Η γενιά Alpha: Digital from birth
08/07/2025 | 11:30
07/08/2025 | 09:27
Υπάρχει μια γενιά που πρόλαβε τη σύνδεση στο Internet με τη συνοδεία ενός modem που ξεφυσούσε σαν δαιμονισμένο τσαγερό. Είναι η Gen X (γεννηθέντες περίπου 1965-1980). Υπάρχουν 2 γενιές που έζησαν τη μετάβαση από τον απλοϊκό κόσμο του Nokia με το φιδάκι, στον κόσμο των πανίσχυρων smartphones με τα αμέτρητα apps, τις κάμερες υψηλής ανάλυσης και την αδιάκοπη συνδεσιμότητα. Είναι οι Millennials και η Generation Z (γεννηθέντες περίπου 1980 – 2010).
Υπάρχει όμως, πλέον, μια γενιά που “έρχεται με φόρα”, αριθμεί ήδη 2 δισεκατομμύρια άτομα, και δεν γνωρίζει κανέναν άλλον κόσμο εκτός από τον ψηφιακό. Καλωσορίστε τη γενιά Alpha (γεννηθέντες 2010 και μετά), που ελπίζω να μην αποδειχθεί γενιά Ωμέγα για τον πλανήτη.
Αλήθεια, πώς θα μιλήσεις σε μια τέτοια γενιά, που ενηλικιώνεται σε ελάχιστα χρόνια; Σίγουρα όχι με το έντυπο door to door στην είσοδο της πολυκατοικίας - έχεις σίγουρο το μποϊκοτάζ για σπατάλη χαρτιού! Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου που ακολουθεί.
Προσωποποίηση. Το άλφα και το ωμέγα της γενιάς Alpha
Η γενιά Alpha δεν είναι απλώς μια νέα γενιά. Είναι η πρώτη που γεννιέται μέσα σε έναν κόσμο όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι κάτι καινούριο ή επαναστατικό, αλλά το αυτονόητο. Για τους Alphas, το να χρησιμοποιούν την τεχνητή Νοημοσύνη και το Internet of Things για να οργανώνουν τη ζωή τους, είναι τόσο φυσικό όσο ήταν για τους … αρχαίους το “πάρε το μηδέν” στο τηλέφωνο.
Τι σημαίνει αυτό για το brands; Ότι χάρη στο AI, οι εμπειρίες των Alphas θα είναι πιο προσωποποιημένες από ποτέ. Κάθε Alpha θα βιώνει έναν κόσμο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του: από τις εκπαιδευτικές του ανάγκες, μέχρι τα ψώνια και την ψυχαγωγία του. Εάν το brand σας δεν είναι έτοιμο να προσφέρει προσωποποιημένες λύσεις, καλύτερα να το ξανασκεφτεί. Στον κόσμο των Alphas, η μαζική επικοινωνία και τα γενικευμένα μηνύματα θα είναι απομεινάρια μιας άλλης εποχής, που εκείνοι δεν θα έχουν καν γνωρίσει.
Τεχνολογία. Η μόνη γέφυρα προς τη γενιά Alpha
Σχεδόν στο 100% των περιπτώσεων, η τεχνολογία θα είναι η μόνη γέφυρα προς τη γενιά Alpha. Apps, metaverses, wearables, websites, όλα αυτά, και μόνο αυτά, θα αποτελούν τις νέες πύλες επικοινωνίας με τους Alphas. Όποιο brand δεν είναι παρόν εκεί, με τρόπο οργανικό και άμεσο, απλώς δεν θα υπάρχει γι’ αυτούς.
Και αν με ρωτήσετε “δηλαδή το πατροπαράδοτο word of mouth θα πάψει να υπάρχει;”, θα σας απαντήσω ότι το word of mouth των δεν πρόκειται να σταματήσει ποτέ να υπάρχει, μόνο που τα στόματα θα είναι ψηφιακά (και όσοι ανησυχείτε τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τις ανθρώπινες σχέσεις, μην αγχώνεστε – και τα emoji έχουν ψυχή!).
Βίντεο. Το Νο 1 κανάλι επικοινωνίας
Εάν αναρωτιέστε ποιο θα είναι το απόλυτο μέσο επικοινωνίας και επιρροής, η απάντηση είναι ξεκάθαρη: το βίντεο. Για τους Alphas, το βίντεο θα είναι το βασικό εργαλείο για κάθε μορφή αλληλεπίδρασης. Θα τους ενημερώνει, θα τους διασκεδάζει, θα τους εμπνέει, και ναι, θα τους καθοδηγεί στις κρίσεις τους.
Σε έναν κόσμο γεμάτο οπτικοακουστικά stimuli, οι εικόνες και τα κινούμενα πλάνα θα λειτουργούν ως το νέο κριτήριο αξιολόγησης. Όσο οργουελικό κι αν ακούγεται, το βίντεο θα μπορεί να “δικάσει”: brands, προϊόντα, ακόμα και αξίες. Και αυτή η κρίση δεν θα έρχεται με καθυστέρηση, αλλά σε πραγματικό χρόνο.
Παίξτε με τους δικούς τους όρους.
Σας άφησα το πιο σημαντικό από όλα για το τέλος. Υπάρχει κάτι θεμελιώδες που πρέπει να κατανοήσετε, εάν θέλετε να προσεγγίσετε τη γενιά Άλφα. Δεν θα τους κερδίσετε με τους δικούς σας όρους, αλλά με τους δικούς τους.
Δεν θα κερδίσετε ούτε έναν Alpha, στηριγμένοι σε στατικά μοντέλα πωλήσεων, βαρετές φόρμες, ή ωραία φτιαγμένα μηνύματα που δεν τους αφορούν άμεσα. Αντίθετα, εσείς θα πρέπει να είστε εκεί, διαθέσιμοι 24/7, όταν ο Alpha —ή καλύτερα, το προσωπικό του AI— αποφασίσει να σας αναζητήσει. Όχι τη στιγμή που εσείς στέλνετε το newsletter σας, αλλά τη στιγμή που εκείνος έχει ανάγκη. Η σχέση θα είναι on-demand: η δική του ανάγκη πρέπει να γίνει η δική σας άμεση ανταπόκριση.
Αυτή η μετάβαση δεν είναι απλώς τεχνολογική. Είναι πολιτισμική. Μια νέα κουλτούρα αμεσότητας, αυθεντικότητας και προσωποποίησης αναδύεται. Και η γενιά Alpha δεν θα έχει την παραμικρή υπομονή για brands που δεν καταλαβαίνουν πώς λειτουργεί αυτό το νέο σύστημα.
Συμπέρασμα
Εάν θέλετε να χτίσετε ουσιαστικές σχέσεις με τη γενιά Alpha, ξεκινήστε από σήμερα:
- Δημιουργήστε προσωποποιημένες εμπειρίες με τη βοήθεια της AI.
- Επενδύστε στην άμεση διαθεσιμότητα και στο real-time support.
- Βάλτε το βίντεο στην καρδιά της επικοινωνιακής σας στρατηγικής.
- Μην προσπαθείτε να εκπαιδεύσετε τους Alphas στις δικές σας φόρμες. Εκπαιδευτείτε εσείς στους δικούς τους κώδικες.
Η γενιά Alpha δεν έρχεται απλώς. Είναι ήδη εδώ, και γράφει τους νέους κανόνες του παιχνιδιού. Το ερώτημα είναι: Θα παίξετε;
Σχολιάστε