NEWSFLASH...
Coaching & Training
ανάγνωση

Εμείς και οι άλλοι: Είστε έτοιμοι για μερικές αλήθειες;

Εμείς και οι άλλοι: Είστε έτοιμοι για μερικές αλήθειες;

​Στόχος μου είναι να σας «βάλω σε σκέψεις» για να κάνει η καθεμία και ο καθένας τις δικές του συνδέσεις και συνάψεις, με βάση τη διαφορετικότητα στην προσωπικότητα, στο τρόπο λήψης αποφάσεων και δράσεων.

Ψήγματα και θραύσματα σκέψεων και αφορμή για ενδοσκόπηση που χρειαζόμαστε για να μάθουμε να κατανοούμε καλύτερα τους εαυτούς μας, τους άλλους και για να επιλύουμε προβλήματα αντί να παγιδευόμαστε μέσα σε αυτά. Έχω την υποψία ότι ο χρόνος που θα αφιερώσετε θα είναι μεγαλύτερος του χρόνου ανάγνωσης που αναγράφεται πάνω δεξιά και αυτό θα είναι καλό σημάδι!

  • Δεν μπορούμε να αλλάξουμε τους άλλους, παρά τις όποιες διακηρύξεις περί του αντιθέτου. Μπορούμε όμως να αλλάξουμε τους εαυτούς μας. Σωστά; Δεν παραλείπω να αναφέρω σε κάθε ευκαιρία που έχω ότι όσο πιο μεγάλη είναι η επίγνωση μας σχετικά με ό,τι είναι σημαντικό για εμάς, τόσο πιο ικανοί γινόμαστε στο να ευθυγραμμιζόμαστε με αυτά που θέλουμε.
  • Η προσωπική υπεροχή δημιουργείται με βάση το πώς σκεφτόμαστε. Είμαστε ό,τι σκεφτόμαστε και αυτά που σκεφτόμαστε, επηρεάζουν το πώς δρούμε στην καθημερινότητα μας. Επίσης, ο τρόπος που σκεφτόμαστε, επηρεάζει την εσωτερική μας κατάσταση. Είναι βέβαιο ότι είμαστε σε θέση να επιλέξουμε την εσωτερική μας κατάσταση παρά τα όσα αντίθετα μπορεί να λέγονται.
  • Η ικανότητα μας να χειριζόμαστε την εσωτερική μας κατάσταση είναι πιο σημαντική σε ένα κόσμο που φαίνεται να γίνεται όλο και περισσότερο χαοτικός. Γιατί να επιλέγω να ανησυχώ όταν μπορώ να επιλέγω να αισθάνομαι ευχαριστημένος;
  • Mέσω της σκέψης μας, λοιπόν, φαίνεται ότι μπορούμε να επηρεάσουμε το αποτέλεσμα. Με την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι γνωρίζουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε. Με άλλα λόγια, οι ζωές μας είναι αυτοεκπληρούμενες προφητείες. Είμαστε ό,τι σκεφτόμαστε. Κατά συνέπεια, μάλλον θα συμφωνήσετε ότι εμπλουτίζοντας τη σκέψη μας, εμπλουτίζουμε τις ζωές μας.
  • Μαθαίνοντας να αναγνωρίζουμε πώς σκεφτόμαστε, αποκτάμε την ικανότητα να εντοπίζουμε πρωτίστως τα δικά μας δυνατά σημεία. Έτσι, όταν μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε πώς σκέφτονται οι άλλοι, αποκτάμε την ικανότητα να εντοπίζουμε τα δικά τους δυνατά σημεία.
  • Ο τρόπος που σκεφτόμαστε αντανακλά στον τρόπο που επικοινωνούμε. Έτσι, ό,τι λέμε και ο τρόπος με τον οποίο τα λέμε, μπορεί να επηρεάζουν ή καθορίζουν τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται, αποφασίζουν και δρουν οι άλλοι. Αν πω σε κάποιο συνεργάτη μου «δεν θέλω να σκέφτεσαι αρνητικά. Δεν θέλω να βλέπεις παντού προβλήματα» είναι σαν να τον προγραμματίζω να σκεφθεί αρνητικά και να βλέπει παντού προβλήματα. Οι λέξεις είναι εκείνες που διαμορφώνουν την εμπειρία μας κατά τη διάρκεια μιας αλληλεπίδρασης αλλά και μετά.
  • Αφού αναφέρθηκα στην επικοινωνία, να συμπληρώσω ότι είναι σημαντικό να μπορούμε να χρησιμοποιούμε όλες τις αισθήσεις μας σε μια αλληλεπίδραση. Αναπτύσσοντας την ικανότητα να χρησιμοποιούμε την αισθητηριακή μας οξύτητα, η επικοινωνία μας γίνεται πιο ενδιαφέρουσα, κυρίως για το συνομιλητή μας.
  • Μοντελοποιώντας τις συμπεριφορές, τις συνήθειες και τις ικανότητες μας, αναπτύσσουμε τη συνειδητότητα μας και δημιουργούμε εκείνες τις συνθήκες προκειμένου να επιλέγουμε αν θέλουμε να έχουμε την ίδια ή η μια διαφορετική διαδικασία δράσης στο μέλλον. Μπορούμε να μάθουμε να ακουμπάμε τις καλές στιγμές μας, να τις μελετάμε, να τις κωδικοποιούμε και να τις αναπαράγουμε.
  • Η μοντελοποίηση αφορά τόσο τα μεμονωμένα άτομα όσο και τους οργανισμούς. Στον επιχειρηματικό τομέα, αυτό που αποκαλούμε best practices είναι μια προσπάθεια μοντελοποίησης. Παρεμπιπτόντως, τα best practices μπορεί να έχουν νόημα για την επιχείρηση που τα καταγράφει και τα υιοθετεί αλλά δεν έχουν καμία απολύτως αξία για τις άλλες επιχειρήσεις. Δημιουργείται μια μεγάλη στρέβλωση όταν γίνονται απόπειρες να υιοθετηθούν best practices στην Α εταιρία επειδή τα εφαρμόζει η ηγέτιδα εταιρία του χώρου. Τι ακούμε; «Αν κάτι που έκανε αυτή η εταιρία και δουλεύει καλά για αυτούς, τότε θα το κάνουμε και εμείς». Αυτό δεν είναι μοντελοποίηση, δεν είναι λογική best practice αλλά συνταγή της αποτυχίας. Η αναπαραγωγή best practices σε διαφορετικά άτομα και ιδιαίτερα σε διαφορετικές επιχειρήσεις είναι επικίνδυνη.
  • Πρώτα μοντελοποιούμε τον εαυτό μας, μαθαίνοντας τη δομή της δικής μας στρατηγικής. Κατόπιν, είμαστε σε θέση να μοντελοποιήσουμε τους άλλους. Για παράδειγμα, πρώτα μαθαίνω να θέτω τους προσωπικούς μου στόχους και μετά μπορώ - χωρίς και αυτό να είναι βέβαιο - να βοηθήσω τους άλλους να θέσουν τους δικούς τους.
  • Τα πιστεύω μας διαμορφώνουν τη συμπεριφορά μας. Κάθε πιστεύω έχει μια δομή την οποία μπορούμε να επηρεάσουμε αν το επιλέξουμε. Τα θετικά πιστεύω μας παρέχουν τη δυνατότητα να δημιουργούμε νέες ικανότητες.
  • Κάτι τελευταίο, αν και θα άξιζε να αφιερώσω περισσότερο χώρο, είναι το θέμα στόχων και αποτελέσματος. Έχουμε μάθει να σκεφτόμαστε και δρούμε με όρους «στόχου» και όχι «επιθυμητού αποτελέσματος». Ως αποτέλεσμα, ορίζουμε αυτό που πραγματικά θέλουμε να έχουμε ή για να το θέσω πιο απλά: το αποτέλεσμα είναι αυτό που προκύπτει από την επίτευξη του στόχου. Ειδικά στο επιχειρηματικό περιβάλλον, χρησιμοποιούμε πολλά ακρωνύμια με γνωστότερο το S.M.A.R.T. όταν θέτουμε στόχους. Πώς θα πείσουμε ότι αυτή η προσέγγιση στοχοθέτησης μπορεί να ήταν επαρκής πριν 40 χρόνια αλλά σήμερα δεν είναι; Για να δώσω ένα μόνο παράδειγμα, επιλέγοντας το “R” (Realistic). Οι high-flyers/high - achievers επιλέγουν ρεαλιστικούς στόχους; Χρειάζεται να αλλάξουμε τον τρόπο που εκφράζουμε το «πρόβλημα» και να μετακινηθούμε από το «πρόβλημα» στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Από το «Πρέπει να πάω σε αυτή τη συνάντηση» στο «Θα διευκολύνω τα πράγματα στη συνάντηση και θα τελειώσουμε γρηγορότερα». Οι εταιρίες και κατά συνέπεια οι άνθρωποι που επικεντρώνονται στο πρόβλημα, δρουν με βάση αυτό που δεν θέλουν. Καθοδηγούνται από τον ανταγωνισμό και από τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά. Το αντίθετο συμβαίνει με τις εταιρίες που είναι προσανατολισμένες στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
  • Τελικά, αυτό που μετράμε είναι αυτό που παίρνουμε. Μετρήστε τα προβλήματα που έχετε και θέλετε να λύσετε και θα απομείνετε με προβλήματα. Γιατί «Μείωση των παραπόνων των πελατών κατά 10% και όχι αύξηση των θετικών σχολίων τους κατά 10%»;

Δεν σας το έγραψα στο πρόλογο για να μη σας προκαταβάλλω. Όσα διαβάσατε είναι σκέψεις που έχουν ιδωθεί και εκφραστεί από την οπτική του Neuro-Linguistic Programming. Άλλωστε, το NLP είναι ένα σύνολο ικανοτήτων και τεχνικών που διευκολύνουν το μετασχηματισμό των συμπεριφορών μας προκειμένου να επιτυγχάνουμε την ατομική μας βελτίωση και να είμαστε πιο αποτελεσματικοί στη διαπροσωπική επικοινωνία. Και η επικοινωνία είναι παντού. Στις πωλήσεις, στις διαπραγματεύσεις, στην εξυπηρέτηση του πελάτη, στις συναντήσεις, στις παρουσιάσεις, σε κάθε λειτουργία του management και της ηγεσίας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr