NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Εστίαση & κορονοϊός: Μικρές και έξυπνες κινήσεις - Μεγάλα και άμεσα οφέλη

Εστίαση & κορονοϊός: Μικρές και έξυπνες κινήσεις - Μεγάλα και άμεσα οφέλη

Ανησυχία φαίνεται να εξαπλώνεται και στον οικονομικό χώρο εξαιτίας του κορονοϊού. Η εκπαίδευση ήδη «μολύνθηκε» και αυτή την φορά αντιμετωπίζουμε το ενδεχόμενο ο ιός να «μολύνει» τον τουρισμό και την εστίαση. Ο φόβος, που δημιουργείται από τη νέα κατάσταση, οδηγεί σε μαζικές ακυρώσεις ξενοδοχείων, εστιατορίων και πάσης φύσεως θεαμάτων, κρατώντας τους πελάτες μακρυά από κλειστά μέρη. Για πόσο δεν ξέρουμε.

Η επιβράδυνση του κλάδου θα εξαρτηθεί κατά πολύ, τόσο από την ενημέρωση του κόσμου όσο και από τις πρακτικές που υιοθετεί κάθε επιχείρηση, προκειμένου να αντιμετωπίσει τον φόβο και τη δυσπιστία του κόσμου να συνεχίσει κανονικά τις δραστηριότητες του.

Σε αυτό το πλαίσιο, η πολιτική που θα ακολουθήσει κάθε επιχείρηση βοηθάει να δημιουργήσει ένα κλίμα εμπιστοσύνης τόσο με τους εργαζομένους, όσο και με τους πελάτες, να αντιστρέψει το βαρύ κλίμα και να προστατεύσει παράλληλα την δημόσια υγεία.

Βρείτε παρακάτω μικρές και έξυπνες κινήσεις, που οδηγούν σε μεγάλα και άμεσα οφέλη και που μπορεί να εφαρμόσει μία επιχείρηση εστίασης:

Φροντίστε τους εργαζομένους σας

Κάθε κατάσταση απαιτεί ψυχραιμία και σωστή διαχείριση. Η διεύθυνση της επιχείρησης θα πρέπει να κρατάει ενήμερους όλους τους εργαζομένους για όλα όσα ισχύουν βάσει ευρωπαϊκών οδηγιών, προκειμένου να έχουν συνεχή, ολοκληρωμένη και έγκυρη ενημέρωση από τους αρμόδιους φορείς.

Επίσης, η επιχείρηση οφείλει να θεσπίσει συγκεκριμένη πολιτική και ειδικούς χειρισμούς σχετικά με την κατάσταση. Η πολιτική αυτή πρέπει να εξυπηρετεί, ώστε να εμφυσήσει στους εργαζομένους την ασφάλεια ότι γνωρίζει, ενημερώνεται και ελέγχει πλήρως την κατάσταση με τις ενέργειες της, διασφαλίζοντας πρωτίστως για την υγεία τους. Η τακτική αυτή θα απομακρύνει τυχόν ανησυχίες που μπορεί να έχουν, δημιουργώντας ένα κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ επιχείρησης και εργαζομένων.

Τέλος, κρίνεται σκόπιμο να οργανωθούν μικρές συναντήσεις εκπαίδευσης των εργαζομένων στα νέα δεδομένα, με στόχο την σωστή και ενιαία εξυπηρέτηση και ενημέρωση των πελατών, όταν και οι ίδιοι επιδεικνύουν φόβο ή ανασφάλεια. Είναι σημαντικό ο πελάτης να αντιλαμβάνεται την ηρεμία στο πρόσωπο των εργαζομένων.

Μόνο με ηρεμία και σωστή ενημέρωση προς όλες τις πλευρές, μπορούμε να διασφαλίσουμε την απρόσκοπτη επισκεψιμότητα της μονάδας μας.

Επιβάλλετε τους κανόνες ασφάλειας και υγιεινής του ΕΦΕΤ

Η βιομηχανία τροφίμων ακολουθεί αυστηρούς κανόνες δημόσιας υγείας. Για την τήρηση αυτών των οδηγιών, τα εστιατόρια διαθέτουν πρωτόκολλα ασφάλειας και βέλτιστες πρακτικές, όπως αυτές ορίζονται από τον ΕΦΕΤ. Οι ιδιοκτήτες και οι χειριστές τροφίμων πρέπει να επικοινωνούν με τα τμήματα υγείας για περαιτέρω συμβουλές / πληροφορίες.

Η γενική οδηγία πάντως από τον ΕΦΕΤ, σχετικά με την κατάσταση, είναι να ακολουθούμε όπως οφείλουμε τον Κανονισμό περί Ασφάλειας & Υγιεινής.

Αν μέχρι τώρα ήσασταν σχετικά χαλαροί ως προς τον κανονισμό, τώρα είναι μία ευκαιρία να ακολουθήσετε πιστά όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται και να τις επικοινωνήσετε με το προσωπικό σας. Η τακτική αυτή μόνο οφέλη μπορεί να έχει, αφού θα προστατεύσει την επιχείρησή σας.

Ετοιμάστε μία πολιτική για τους πελάτες σας και διαφημίστε τα μέτρα που παίρνετε για να τους προστατέψετε. Αποδείξτε ότι νοιάζεστε για αυτούς. Επικοινωνήστε τα - διαφημίστε τα - ακολουθείστε τα αυστηρά. Μερικά παραδείγματα που μπορείτε να εφαρμόσετε αφορούν τακτικές, όπως π.χ. να παρέχετε σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους απολυμαντικά χεριών και να διενεργείτε τακτικό αερισμό των χώρων. Οι πελάτες θα αισθανθούν την υπευθυνότητά σας απέναντί τους.

Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των εργαζομένων;

Οι υπάλληλοι που εμφανίζουν συμπτώματα κάθε νόσου και όχι μόνο της αναπνευστικής λοίμωξης, συνιστάται να παραμένουν στο σπίτι και να μην εισέρχονται στην εργασία τους, έως ότου εξαλειφθούν πλήρως τα συμπτώματα, για τουλάχιστον 24 ώρες, χωρίς τη χρήση αντιπυρετικών φαρμάκων ή άλλων φαρμάκων που μεταβάλλουν τα συμπτώματα αυτά (π.χ. κατασταλτικά του βήχα). Οι εργαζόμενοι υποχρεούνται να ενημερώνουν την εταιρεία και να παραμένουν στο σπίτι εάν είναι άρρωστοι. Σε περίπτωση υπόνοιας κρούσματος, χρησιμοποιούμε την ειδική γραμμή του ΕΟΔΥ 1135.

Υποχρεωτική είναι η υποβολή ενός εργαζομένου σε κλινικό και εργαστηριακό έλεγχο, υγειονομική παρακολούθηση, εμβολιασμό, φαρμακευτική αγωγή και νοσηλεία προσώπων, για τα οποία υπάρχουν εύλογες υπόνοιες ότι ενδέχεται να μεταδώσουν άμεσα ή έμμεσα την νόσο, καθώς και προσώπων που προέρχονται από περιοχές που έχει παρατηρηθεί μεγάλη διάδοση της νόσου κ.α.

Σε περίπτωση που ο εργαζόμενος απέχει αυτοβούλως από τα καθήκοντά του, χωρίς να έχει διαγνωστεί ως φορέας της νόσου, τότε η απουσία του θεωρείται αδικαιολόγητη.

Ποιες είναι οι υποχρεώσεις της επιχείρησης

Στα πλαίσια διαφύλαξης της δημόσιας υγείας μέσω των χώρων μαζικής εστίασης, οι πολιτικές που ακολουθεί κάθε επιχείρηση σχετικά με τις αναρρωτικές άδειες πρέπει να είναι ευέλικτες και οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν γνώση των πολιτικών αυτών. Ειδικά για την εστίαση και όσους βρίσκονται στην εξυπηρέτηση πελατών, η εικόνα ενός εργαζομένου με συμπτώματα ίωσης, δεν προκαλεί ασφάλεια και εμπιστοσύνη προς την επιχείρηση.

Οι επιχειρήσεις δεν έχουν το δικαίωμα απόλυσης εργαζομένου λόγω κρούσματος κορονοϊού. Ωστόσο, όμως, όλοι οι εργαζόμενοι οφείλουν να συμμορφώνονται με τις οδηγίες που αφορούν στη δημόσια υγεία και στην πολιτική της εταιρείας σχετικά με τον κορονοϊό.

Κατά την πρόσληψη, δεν αποτελεί νομικό καθήκον η επίδειξη του ιατρικού ιστορικού και οι πρόσφατες εξετάσεις από τους υποψηφίους, αλλά επιβάλλεται όσοι εργάζονται σε υγειονομικές επιχειρήσεις να φέρουν τα ειδικά βιβλιάρια υγείας, τα οποία είναι ενημερωμένα.

Πρακτικά, ούτε και η απαίτηση ενημέρωσης εργαζομένου προς την επιχείρηση αν είχε ταξιδέψει πρόσφατα στις πληγείσες περιοχές αποτελεί νομικό καθήκον, μάλλον ηθικό. Το γεγονός ότι υπάρχει η γενικευμένη ανησυχία σχετικά με τον ιό, δεν επιβάλλει ειδικά μέτρα, διαφορετικά ανά επιχείρηση.

Οι επιχειρήσεις θα ήταν καλό να διαμορφώσουν ειδικά πλάνα εργασίας, σε περίπτωση που αλλάξει δραματικά η ζήτηση και να προβλέψουν την ενδεχόμενη κρίση που μπορεί να αντιμετωπίσουν.

Μάσκες, γάντια, καπέλα

Μάσκες και γάντια πλέον έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας στο πλαίσιο προστασίας από τον ιό. Να μην ξεχνάμε βέβαια, ότι η χρήση τους, επιπλέον των ειδικών προστατευτικών κεφαλής, ήταν πάντοτε στις υγειονομικές επιχειρήσεις απαραίτητη προϋπόθεση εργασίας.

Οι επιχειρήσεις όμως έχουν να αντιμετωπίσουν και άλλο ένα πρόβλημα. Λόγω της έλλειψης σε ειδικά απολυμαντικά και γάντια, πρέπει να προβλεφθεί η έγκαιρη προμήθεια τους, ούτως ώστε το προσωπικό να έχει στην διάθεσή του ό,τι απαιτείται για να χειρίζεται τα τρόφιμα με ασφάλεια και να καθαρίζει σχολαστικά τους χώρους παραγωγής και διάθεσης.

Επίσης, καλό είναι να οριστεί συγκεκριμένος χώρος πλύσης χεριών και να προβλεφθούν ζεστό νερό, σαπούνι, απολυμαντικά καθαριστικά και αντισηπτικά. Οι πετσέτες χεριών καλό είναι να είναι μίας χρήσης και όχι βαμβακερές.

Σε επαφή με τους πελάτες

Με σημερινά, πάντα, δεδομένα δεν επιβάλλεται καμία αλλαγή ως προς την αντιμετώπιση των πελατών και την επαφή εργαζομένων με πελάτες, ότι ισχύει στις Βασικές Αρχές Ασφάλειας και Υγιεινής σχετικά με τις πρακτικές.

Οπότε, στην περίπτωση που εργαζόμενοι αισθάνονται φοβία και επιθυμούν την απουσία επαφής ή την εκτεταμένη χρήση μασκών και γαντιών ενώπιον των πελατών, η επιχείρηση οφείλει να συζητήσει ανοιχτά τις ανησυχίες αυτές, εξαλείφοντας τη δυσπιστία που μπορεί να δημιουργηθεί μεταξύ πελατών και εργαζομένων στην εξυπηρέτηση.

Τι πρακτικές ακολουθούν οι επιχειρήσεις ανά τον κόσμο;

Αν και η εστίαση αφορά στην φυσική επαφή με πελάτες, όπως και την παραγωγή τροφίμων, δεν είναι εύκολο να ακολουθήσουμε πρακτικές «απομακρυσμένης εργασίας». Ωστόσο όμως, δεν ήταν πότε τόσο επιτακτικό όσο σήμερα, να ακολουθήσουμε πιστά τον κανονισμό του ΕΦΕΤ. Η ίδια οδηγία έχει δοθεί σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις.

Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής, βλέπουμε τι πρακτικές ακολουθούν οι επιχειρήσεις ανά τον κόσμο. Στις ΗΠΑ, τα γνωστά franchise Dunkin ενθαρρύνουν τους εργαζομένους να μην εισέρχονται στον χώρο εργασίας, αν αισθάνονται άρρωστοι. Τα Burger King ενισχύουν την σχολαστικότητα τους στους κανόνες υγιεινής. Στο Seattle τα Starbucks, έστειλε μέμο σε όλους τους εργαζομένους για συνεχή και εντατική απολύμανση σε χερούλια, πάγκους εργασίας, τραπέζια, καρέκλες, τουαλέτες και άλλα αντικείμενα δημόσιας χρήσης, σύμφωνα με την The Wall Street Journal. Ο National Restaurant Association στις ΗΠΑ τόνισε να επιμείνουμε στα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής πιο ευλαβικά από ποτέ. Πρέπει οι επιχειρήσεις να δημιουργήσουν συνθήκες εμπιστοσύνης με τους πελάτες σε ένα περιβάλλον υγιές για όλους με προϊόντα ασφαλή!

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr