GIGPOSSIBLE: Μια καινοτόμος πλατφόρμα που δημιουργεί win - win συνθήκες για εργαζόμενους και εργοδότες
Τι μας είπε ο CEO της GIGPOSSIBLE, Λάζαρος Θωμάς - Τα πρώτα βήματα, οι επόμενοι στόχοι και οι προκλήσεις
17/12/2025 | 08:00
17/12/2025 | 12:49
Μια άμεση, διαφανή και mobile-first αγορά εργασίας επιδιώκει να δημιουργήσει η καινοτόμος πλατφόρμα GIGPOSSIBLE, δίνοντας λύσεις στις αυξανόμενες προκλήσεις γύρω από το τοπίο της απασχόλησης, της οποίας ο μετασχηματισμός βρίσκεται εν εξελίξει.
Δεν είναι λίγες οι έρευνες και οι αναφορές, άλλωστε, στην αγορά που φανερώνουν τις νέες τάσεις που υπάρχουν σε επίπεδο εργασίας: νέα τεχνολογικά εργαλεία, αυξανόμενες ανάγκες των επιχειρήσεων, ευελιξία και διαφορετικού τύπου μοντέλο εργασίας που αναζητούν οι νεότερες γενιές.
Συγκεκριμένα, η ελληνική πλατφόρμα συνδέει άμεσα επιχειρήσεις και εργαζόμενους κάθε τύπου (full-time, part-time, seasonal, gig - work) σε κλάδους όπως φιλοξενία, εστίαση, retail, events, τουρισμό, logistics, παρέχοντας ουσιαστικά το πλεονέκτημα της γρήγορης εύρεσης προσωπικού και στη ρεαλιστική κάλυψη θέσεων, είτε για μια full-time πρόσληψη, είτε για part-time. Ας δούμε τι επικρατεί σήμερα:
Όπως εξηγεί ο CEO της GIGPOSSIBLE κ. Λάζαρος Θωμάς, στην ελληνική αγορά εργασίας υπάρχει μια αντίφαση τα τελευταία χρόνια. Από τη μία πλευρά, χιλιάδες επιχειρήσεις -ιδίως σε τουρισμό, φιλοξενία, λιανεμπόριο και υπηρεσίες- δηλώνουν αδυναμία να βρουν προσωπικό. Από την άλλη, μια ολόκληρη γενιά νέων εργαζομένων κινείται ανάμεσα σε περιστασιακές δουλειές, επισφαλείς συνθήκες και ανεπίσημα κανάλια εύρεσης εργασίας, χωρίς σταθερότητα, διαφάνεια ή προοπτική.
Σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία, περισσότερες από 330.000 θέσεις εργασίας μένουν ακάλυπτες κάθε χρόνο, κυρίως σε τομείς έντασης εργασίας όπως ο τουρισμός, η φιλοξενία, το λιανεμπόριο, η αγροτική οικονομία και τα events. Μόνο το 2023, τα ξενοδοχεία δεν κατάφεραν να καλύψουν περίπου 80.000 θέσεις, την ώρα που η τουριστική ζήτηση βρισκόταν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Στην Αττική, αλλά και σε τουριστικούς προορισμούς, χιλιάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις εξακολουθούν να βασίζονται σε Facebook groups, προσωπικές γνωριμίες και λύσεις «τελευταίας στιγμής» για να καλύψουν βάρδιες. Το αποτέλεσμα πολλές φορές δεν είναι ικανοποιητικό, μιας και αρκετοί εργαζόμενοι τελικά δεν εμφανίζονται, δεν υπάρχει η ανάλογη απόδοση και αποτέλεσμα, χάνονται έσοδα και χρόνος και εν τέλει η συνολική εμπειρία πελάτη μπορεί να είναι κακή.
Την ίδια στιγμή, η γενιά 18–30 ετών έχει αλλάξει ριζικά τις προσδοκίες της από την εργασία. Σύμφωνα με στοιχεία της GIGPOSSIBLE, το 88% διαχειρίζεται σχεδόν όλη την καθημερινότητά του από το κινητό, αλλά δεν μπορεί να εργαστεί με τον ίδιο τρόπο. Το 70% δηλώνει ότι προτιμά έλεγχο στα ωράρια και την καθημερινότητά του, ενώ περίπου 4 στους 10 εργάζονται ήδη σε περισσότερες από μία δουλειές παράλληλα.
Το πρόβλημα, σύμφωνα με τον Λ. Θωμά, δεν είναι η έλλειψη ανθρώπων. Είναι η έλλειψη υποδομής που να συνδέει, σε πραγματικό χρόνο και με διαφάνεια, τις ανάγκες της αγοράς με τη διαθεσιμότητα των εργαζομένων.

Τα οφέλη που προσφέρει η πλατφόρμα
Για τις επιχειρήσεις, η πλατφόρμα προσφέρει άμεσο matching με διαθέσιμους εργαζόμενους, verified προφίλ, σύστημα αξιολογήσεων και badges, καθώς και in-app επικοινωνία για την οργάνωση βαρδιών ή συνεντεύξεων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην κάλυψη last-minute αναγκών, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα σε τουρισμό και εστίαση, όπως τονίζει ο CEO της start up.
Για τους εργαζόμενους, η εμπειρία είναι εξίσου σημαντική. Μπορούν να επιλέγουν πρωινές, απογευματινές ή βραδινές βάρδιες, να αναζητούν σταθερή ή ευέλικτη απασχόληση, να χτίζουν επαγγελματικό προφίλ με reviews και να έχουν πρόσβαση σε ευκαιρίες τόσο σε τουριστικούς κόμβους, όπως η Ρόδος, όσο και σε μεγάλα αστικά κέντρα, όπως η Αθήνα.
Το όφελος είναι τριπλό. Οι επιχειρήσεις αυξάνουν τα έσοδά τους μέσω σωστής στελέχωσης και μειώνουν το burnout του προσωπικού τους. Οι εργαζόμενοι αποκτούν έλεγχο, διαφάνεια και αξιοπρέπεια, ενώ σε μακροοικονομικό επίπεδο, ενισχύεται η απασχόληση των νέων, περιορίζεται η μαύρη εργασία και βελτιώνεται η ποιότητα υπηρεσιών σε κρίσιμους κλάδους.
Η ομάδα και το business model
Πίσω από τη GIGPOSSIBLE βρίσκεται μια ομάδα νέων επαγγελματιών με εξειδίκευση σε χρηματοοικονομικά, τεχνολογία, νομικές επιστήμες, marketing και εμπειρία στο customer experience. Ο CEO και συνιδρυτής Λάζαρος Θωμάς προέρχεται από τον χώρο των χρηματοοικονομικών και της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων, ενώ ο CTO David Hamlyn είναι ερευνητής διδακτορικού επιπέδου στη μηχανική μάθηση, με καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του αλγορίθμου αντιστοίχισης της πλατφόρμας.
Η λειτουργική και νομική δομή της εταιρείας υποστηρίζεται από τον COO Γιάννη Θωμά, με εμπειρία στο recruitment και το business development, ενώ με το B2C κομμάτι ασχολείται η Γεωργία Κετσετζή, η οποία γνωρίζει από πρώτο χέρι την πραγματικότητα των gig εργαζομένων στη φιλοξενία. Στην ομάδα συμμετέχει και η Μαρία Καρδαμένη, με πολυετή εμπειρία στο marketing και την επιχειρηματικότητα.
Η εταιρεία ξεκίνησε με ίδια κεφάλαια, in-house ομάδα και τα πρώτα έσοδα πλέον έρχονται από συνδρομές εργοδοτών για gig staffing και από χρεώσεις αγγελιών πλήρους απασχόλησης, χωρίς καμία επιβάρυνση για τους εργαζόμενους.
Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ισχυρή αποδοχή από την πλευρά των εργαζομένων: πάνω από 21.000 εγγεγραμμένοι χρήστες και μέσος χρόνος κάλυψης βαρδιών κάτω από 8 ώρες.
Στοιχείο-κλειδί και ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση -όπως εξηγεί ο Λ. Θωμάς- εντοπίζεται στην πλευρά των εργοδοτών, όπου εξακολουθεί να υπάρχει σχετική αντίσταση στο να αλλάξει πρακτικές και κουλτούρα σε προσλήψεις και ανεύρεση εργατικού δυναμικού.
Από την άλλη πλευρά, άλλα στοιχεία δείχνουν πως 1 στα 5 ευρώ στην Ελλάδα θεωρείται αδήλωτο εισόδημα, γεγονός που συνιστά τεράστια απώλεια εσόδων για το κράτος. Στο πλαίσιο αυτό, η πλατφόρμα αποτελεί μια εγγενή λύση που διασφαλίζει τις νόμιμες ροές εσόδων (ασφαλιστικές εισφορές, φόροι).
Τα επόμενα βήματα
Πρώτο βήμα για την εταιρεία είναι η εδραίωση στην ελληνική αγορά και έπειτα η διεθνής επέκταση. Με βάση τις εργασίες σε Ρόδο και Αθήνα, η GIGPOSSIBLE στοχεύει να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς πανελλαδικά.
Στα επόμενα στρατηγικά βήματα αποτελεί η αγορά της Κύπρου και οι Βαλκανικές χώρες (π.χ. Κροατία, Σερβία) να είναι στο επίκεντρο. Πάντως το 2026 θα πρέπει να αναμένεται η είσοδος σε μια νέα αγορά.
Στα άμεσα σχέδια περιλαμβάνεται η επέκταση και στους κλάδους της αγροτικής οικονομίας και των κατασκευών, όπου επίσης υπάρχει τεράστιο έλλειμμα προσωπικού. Ήδη, άλλωστε η εταιρεία έχει πελάτες στους κλάδους των Logistics, των εργοστασίων και της βιομηχανίας (manufacturing).
Στους στόχους της πλατφόρμας περιλαμβάνεται και περαιτέρω ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και μια καινοτομία στον χώρο του staffing που, όπως υποστηρίζει η ομάδα, δεν έχει εφαρμοστεί διεθνώς.
Εν κατακλείδι, σε μια αγορά που αλλάζει με πολύ γρήγορους ρυθμούς, η GIGPOSSIBLE ποντάρει στο timing των ημερών μας, καθώς οι επιχειρήσεις χρειάζονται ανθρώπους, οι νέοι ζητούν ευελιξία και η τεχνολογία μπορεί -ίσως για πρώτη φορά- να ενώσει τις δύο πλευρές σε πραγματικό χρόνο. Το αν θα πετύχει να μετασχηματίσει την ελληνική αγορά εργασίας, θα εξαρτηθεί από το πόσοι εργοδότες είναι έτοιμοι να αφήσουν πίσω τις παλιές πρακτικές και να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό…

Σχολιάστε