NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Γιατί είναι σημαντική η συντήρηση και η πιστοποίηση ανελκυστήρων;

Γιατί είναι σημαντική η συντήρηση και η πιστοποίηση ανελκυστήρων;

​Ο ανελκυστήρας (το γνωστό μας ασανσέρ, από τον γαλλικό όρο), που εντοπίζεται στα περισσότερα κτίρια και που βοηθά στην ευκολότερη μεταφορά φορτίων και ατόμων, αποτελεί μια εγκατάσταση που παρουσιάζει τις δικές της απαιτήσεις, όπως η συντήρηση και η πιστοποίηση. Τι θα πρέπει λοιπόν να προσέξει κάποιος, όσον αφορά σε αυτές τις διαδικασίες, και ποια η εικόνα που υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα;

Επί του συγκεκριμένου θέματος, συζητήσαμε με τον κ. Γιώργο Τσιούγκο, Γενικό Διευθυντή της Technol Ανελκυστήρες, που δραστηριοποιείται στον χώρο από το 1979. Όπως σημειώνει ο ίδιος, το ζήτημα της ενημέρωσης έχει μεγάλη σημασία. Αυτή πρέπει να συμβαίνει τόσο σε θέματα νομοθεσίας όσο και μετά από κάθε τακτικό έλεγχο από το συνεργείο συντήρησης, προσφέροντας απαντήσεις σε τυχόν παρατηρήσεις ή απορίες του εκάστοτε υπεύθυνου του κτιρίου.

Τι συμβαίνει όμως με το θέμα της συντήρησης; Όπως τονίζει ο επικεφαλής της Technol, η συντήρηση του ανελκυστήρα είναι ίσως το σημαντικότερο κεφάλαιο για την ασφαλή λειτουργία του. «Κατά την διαδικασία της συντήρησης ενός ανελκυστήρα, πέραν της εμφάνισης και της καθαριότητας του συνόλου της εγκατάστασης, οι εξειδικευμένοι τεχνικοί ελέγχουν τα επιμέρους τμήματα και εξαρτήματα κάθε εγκατάστασης. Κάποια από αυτά ελέγχονται περιοδικά, κάποια σε τακτική βάση».

Η συντήρηση, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, εξαρτάται από την χρήση του κτιρίου. Αυτή, ενδεικτικά, πρέπει κατ’ ελάχιστον να πραγματοποιείται ανά 45 ημέρες σε κτίρια με χρήση κατοικίας, ανά 60 ημέρες σε μονοκατοικίες και δύο φορές μηνιαίως σε κτίρια που χρησιμοποιούνται από το ευρύ κοινό (όπως του δημοσίου, νοσοκομεία, ξενοδοχεία κτλ), όπως επίσης και σε κτίρια που βρίσκονται σε ιδιαίτερο περιβάλλον (έντονες συνθήκες υγρασίας, υψηλές θερμοκρασίες κτλ).

Οι κίνδυνοι, άλλωστε, που ελλοχεύουν από τη μη σωστή συντήρηση των μηχανημάτων, αλλά και τη μη σωστή χρήση, είναι πολλοί. Από έναν απλό εγκλωβισμό, μέχρι τραυματισμούς και πολύ χειρότερες καταστάσεις. «Γι’ αυτόν τον λόγο, οι επιβάτες πρέπει να τηρούν τις οδηγίες χρήσης του κάθε μηχανήματος και να ενημερώνονται από τους τεχνικούς συντήρησης για την οποιαδήποτε απορία έχουν».

Η εικόνα που υπάρχει σήμερα στην χώρα μας, σύμφωνα με την Technol, είναι «δυστυχώς πολύ άσχημη» καθώς «η πολυετής κρίση στην Ελλάδα άφησε αρκετά κατάλοιπα πίσω της». Ακόμη και οι δημόσιοι ανελκυστήρες «τις περισσότερες φορές είναι εκτός λειτουργίας ή το κοινό δεν τολμά να μπει μέσα από φόβο». «Ο καθένας που έχει ανελκυστήρα πρέπει να συνειδητοποιήσει τις αρμοδιότητες που έχει και ταυτόχρονα τους κινδύνους που κρύβει το μέσο αυτό» τονίζεται χαρακτηριστικά.

Υπάρχει όμως και το θέμα της πιστοποίησης. Για την πραγματοποίηση της διαδικασίας, ο τεχνικός, με την παρουσία ελεγκτή από τον φορέα πιστοποίησης, επισκέπτονται τον χώρο όπου βρίσκεται ο ανελκυστήρας και πραγματοποιούν αυτοψία στην εγκατάσταση, υποβάλλοντας σε δοκιμές την λειτουργία του. Μετά το πέρας της διαδικασίας και εφόσον στην έκθεση δεν προκύψουν εκκρεμότητες ή διορθωτικές συστάσεις, τότε προχωράει κανονικά η έκδοση του πιστοποιητικού.

Αυτό αφορά όλους τους εγκατεστημένους ανελκυστήρες για τους οποίους δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία καταχώρησης. Οι ιδιοκτήτες / διαχειριστές ανελκυστήρων έχουν προθεσμία μέχρι και τις 31/12/2021 ούτως ώστε να πραγματοποιήσουν τις διαδικασίες. Τονίζεται ότι τα πιστοποιητικά που εκδίδονται έχουν ημερομηνία λήξης βασισμένη στην χρήση του κτιρίου αλλά και στον αριθμό των στάσεων που πραγματοποιεί ο ανελκυστήρας, ενώ προβλέπονται και πρόστιμα για παρακώλυση των διαδικασιών.

«Safety First»

technol_cover.jpg?mtime=20200806180019#asset:202147

Η εταιρεία Technol προσφέρει προνομιακά πακέτα συντήρησης (όπως ο μηνιαίος έλεγχος, που θεωρείται εξαιρετικά σημαντικός για την ασφάλεια των χρηστών ενός ανελκυστήρα), επισκευής και εγκατάστασης. Την ίδια στιγμή, τα τελευταία 11 χρόνια συνεργάζεται με τον φορέα TÜV Nord, από τον οποίο προέρχονται οι πιστοποιήσεις ορθής και ασφαλούς λειτουργίας που διαθέτουν οι ανελκυστήρες της. Περισσότερες πληροφορίες και ραντεβού στο 210 6042567, info@technol.gr ή μέσω της φόρμα επικοινωνίας.

Όπως σημειώνει ο κ. Τσιούγκος «το μότο “Safety First” μας κάνει υπεύθυνους και επίσης μας κάνει να προσπαθούμε καθημερινά να ενημερώνουμε και να εξελίσσουμε τις υπηρεσίες μας, πάντα με γνώμονα την ασφάλεια του πελάτη. Η διαρκής ενημέρωση των συνεργείων μας, αλλά και των μεράκι των τεχνιτών για την δουλεία, μας επιτρέπει να αισθανόμαστε και εμείς σαν εταιρία ασφαλής και σίγουρη για την ποιότητα των υπηρεσιών μας».

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr