NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Πώς επηρεάζει ο κύκλος ζωής τις αποφάσεις μίας επιχείρησης εστίασης; [Μέρος 3ο]

Πώς επηρεάζει ο κύκλος ζωής τις αποφάσεις μίας επιχείρησης εστίασης; [Μέρος 3ο]

Σε αυτό το μέρος του αφιερώματος μας στις επιχειρήσεις εστίασης, θα δούμε πως ο κύκλος ζωής επηρεάζει δύο ακόμη στάδια τους: της παρακμής και της επανατοποθέτησης.

Κύκλος Ζωής – Παρακμή

Στο τελευταίο στάδιο της παρακμής, αν δεν έχουν ακολουθηθεί στρατηγικές αποφυγής, οι πωλήσεις πέφτουν ραγδαία, γιατί είτε εμφανίζονται νέες επιχειρήσεις και εξειδικευμένα προϊόντα που αντικαθιστούν και υπερ-καλύπτουν πολύ συγκεκριμένες ανάγκες της αγοράς (πχ ειδικά μενού vegan ή βιολογικών προϊόντων), είτε προσφέρουν λύσεις ευκολίας και προτάσεις στην αγορά, είτε αλλάζει η συμπεριφορά των αγοραστών-πελατών (πχ νέες τάσεις που κρίνουν το μέλλον της επιχείρησης).

Στην προσπάθεια οι επιχειρήσεις να ανταπεξέλθουν, κάνουν αποσπασματικές κινήσεις που δεν βασίζονται σε κανένα σχέδιο (ξαφνικές προσφορές, υπερβολικές μειώσεις τιμές, αλλαγές στην κουζίνα), μπερδεύοντας περισσότερο τους καταναλωτές. Η πιο χαμηλή τιμή γίνεται το μέσο τελικά για να πουληθεί το προϊόν στους πελάτες και ο πρώτος κίνδυνος θανάτου. Η προβολή της επιχείρησης μειώνεται στο ελάχιστο. Κλασσικό παράδειγμα το παλιό παραδοσιακό παντοπωλείο που αν δεν επανατοποθετηθεί καταδικάζεται σε άμεσο θάνατο.

Κύκλος Ζωής - Επανατοποθέτηση

Για τα περισσότερα προϊόντα, ο κύκλος ζωής αναλύεται όπως περιγράψαμε, ωστόσο υπάρχουν περιπτώσεις που αντί το προϊόν μετά το στάδιο της ωριμότητας να οδηγηθεί σε παρακμή, να οδηγείται ξανά σε ανάπτυξη.

Το «ξαναζωντάνεμα» μπορεί να γίνει με επανατοποθέτηση (Repositioning), δηλαδή με την αλλαγή της εικόνας του. Αυτό γίνεται με τους εξής τρόπους:

  • Με την προβολή (η διαφημιστική προβολή πείθει σε συχνότερες επισκέψεις),
  • Με την ανεύρεση νέων λόγων επίσκεψης (να επισκέπτονται τον χώρο για ειδικές βραδιές ή μενού, προσέλκυση νέας πελατείας από γειτονικά γραφεία χάρη στο delivery, ειδικές βραδιές με μπουζούκι ή κυριακάτικα οικογενειακά μενού)
  • Με τη δημιουργία νέας πελατείας (προσέλκυση διαφορετικού κοινού, ενισχύοντας συγκεκριμένα πλεονεκτήματα, π.χ. «Μιλάμε την γλώσσα σας» σε αφίσα για λαούς όπως οι Σκανδιναβοί)
  • Με την ανεύρεση νέων χρήσεων (να επισκέπτονται τον χώρο οι πελάτες και για άλλους λόγους, π.χ. ταυτόχρονη έκθεση ζωγραφικής)

Διαβάστε στη συνέχεια του άρθρου, την επόμενη εβδομάδα: Αναλυτικά οι Βασικοί Παράγοντες Αποτυχίας των εστιατορίων [Μέρος 1ο]. Στο προηγούμενο: Πώς επηρεάζει ο κύκλος ζωής τις αποφάσεις μιας επιχείρησης εστίασης; [Μέρος 2ο]

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr