NEWSFLASH...
Coaching & Training | Business Coaching
ανάγνωση

3 τρόποι για να κάνετε business αποτελεσματικά και δημιουργικά

3 τρόποι για να κάνετε business αποτελεσματικά και δημιουργικά

Η Ρούλα είναι μία κοπέλα που δημιουργεί. Σχεδιάζει και παράγει ρούχα, τσάντες και άλλα αξεσουάρ εδώ και 15 χρόνια. Της προέκυψε. Αυτή η τάση της και το ταλέντο της δεν ήταν εμφανές από την παιδική της ηλικία. Αυτό που ήταν σίγουρο ήταν ότι ήθελε να γίνει μία επιχειρηματίας ρίσκου.

Τώρα, μετά από 15 χρόνια δημιουργικής πορείας, νιώθει ότι πρέπει να βάλει τα πράγματα σε μια σειρά. Να αφήσει στην άκρη τη «δημιουργική προχειρότητα», όπως την ονομάζω, η οποία είναι ίδιον πολλών ανθρώπων που ανήκουν στη λεγομένη Δημιουργική Οικονομία. Έχει καταλάβει ότι άλλο είναι να είσαι δημιουργικός και άλλο παραγωγικά και αποτελεσματικά δημιουργικός. Έχει καταλάβει ότι για να φανεί η δουλειά σου, οι δημιουργίες σου, δεν φτάνει μόνο να τις παράγεις. Πρέπει να κάνεις κι άλλα βήματα για να βγεις προς τα έξω, να σε γνωρίζει ο κόσμος και να του προσφέρεις την αξία που θέλεις.

Από τα συμφραζόμενά της, τα οποία προέκυψαν ως απαντήσεις σε συγκεκριμένες ερωτήσεις που της έθεσα κατά την πρώτη συνάντησή μας, βγήκαν τα ακόλουθα lessons-learned:

Πρώτο Μάθημα: Το χάος χρειάζεται... άλλα τόσο όσο

Το χάος είναι πηγή έμπνευσης. Όμως, για να αναγνωριστεί η δουλειά σου, για να υπάρχει ζήτηση για ό,τι παράγεις, πρέπει να δημιουργήσεις και μία οργανωσιακή δομή, κομμένη και ραμμένη στα μέτρα σου. Θα πρέπει να θέσεις στόχους, μικρούς και SMART και προχωρώντας βήμα βήμα, με αρωγούς το σωστό μείγμα των business εργαλείων, να βγεις οργανωμένα προς τα έξω, ώστε να προσελκύσεις εκείνους τους πελάτες-συνεργάτες με τους οποίους θα συνδεθείς συναισθηματικά και θα είναι συνοδοιπόροι σου. Αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος να «εκτεθείς» χωρίς να φοβάσαι. Είναι ο μοναδικός τρόπος να επιτύχεις το σκοπό σου, παράγοντας αληθινή αξία για τους άλλους. Και πάντα, χωρίς να προδίδεις το «Γιατί» σου. Δηλαδή, πρώτα η επιχείρηση και μετά το προϊόν.

Δεύτερο Μάθημα: Μην παίρνεις προσωπικά την κριτική

Στα πρώτα της βήματά της, μία δυνητική πελάτισσα της Ρούλας της είπε: «Και ποια είσαι εσύ ώστε να συνεργαστώ μαζί σου;» Η Ρούλα το πήρε εντελώς προσωπικά και ομολογουμένως αυτό το γεγονός την έριξε. Άρχισε να αναρωτιέται αν αξίζει και αν πρέπει να συνεχίσει αυτό που έκανε. Ευτυχώς, αντέδρασε «υγιώς» και δεν τα παράτησε. Ακόμα όμως δεν αναγνωρίζει στον εαυτό της την αξία του και το τι είναι ικανή να προσφέρει στον κόσμο μέσα από τις δημιουργίες της. Η κριτική πρέπει να ιδωθεί ως ανατροφοδότηση που προάγει την ανάπτυξη και την εξέλιξη. Όταν δεν μπορούμε να διαχειριστούμε την κριτική και δεν την βλέπουμε ως μία ευκαιρία να γίνουμε καλύτεροι, τότε σημαίνει ότι ήρθε η στιγμή να ασχοληθούμε με το Self-Branding μας, το οποίο ενσωματώνεται σε κάθε project μας, σε κάθε επιχειρηματικό μας εγχείρημα. Είναι ο φακός που δείχνει την κατεύθυνση. Είναι αυτό που σηματοδοτεί ότι ξέρουμε ποιοι είμαστε και ότι έχουμε βρει το Vantage Angle μας. Και τότε ένα είναι σίγουρο. Δεν θα παίρνουμε προσωπικά την κριτική που μας γίνεται.

Τρίτο Μάθημα: Μην χάνεις το κουράγιο σου

Πάρε ρίσκα. Η δημιουργικότητα είναι η πηγή της μετα-καινοτομίας. Είναι αυτή που τροφοδοτεί την εξέλιξη και κάνει τη διαφορά. Ο φόβος εξαφανίζει τη δημιουργικότητα (και όχι μόνο...) Και φόβος υπάρχει όταν περνούμε φάσεις μη έμπνευσης. Φάσεις βαριεστημάρας ή/και μπουχτίσματος. Το να δίνεις κάτι καινούργιο στους ανθρώπους που σε τιμούν και σε υποστηρίζουν είναι must. Όμως, χρειάζεται και μέτρο. Χρειάζεται εστίαση σ’ αυτά που πραγματικά αξίζουν και παράγουν αληθινή αξία. Το να έχουμε στο μυαλό μας ότι η έλλειψη πολλές φορές γεννά «ζήτηση» είναι σημαντικό. Κι αυτό ισχύει και στο θέμα «δημιουργικότητα», αλλά και στο θέμα «διαθεσιμότητα προϊόντων/υπηρεσιών.» Άρα, πατήστε φρένο. Δώστε χώρο και χρόνο στον εαυτό σας. Χρησιμοποιείστε τον κανόνα 50-50 ώστε να μην πέφτετε στην παγίδα του φόβου. Τότε είναι που το να ρισκάρετε και να αρπάζετε τις ευκαιρίες θα προκύπτει φυσικά και αβίαστα.

Συμπέρασμα

Αυτά τα lessons-learned είναι μαθήματα για όλους όσους «επιχειρούν.» Για όλους όσους δημιουργούν ένα προϊόν/υπηρεσία, άσχετα με τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιούνται. Είναι για όλους εκείνους που υπάρχουν μέσα στη Δημιουργική Οικονομία και θέλουν να υλοποιήσουν projects επαναστατικά, που ταρακουνούν με το δικό τους μοναδικό τρόπο το επιχειρηματικό και όχι μόνο status-quo. Είναι για όλους εκείνους που πραγματικά έχουν να δώσουν στους συνανθρώπους τους και δεν βρίσκουν τον τρόπο να τους προσεγγίσουν, βγαίνοντας από την αφάνεια.

Ο κόσμος μας θα ήταν πολύ καλύτερος αν οι δημιουργικοί άνθρωποι, που είναι πολλοί, έβγαιναν δυναμικά προς τα έξω, με έναν δομημένο τρόπο, χωρίς να προδίδουν τις αξίες τους και τα πιστεύω τους. Θα ήταν καλύτερος, αν οι δημιουργικοί άνθρωποι δεν έκλειναν τις ιδέες τους μέσα σε ένα καβούκι περιμένοντας να γίνει κάτι, έξω από αυτούς, για να γίνουν «διάσημοι.» Τίποτα δεν μπορεί να συμβεί πατώντας ένα κουμπί! Η διευρυμένη και άμεση δράση, που βασίζεται σε γερά θεμέλια, κάνει τη διαφορά! Τότε είναι που... the adventure begins! Και... οι δημιουργικοί άνθρωποι αγαπούν την περιπέτεια!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr