NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Marketing
ανάγνωση

O2O Marketing: Από την online εμπειρία στην offline αγορά!

O2O Marketing: Από την online εμπειρία στην offline αγορά!

Το Ο2Ο Marketing φέρνει στο προσκήνιο τη νέα μορφή αγοραστικής εμπειρίας: την online-to-offilne εμπειρία!

Σήμερα, ο καταναλωτής αποζητά απεριόριστη ευκολία και ευελιξία σε όλα τα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας. Φυσικά, η δυνατότητα online αγορών είναι μία εξαιρετική λύση για εκείνον. Ωστόσο, δεν αποτελεί πάντοτε το ζητούμενο – ούτε για τον καταναλωτή ούτε για τον επιχειρηματία.

Συχνά, το ζητούμενο είναι, απλώς, η ομαλή διασύνδεση του online και offline κόσμου, με στόχο τη δημιουργία μίας ολοκληρωμένης και συνεχόμενης εμπειρίας για τον καταναλωτή. Για τον καταναλωτή που, τις περισσότερες φορές, αντλεί πληροφορίες από το διαδίκτυο και αγοράζει στο φυσικό κατάστημα!

Σε αυτό ακριβώς το σημείο, το O2O (Online-to-Offline) Marketing αναλαμβάνει δράση. Πώς; Αξιοποιώντας στο έπακρο την digital παρουσία σας, μέσα από μία νέα, διακαναλική προσέγγιση, ώστε να ενισχύσει σημαντικά τις πωλήσεις στο φυσικό σας κατάστημα.  

Τι είναι το O2O Marketing;

To O2O Marketing αποτελεί εκείνη τη στρατηγική marketing που επιδιώκει να προσελκύσει το καταναλωτικό κοινό που ασχολείται ενεργά με το διαδίκτυο, ενθαρρύνοντάς το να αποχωρήσει από το ηλεκτρονικό περιβάλλον και να επισκεφθεί το φυσικό κατάστημα μιας επιχείρησης, ώστε να πραγματοποιήσει μία αγορά. Με άλλα λόγια, το O2O Marketing δημιουργεί ή ενδυναμώνει το engagement με το online κοινό, μέσω εύστοχων inbound marketing πρακτικών, τις οποίες ενσωματώνει στις παραδοσιακές τακτικές διαφήμισης.  

Γιατί το Ο2Ο Marketing είναι απαραίτητο;

Αν και το O2O Marketing δεν αποτελεί καινούργια μορφή marketing, τον τελευταίο καιρό έχει αποκτήσει βαρύνουσα σημασία, χάρη στην όλο και πιο συστηματική χρήση των mobile συσκευών από το κοινό για καταναλωτικούς σκοπούς. Πλέον, ο χρήστης, ανά πάσα στιγμή, πραγματοποιεί μία απλή περιήγηση από το smartphone του, ώστε να αναζητήσει ένα συγκεκριμένο προϊόν, να συγκρίνει χαρακτηριστικά ή και να προβεί σε μία online παραγγελία.  

Επομένως, τώρα – πιο πολύ από ποτέ – κρίνεται ως επιτακτική η διαδικτυακή προσέγγιση των αγοραστών από όσους επιχειρηματίες επιθυμούν να στρέψουν τόσο τα βλέμματα όσο και το ενδιαφέρον του κοινού στο φυσικό τους κατάστημα!

Επιπλέον, αναλογιστείτε τα εξής δεδομένα:  

Ορισμένα προϊόντα – πόσω μάλλον υπηρεσίες – απαιτούν, λόγω της φύσης τους, την επίσκεψη του καταναλωτή στο φυσικό κατάστημα μίας επιχείρησης, ώστε να ολοκληρωθεί μία αγορά.

Αρκετά προϊόντα, ακόμη κι αν δεν απαιτούν από τη φύση τους την παρουσία του καταναλωτή, παραδοσιακά αγοράζονται μόνο σε ένα φυσικό – και όχι ηλεκτρονικό – κατάστημα. Ποιος θα αγόραζε ένα αυτοκίνητο από το Internet, δίχως να το δει πρώτα από κοντά; Ή ακόμη και μία τηλεόραση;

Αρκετοί καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν τη δια ζώσης επαφή με ένα προϊόν, ανεξάρτητα από τη φύση του, προτού το αγοράσουν. Αυτό συμβαίνει, καθώς επιθυμούν να συμμετέχουν όλες οι αισθήσεις τους στην αγοραστική διαδικασία, με το “hands-on” experience να εμπνέει σ’ αυτούς ασφάλεια και εμπιστοσύνη για τις τελικές αποφάσεις τους.

Αρκετές εμπορικές επιχειρήσεις διαπιστώνουν ότι η αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων του ηλεκτρονικού καταστήματός τους συνεπάγεται τη μείωση των πωλήσεων και εσόδων των φυσικών καταστημάτων τους – γεγονός, που υποβαθμίζει τα πραγματικά κέρδη τους.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του O2O Marketing;

Σε συνέχεια των παραπάνω, γίνεται κατανοητό ότι μία αποτελεσματική στρατηγική O2O Marketing θα αυξήσει την αναγνωρισιμότητα – ιδανικά, και το virality – του brand σας, δίνοντας στο κοινό σας πλήθος κινήτρων να «τρέξει» στο φυσικό σας κατάστημα! Δεδομένου, μάλιστα, ότι σχεδόν το 80% των καταναλωτών διεξάγει, έτσι κι αλλιώς, έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο, είτε αγοράζει online είτε offline, είναι άκρως σημαντικό να το συναρπάσετε με το digital περιεχόμενό σας, κάνοντάς το να έρθει απευθείας στο δικό σας πραγματικό κατάστημα, χωρίς ενδιάμεσες στάσεις.  

Η δημιουργία μίας ολοκληρωμένης online-to-offline εμπειρίας για τον καταναλωτή, κατά την οποία ο ίδιος θα μπορεί να αποκομίσει πληροφορίες και οφέλη από πολλαπλά μέσα, θα αναβαθμίσει τα επίπεδα ικανοποίησής του από εσάς, ενισχύοντας την εικόνα και το κύρος της επιχείρησής σας. Ακόμη, εάν ταυτόχρονα διατηρείτε ένα e-shop, θα μπορείτε ευκολότερα να εξισορροπήσετε τις δαπάνες μεταξύ ηλεκτρονικού και φυσικού καταστήματος, ελαχιστοποιώντας της απώλειες του ενός σε βάρος του άλλου, καθώς και να προωθήσετε επιτυχημένες στρατηγικές cross-selling.

Το Ο2Ο Marketing και η omni-channel στρατηγική

Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, το O2O Marketing είναι άμεσα συνυφασμένο με μία πλήρως διακαναλική στρατηγική, η οποία ενοποιεί online και offline τακτικές προώθησης και απευθύνεται στο καταναλωτικό κοινό από πολλά και διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας. Η στρατηγική αυτή ονομάζεται Omni-Channel. Ακολουθώντας τα χνάρια του empowered customer, ο οποίος δεν εφησυχάζει, αλλά διαρκώς κινητοποιείται και αναζητά νέες προτάσεις και λύσεις, με ενεργή παρουσία σχεδόν σε κάθε μέσο, η omni-channel στρατηγική – ενδεικτικά – συνδυάζει:

  • e-commerce marketplaces,
  • mobile websites & apps,
  • social media marketing, remarketing & sales,
  • SMS marketing,
  • στοχευμένο email marketing,
  • καθετί ενδιάμεσο!

Το Online-to-Offline Marketing απτην ανάποδη!

Φυσικά, το Ο2Ο Marketing δεν σημαίνει απαραίτητα Online-to-Offline! Εξίσου σημαντική μπορεί να υπάρξει για κάθε επιχείρηση και μία Offline-to-Online στρατηγική marketing – δηλαδή, μία στρατηγική που αξιοποιεί τη φυσική παρουσία μιας επιχείρησης και τις παραδοσιακές μεθόδους διαφήμισης, για να ενδυναμώσει την παρουσία της στον digital χώρο και να απογειώσει τις πωλήσεις του e-shop της. Άλλωστε, η φιλοσοφία του omni-channel experience προσδοκά ακριβώς αυτό: την προσέγγιση ή εξυπηρέτηση του πελάτη, σχεδόν ταυτόχρονα, σε κάθε φυσικό ή ηλεκτρονικό μέρος, στο οποίο αυτός συχνάζει.  

Εν κατακλείδι

Στο παρελθόν, έχουμε τονίσει ιδιαιτέρως την αξία της εξατομικευμένης εμπειρίας στη διαδικασία των πωλήσεων. Η εξατομικευμένη εμπειρία, ωστόσο, χάνει τη μισή της δύναμη, όταν στα μάτια ενός καταναλωτή μοιάζει ανολοκλήρωτη.

Το O2O Marketing προασπίζεται τα ιδανικά μίας ενοποιημένης εμπειρίας, προσανατολισμένης στις omni-channel τακτικές, συνθέτοντας με μοναδική μαεστρία τα παρεχόμενα οφέλη online και offline εμπορίου. Συντονιστείτε στο blog μας και ανακαλύψτε τις πιο αποδοτικές Ο2Ο marketing τακτικές που θα ακολουθήσουν σε επόμενα άρθρα μας, οι οποίες θα δώσουν εντυπωσιακή ώθηση στις πωλήσεις του φυσικού – ή ηλεκτρονικού – καταστήματός σας!

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας: developgreece.com

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr