NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Εργασιακή δέσμευση & ικανοποίηση: Ο ρόλος τους στην εποχή του Internet of Things

Εργασιακή δέσμευση & ικανοποίηση: Ο ρόλος τους στην εποχή του Internet of Things

Ζούμε στην εποχή του Internet of Things, του διαδικτύου των πραγμάτων. Μία εποχή όπου τα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε εμείς οι τελικοί χρήστες στην καθημερινότητας μας, αλλά και τα μηχανήματα και οι συσκευές που χρησιμοποιούνται σχεδόν σε όλους τους κλάδους των επιχειρήσεων και της βιομηχανίας, διαθέτουν ενσωματωμένους αισθητήρες για τη συλλογή δεδομένων και την ανάληψη κάποιας δράσης σε αυτά μέσα σε ένα δίκτυο, με σκοπό τη βελτίωση των προϊόντων και των υπηρεσιών, ώστε να γίνει η ζωή όλων μας πιο εύκολη.

Ωστόσο, η έλευση του IoT στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων, αλλάζει δραστικά τα δεδομένα και για τον ανταγωνισμό.  Για παράδειγμα, μέσα από την ανάπτυξη έξυπνων, συνδεδεμένων προϊόντων, δημιουργούνται νέες ευκαιρίες για διαφοροποίηση τους και άρα για να κατέχει μία επιχείρηση, που θα αποφασίσει να κάνει χρήση των πληροφοριών που συλλέγει, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, έναντι των άλλων.

Οι πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες χρησιμοποιούν τα προϊόντα, δίνει στις επιχειρήσεις την ικανότητα να γνωρίζουν ακριβώς τις ανάγκες των πελατών τους, να προσαρμόζουν προϊόντα τους και να καθορίζουν τις πιο ανταγωνιστές τιμές για αυτά, σε σχέση με την αξία που προσφέρουν στο αγοραστικό τους κοινό. Επιπλέον, δίνεται έτσι η ευκαιρία στις επιχειρήσεις να «χτίζουν» και μία πιο στενή σχέση με τους πελάτες τους, ανταποκρινόμενοι κάθε φορά ακριβώς σε αυτό που θέλουν.

Και από την άλλη, η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών αυξάνεται, καθώς μέσα από τις πληροφορίες που μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους, ανά πάσα στιγμή, έχουν τη δυνατότητα να κάνουν καλύτερες επιλογές, σύμφωνα με τις ανάγκες τους, και να ασκούν πολλές φορές πίεση για την βελτίωση της ποιότητας αλλά και για την διαμόρφωση της τιμής των προϊόντων και των υπηρεσιών. Και, φυσικά, να επιλέγουν από που θα αγοράσουν.

Ο πυρήνας όλων αυτών όμως ξεκινάει από τα ίδια τα προϊόντα και τις υπηρεσίες και την ποιότητα τους. Για να γίνει αποδοτική χρήση των δεδομένων, με αποτέλεσμα να γίνει μία επιχείρηση πιο ανταγωνιστική και να αυξήσει τα κέρδη της, θα πρέπει οι άνθρωποι που θα συμβάλλουν σε αυτό, οι εργαζόμενοι, να έχουν τα «μεράκι» να αξιοποιήσουν τις πληροφορίες αυτές με τον βέλτιστο τρόπο για να παράγουν καλά προϊόντα και υπηρεσίες. Να δουν τον εαυτό τους ως μέρος της συλλογικής δράσης για την επίτευξη του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και της βελτίωσης της ζωής των καταναλωτών. Να τους νοιάζει να πετύχουν το κάτι παραπάνω και το διαφορετικό. Να έχουν τη θετική αγωνία και ανυπομονησία να δουν τα δεδομένα να γίνονται πράξη μέσα από τη βελτίωση των παραγόμενων αποτελεσμάτων.

Και όλα τα παραπάνω, δεν είναι δυνατό να τα πετύχει η τεχνολογία από μόνη της. Ο ανθρώπινος παράγοντας θα κάνει πάντα τη διαφορά. Θα προσθέτει αυτό το κάτι παραπάνω, που θα φέρει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Την ψυχή! Γι’ αυτό και στην εποχή του Internet of Things, όπου η σύγκριση μεταξύ των προϊόντων και την υπηρεσιών μπορεί να γίνει πολύ εύκολα, αξίζει τον κόπο οι επιχειρήσεις να στραφούν στον πυρήνα του ποιοτικού και ανταγωνιστικού τους αποτελέσματος, στον άνθρωπο. Χωρίς χαρούμενους ανθρώπους, μία επιχείρηση, δεν μπορεί να κάνει πολλά.  Για το λόγο αυτό, πρέπει να επενδύει σε ένα θετικό περιβάλλον εργασίας, στο οποίο η συμβολή του ανθρώπινου δυναμικού θα αναγνωρίζεται και θα εκτιμάται.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr