NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Βασίλης Κανονίδης: Πρέπει να αλλάξουμε τις αντιλήψεις μας για το επιχειρείν

Βασίλης Κανονίδης: Πρέπει να αλλάξουμε τις αντιλήψεις μας για το επιχειρείν

Συνήθως στις συνεντεύξεις διαβάζουμε πως πρώτα κάποιος απέτυχε και μετά τα κατάφερε. Η ιστορία του Βασίλη Κανονίδη, ο οποίος σήμερα δραστηριοποιείται ως Growth Product Manager, είναι - σύμφωνα με τον ίδιο - κάπως διαφορετική. Όπως λέει στο epixeiro.gr, πάντα προσπαθούσε να επιλέξει τις κινήσεις του προσεκτικά. Σήμερα, βοηθάει άλλους να πετύχουν στον κόσμο της επιχειρηματικότητας, στην εποχή της πανδημίας.

Δώστε μας μια εικόνα για τη δική σας επαγγελματική δραστηριότητα. Σε μια παράγραφο, μιλήστε μας για εσάς, για τι θα λέγατε πως ξεχωρίζετε;

Πάντα προσπαθούσα να επιλέξω τις κινήσεις μου προσεκτικά, να ακολουθώ το «ρεύμα» και να ποντάρω εκεί που ξέρω πως μπορώ να τα καταφέρω. Το επιχειρείν είναι κομμάτι της καθημερινότητάς μου, έχοντας κάνει δουλειές τόσο offline όσο και online. Real Estate, Bars & Food Places, Online Startups και, πρόσφατα, Consulting σε Product Management, Marketing & Growth. Αξιοποιώντας αυτά που έμαθα μέσα από της δικές μου επιχειρήσεις, βοηθάω άλλους να επιτύχουν. Αυτό δεν σημαίνει, σαφώς, πως δεν ετοιμάζω παράλληλα και το επόμενο βήμα.

Ποια η γνώμη σας για το επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας μας; Προσφέρονται οι δυνατότητες ανάπτυξης μιας επιχειρηματικής ιδέας, μαζί με την απαραίτητη στήριξη;

Το 90% ακόμη θεωρεί πως το επιχειρείν είναι να ανοίξεις ένα Cafe Bar. Για αυτό βλέπετε ένα ανά 10 μέτρα. Μεγαλύτερο αστείο σε όλη αυτήν την κατάσταση είναι πως οι ιδιοκτήτες τους δηλώνουν CEO.

Ακόμη και εάν έχουμε αρκετά επιτυχημένα startup, γνωρίζουμε πως η οικονομία μας βασίζεται αυτή τη στιγμή στον τουρισμό. Όμως αυτό δεν είναι επιχειρείν. Δυστυχώς, αυτού του είδους οι επιχειρήσεις έχουν μικρή βιωσιμότητα και δεν έχουν τρόπους να αλλάξουν αυτό που κάνουν και να ενταχθούν σε νέες ανάγκες, όπως στη νέα τάξη πραγμάτων με την οποία βρεθήκαμε αντιμέτωποι λόγω κορονοϊού.

Τις δυνατότητες για να αναπτυχθεί κάτι νέο δεν νομίζω πως πρέπει κάποιος να μας τις προσφέρει, αλλά πρέπει να τις δημιουργούμε. Πρέπει να αλλάξουμε αντιλήψεις. Ακόμη και σήμερα πολλοί περιμένουν να βρουν χρηματοδότηση για την ανάπτυξη της ιδέας τους, να πάρουν κάποιο κεφάλαιο ΕΣΠΑ κτλ. Το bootstrapping είναι το μέλλον και αυτή τη στιγμή ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσεις είναι έχοντας 100% τον έλεγχο.

Βάσει της δικής σας πορείας στον κόσμο του επιχειρείν, ποια θα λέγατε πως είναι τα σημαντικότερα βήματα που θα πρέπει να κάνει κάποιος για να αναπτύξει την επιχείρηση του;

Έχω κάποια moto τα οποία αγαπάω και προσπαθώ πάντα να ακολουθώ.

Product, Process People. Τα πάντα καθορίζονται από το προϊόν σου, τη διαδικασία που έχεις δημιουργήσει για να επιτύχεις τους στόχους σου σε οποιαδήποτε κορμό της επιχείρησης σου και, φυσικά, από τους ανθρώπους που έχεις δίπλα σου να σε βοηθάνε σε όλο αυτό το ταξίδι.

Always know your number. Δεν γίνεται, οποιαδήποτε στιγμή, να μην ξέρεις τι σου «γίνεται». Το περιθώριο κέρδους, τις πωλήσεις, τα ποσοστά των προμηθευτών, την επισκεψιμότητα της σελίδας σου.

Θεωρώ πως όταν κάποιος κατακτήσει αυτά, μπορεί να αρχίσει να εξελίσσεται και να αναπτύσσεται δυναμικά στον χώρο τον επιχειρήσεων.

Υπάρχουν «λάθη» που βλέπετε να γίνονται συχνά; Υπάρχουν απόψεις για την επιχειρηματικότητα που ακούγονται συχνά αλλά, τελικά, είναι εσφαλμένες;

Δεν νομίζω πως υπάρχει λόγος να αναφερθούμε στο γνωστό «από τα λάθη μαθαίνει κανείς». Ας αναφερθούμε όμως στις απόψεις. Το γεγονός είναι, λοιπόν, ότι πολλοί μοιράζονται χωρίς να έχουν προσπαθήσει. Θέλουν να βοηθήσουν χωρίς οι ίδιοι να έχουν πρακτικά τη γνώση που απαιτείται. Αυτό δημιουργεί αρκετές φορές λανθασμένη εικόνα σε ανθρώπους που τους ακολουθούν, επειδή δεν μπορούν να φιλτράρουν αυτά που ακούν ή διαβάζουν. Δεν χρειάζεται MBA για να κατέχεις γνώση που μπορείς να μοιραστείς, αλλά χρειάζεται επίγνωση ότι, αυτά που λες, κάποιοι θα τα κάνουν πράξη.

Πώς έχετε προσαρμοστεί εσείς στην εποχή του κορονοϊού και της πανδημίας; Υπάρχουν καταστάσεις που κληθήκατε να αλλάξετε και που θα συμβουλεύατε και άλλους να επανεξετάσουν; Μπορεί αυτή η κατάσταση να εξελιχθεί σε μια «ευκαιρία»;

Η αλήθεια είναι πως αυτό με βρήκε και εμένα απροετοίμαστο. 80% κάτω σε όλο το portfolio επιχειρήσεων, ήταν ένα πολύ δυνατό χτύπημα. Το μεγαλύτερο στο χώρο του real estate. Αυτό όμως μας έκανε να ξυπνήσουμε για να αντιμετωπίσουμε τη νέα αυτή πραγματικότητα. Με ένα pivot σε διάφορους τομείς καταφέραμε να ανταπεξέλθουμε. Με τον ίδιο τρόπο βοηθήσαμε και τους πελάτες μας. Με ένα νέο μοντέλο consulting, το οποίο ονομάσαμε «Social Distance Methodology», προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τρόπους τοποθέτησης προϊόντων στην αγορά που ακολουθούν τα μέτρα πρόληψης, με δημιουργία creative μοντέλων προώθησης αυτών.

Το βασικό στοιχείο σε μια επιχείρηση είναι ο χρόνος απόκρισης στις αλλαγές που συμβαίνουν στον κόσμο. Εάν αργήσεις, ο αντίκτυπος θα είναι μεγαλύτερος. Για αυτό και χρειάζεται είτε να παρακολουθείς και να προσαρμόζεσαι ή να έχεις συνεργασία με ανθρώπους που μπορούν να βοηθήσουν.

kanonidis_interview2.jpg?mtime=20200912204742#asset:208517

Σήμερα, εργάζεστε ως «Growth Product Manager». Ποια η σημασία του συγκεκριμένου ρόλου για μια επιχείρηση και ποια η στρατηγική που καλείται να πραγματοποιήσει;

Η συγκεκριμένη θέση είναι αρκετά περίεργη, αλλά και ποια δεν είναι; Δεν υπάρχει διαχωρισμός στο τι ακριβώς κάνουμε, δυστυχώς. Σε μια γενική περιγραφή, ασχολούμαστε με την τοποθέτηση του προϊόντος στην αγορά, τον τρόπο προώθησης του και την αύξηση συγκεκριμένων metric. Ταυτόχρονα, κάνουμε και την έρευνα αλλά και το management των ανθρώπων που δουλεύουν γύρω από αυτό. Ο συντονισμός αυτός μπορεί να περιέχει διάφορα team, όπως το Customer Success, το Product Operation, το Marketing, Content Editors κτλ.

Η θέση αυτή μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να αντιληφθούν το κοινό τους, να αυξήσουν τον τζίρο τους και να διαμορφώσουν την εταιρεία τους με σκοπό την πρόβλεψη του μέλλοντος.

Όσον αφορά στη διαδικτυακή παρουσία μιας επιχείρησης και στη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, ποιες οι συμβουλές σας; Υπάρχουν παγίδες ή πτυχές που χρειάζονται μεγάλη προσοχή;

Είναι κρίμα, μέσα στο 2020 και μετά από περιστατικά όπως ο COVID, να υπάρχουν ακόμη καταστήματα που δεν έχουν ενεργοποιήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο ως στρατηγική πωλήσεων. Το κόστος πλέον δεν είναι μεγάλο, μια και το κέρδος τον agency δεν βρίσκεται τόσο στην κατασκευή, αλλά στους τρόπους προώθησης των επιχειρήσεων αυτών. Να έχουμε υπόψιν πως υπάρχουν ηλεκτρονικά καταστήματα που δουλεύουν από μια «αποθήκη» και έχουν πολύ σημαντικούς τζίρους.

kanonidis_graph.png?mtime=20200912204316#asset:208514

Στο παραπάνω γράφημα μπορούμε να δούμε πως κινείται η αγορά σε διάφορους τομείς, όσον αφορά στις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Σαν συμβουλές, θα πρότεινα

  1. Φροντίστε να προωθήσετε online όλο το stock σας και να αδειάσετε την αποθήκη σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να ρευστοποιήσετε και να ξαναεπενδύσετε στην επιχείρησή σας.
  2. Every visitor counts! Μην στεναχωριέστε αν δεν έχετε πωλήσεις αλλά έχετε αρκετούς επισκέπτες. Προσπαθήστε να μαζέψετε στοιχεία ακόμη και εάν δεν αγοράζουν. Προσφέρετε εκπτώσεις εάν σας αφήσουν ένα κινητό τηλέφωνο ή ένα email. Θα σας βοηθήσει να έρθετε σε επαφή μαζί τους μετά.
  3. Σιγουρευτείτε πως οι τρόποι μετρήσεων είναι στη θέση τους! Μετράτε τους visitors, ελέγχετε τι κάνουν οι επισκέπτες σας όταν επισκέπτονται τη σελίδα σας, και μετράτε από που έρχονται οι πωλήσεις σας.

Γενικότερα, ποιος θεωρείτε ότι θα είναι ο ρόλος του ecommerce τα επόμενα χρόνια; Πώς θα μεταβάλλουν οι νέες τεχνολογίες - όπως το AI - το «παραδοσιακό» εμπόριο;

Δεν μπορούμε να αρνηθούμε πως, ίσως, το μέλλον είναι να είμαστε καθαρά online. Άλλωστε πήραμε μία ιδέα από τα lockdown, όχι;

Πρακτικά, η eCommerce σκηνή δυναμώνει. 70% πάνω το eCommerce, 30% των καταστημάτων έχουν κλείσει μέχρι σήμερα. Εάν δούμε και συνδυαστικές κινήσεις, όπως κάνει η Amazon, που φτιάχνει καταστήματα των οποίων ο σκοπός είναι να προωθήσει ακόμη περισσότερο τη διαδικτυακή παρουσία της. Πληρώνεις ανέπαφα με το καλάθι σου να «μεταφέρεται» online. Βάζοντας ταυτόχρονα μερικούς έξυπνους τρόπους να προωθήσουν επιλογές του χρήστη.

Υπολογίζοντας λοιπόν σε όλη αυτή την εξίσωση και τις έξυπνες συσκευές σαν το Alexa, πιστεύω πως σύντομα το ψυγείο μας θα ελέγχει τι μας τελειώνει, θα βλέπει τις επιλογές τις διατροφής μας και θα παραγγέλνει από το e-food αυτά που χρειαζόμαστε!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr