συμμετοχής της στην AIESEC, έναν φοιτητικό οργανισμό που τότε διοργάνωνε ανταλλαγές φοιτητών και πρακτικής άσκησης στο εξωτερικό. «Ήταν, για μένα, ένα πρώτο πολύτιμο μάθημα να εκπαιδεύεσαι στο πώς δουλεύεις σε ομάδες, στο πώς "πουλάς μια νέα υπηρεσία" σε υψηλόβαθμα στελέχη της ελληνικής αγοράς αλλά και στο πώς προωθείς μια υπηρεσία στο φοιτητικό κοινό», εξηγεί.
«Η πορεία μου στην Αμερική δουλεύοντας με early stage startups με έμαθε να είμαι ανθεκτική στην αλλαγή»
Όταν αποφοίτησε, ασχολήθηκε με τον χώρο της διαφήμισης και της επικοινωνίας στην Ogilvy και στην Weber Shandwick και γρήγορα ανέλαβε μεγάλους λογαριασμούς όπως Nestlé, Μattel, HSBC, Coca Cola, Mastercard. «Ένα από τα μεγαλύτερα μαθήματα που πήρα τότε, ήταν το crisis management σε επικοινωνιακό επίπεδο, εμπειρία που με δίδαξε δεξιότητες που χρησιμοποιώ μέχρι σήμερα, και στον ρόλο μου στην Uber. Η πορεία μου στην Αμερική δουλεύοντας με early stage startups με έμαθε να είμαι ανθεκτική στην αλλαγή και με βοήθησε να καταπολεμήσω τη μανία για τελειότητα που είχα στις προηγούμενες θέσεις μου, ισορροπώντας την ποιότητα με την ταχύτητα. Τέλος, αναμφίβολα καθοριστική ήταν η ένταξή μου στην ομάδα της Uber το 2015. Η εταιρεία τότε βρισκόταν σε φάση εκρηκτικής ανάπτυξης και το μοντέλο λειτουργίας της στις νέες αγορές ήταν πολύ “startup”: μικρές ομάδες, συνήθως τριών ατόμων, που έστηναν τα πάντα από την αρχή. Το να χτίζουμε κάτι τόσο καινούργιο, σε μια τόσο δυναμική αλλά και πολύπλοκη αγορά όπως η Ελλάδα, ήταν ένα ανεκτίμητο σχολείο για μένα. Μια εμπειρία που, όσος καιρός κι αν περάσει, θα θυμάμαι πάντα ως σταθμό στην καριέρα μου», αναφέρει η ίδια.
«Ήταν μια πορεία που ξεκίνησε τυχαία, αλλά πλέον πιστεύω πως ήταν καρμική»
Από πολύ μικρή, η τεχνολογία και οι δυνατότητές που προσφέρει ενθουσίαζαν την κυρία Βαρούχ. Όπως αναφέρει, όταν πήγε στην Αμερική για το MBA της, είχε στο μυαλό της έναν τελείως διαφορετικό επαγγελματικό δρόμο, καθώς ήθελε να ασχοληθεί με το brand management, ιδανικά σε εταιρείες καλλυντικών ή παιχνιδιών. Όμως τα μαθήματα γύρω από την επιχειρηματικότητα και τις startups, μαζί με την ενθάρρυνση που πήρε από τους καθηγητές της, της άνοιξαν τελείως νέους ορίζοντες. Έτσι, σε ένα ταξίδι της στην Καλιφόρνια, αποφάσισε να εξερευνήσει ευκαιρίες στο Σαν Φρανσίσκο και τη Silicon Valley. Το 2012, μετά από ένα χρόνο freelance συμβουλευτικής σε διάφορες startups στον τομέα του Marketing, εντάχθηκε part-time σε μια νεοσύστατη startup (Wingz) με Γαλλοκαναδούς ιδρυτές στον χώρο του ride sharing. «Θυμάμαι χαρακτηριστικά, κατά την ανάλυση αγοράς, να συζητάμε για την Uber, μια εταιρεία με γερμανικό όνομα που, όπως νομίζαμε, εστίαζε σε premium υπηρεσίες. Ποτέ δεν φανταζόμουν ότι λίγα χρόνια αργότερα θα ήμουν από τα αρχικά μέλη της ομάδας της Uber στην Ελλάδα. Ήταν μια πορεία που ξεκίνησε τυχαία, αλλά πλέον πιστεύω πως ήταν καρμική».

Η Σαρίτα Βαρούχ, Γενική Διευθύντρια της Uber Greece
Με μια πολυετή εμπειρία στο μάρκετινγκ κι έχοντας περάσει από διάφορες εταιρείες με ποικίλους σχετικούς ρόλους, η κυρία Βαρούχ υπογραμμίζει πως όσοι ασχολούνται με το marketing αποκτούν δεξιότητες και έναν διαφορετικό τρόπο αντίληψης που, όπως κρίνει η ίδια, είναι σημαντικός σε έναν ηγετικό ρόλο.
«Η αλήθεια είναι πως όταν ανέλαβα αυτή τη θέση στην Uber ήμουν η μοναδική στο region των 15 χωρών που είχα αυτή την επαγγελματική πορεία. Στην ουσία, το marketing είναι να καταλαβαίνεις τους ανθρώπους, να βρίσκεις τι έχουν πραγματικά ανάγκη και να δημιουργείς λύσεις που έχουν αξία για αυτούς. Καταρχάς, το αντικείμενο αυτό με κατηύθυνε στο να εστιάζω πάντα στον πελάτη. Στην Uber, αυτό σημαίνει να παρέχουμε προϊόντα που βοηθούν τους Έλληνες και τους επισκέπτες να μετακινούνται όπως θέλουν, μέσα στα πλαίσια που θέτει η τοπική νομοθεσία. Επίσης, στο marketing πρέπει να λύνεις προβλήματα δημιουργικά. Έμαθα να αναλύω σύνθετες αγορές, να εντοπίζω ευκαιρίες και να σκέφτομαι στρατηγικά – και το να βρίσκεις λύσεις που να δουλεύουν στην ελληνική πραγματικότητα είναι κάτι που χρειάζεται ευελιξία και φαντασία».
«Το marketing είναι φύσει συνεργατικό και τα όρια υπάρχουν για να ξεπερνιούνται»
Όπως τονίζει στη συνέχεια, το marketing είναι από τη φύση του συνεργατικό. «Με δίδαξε πώς να χτίζω ισχυρές ομάδες και να επηρεάζω χωρίς να έχω πάντα "τυπική εξουσία". Αυτό είναι πολύ σημαντικό για μένα ως Γενική Διευθύντρια: να εμπνέω την ομάδα μου, να χτίζω κουλτούρα καινοτομίας και να στηρίζω το κοινό μας όραμα. Ποτέ δεν ήταν απλά μια δουλειά για μένα. Ήταν ένα σχολείο που μου έδωσε τα εργαλεία για να ηγηθώ αυτού του πολύ δυναμικού κεφαλαίου για την Uber στην Ελλάδα», επισημαίνει η ίδια.
Όσον αφορά το αν αντιμετώπισε δυσκολίες ως γυναίκα σε ηγετική θέση σε κλάδο που είναι διαχρονικά συνδεδεμένος με τους άνδρες, απαντά πως «φυσικά και υπήρξαν προκλήσεις – και πάντα θα υπάρχουν. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε ότι τα στερεότυπα και οι έμφυλες προσδοκίες – δηλαδή η κοινωνική πίεση για το πώς "πρέπει" να συμπεριφέρεται ή να πορεύεται κανείς ανάλογα με το φύλο του – δεν εξαφανίζονται από τη μία μέρα στην άλλη. Τα όρια που έχουμε μάθει, υπάρχουν για να ξεπερνιούνται. Αν δεν τα αμφισβητούμε, δεν προχωράμε μπροστά– ούτε εμείς ως άτομα, ούτε η κοινωνία συνολικά».
«Η ηγεσία δεν χρειάζεται να είναι σκληρή για να είναι αποτελεσματική»
Για τη Σαρίτα Βαρούχ, το "αντίδοτο" ήταν πάντα η συνέπεια, η διαφάνεια και η επιμονή. Μάλιστα, πιστεύει ότι η ηγεσία δεν χρειάζεται να είναι σκληρή για να είναι αποτελεσματική. «Η ενσυναίσθηση, η καθαρότητα σκοπού και η αυθεντικότητα είναι εξίσου ηγετικά χαρακτηριστικά – και πολύ πιο ουσιαστικά. Αυτό το μοντέλο ηγεσίας με εκφράζει και προσπαθώ να υπηρετώ καθημερινά».
«Αν είχα ακολουθήσει την "ενδεδειγμένη" διαδρομή, δεν θα ήμουν εδώ σήμερα»
Μιλώντας για την πιο τολμηρή απόφαση που έχει λάβει κατά τη διάρκεια της καριέρας της, ανακαλεί την εποχή που τελείωνε το ΜΒΑ της και είχε offer για μια μεγάλη FMCG εταιρεία σε θέση Brand Manager στην Αγγλία, την οποία απέρριψε προκειμένου να εξερευνήσει τον κόσμο της τεχνολογίας και των startups, που την είχε γοητεύσει. Έτσι, χωρίς καν να έχει αποκτήσει μια σταθερή εργασία, άφησε τη Βοστώνη και μετακόμισε στο Σαν Φρανσίσκο. Ήταν μια απόφαση δύσκολη τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Αντί να ακολουθήσω τον "ασφαλή" δρόμο που είχα αρχικά στο μυαλό μου -το brand management σε μεγάλες πολυεθνικές- επέλεξα να δουλέψω με startups σε εντελώς πρώιμο στάδιο: χωρίς τίτλους, χωρίς δομές, συχνά και χωρίς χρηματοδότηση», δηλώνει. «Ήταν ένα μεγάλο προσωπικό και επαγγελματικό στοίχημα, αλλά παράλληλα μια ενδιαφέρουσα διαδρομή. Έπρεπε να ξαναμάθω πώς να δουλεύω, να αποδεχτώ την αβεβαιότητα και να χτίζω από το μηδέν. Μέσα από αυτή τη διαδρομή, έμαθα να είμαι ευέλικτη και να βλέπω ευκαιρίες εκεί που άλλοι βλέπουν ρίσκο, κάτι που με οδήγησε τελικά στην Uber, που μόλις τότε ξεκινούσε στην Ελλάδα. Αν είχα ακολουθήσει την "ενδεδειγμένη" διαδρομή, δεν θα ήμουν εδώ σήμερα. Οπότε ναι – ήταν ρίσκο, αλλά ήταν και η απόφαση που μου άλλαξε τη ζωή».
Η κυρία Βαρούχ επιτυγχάνει την προσωπική σας εξέλιξη ως ηγέτιδα σε ένα δυναμικό και απαιτητικό περιβάλλον μέσα από τη διαρκή μάθηση. «Διαβάζω, ακούω, ζητώ feedback και –κυρίως– προσπαθώ να παραμένω αυθεντική. Δεν θεωρώ τίποτα δεδομένο: ρωτάω, αμφισβητώ, μαθαίνω. Δεν υιοθετώ τίποτα αβίαστα. Για μένα, η προσωπική εξέλιξη έρχεται όταν δεν εφησυχάζεις, όταν διατηρείς την περιέργεια και την ταπεινότητα να δεις και αλλιώς τα πράγματα. Επίσης, ως νέα μητέρα, μαθαίνω καθημερινά πώς να ισορροπώ, να βάζω προτεραιότητες, να αφήνω πίσω την τελειότητα για χάρη του ουσιαστικού και να δίνω χώρο στους άλλους να ανθίσουν. Αυτό το ταξίδι με κάνει καλύτερη ως άνθρωπο αλλά και ως επαγγελματία».
«Στόχος μας να προσφέρουμε τεχνογνωσία και εμπειρία προς όφελος επιβατών, οδηγών και της ευρύτερης κοινωνίας»
Η Γενική Διευθύντρια της UBER θεωρεί βασικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η εταιρεία στην ελληνική αγορά την ανάγκη για μεγαλύτερη ρυθμιστική ευελιξία, ώστε να μπορεί να λειτουργεί με τον ίδιο νόμιμο, διαφανή και υπεύθυνο τρόπο που ήδη εφαρμόζεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
«Πιστεύουμε ότι οι πολίτες και οι επισκέπτες της Ελλάδας αξίζουν περισσότερες επιλογές, ποιοτικότερη εξυπηρέτηση και καινοτόμες λύσεις βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Εργαζόμαστε συστηματικά, με σεβασμό στους θεσμούς και με προτεραιότητα τη συνεργασία, ώστε να συμβάλλουμε θετικά στην εξέλιξη του οικοσυστήματος μεταφορών στη χώρα. Στόχος μας δεν είναι να πιέσουμε ή να επιβάλουμε, αλλά να προσφέρουμε τεχνογνωσία και εμπειρία προς όφελος όλων: επιβατών, οδηγών και της ευρύτερης κοινωνίας.
«Καινοτομία χωρίς ρίσκο δεν υπάρχει»
Η Σαρίτα Βαρούχ πιστεύει στο στρατηγικό ρίσκο – στο ρίσκο που βασίζεται σε ανάλυση, προετοιμασία και ενστικτώδη κατανόηση του τι διακυβεύεται. Όπως μοιράζεται, δεν κάνει βήματα στο κενό, αλλά δεν επαναπαύεται και σε ζώνες ασφαλείας. «Στην πραγματικότητα, καμία ουσιαστική πρόοδος δεν έρχεται χωρίς κάποιο βαθμό ρίσκου και ειδικά σε εταιρείες όπως η Uber που είναι σε μια τροχιά γρήγορης ανάπτυξης αλλά και μια εταιρεία που καινοτομεί διαρκώς. Άρα, καινοτομία χωρίς ρίσκο δεν υπάρχει».
Το "βήμα προς το άγνωστο" είναι σχεδόν πάντα μέρος κάθε σημαντικής απόφασης.
Το "βήμα προς το άγνωστο" είναι σχεδόν πάντα μέρος κάθε σημαντικής απόφασης.
Το θέμα είναι να μη σε παραλύει ο φόβος του ρίσκου, αλλά να τον μετατρέπεις σε εργαλείο πλοήγησης
Ο συνδυασμός διορατικότητας και τόλμης είναι για μένα απαραίτητος – ειδικά σε έναν κόσμο που αλλάζει διαρκώς και σε κλάδους τόσο ρευστούς όσο η τεχνολογία και οι μεταφορές. Αν δεν ρισκάρεις με επίγνωση, απλώς μένεις πίσω».
«Το imposter syndrome είναι πραγματικό και δυστυχώς πιο έντονο στις γυναίκες»
Η Γενική Διευθύντρια της UBER Greece είναι ξεκάθαρη ως προς το τι θα συμβούλευε μια γυναίκα που κάνει τώρα τα πρώτα της βήματα στο επιχειρείν και επιδιώκει μια υψηλή θέση στον τεχνολογικό τομέα:θα την προέτρεπε να έχει ξεκάθαρους στόχους και να επενδύσει στο να ξεχωρίσει στο αντικείμενό της – με δουλειά, συνέπεια και περιέργεια. «Να είναι ανοιχτή στη διαρκή μάθηση, αλλά και στο "ξε-μάθημα": να μην φοβάται να αμφισβητήσει όσα ήξερε, να προσαρμόζεται και να αγκαλιάζει την αλλαγή. Από τη δική μου εμπειρία, οι αλλαγές – όσο τρομακτικές κι αν φαίνονται στην αρχή – συνήθως μας πηγαίνουν ένα βήμα μπροστά».
Εκτός αυτού, θα συμβούλευε τις γυναίκες που εισέρχονται τώρα στον χώρο να μη βάζουν όρια στον εαυτό τους. Να πιστεύουν στις δυνατότητές τους και να διεκδικούν, χωρίς φόβο. «Το imposter syndrome είναι πραγματικό και δυστυχώς πιο έντονο στις γυναίκες: έρευνες δείχνουν ότι σχεδόν 3 στις 4 γυναίκες το έχουν βιώσει σε κάποια φάση της καριέρας τους. Γι’ αυτό είναι κρίσιμο να έχουμε δίπλα μας ανθρώπους που μας ενδυναμώνουν, μέντορες και sponsors, είτε είναι γυναίκες είτε άντρες, ακόμη κι αν προέρχονται από διαφορετικούς επαγγελματικούς χώρους», σημειώνει η ίδια εμφατικά.
«Το θέμα δεν είναι να μην πέσεις ποτέ, αλλά να μάθεις πώς να σηκώνεσαι πιο δυνατή κάθε φορά»
Θα τους έλεγε, επίσης, να δουλέψουν την ανθεκτικότητά τους. Οι αποτυχίες είναι αναπόσπαστο κομμάτι της πορείας προς την επιτυχία – και όσο πιο πολύ προσπαθείς, τόσο πιο πιθανό είναι να κάνεις λάθη. Αυτό δεν είναι αποτυχία, είναι εξέλιξη. Το θέμα δεν είναι να μην πέσεις ποτέ, αλλά να μάθεις πώς να σηκώνεσαι πιο δυνατή κάθε φορά. Αν έχεις αυτά, δεν υπάρχει κανένας χώρος που να μην μπορεί να γίνει και δικός σου», κλείνει με τη σοφία που της έχει προσδώσει η πολυετής πορεία της και οι πολυποίκιλες προκλήσεις και εμπειρίες.
Σχολιάστε