NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how | Ηγεσία & Management
ανάγνωση

Το κίνητρο ως καταλύτης για την αύξηση της παραγωγικότητας

Το κίνητρο ως καταλύτης για την αύξηση της παραγωγικότητας
26_11_2019

Powered by:
Thrive Global Greece Ζήσε καλύτερα. Δούλεψε πιο έξυπνα.

Όλοι οι εργαζόμενοι μπορεί κάποια στιγμή στη δουλειά τους να χάσουν το ενδιαφέρον τους και να υπολειτουργούν με αποτέλεσμα τη μείωση της παραγωγικότητας. Τι είναι όμως αυτό που θα μπορούσε να κάνει μια εταιρία για να τους δώσει κίνητρο για να γίνουν πιο αποδοτικοί;

Με τον όρο κίνητρο εννοούμε τη διαδικασία που δείχνει την ένταση, την κατεύθυνση και την επιμονή που απαιτείται για να επιτευχθεί ο στόχος. Η ένταση έχει να κάνει με το πόσο πολύ το άτομο προσπαθεί. Σκόπιμο είναι όμως η ένταση αυτή να διοχετεύεται σε μια κατεύθυνση που ωφελεί την εταιρία. Τέλος, η επιμονή, δηλαδή το πόσο χρόνο ένα άτομο μπορεί να διατηρήσει την προσπάθεια, είναι σημαντική. Ένα άτομο με κίνητρο ασχολείται με την εργασία που του έχει ανατεθεί για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα έτσι ώστε να πετύχει το στόχο του.

Γιατί δουλεύουν οι άνθρωποι;

Ανάλογα με την προσωπικότητα κάθε ανθρώπου υπάρχουν διαφορές στο τι είναι αυτό που τους ωθεί να δουλεύουν και να είναι αποδοτικοί. Παρόλα αυτά, δύο είναι οι βασικοί λόγοι που οι άνθρωποι δουλεύουν: τα χρήματα και οι ψυχολογικές ανάγκες.

Οι ψυχολογικές ανάγκες περιλαμβάνουν την κοινωνική αλληλεπίδραση, την αίσθηση ότι κάποιος ανήκει σε μια ομάδα, την αυτοεκτίμηση, την αυτονομία, τον αυτοσεβασμό, την προσωπική ανάπτυξη, την αναγνώριση, την ικανοποίηση, την αυτοπεποίθηση, την εκπλήρωση ενός στόχου.

Για να έχουν λοιπόν οι εταιρίες ευχαριστημένους υπαλλήλους που θα έχουν όρεξη να έρχονται καθημερινά στην εργασία τους και θα προσπαθούν να αποδώσουν όσο καλύτερα μπορούν, θα πρέπει, πέρα από τις χρηματικές απολαβές, να εστιάσουν στα εσωτερικά κίνητρα, δηλαδή στην ικανοποίηση των ψυχολογικών τους αναγκών. Έτσι, εάν είσαι επιχειρηματίας, για να δώσεις κίνητρο στους εργαζόμενους μπορείς να ακολουθήσεις κάποιες πρακτικές όπως οι παρακάτω.

Εξασφάλισε ένα εργονομικό και ευχάριστο περιβάλλον εργασίας

Ένας χώρος εργασίας καθαρός, εργονομικά φτιαγμένος, με επαρκή φωτισμό, κατάλληλη θερμοκρασία και όμορφα διακοσμημένος επιτρέπει στους υπαλλήλους να νιώθουν άνετα και να επικεντρώνονται στην εργασία τους.

Διασφάλισε τις καλές σχέσεις μεταξύ των εργαζόμενων

Η ενίσχυση των καλών σχέσεων μεταξύ των εργαζομένων δημιουργεί ένα φιλικό περιβάλλον που όλοι μπορούν να συνεργάζονται. Γι΄αυτό φρόντισε να γνωρίσεις τους εργαζόμενους και να ενθαρρύνεις τις προσωπικές σχέσεις μαζί τους, ενώ ταυτόχρονα καλό είναι να διευκολύνεις την ομαλή επικοινωνία μεταξύ των υπαλλήλων.

Θέσε στόχους είτε σε κάθε εργαζόμενο είτε σε ομάδα

Φρόντισε οι στόχοι να είναι σαφείς και εφικτοί έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να μην απογοητευτούν αν δεν μπορούν να τους πετύχουν αλλά όχι και πολύ απλοί γιατί θα χάσουν το ενδιαφέρον τους.

Επιβράβευσε την καλή απόδοση

Όταν κάποιος αισθάνεται ότι η προσπάθειά του αναγνωρίζεται και εκτιμάται και παίρνει θετικό feedback, τότε συνεχίζει να δουλεύει με περισσότερη όρεξη. Με την επίτευξη ενός στόχου μπορείς να προσφέρεις κάποια ανταμοιβή, όπως κάποιο bonus ή κάποιο δώρο.

Προώθησε την αυτονομία

Όταν οι εργαζόμενοι νιώθουν ότι τους εμπιστεύεσαι θα προσπαθήσουν να κάνουν τη δουλειά τους όσο το δυνατόν καλύτερα για να μη σε απογοητεύσουν.

Δώσε χώρο για προσωπική ανέλιξη

Όλοι θέλουν να εργάζονται για να πετύχουν κάτι. Αν θεωρήσουν ότι δεν υπάρχει ευκαιρία για πρόοδο τότε χάνουν το κίνητρό τους. Δώσε στους υπαλλήλους σου τις γνώσεις και την κατάρτιση που τους είναι απαραίτητη για να εξελίξουν την καριέρα τους. Έτσι, ο εργαζόμενος που ξέρει ότι έχει ευκαιρίες ανάπτυξης μέσα στην εταιρεία θα δουλεύει με μεγαλύτερη αφοσίωση προκειμένου να πετύχει τους στόχους του.

Το κίνητρο μπορεί να δράσει σαν καταλύτης για την αύξηση της παραγωγικότητας. Κάθε εταιρεία μπορεί να βρει διαφορετικούς τρόπους για να δώσει κίνητρο στους εργαζόμενους. Το βασικό είναι όμως να επικεντρωθεί στην ικανοποίηση των ψυχολογικών αναγκών των υπαλλήλων γιατί με αυτόν τον τρόπο οι εργαζόμενοι μπορούν να είναι ευχαριστημένοι και σαφώς πιο αποδοτικοί.


Αρχική δημοσίευση από Χριστίνα Σακελλαρίου, Χημικός - Υπεύθυνη HR Cosmetia, στο www.thriveglobal.gr

Η αποστολή του Thrive Global είναι να τερματίσει την επιδημία του στρες και της εξουθένωσης προσφέροντας επιστημονικές, εφαρμόσιμες λύσεις που ενισχύουν την ευεξία και μαζί την αποδοτικότητα και σε βοηθούν να αλλάξεις πεποιθήσεις και συμπεριφορές και να περάσεις από τη θεωρία στην πράξη, διαμορφώνοντας νέες συνήθειες προκειμένου να κατακτήσεις την πολυπόθητη ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. 

Ιδρύθηκε από την Arianna Huffington στις ΗΠΑ το 2016 και, μέσα σε ένα χρόνο, κατάφερε να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης στα προγράμματα ευεξίας, έχοντας πελάτες που διακρίνονται για το εργασιακό τους περιβάλλον. Στην Ελλάδα λειτουργεί από το 2018 και είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια καινοτομία έρχεται στην χώρα μας, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, προσαρμοσμένη στα ελληνικά δεδομένα. Μάθε περισσότερα στο www.thriveglobal.gr.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Ροή

ειδήσεων

    Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr