NEWSFLASH...
Marketing & Sales
ανάγνωση

5 Βήματα για το χριστουγεννιάτικο marketing

5 Βήματα για το χριστουγεννιάτικο marketing
15_12_2016
Αγγελική Χαραλαμποπούλου

Τι πρέπει να κάνετε για να αξιοποιήσετε σωστά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο.

Ενόψει της μεγαλύτερης γιορτής του χρόνου, κάποιοι μπορεί να αναρωτηθούν πως τα Χριστούγεννα έχουν καταστεί συνώνυμο των αγορών, των φωτισμένων δρόμων και του άκριτου μπαρόκ στις βιτρίνες. Ενώ πλέον αυτή η εικόνα χαρακτηρίζει τα Χριστούγεννα κατά κόρον, δύο αιώνες πριν, αποτελούσαν πρωτοτυπία καθώς το κυρίαρχο στοιχείο ήταν ένα ζεστό σπιτικό με κεντρικό ρόλο τη πνευματικότητα της γιορτής

Ένας βασικός παράγοντας που οδήγησε στο σημερινό πρόσωπο της γιορτής ήταν οι Άγγλοι της Βικτωριανής εποχής. Δεδομένης της κυριαρχίας του κατασκευαστικού, βιομηχανικού και λιανοεμπορικού τομέα στην Βρετανία του 19ου αιώνα, ήταν αναπόφευκτο να μη καταστήσουν τα Χριστούγεννα διαφημιστικό δέλεαρ, εκμεταλλευόμενοι τη φιλοξενία και γενναιοδωρία που πρεσβεύει το χριστουγεννιάτικο πνεύμα.

Στο ίδιο διαφημιστικό πνεύμα κινήθηκε το 1888 και ο JP Robert στο  Stratford, εγκαινιάζοντας τη παρουσία ενός Άγιου Βασίλη στα μεγάλα καταστήματα που αγκαλιάζει τα παιδιά και λαμβάνει τις ευχές τους. Μέχρι το τέλος του αιώνα όλα τα παιδιά ήθελαν να δουν τον αγαπημένο τους Άγιο  και τα καταστήματα προσαρμόστηκαν πλήρως, προσελκύοντας ολοένα και περισσότερες οικογένειες.

Την ίδια εποχή, ο διαφημιστικός ανταγωνισμός αποτελούσε κοινό τόπο εκφραζόμενος μέσω του στολισμού των βιτρίνων. «Όσο πιο μεγάλες και φωτεινές, τόσο το καλύτερο» (Brighter and bigger is better), ήταν το χαρακτηριστικό ρητό των Βρετανών καταστηματαρχών. Μέσα σε αυτό το κλίμα, τα καταστήματα προετοιμάζοντας ενδελεχώς για τη χριστουγεννιάτικη βιτρίνα, πασχίζοντας να ξεπεράσουν σε ποσότητα ή ποιότητα τις βιτρίνες των ανταγωνιστών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, παραμένοντας φωτισμένα και μετά τη λήξη του ωραρίου, να προσφέρουν ένα υπέροχο θέαμα για τους περαστικούς. 

5 Βήματα για το χριστουγεννιάτικο marketing

Τη σήμερον ημέρα, πολλά εκ των ανωτέρω έχουν παραμείνει ίδια. Ωστόσο, το χριστουγεννιάτικο μάρκετινγκ έχει καταστεί βασικό στοιχείο για τα καταστήματα κυρίως γιατί αποτελεί τον τρόπο επιβράβευσης των πιστών πελατών. Παρακάτω αναλύονται 5 βήματα για να αξιοποιήσετε τη γιορτινή περίοδο προς όφελος της επιχείρησης σας:

1. Τροποποιήστε τις προσφορές σας. Οι χριστουγεννιάτικες εκπτώσεις είναι ένα δεδομένο γεγονός, αλλά ο ανταγωνισμός πολλές φορές έγκειται στο ποσοστό. Διαφοροποιηθείτε από τη πλειοψηφία και εφαρμόστε διαφορετικές τακτικές.

  • Δημιουργήστε μια μεγάλη έκπτωση κάθε μέρα σε ένα προϊόν που γνωρίζετε ότι έχει απήχηση. Αυτό θα προσελκύσει νέους πελάτες και θα αυξήσει τις πιθανότητες να επιστρέψουν.
  • Προσφέρετε εκπτώσεις, όχι αντικείμενα. Αν υποθετικά προσφέρετε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο δωρεάν με κάθε αγορά πάνω από ένα ορισμένο ποσό, το μέρος των δυνητικών πελατών που δεν επιθυμεί το συγκεκριμένο αντικείμενο έχει απολεσθεί.
  • Φροντίστε οι εκπτώσεις να αξίζουν. Παρέχοντας εκπτώσεις ύψους 10 και 20 %, ρισκάρετε να αποτύχετε στη προσέλκυση πελατείας, εκτός κι αν οι συγκεκριμένες εκπτώσεις παρέχονται στο σύνολο των προϊόντων της επιχείρησης.
  • Δημιουργήστε γρήγορες λύσεις. Μεγάλο μέρος των πελατών σας τείνει να «αφήνει για το τελευταίο λεπτό» τις αγορές δώρων. Προς εξυπηρέτηση αυτών δημιουργείστε ολοκληρωμένα πακέτα δώρων για στοχευμένο κοινό σε συμφέρουσες τιμές ώστε να κερδίσετε και τους «αργοπορημένους».

2. Οργανώστε μια εκδήλωση. Μια γιορτινή ατμόσφαιρα με ορισμένες δωρεάν παροχές, όπως ο Άγιος Βασίλης ή ένα μπουφέ, μπορεί πάντα να προσελκύσει τους πελάτες να επισκεφτούν το κατάστημα σας. Το κλειδί είναι ο συνδυασμός της εκδήλωσης με το προϊόν ή υπηρεσία που προωθείτε.

3. Διαδώστε μέσω e-mail. Μπορεί η διαφημιστική χρήση των social media να είναι δημοφιλής, αλλά η χρήση του email είναι αποτελεσματική. Στείλτε τις χριστουγεννιάτικες προσφορές σας μέσω email και βεβαιωθείτε πως δημιουργείτε ένα κλίμα  οικειότητας με τους πιστούς σας πελάτες εκφράζοντας τους πως είναι ξεχωριστοί.

4. Δημιουργήστε μια ξεχωριστή βιτρίνα. Τα Χριστούγεννα είναι η πιο εύκολη περίοδος για τη διακόσμηση μιας βιτρίνας. Ότι και να δημιουργήσετε, εφόσον έχει τα χριστουγεννιάτικα χρώματα και φώτα, θα τραβήξει τη προσοχή και θα λειτουργήσει καλά. Η διαφορά θα συντελεσθεί δεδομένου ότι η δική σας βιτρίνα έχει κάτι ξεχωριστό. Βέβαια, ο στόχος δεν είναι να δημιουργήσετε απλά μια εντυπωσιακή βιτρίνα, στατική ή κινούμενη, η οποία θα πληθύνει τα μάτια που τη θαυμάζουν, αλλά να καταφέρετε να προσελκύσετε τους περαστικούς στο εσωτερικό του καταστήματος. Ένας απλός και εύκολος τρόπος είναι να προσφέρετε κάποιο ποτό ή γλύκισμα, όπως και η διοργάνωση κάποιου διαγωνισμού.

5. Χρησιμοποιήστε το «proximity marketing». Το «μαρκετινγκ εγγύτητας» είναι ένας νέος τρόπος προσέλκυσης πελατών που βρίσκονται σε μια ορισμένη ακτίνα του καταστήματος σας, και συγκεκριμένα των περαστικών. Καθότι χρησιμοποιείται μέσω wifi ή Bluetooth, οι περαστικοί λαμβάνουν στις συσκευές τους οποιοδήποτε μήνυμα θέλετε να μεταδώσετε, διευκολύνοντας ένα πιο στοχευμένο μάρκετινκγ. Προγράμματα proximity marketing είναι το iBeacon ή το Smart Antenna.  

Εν κατακλείδι, όποια στρατηγική ακολουθήσετε για τη χριστουγεννιάτικη περίοδο, σιγουρευτείτε ότι θα γίνει γνωστή στο κοινό που στοχεύετε. Σχηματίστε ένα ολοκληρωμένο marketing plan και διαδώστε το. Τα Χριστούγεννα αποπνέουν τα καλύτερα συναισθήματα και η καλύτερη έκφραση αυτών είναι ένα δώρο!

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Ροή

ειδήσεων

    Επιχειρώ - epixeiro.gr